Иммануил Кант Ағарту дәуірінің ең ықпалды философы және барлық уақыттағы ең ұлы Батыс ойшылдарының бірі болып саналады



Дата22.09.2023
өлшемі19.4 Kb.
#478287
Эссе


Эссе
Иммануил Кант Ағарту дәуірінің ең ықпалды философы және барлық уақыттағы ең ұлы Батыс ойшылдарының бірі болып саналады. Оның метафизикаға, гносеологияға, этикаға, саяси философияға және эстетикаға қосқан үлесі өзінен кейінгі кез келген философиялық қозғалысқа айтарлықтай әсер етті. Сондай-ақ, Кант қазіргі ғылымның дамуындағы маңызды тұлғалардың бірі болды. Оның қазіргі ғылымның өркендеуіне қосқан басты үлесі – оны теологиядан босату.
Канттың көзқарастары бойынша, сезімталдық ақылға қонымды әлемге қол жеткізуге мүмкіндік береді, ал интеллект адамдарға нақты түсінікті әлемді түсінуге көмектеседі («Иммануил Кант»). Кейінірек ол адамның ақыл-ойы түсінікті әлемді көре алады деген идеяны жоққа шығарды және «сезімталдықпен бірге ақыл-ой «сезімді әлем туралы біздің тәжірибемізді құрылымдайтын формаларды қамтамасыз етеді, адам білімі шектеулі, ал интеллектуалды әлем қатаң түрде болады» деген қорытындыға келді. бізге беймәлім» («Иммануил Кант»). Кант 1770 жылдан 1781 жылға дейін «Таза парасаттылық сынында» жұмыс істеді. Одан кейінгі тағы бір маңызды жұмыс «Мораль метафизикасының негізі» болды, бұл оның мораль философиясы бойынша жетілген алғашқы еңбегі болды.
1790 жылы Кант эстетика және телеология (Иммануил Кант») кітабын «Үкім шығару күшінің сыны» басып шығарды. «Таза парасаттың сыны» еңбегінде Кант метафизика мүмкіндігін талқылады. Ол метафизиканы «ақыл барлық тәжірибеге тәуелсіз ұмтыла алатын танымдар» деп анықтады («Иммануил Кант» кітабында). Кітапта ол «жалпы метафизиканың мүмкіндігі немесе мүмкін еместігі туралы шешімге және оның қайнар көздерін, сондай-ақ оның ауқымы мен шекараларын, дегенмен, принциптерден анықтауға» жетуді мақсат етті.Сондықтан метафизика ол үшін априорлық біліммен байланысты болды, бұл тәжірибеден тәуелсіз пайымдаудан таза пайда болатын білім.
Адамның автономиясы Кант философиясының негізгі идеясы болып табылады. Оның еңбектері бойынша, адам ақыл-ойы сезім арқылы қабылданған мазмұнды реттесе де, тәжірибенің мазмұнын қамтамасыз етпейді. Кант адам интеллектінің тәжірибені осылай құрастыруы өзіндік сананың шарты деп тұжырымдады. Табиғат құрылымы туралы адамның априорлық білімі өзіндік санаға негізделгендіктен, оны Кант философиясының ең жоғары принципі деп атауға болады.

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет