Акафист преподобному Харитону Исповеднику



Дата12.06.2016
өлшемі158.05 Kb.
#130234

Акафист преподобному Харитону Исповеднику



 

Кондак 1

Избранный угодниче Божий и чудотворче, пресветлый Фаранския пустыни светильниче, величая прославльшаго тя Господа, благодарственное пение приносим ти, чтуще святую память твою. Ты же, яко имеяй велие дерзновение ко Святей Троице, от всяких нас бед свободи, зовущих: Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.

Икос 1

Ангел во плоти явился еси, преподобне Харитоне, да явиши собою образ истиннаго благочестия и добрых дел. Мы же, чудящеся неизследимым путем Господним, на тебе явленным, и прославляя велие благоутробие Божие, во умилении сердечнем воспеваем ти: Радуйся, Господеви поработати пламенне вожделевый. Радуйся, Его единаго паче всего возлюбивый. Радуйся, благое иго Христово на рамена своя вземый. Радуйся, семя слова Божия в сердце своем всеявый. Радуйся, веры Православныя и благочестия ревнителю. Радуйся, молитвы, поста и воздержания хранителю. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 2

Видя Господа пред собою выну и на милость Его уповая, во благочестии преуспел еси, отче Харитоне, добродетельми христианскими душу свою обогащая и истинным исповедником имени Христова себе являя, непрестанно вопия: Аллилуиа.



Икос 2

Разумом истиннаго богопознания свыше руководимый, отче преподобне, положил еси в сердце твоем за Христом неуклонно следовати и во всем исполняти волю Его. Темже, усердие твое похваляюще, взываем сице: Радуйся, плоти мудрование умертвивый. Радуйся, терпением твоим злобу мира сего победивый. Радуйся, воине Христов добропобедный. Радуйся, Небеснаго Владыки рабе благий и верный. Радуйся, яко в радость Господа твоего вшел еси. Радуйся, яко со святыми мучениками и преподобными водворился еси. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 3

Сила Божественныя любве, еюже от юности исполнено бысть сердце твое, богомудре Харитоне, тако укрепи тя во благочестии, яко веру истинную пред всеми исповедуя и мучения жестокая претерпевая, николиже вспять обратился еси, радостно воспевая Богу: Аллилуиа.



Икос 3

Имея в сердце своем твердую веру во Христа Бога, не убоялся еси, святе Харитоне, гнева нечестиваго Аврелиана, обаче, презрев славу мира сего, исповедал еси себе христианина быти; сего ради от него биения претерпев, яко злодей, в темницу всажден был еси. Таковому твоему дерзновению и мужеству дивящеся, глаголем ти сице: Радуйся, исповедниче Христов неустрашимый. Радуйся, столпе правоверия несокрушимый. Радуйся, за имя Христово нещадно биенный. Радуйся, за Господа твоего в темнице заключенный. Радуйся, Его ради муки жесточайшия претерпевый. Радуйся, венец победный от Него приявый. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 4

Буря страданий лютых не поколеба тя, отче Харитоне, егда игемон новыя прещения на тя воздвиже; ты же, на камени веры Христовы твердо стоя, со дерзновением глаголал еси: «Аз во Истиннаго Бога верую и Ему токмо служу и покланяюся, яко Той есть Создатель всего, Спас мира, пребывающий во веки, Емуже Ангели на Небеси вопиют: Аллилуиа».



Икос 4

Слышаще твердое исповедание твое, страстотерпче Христов, и видяще ран твоих исцеление, яряшеся мучитель и предаде тя на жесточайшия муки, повелевая тело твое свещами опаляти; ты же тверд яко адамант пребывая, Господа, во страданиях тя укрепляющаго, славословил еси. Сие твое пачеестественное терпение благоговейно воспоминающе, взываем сице: Радуйся, Господем чудесно от ран исцеленный. Радуйся, к лику святых исповедников сопричтенный. Радуйся, Христовых страстей истинный причастниче. Радуйся, Пресвятыя Троицы пламенный исповедниче. Радуйся, благодатию Тоя яко бронею защищенный. Радуйся, огнем страданий яко злато очищенный. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 5

Боготечною стезею к тихому пристанищу спасения устремився, преподобне, егда из темничнаго заключения изведен был еси и стопы твоя во Святый Град Иерусалим направил еси, воспевая Пострадавшему за род человеческий: Аллилуиа.



Икос 5

Видеша тя разбойницы лютии, отче Харитоне, во Святый Град путь совершающа, умыслиша смерти предати тя: сего ради, связавше тя, в пещере затвориша, но по мале времени сами от яда змиина погибоша. Ты же, Господу за чудное спасение твое хвалу воздав, пещеру разбойничу в храм Божий претворил еси и с братиею, пришедшею вслед тебе, Создателя всяческих в нем славословил еси. Сего ради воспеваем ти: Радуйся, себе и весь живот твой Господеви предавый. Радуйся, все упование свое на Бога полагавый. Радуйся, покорным себе воле Божией сотворивый. Радуйся, горнее любомудрие возлюбивый. Радуйся, яко вся любезная и красная мира сего презрел еси. Радуйся, яко небесных и нетленных желанием вожделел еси. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 6

Проповедником нищелюбия явился еси, отче преподобне, егда все богатство, егоже разбойницы неправедно стяжаша, на пользу общую обратил еси, нищия и алчущия питая и обитель иноческую в пустыни Фаранстей созидая. Темже поминающе подвиги и труды твоя, во славу Бога Вышняго подъятыя, воспеваем Ему: Аллилуиа.



Икос 6

Возсиял еси яко солнце пресветлое в пустыни Фаранстей, отче Харитоне, и сиянием подвигов твоих привлекл еси во обитель твою многи ревнители богоугождения истиннаго, иже стекахуся к тебе отвсюду, да руководствуеши их ко спасению. Темже убо и мы, тобою наставляеми, ублажаем тя и зовем: Радуйся, авво богомудрый, иноков множество собравый. Радуйся, послушание братии твоей законоположивый. Радуйся, селение Духа Святаго в себе показавый. Радуйся, пост и воздержание яко сладчайшую снедь возлюбивый. Радуйся, милосердие и братолюбие чудное явивый. Радуйся, примером богоугоднаго жития твоего всех поучавый. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 7

Хотение имел еси, преподобне, в безмолвии пребывати: сего ради удалился еси в место безлюдное, идеже в подвизех пустынножительства добре подвизался еси. Обаче, содержа во уме слово Господне: «Грядущаго ко Мне не изжену вон», никогоже отринул еси от приходящих к тебе, но всех отечески наставлял еси, за вся благодаря Христа и воспевая Ему: Аллилуиа.



Икос 7

Новаго тя наставника иночествующих разумеем, отче Харитоне: мнози бо прихождаху к тебе, благословения ради и добродетельнаго жития; ты же всех с любовию приимал еси, поучая от Божественнаго Писания, еже творити заповеди Господни, хранити чистоту телесную и имети любовь нелицемерную друг ко другу. Темже благодарственно вопием ти: Радуйся, в законе Господни непорочно ходивый. Радуйся, в трезвении умнем все житие твое проводивый. Радуйся, страхом Господним вся пути своя ограждавый. Радуйся, ученики твоя неленостно во благочестии назидавый. Радуйся, Христовы словесныя овцы ко спасению подвизаяй. Радуйся, нерадивыя от сна греховнаго возбуждаяй. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 8

Странника и пришельца в мире сем помышляя себе быти, преподобне, о часе смертнем непрестанно памятовал еси; темже обители Иерихонскую и Сукийскую хотящим спастися устроив, в пещеру, безмолвия ради, вселился еси, идеже дни и нощи в молитве и подвизех пребывая, воспевал еси Сладчайшему Иисусу: Аллилуиа.



Икос 8

Весь в Бозе быв, отче Харитоне, о Бозе и благоугождении Ему со ученики твоими беседовал еси, со слезами умоляя их вся заповеди Христовы верно хранити. Темже, яко возшедый на высоту совершенства духовнаго, наставляй и нас по пути спасения, да и мы тебе поем: Радуйся, узок путь в Царствие Небесное избравый. Радуйся, пустынничества подвиг волею подъявый. Радуйся, Христа Бога в сердце твоем вместивый. Радуйся, имя Его спасительное во уме своем носивый. Радуйся, молитвенную сладость сердцем твоим познавый. Радуйся, слез благодатных поток умилительный источавый. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 9

Всякое естество Ангельское удивися великому свыше тебе дарованию, богоблаженне Харитоне, ты бо на земли невещественное житие показал еси, и во плоти, аки безплотен, явился еси и дар чудотворения от Господа приял еси. Ныне же, Того благостию к Небесным причтен еси Силам, в Небесех поеши Всесильному Богу: Аллилуиа.



Икос 9

Витии многовещаннии не довлеют изглаголати вся подвиги и страдания твоя, отче Харитоне, ибо доброта жития твоего воистину превосходит похвалу человеческую. Обаче мы, любовию к тебе побеждаеми, дерзаем смиренномудренно благохвалити тя пением таковым: Радуйся, яко Святей Троице ныне радостно предстоиши. Радуйся, яко о спасениии нашем Бога умоляеши. Радуйся, христианскому роду присное утешение. Радуйся, любящим и чтущим тя ходатаю спасения. Радуйся, приводяй грешных ко исправлению. Радуйся, теплый о всем мире предстателю. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 10

Спасения подвиг добре совершивши, жития же временнаго отрешаяся и отходя к животу вечному и блаженному, Харитоне преподобне, утешал еси ученики твоя, глаголя: «Пецытеся о спасении своем, яко да избегнув сетей вражиих, сподобитеся по кончине своей Господа усрести и милость от Него получити, воспевая со избранными: Аллилуиа».



Икос 10

Стеною молитв твоих, угодниче Христов, огради нас от всякаго душевреднаго искушения диавольскаго, яко тебе дарова нам Преблагий Бог в помощь и защиту душам и телесем нашим. Тебе убо просим: помози нам во всякой скорби и обстоянии, сице тебе вопиющим: Радуйся, яко свято и праведно на земли пожил еси. Радуйся, яко воистину ангел земный и человек небесный был еси. Радуйся, яко отверзошася тебе врата райския. Радуйся, яко душу твою Господь прият в Небесныя обители. Радуйся, дерзновение молитвенное ко Господу стяжавый. Радуйся, по кончине твоей чад твоих не оставивый. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 11

Пение всеумиленное приношаху тебе духовная чада твоя по чуднем твоем, отче, к Богу отшествии, с плачем велиим провождающе тя на место упокоения в первую обитель твою: слезы многия о разлучении твоем проливаху, со воздыханием вопиюще псаломскую песнь: Аллилуиа.



Икос 11

Светозарная звезда явился еси, богоносе Харитоне, небо церковное украшающая и мрак демонский далече отгоняющая; темже и наша сердца, омраченная грехми, просвети и к свету покаяния возведи, да зовем ти: Радуйся, свеще, Божественным огнем пламенеющая. Радуйся, деннице, верных души и сердца просвещающая. Радуйся, благочестию прибегающих к тебе научаяй. Радуйся, уз греховных молящихся тебе свобождаяй. Радуйся, смиренномудрия искусный наставниче. Радуйся, иноком в брани духовней помощниче. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 12

Благодать Пресвятаго Духа испроси нам, преподобне Харитоне, у Всещедраго Бога, вразумляющую и укрепляющую ны во спасение, да уклоняющеся от путей нечестия и заблуждений, ходим во свете заповедей Божиих, воспевающе ангельскую песнь: Аллилуиа.



Икос 12

Поюще славное житие твое, страдания и подвиги, ублажаем тя, отче Харитоне, яко угодника Божия преподобнаго и исповедника преславнаго. Ты же, Богу предстоя, присно поминай нас, любовию совершающих память твою и во смирении зовущих ти таковая: Радуйся, чтущих тя наставниче благодатный. Радуйся, притекающих к тебе покровителю благонадежный. Радуйся, яко воздвизаемых от мира, плоти и диавола искушений ходатайством твоим нас свобождаеши. Радуйся, яко нераскаянных грешников к совершенному покаянию побуждаеши. Радуйся, духов лукавых прогонителю и полчищ бесовских победителю. Радуйся, ран греховных и недугов душевных всеблагий целителю. Радуйся, преподобне отче Харитоне, монашествующих похвало и утверждение.



Кондак 13

О преподобне и богоносне отче Харитоне, приими сие малое, от любящих сердец приносимое тебе хваление и, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, молися за ны, да благоприятным твоим ходатайством избавлени будем от всякаго искушения противнаго и, богоугодне зде на земли поживше, сподобимся выну на Небеси воспевати со бесплотными песнь Богу: Аллилуиа.



(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Молитва

О священная главо, преподобне отче, преблаженне авво Харитоне! Не забуди убогих твоих до конца, но поминай нас всегда во святых твоих и благоприятных молитвах к Богу. Помяни стадо твое, еже сам упасл еси, и не забуди посещати чад твоих. Моли за ны, отче священный, за дети твоя духовныя, яко имеяй дерзновение к Небесному Царю, не премолчи за ны ко Господу, и не презри нас, недостойных, верою и любовию чтущих тя. Поминай нас у Престола Вседержителева, и не престай моляся о нас ко Христу Богу, ибо дана тебе бысть благодать за ны молитися. Не мним бо тя суща мертва, аще бо телом и преставился еси от нас, но и по смерти жив сый пребываеши. Не отступай от нас духом, сохраняя нас от стрел вражиих, и всякия прелести бесовския, и козней диавольских, пастырю наш добрый. Ведуще убо тя воистину и по смерти жива суща, тебе припадаем и тебе молимся: молися о нас Всесильному Богу, о пользе душ наших и испроси нам время на покаяние, да невозбранно прейдем от земли на небо, от мытарств же горьких, бесов, воздушных князей и от вечныя муки да избавимся, и Небеснаго Царствия наследницы да будем со всеми праведными, от века угодившими Господу нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.



Тропарь, глас 8

Слез твоих теченьми пустыни безплодное возделал еси, и иже из глубины воздыханьми во сто трудов уплодоносил еси, и был еси светильник вселенныя, сияя чудесы, Харитоне, отче наш; моли Христа Бога спастися душам нашим.



Кондак, глас 2

Насладився, богомудре, воздержания и плоти твоея вожделения обуздав, явился еси верою возращаем и, яко жизни древо посреде рая, процвел еси, Харитоне всеблаженне священнейший.



ЖИТИЕ

День памяти 11 октября (н.ст.)

Преподобный Харитон (с греческого - «щедрый», «осыпающий милостями») жил в городе Иконии, в Малой Азии. Он был благочестивым христианином, отличался добродетелями и в царствование нечестивого царя Аврелиана явил себя исповедником имени Христова. Когда по всем странам разошлось безбожное повеление царя принуждать христиан к принесению жертвы идолам, а неповинующихся убивать, то, во исполнение этого предписания, Харитон был взят под стражу правителем той страны, как наиболее отличавшийся среди христиан благочестием и сиявший добродетелями.

Он был связан и приведен на суд нечестивых, где правитель спросил его, почему он не поклоняется великоименитым богам, пред которыми царь и все народы склоняют свои головы. Харитон отвечал, что все боги язычников — демоны, которые некогда восхотели сравняться с Вышним Богом, и за свою гордость свержены были с неба в глубину преисподней; ныне же стремятся они к тому, чтобы быть почитаемыми от безумных и обольщенных людей, как боги. В исповедническом подвиге его укреплял благодатный пример святой первомученицы Феклы, уроженки его родного города, память которой он особенно глубоко чтил.

Правитель пытался льстивыми словами уговорить преподобного Хариона принести жертву богам, но, когда услышал снова обличительные слова святого, разгневался и повелел взять его, обнажить и, растянув крестообразно, бить нещадно жилами. Святой же доблестно терпел, решившись лучше умереть за Христа Господа, чем жить в беззаконии, отрекшись от своего Создателя. Его так били по всему телу, что видны были и внутренности его, ибо мясо отпадало от костей, кровь лилась рекою, и все тело стало сплошною язвою. Заметив, наконец, что он едва жив, перестали бить его и, думая, что он скоро умрет, отнесли в темницу. Харитон не только совершенно не мог сам идти, но не в силах был и произнести хоть одно слово, а только слабо дышал: так он сильно был изранен. Положив его в темнице, мучители ушли.

Видя терпение Своего страдальца, Бог подкрепил его Своею помощью, скоро исцелил от ран, и того, кого нечестивые надеялись видеть мертвым, сотворил живым и здоровым. Тогда Харитон снова был приведен на суд, причем, показав еще более дерзновения, чем в первый раз, возбудил еще большую ярость в мучителе. Правитель повелел опалять тело святого свечами, так что все тело его испеклось, как мясо, приготовленное в пищу. Он же, терпя такие муки за Христа, Господа своего, радовался и снова был брошен в ту же темницу.

В то время император Аврелиан умер, будучи наказан гневом Божиим за пролитие христианской крови. Находясь в дороге между Византией и Ираклией, он был сначала устрашен с небес великим громом, который предуказал скорую его смерть, а потом во время того же путешествия он был убит своими домашними и таким жалким образом окончил свою земную жизнь. По смерти его гонение на христиан прекратилось, и из изгнания, оков и темниц были освобождаемы узники Христовы; ибо император Тацит, который по смерти Аврелиана принял царский скипетр, вразумившись казнию пред ним царствовавшего кесаря, послал по всем подвластным странам повеление, чтобы все христиане были свободны. Тогда и преподобный Харитон исповедник был выпущен из темницы. Промысл Божественный продолжил жизнь его на пользу многим, дабы он предстал Богу в Небесных обителях не один только, но с ликом добровольных мучеников, как пастырь с овцами и отец с детьми.

С того времени святой Харитон, украшенный ранами Христовыми, отрекся от мира и от всего, что в мире. Он всецело предался Христу и распялся с Ним, а чтобы всегда иметь пред очами своими Его Божественные страдания, он пошел в Иерусалим, где Господь страдал и воскрес. Когда он шел туда и был уже вблизи Иерусалима, то попался в руки разбойникам, которые, не найдя у него ничего ценного, схватили его и увели в свою пещеру, чтобы там предать его лютой смерти. Впрочем, они не убили его, так как поспешно отправились искать путников, чтобы ограбить их, святого же Харитона оставили лежащего связанным в пещере. Он же, как и ранее, когда находился в узах и в муках, благодарил Бога, готовый принять всякую смерть, какая приключится ему по попущению Божию.

Однако, Господь и на сей раз сохранил жизнь Своему верному рабу. В пещеру вползла змея и, найдя здесь сосуд с вином, стала пить из него. Опившись, змея изблевала вино опять в сосуд вместе со своим ядом, и потом уползла. Когда разбойники воротились домой, будучи томимы жаждою, все один за другим напились из того сосуда, и тотчас отравились тем ядом. Все они упали на землю и в страшных муках умерли.

Избавившись от смерти, святой Харитон освободился от уз и нашел в той пещере великое множество золота, которое разбойники собрали в течение многих лет своими разбоями. Богатство это, недобрыми средствами приобретенное разбойниками, святой Харитон раздал нищим, часть отдал в монастыри, а на остальное построил на том месте монастырь и, обратив разбойничью пещеру в церковь, собрал здесь братию. Так возникла Фаранская обитель.

Слава о преподобном Харитоне прошла по всей той стране, и многие приходили к нему ради его добродетельной жизни. Принявши от него пострижение, проводили они тихую жизнь в той обители, получая пользу от учителя и наставника своего, на святое житие коего они взирали, как на яркий светильник, и назидались им. Ибо он был совершен в добродетелях и иноческих подвигах, любя пост и воздержание, как сладкую пищу, почитая труд — покоем и соблюдая нищету, как богатство. Был он при сем милостив и странноприимен, милосерд, братолюбив, кроток, молчалив и всем доступен. В монастыре своем он установил вкушать пищу однажды в день — и то вечером, и не особо приготовленные кушанья или пития, но только хлеб и воду, и при том в меру.

Установил он также, чтобы братия после молитвы занимались рукоделием, остерегаясь и один час провести в праздности, дабы диавол, обретши инока праздным, не уловил его легко греховною сетью, так как леность и праздность — начало грехопадений. Святой повелел еще братии находиться в своих келиях и безмолвствовать, не переходя с места на место и не собираясь на праздные беседы, ибо много соблазна происходит от пустых разговоров, как свидетельствует Писание: «Худые сообщества развращают добрые нравы» (1 Кор. 15:33). Учил также преподобный хранить чистоту совести, как зеницу ока, любить нищету более золота и серебра и послушание иметь у себя как помощника, способствующего спасению. Смирение же, любовь, терпение, незлобие и все другие иноческие добродетели он учил приобретать как многоценное сокровище и обогащаться ими.

Так научив братию и приведя обитель в подобающий порядок, преподобный повелел всем собраться и, избрав из братии того, кто известен был более всех своею добродетелью, поставил его вместо себя для них пастырем, сам же решил уйти в глубочайшую пустыню, любя безмолвие и устраняясь от людей, ибо он имел благодать исцелять недуги и прогонять бесов, почему отовсюду стекались к нему люди, принося с собою своих недужных. Приходили также и важные вельможи для получения от него благословения, так что он не мог иметь полного иноческого безмолвия. Утрудившись от сего беспокойства, он решил удалиться в уединение, избегая славы мирской. Братия же усиленно просили его, чтобы он не оставлял их, и, когда эти просьбы остались без успеха, они плакали о нем, как сироты по отце. Впрочем, угодная Богу молитва доброго отца не оставляла чад его, ибо его молитвами все преуспевали в исполнении заповедей Господних и, как крины, насажденные в пустыне, процветали святостью. Итак, простившись с братией, благословив ее и вручив Богу, преподобный ушел в дальние пустыни и непроходимые дебри.

Пройдя путь одного дня, преподобный нашел другую пещеру невдалеке от Иерихонских пределов, и, вселившись в ней, жил для Бога, день и ночь славословя Его. Пищею ему служила зелень, росшая около того места, а более всего он питался Словом Божиим, беспрестанными молитвами и теплыми, исходившими от сердечной любви к Богу слезами.

Когда он пробыл там некоторое время, Бог открыл его людям как некое сокровище, сокрытое в поле. Так как многие скорбели о его отшествии и сетовали о лишении доброго отца, то некоторые из братий, согласившись между собою, пошли искать в пустыне своего пастыря: Сам Бог восхотел, чтобы искусный наставник и добрый правитель многих направлял и вел в Царство Небесное не только себя, но и других. С этого времени узнано было место уединения его, и к нему стали приходить черноризцы и миряне, желая жить с ним, видеть ангелоподобное лицо его и насыщаться его полезною беседою.

В скором времени собралось немалое стадо словесных овец и устроен был другой монастырь по такому же чину и уставу, как и первый. Так, слава Божия возрастала и распространялась более в местах пустынных и непроходимых, нежели посреди многолюдных городов, в коих живут беззаконие и пререкание. Но не долго отец пробыл вместе со своими чадами; ибо, устроив весь порядок монастырский, как подобало, он снова ушел в самую глубокую пустыню.

После того, как преподобный уже долгое время скитался в пустыне, Бог восхотел, чтобы сей светильник, сиявший добродетелями, снова вышел из-под спуда пустынного и светил образом жизни своей всем, хотящим шествовать узким путем, ведущим в жизнь вечную. Его снова нашли некоторые из проходивших по пустыне подвижников и, упавши ему в ноги, молили, чтобы он повелел им остаться с ним и подражать благочестивым подвигам его. Когда и другие узнали о сем, то к преподобному стали собираться многие, избегая суетного мира.

Он же, собрав уже третье стадо овец Христовых и, научив их иночеству, устроил третью обитель, которая после стала именоваться на сирском языке Сукийскою, по-гречески же именовалась Старою Лаврою. Потом он взошел на вершину находящейся там горы и поселился на возвышении, имевшем в себе небольшую пещеру, куда можно было взойти только по очень высокой лестнице. Там он стал как на столпе, удаляясь от земли и приближаясь к небесным селениям. Оттуда, как добрый пастырь, стоящий на страже, он молился за свои монастыри и помышлял о спасении собранных там братий.

Прожил он на том месте до глубокой старости в посте и молитвах и таких подвигах, о которых и рассказать нет возможности, ибо, день ото дня увеличивая свои труды, он казался и во плоти бесплотным. Место то было безводно, отец же не хотел, чтобы кто из братий трудился для него, принося ему издалека воду, а сам он не мог приносить ее себе — и по причине неудобного входа на высокий холм, и по немощи своего состарившегося и ослабленного трудами тела. Посему он сотворил усердную к Богу молитву, чтобы Он извел из камня воду, как для Израиля в пустыне. Это совершилось, ибо Господь исполняет желания боящихся Его и слышит их молитву — и внезапно из сухого и не разбиваемого камня силою Божиею потек источник воды. Так много силы имела у Бога молитва добродетельного отца.

Прожив в совершенном благочестии и достигнув, как зрелый грозд, крайнего предела возраста, преподобный приблизился к блаженной своей кончине. Узнав о ней от Бога, он призвал из трех своих монастырей игуменов и братию, кои его молитвами и предстательством пред Богом умножились в той пустыне, как звезды небесные, и поведал им о скорой своей кончине.

Тогда братия просила сделать распоряжение о теле своем. Исполняя желание их, он соизволил на то, чтобы его похоронили в первом его монастыре, где он был взят разбойниками и чудесно, благодатию Божиею, от них избавлен. Иноки всех трех обителей, взявши его, привели в ту обитель. Здесь он, дав много наставлений братии о совершенном иноческом житии и преподав им мир, возлег на одре и предал в руки Господа святую свою душу, не испытав никакой телесной болезни. Так скончался преподобный Харитон, Христов мученик, исповедник и добрый подвижник. Возрыдали о нем все пустынные отцы и вся пустыня наполнялась плачем по таком великом отце и учителе, озарявшем мир как солнце. Проплакавши о нем довольно времени, иноки погребли с почетом его святые мощи.

По преданию, преподобный Харитон составил чин иноческого пострижения, которым пользуются до сих пор.

 

По благословению



Архиепископа Херсонского и Таврического Иоанна

 

Херсон 2011

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет