ЕМТИХАН
МӘДЕНИЕТТАНУ – ПСИХОЛОГИЯ 150/150 (300 ТЕСТ)
1
VI
|
«Мәдениеттану» ғылымына жататын білім саласы:
|
1
|
Гуманитарлық ғылымдар.
|
2
VI
|
«Культура» сөзі шыққан тіл:
|
1
|
Латын
|
3
VI
|
Мәдениеттанудың пәні:
|
1
|
Мәдениет.
|
4
VI
|
Өркениеттің маңызды белгілері мен сипаты:
|
1
|
Мемлекеттің құрылуы, жазудың пайда болуы.
|
5
VI
|
«Еуропаның құлдырауы» шығармасының авторы:
|
6
VI
|
Хейзинг мәдениетінің пайда болуы:
|
1
|
Ойын.
|
7
VI
|
Мәдениеттанудағы символдық мектептің өкілі:
|
1
|
Е. Кассирер.
|
8
VI
|
«Мәдениеттану» (culturology) терминін мәдениет ғылымына сілтеме жасаған ғалым:
|
1
|
Л.Уайт.
|
9
VI
|
Мәдениет тұтас жүйе ретінде әдетте формаларға бөлінеді:
|
1
|
Материалдық және рухани.
|
10
VI
|
Рухани өндіріс саласы және оның нәтижелері - бұл мәдениет:
|
1
|
Рухани.
|
11
VI
|
Мәдениеттің функциясы - басқалардың бәрін қалыптастыратын негізгі функция:
|
1
|
Гуманистік, адам шығармашылығы.
|
12
VI
|
Мәдениеттегі тұрақты, «инерциялық» сәттер:
|
1
|
Мәдени дәстүрлер.
|
13
VI
|
Белгілер мәдениеті жүйесінің типологиясы келесі белгілерді қамтиды:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс
|
VI
|
Белгілер мен белгілер жүйесі туралы ғылымның атауы:
|
1
|
Семиотика.
|
14
VI
|
Мәдениеттің экрандық түрінің мәдени коды:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс
|
15
VI
|
Біздің мемлекетіміздің ұлттық идеясында - «Мәнгілік Ел» келесі қасиеттерді тәрбиелеуге негізделген:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс
|
16
VI
|
Миф - бұл:
|
1
|
Мәдениет нысаны.
|
17
VI
|
Мәдениеттің бөлінбейтін бірлігі:
|
1
|
Артефакт.
|
18
VI
|
Субкультура:
|
1
|
Жалпы мәдениеттің белгілі бір бөлігі.
|
19
VI
|
Сақтардың өнерін сипаттайтын стиль:
|
1
|
Аңдық.
|
20
VI
|
Есікте сақ дәуірінің «алтын адамын» ашқан археолог:
|
1
|
К. Акишев.
|
21
VI
|
Әлемдік масштабта мәдени мұра деп аталатын мәдени әмбебаптар көрінеді:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
22
VI
|
Бұл тарихи кезеңде тау-кен және тоқу дәстүрлері ежелгі Қазақстан халқында пайда болады, ол қыш ыдыстарынан білінеді:
|
1
|
Неолит дәуірі.
|
23
VI
|
Ежелгі Сарыарқа аумағында Беғазы-Дандыбаев мәдениетінің өмір сүру кезеңі
|
1
|
Қола дәуірі.
|
24
VI
|
Қай ғасырларда «полихромдық стиль» өнері дала тайпалары арасында өркендеді:
|
1
|
III - V ғғ.
|
25
VI
|
Көшпелілердің көшпелілік түрлері:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
26
VI
|
Садақ, жебелер және микролиттер - үшбұрыштар түріндегі миниатюралық табақшалар ойлап табу дәуірінде пайда болды:
|
1
|
Мезолит.
|
27
VI
|
Археологтардың пікірі бойынша бейнелеу өнерінің негізгі түрлері пайда болған кезде алғашқы мәдениеттің дамуындағы ең көне кезең:
|
1
|
Палеолит дәуірі.
|
28
VI
|
Номадизм типологиясы және түрлері:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
29
VI
|
Көшпелі халықтың ғұндардың ғұмыры:
|
1
|
III ғасыр б.з.д.
|
30
VI
|
Хұндар ақсақалдар басшылығында түрған неше топқа бөлінді?
|
1
|
24.
|
31
VI
|
Аттила бейнесі көрсетілген өнер туындылары:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
32
VI
|
Қазақстанда қай ғасырларда түргештер, қарлұқтар, оғыздар, қимақтар, қараханидтер, қакрақитайлар, қыпшақтар (барлығы 10 мемлекет) пайда болды?
|
1
|
VII-XII ғғ.
|
33
VI
|
Көшпелі мәдениеттің отырықшы халықтардың мәдениетінен артықшылығы:
|
1
|
Адамның табиғатпен толық үйлесуі, қозғалыс сезімі.
|
34
VI
|
Ұлы Жібек жолындағы дамыған қалалардың бірі:
|
1
|
Отырар.
|
35
VI
|
XVII ғ. 20-жылдары Енисей алқабында табылған ежелгі түрік жазуы қалай аталады:
|
1
|
Руникалық.
|
36
VI
|
XII ғасырда қай тіл бүкіл Қазақстан бойынша негізгі тілге айналуда:
|
1
|
Қыпшақ.
|
37
VI
|
Орыс түркологы, алғаш рет түркі мәтіндерін дәйекті оқуды ұсынды:
|
1
|
В.В.Радлов.
|
38
VI
|
«Диуани Лұғат ат-түрік» кітабының авторы:
|
1
|
М Қашқари.
|
39
VI
|
Көне түріктердің тотемдік жануарлары:
|
1
|
Қасқыр.
|
40
VI
|
Көшпенлі:
|
1
|
Көшпелілер.
|
41
VI
|
Көшпелі тұрғын үйлер:
|
1
|
Киіз үй.
|
42
VI
|
Халық шығармалары қай жанрға жатады: «Қобыланды-батыр», «Қозы Көрпеш-Баян сұлу»:
|
1
|
Эпос.
|
43
VI
|
Аңыз бойынша, алғашқы қобызды жасаған және бірінші күйді жасаған:
|
1
|
Дәулеткерей.
|
44
VI
|
Тенгризмнің басқа ілімдерден басты ерекшелігі:
|
1
|
Пайғамбарлардың, әулиелердің, қасиетті кітаптардың, діни ғимараттардың жетіспеуі.
|
45
VI
|
Тәңірге табыну құдайы мекен еткен:
|
1
|
Түрік.
|
46
VI
|
Қай билеушінің бастамасымен А.Яссауи кесенесі салынды:
|
1
|
Әмір Темір; Ақсақ Темір; Темірлан.
|
47
VI
|
Көшпелілерден білім берудің негізгі әдісі:
|
1
|
Ауызша халық өнері.
|
48
VI
|
Сопылық аскет, Қазақстандағы исламды таратушы:
|
1
|
Х.А.Яссауи.
|
49
VI
|
Жансыз затқа табыну қалай аталады:
|
1
|
Фетешизм.
|
50
51
VI
|
Кәсіби импровизациялық ақындар қалай аталады
|
1
|
Жырау, ақындар, күйші.
|
52
VI
|
Адам ойнайтын тіршілік иесі. Бұл голландиялық философ, тарихшы, мәдениеттанушы ғалымның идеясы:
|
1
|
Й. Хейзинги.
|
53
VI
|
Қазақтардағы ұрпақтың нышаны:
|
1
|
Шаңырақ.
|
54
VI
|
Діни мұсылман ғимараты:
|
1
|
Мешіт.
|
55
VI
|
Қараханидтер мемлекеті қай ғасырда Қазақстан аумағында қалыптасты:
|
1
|
Х.
|
56
VI
|
Эпостық жырларды жасаушылар мен таратушылар:
|
1
|
Жырау.
|
57
VI
|
Қазақ батырлық эпосының ең ежелгі кезені:
|
1
|
VIII-X ғғ.
|
58
VI
|
Сопылық - бұл:
|
1
|
Исламдағы мистикалық бағыт.
|
59
VI
|
Дастан, поэтикалық жанр ретінде Қазақстанда пайда болды:
|
1
|
XIX ғ. ортасында.
|
60
VI
|
Қазақтың ең алғашқы эпикалық-романтикалық шығармасы:
|
1
|
Қозы Көрпеш және Баян-Сүлу.
|
61
VI
|
Қазіргі қазақ ұлттық мәдениетінің бастауында тұрған көрнекті ағартушы, ғалым, этнограф, тарихшы, фольклортанушы, саяхатшы:
|
1
|
Ш.Уәлиханов.
|
62
VI
|
«Қара сөздері», яғни «Ғақлия» жазған:
|
63
VI
|
Белгілі ғалым, лингвист, ағартушы, «Қазақ» газетінің редакторы:
|
1
|
А.Байтұрсынов
|
64
VI
|
Көрнекті қазақ композиторы - күйші, Батыс Қазақстанның тумасы, әйгілі «Адай», «Сарыарқа» күйлерінің авторы:
|
1
|
Құрманғазы.
|
65
VI
|
«Бет ашар» - бұл:
|
1
|
Қалыңдықтың «бетін ашу» үйлену рәсімі.
|
66
VI
|
«Қыз Жібек» эпосының басты кейіпкерлері:
|
1
|
Төлеген мен Жібек.
|
67
VI
|
«Қырғыз хрестоматиясы» оқулығының авторы:
|
1
|
И.Алтынсарин.
|
68
VI
|
«Қазақтың айнасы» өлеңдер жинағының, «Еңлік-Кебек» поэмасының авторы
|
1
|
Ш.Құдайбердиев.
|
69
VI
|
«Жігіт, мені ұстап ал, жігіттің жылқысын аяма» - О.Сүлейменов ұлттық ойынның осы жолдарын ашатын ішектер:
|
1
|
Қыз қуу.
|
70
VI
|
«Еуразиялық суперэтнос» идеясына кім ие:
|
1
|
Л.Н.Гумилев.
|
71
VI
|
«Аз және мен» кітабының авторы:
|
1
|
О.Сүлейменов
|
72
VI
|
Алғашқы қазақ суретшілері:
|
1
|
А. Қастеев, А. Исмаилов, А.Шебеков.
|
73
VI
|
«Абай жолы» эпопея романының авторы:
|
1
|
М. Ауэзов.
|
74
VI
|
1946 жылы 1 маусымда ашылған Қазақстан ғылым академиясының президенті, Қазақстандағы геология ғылымының қалыптасуы мен дамуына үлкен үлес қосқан ғалым:
|
1
|
Қ.И.Сәтпаев.
|
75
VI
|
Қай жылы Қарағанды қазақ драма театрына қазақ әдебиетінің көрнекті қайраткері С.Сейфуллиннің есімі берілді:
|
1
|
1964
|
76
VI
|
Қазақ музыкасын терең зерттеуге арналған «Ғасырлар жолдары», «Ғасырлар булбулдары» монографиясын жазған ғалым, композитор, профессор, Қазақ КСР Ғылым академиясының академигінің аты:
|
1
|
А. Жубанов.
|
77
VI
|
ХХ ғасырдың қай жылдары «Қазақфильмнің» әйгілі фильмдері кең экранға шықты: «Атаманның соңы», «Қан мен тер», «Транссибирский экспресс», «Нан дәмі», «Сұлтан Бейбарыс»:
|
1
|
1970-80 жж.
|
78
VI
|
Қазақтың танымал кинорежиссері:
|
1
|
Ш. Айманов.
|
79
VI
|
Біздің заманымыздың ғаламдық мәселелерін зерттейтін ғылым деп аталады
|
1
|
Ғаламдық зерттеулер.
|
80
VI
|
Мәдениеттердің өзара әсер ету процесі қандай, нәтижесінде бір халықтың мәдениеті басқа халықтың мәдениетін толық немесе ішінара қабылдайды:
|
1
|
Аккультурация.
|
81
VI
|
Қазақстандағы қазіргі сәйкестендіру процестерінің дағдарысының ерекшелігі мынада:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
82
VI
|
Мәдени регрессия төмендеумен анықталады:
|
1
|
Декаданс.
|
83
VI
|
Жаһандану процесі келесі негізгі аспектілермен сипатталады:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс
|
84
VI
|
Бөлшектері бір мекенжай кеңістігі арқылы бір-бірімен логикалық түрде байланысқан ақпараттарды таратудың және берудің ғаламдық жүйесі:
|
1
|
Интернет.
|
85
VI
|
Ақпараттық қоғам жағдайында ол өте маңызды болады:
|
1
|
Жаппай білім беру.
|
86
VI
|
Қазақстан халқының мәдени коды төменде көрсетілген:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
87
VI
|
Батыстың индустриалды дамыған елдеріне тән дамудың экономикалық моделін, құндылықтарын, стилін және өмір салтын кеңейту процесі:
|
1
|
Вестернизация.
|
88
VI
|
Бұқаралық мәдениеттің негізі:
|
1
|
Қуаныш.
|
89
VI
|
«Қазақ халқының 1000 әні», «500 қазақ әндері мен күйлері» сияқты шығармаларды шығарған белгілі этнограф және музыканттың есімі:
|
1
|
А.В. Затаевич.
|
90
VI
|
Өткенде қалыптасқан, тұлғаның сақталуы мен дамуы, оның әлемдік өркениетке қосқан үлесі үшін жасалған материалдық және рухани құндылықтар:
|
1
|
Мәдени мұра.
|
91
VI
|
Заманауи талаптарға жауап беретін мәдени даму процесі деп аталады:
|
1
|
Мәдени модернизация
|
92
VI
|
Қазақстан Республикасының мәдениет саласындағы мемлекеттік саясатының негізгі принциптері:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
93
VI
|
Қоғамдық сананы жаңғырту жағдайында «Рухани Жағыры» бағдарламасының жобаларын жүзеге асыруға ерекше назар аудару қажет:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
94
VI
|
Мәдени өткеннен айырылған адамдардың түрінің атауы:
|
1
|
Мәңгүрт.
|
95
VI
|
«Мәңгілік Ел» негізгі құндылықтары:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
96
VI
|
«Мәдени мұра» мемлекеттік бағдарламасының (2004 - 2011 жж.) міндеттері:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
97
VI
|
Адамдардың пайда болуы және олардың этнографиялық және тілдік ерекшеліктерін қалыптастыру процесі деп аталады:
|
1
|
Этногенез.
|
98
VI
|
«Көшпенділер» трилогиясының авторы:
|
1
|
І. Есенберлин.
|
99
VI
|
Мәдениеттанудың теориялық негізі:
|
1
|
Мәдениет философиясы
|
100
V1
|
Еуропалық дәстүрде мәдениетке қарсы қойылған ұғым:
|
1
|
Натура
|
101
VI
|
Ғылымға мәдениеттану терминін енгізген кім:
|
1
|
Л. Уаит
|
102
VI
|
Мәдениетті құндылық теориясы тұрғысынан түсіндірген ғалым
қайсысы:
|
1
|
Н. Чавчавадзе
|
103
VI
|
Мәдениет қандай құрылымдық бөліктерден тұрады:
|
1
|
Материалдық және рухани
|
104
VI
|
Ғылыми ізденісте және ғылымда көрінетін мәдениет функциясы:
|
1
|
Танымдық.
|
105
VI
|
Ақпараттық функциямен тығыз байланысты мәдениет функциясы:
|
1
|
Коммуникативтік
|
106
VI
|
«Мәдениет туралы ғылым» кітабының авторы:
|
1
|
Л. Уаит
|
0
|
Кант
|
107
VI
|
«Тіл – болмыстың үні» сөзінің авторы:
|
1
|
Хайдегер
|
108
VI
|
Саясат пен мәдениет арасындағы өзара әрекет негізінде не қалыптасады:
|
1
|
Саяси мәдениет
|
109
VI
|
«Тіл – бұл халық» сөзінің авторы:
|
1
|
Достоевский
|
110
VI
|
Өнегелілік мәдениеттің негізі:
|
1
|
Мораль
|
111
VI
|
Мәдениеттегі басты таным және қарым-қатынас құралы:
|
1
|
Тіл
|
112
VI
|
«Белдеулік уақыт» ілімін кім дамытты:
|
1
|
К. Ясперс
|
113
VI
|
Мәдениетті этикамен тығыз байланыстыра қарастырған кім:
|
1
|
А. Щвейцер
|
114
VI
|
Өркениетте ерекше рольді атқаратын не:
|
1
|
Технологиялық
|
115
VI
|
«Тарихтың мағынасы мен міндеттері» еңбегінің авторы кім:
|
1
|
К. Ясперс
|
116
VI
|
«Өмір дегеніміз - билікке ерік» кімнің мәдениеттанушылық концепциясы:
|
1
|
Ф. Ницше
|
117
VI
|
Өркениетті мәдениеттің өлімі деп танитын мәдениеттанушы:
|
1
|
О. Шпенглер
|
118
VI
|
Жазбаша мәдениет тұңғыш рет қай өркениетте пайда болды:
|
1
|
Шумер және Египетте
|
119
VI
|
Көне архаикалық дәуір адамның дүниетанымына барынша тиесілі нәрсе не:
|
1
|
Миф
|
120
VI
|
“Гильгамеш туралы ән” қай өркениетке жатады:
|
1
|
Шумер
|
121
VI
|
Шумерлік жазу қалай аталады:
|
1
|
Сыналық
|
122
VI
|
«Адам барлық заттардың өлшемі» - қай мәдениеттің ерекшелігі:
|
1
|
Грекия
|
123
VI
|
Музыканың «Ұлы кітабын» жазған кім:
|
1
|
Аль-Фараби
|
124
VI
|
Ислам діні қашан пайда болды:
|
1
|
Б.з. VII ғ
|
125
VI
|
«Қайырымды қала» идеясын кім ұсынды:
|
1
|
Аль-Фараби
|
126
VI
|
Мәдениет қандай құрылымдық бөліктерден тұрады:
|
1
|
Материалдық және рухани
|
127
VI
|
Дәстүрлік мәдениетті жан-жақты зерттеген ғалым кім:
|
1
|
М. Мид
|
128
VI
|
О. Шпенглер неше тарихи-мәдени типтерді санап өтеді:
|
1
|
8
|
129
VI
|
“Гильгамеш туралы ән” қай өркениетке жатады:
|
1
|
Шумер
|
130
VI
|
Ислам діні қашан пайда болды:
|
1
|
Б.з. VII ғ
|
131
VI
|
«Тарихты игеру» ізденісінің авторы:
|
1
|
А. Тойнби
|
132
VI
|
Дүниетанымның ең алғашқы формасы:
|
1
|
Мифология
|
133
VI
|
«Өркениеттердің қақтығысы» концепциясының негізін салушы:
|
1
|
С. Хантингтон
|
134
VI
|
Ғылыми ізденісте және ғылымда көрінетін мәдениет функциясы:
|
1
|
Танымдық.
|
135
VI
|
Ақпараттық функциямен тығыз байланысты мәдениет функциясы:
|
1
|
Коммуникативтік
|
136
VI
|
Адамдардың мінез-құлықтарының формаларын айқындайтын ережелер жиынтығы:
|
1
|
Этикет
|
137
VI
|
Еуропалық дәстүрде мәдениетке қарсы қойылған ұғым:
|
1
|
Натура
|
138
VI
|
Еуропалық дәстүрде мәдениетке қарсы қойылған ұғым:
|
1
|
Натура
|
139
VI
|
Мәдениеттанудағы символистік бағыттың өкілі кім:
|
1
|
Р. Барт
|
140
VI
|
Мәдениеттанудағы символистік бағыттың өкілі кім:
|
1
|
Р. Барт
|
141
VI
|
«Қырғыз хрестоматиясы» оқулығының авторы:
|
1
|
И.Алтынсарин.
|
142
VI
|
«Қазақтың айнасы» өлеңдер жинағының, «Еңлік-Кебек» поэмасының авторы
|
1
|
Ш.Құдайбердиев.
|
143
VI
|
«Жігіт, мені ұстап ал, жігіттің жылқысын аяма» - О.Сүлейменов ұлттық ойынның осы жолдарын ашатын ішектер:
|
1
|
Қыз қуу.
|
144
VI
|
Өткенде қалыптасқан, тұлғаның сақталуы мен дамуы, оның әлемдік өркениетке қосқан үлесі үшін жасалған материалдық және рухани құндылықтар:
|
1
|
Мәдени мұра.
|
145
VI
|
Заманауи талаптарға жауап беретін мәдени даму процесі деп аталады:
|
1
|
Мәдени модернизация
|
146
VI
|
Қазақстан Республикасының мәдениет саласындағы мемлекеттік саясатының негізгі принциптері:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
147
VI
|
Қоғамдық сананы жаңғырту жағдайында «Рухани Жағыры» бағдарламасының жобаларын жүзеге асыруға ерекше назар аудару қажет:
|
1
|
Барлық жауаптар дұрыс.
|
148
VI
|
XVII ғ. 20-жылдары Енисей алқабында табылған ежелгі түрік жазуы қалай аталады:
|
1
|
Руникалық.
|
149
VI
|
XII ғасырда қай тіл бүкіл Қазақстан бойынша негізгі тілге айналуда:
|
1
|
Қыпшақ.
|
150
VI
|
Орыс түркологы, алғаш рет түркі мәтіндерін дәйекті оқуды ұсынды:
|
1
|
В.В.Радлов.
|
151
Достарыңызбен бөлісу: |