ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ЮРІЯ ФЕДЬКОВИЧА
кафедра зарубіжної літератури та теорії літератури
Поетика
містичного
Міжнародна наукова конференція
(7-8 жовтня 2010 року)
Програма
ЧЕРНІВЦІ
2010
Організаційний комітет:
-
Мельничук С.В., проф., ректор ЧНУ.
-
Ушенко О.Г., проф., проректор з наукової роботи.
-
Бунчук Б.І., проф., декан філологічного факультету.
-
Червінська О.В., проф., завідувач кафедри зарубіжної літератури
та теорії літератури.
Організаційний секретаріат конференції – Дзик Р.А.,
Горбачевська І.І., Сердюк Л.П.
П Р О Г Р А М А К О Н Ф Е Р Е Н Ц І Ї
7 жовтня
ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ
11.00 – 13.00 (V к., Червона зала)
Вступне слово Мельничука С.В., ректора Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, доктора фізико-математичних наук, професора.
Червінська Ольга (Чернівці). Містичне як рецептивний парадокс.
Висоцька Наталія (Київ). Містичне як прийом: постмодерні примари Хайгейтського цвинтаря.
Гайжюнас Сильвестрас (Литва). Традиция мистицизма в литовской литературе.
Набитович Ігор (Люблін, Польща). Міт про Ізіду та Осіріса як архітектонічна складова „Cну тіні” Наталени Королевої.
Козлик Ігор (Івано-Франківськ). Категорія „містичного" в аналізі літератури: межі евристичної легітимності.
Кораблев Олександр (Донецьк). Мистическое как предмет филологического знания.
Лановик Зоряна (Тернопіль). Символ у поетиці містичного.
Рихло Петро (Чернівці). Містичні мотиви єврейської кабалістики у збірці Пауля Целана „Троянда нікому”.
(обід 13.00-14.00, ІV корпус, їдальня) Секційні засідання 14.30 – 18.00 Секція № 1-А (VI к., ауд. 67)
САКРАЛЬНЕ ТА ПРОФАННЕ В ХУДОЖНЬОМУ ТЕКСТІ
Голови: Гайжюнас Сильвестрас (Вильнюс, Литва), Лановик Зоряна (Тернопіль), Лановик Мар’яна (Тернопіль), Стулов Юрий (Минск, Беларусь).
Секретар: Дзик Роман (Чернівці).
-
Батюк Галина (Дрогобич). Миті буття у художній прозі Вірджинії Вулф.
-
Дерменджі Омер (Київ). Суфійська музика в сучасній турецькій літературі.
-
Драч Ігор (Тернопіль). Сакральне в текстах як маркер елітарної літератури
-
Жаданов Юрій (Харків). Сакральне та профанне в сучасній англомовній антиутопії
-
Кахно Ірина (Івано-Франківськ). Категорія „сакрального” в психологічній проекції
-
Криворучко Світлана (Харків). „Міф” Сімони де Бовуар (на матеріалі мемуарного роману „Сила обставин”)
-
Пастушук Галина (Львів). Образ блазня в „Діалогах між Соломоном та Маркольфом”: профанація чи карнавалізація сакрального?
Секція № 1-В (VI к., ауд. 66)
САКРАЛЬНЕ ТА ПРОФАННЕ В ХУДОЖНЬОМУ ТЕКСТІ
Голови: Баран Євген (Івано-Франківськ), Колкутіна Вікторія (Одеса), Матвєєва Тетяна (Харків), Хоменко Галина (Харків).
Секретар: Зощук Наталія (Чернівці).
-
Баран Євген (Івано-Франківськ). Елементи містики в есеїстиці Володимира Єшкілєва.
-
Вишневська Галина (Тернопіль). Сакрально-хтонічна лексика у поетичних драмах Лесі Українки.
-
Качмар Марія (Львів). Демонологічні мотиви українських етіологічних легенд: народна версія походження чорта.
-
Кириченко Юлія (Харків). Осмислення народної демонології у прозовій творчості Г. Квітки-Основ’яненка.
-
Матвєєва Тетяна (Харків). Смерть як передчуття: ірраціональні домінанти в романах О. Кобилянської „Ніоба”, „Через кладку”, „За ситуаціями”.
-
Хоменко Галина (Харків). Апокаліптична містика й досвід елітарної літератури 1920-х.
Секція № 2-А (VI к., ауд. 61)
ВПЛИВ МІСТИЧНОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ТРАДИЦІЇ
НА ПРОБЛЕМАТИКУ ТЕКСТУ
Голови: Биржетене Скирманте (Каунас, Литва), Садовская Екатерина (Минск, Беларусь), Червінська Ольга (Чернівці), Шекера Ярослава (Київ).
Секретар: Томоруг Олександра (Чернівці).
-
Биржетене Скирманте (Каунас, Литва). Отблески Сатурналий в поэзии Марциала.
-
Галайда Юлія (Одеса). Особенности фантастики в романе Ант. Погорельского „Монастырка”.
-
Кобзар Олена (Полтава). Містична релігійна традиція в драматургії Фрідріха Геббеля.
-
Коляно Марія (Львів). Вплив містичної релігійної традиції на проблематику роману С. Хілл „Напровесні”.
-
Мельничук Ірина (Кам’янець-Подільський). Загальні особливості прояву релігійної проблематики у Ф.М. Достоєвського.
-
Попадинець Оксана (Кам’янець-Подільський). Самородні ключі історичних романів В. Скотта і М. Старицького.
-
Чотарі Вероніка (Тернопіль). Адаптація книги псалмів у європейському літературному просторі.
Секція № 2-В (VI к., ауд. 54)
ВПЛИВ МІСТИЧНОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ТРАДИЦІЇ
НА ПРОБЛЕМАТИКУ ТЕКСТУ
Голови: Гулевич Лілія (Дрогобич), Райбедюк Галина (Ізмаїл), Слоньовська Ольга (Івано-Франківськ),Турган Ольга (Запоріжжя).
Секретар: Бучко Аліна (Чернівці).
-
Волощук Галина (Івано-Франківськ). Прояв містичної релігійної традиції у поетичних та прозових творах Уляни Кравченко.
-
Гулевич Лілія (Дрогобич). Вплив містичної релігійної традиції на проблематику і поетику прозових творів Миколи Устияновича.
-
Зенгва Вікторія (Харків). „Іван Іванович” як елемент художнього світу М. Хвильового: автотекстуальний аспект, містично-релігійні мотиви.
-
Корнійчук Тетяна (Кам’янець-Подільський). Похоронний ритуал в „Енеїді” І. Котляревського, його специфіка, форми проведення.
-
Лебідь Євгенія (Київ). Метафізика душі в українській поезії XVI-XIX ст.
-
Маланій Назар (Тернопіль). Біблійні маркери у романах І. Багряного „Людина біжить над прірвою” та Е.М. Ремарка „Час жити і час помирати”.
Секція № 3-А (VI к., ауд. 52)
МІСТИЧНІ ТОПОСИ В ЛІТЕРАТУРІ
Голови: Бойніцька Ольга (Київ), Висоцька Наталія (Київ), Драненко Галина (Чернівці), Рихло Петро (Чернівці).
Секретар: Матійчук Оксана (Чернівці).
-
Авраменко Олена (Кривий Ріг). Образ Хіткліфа в контексті „концептуальної метафізичності” „Грозового Перевалу” Е. Бронте та в соціокультурному контексті нещодавнього минулого.
-
Бабарика Михайло (Київ). Містичний ландшафт у романі Жюльєна Грака „До замку Арголь”.
-
Кофлер Денис (Івано-Франківськ). Міфологічна картина світу скандинавських народів.
-
Лаврина Ирина (Москва, Россия). Категории времени и пространства как художественные характеристики сакрального топоса в фантастическом цикле К.С. Льюиса „Хроники Нарниии”.
-
Левко Уляна (Тернопіль). Містична складова технологізованого хронотопу у творах science fiction Станіслава Лема та їх візуальних інтерпретаціях.
-
Матвієнко Ольга (Донецьк). Градчани і Прага: дві сторони „празького феномена” (на матеріалі роману Г. Майрінка „Вальпургієва ніч”).
-
Хоусон Вікторія (Київ). Мистика и реализм „Флорентийской чародейки” Салмана Рушди: ключи к хронотопу.
-
Бучко Аліна (Чернівці). Міфічні простори у творах Ельзи Ласкер-Шюлер.
Секція № 3-В (VI к., ауд. 51)
МІСТИЧНІ ТОПОСИ В ЛІТЕРАТУРІ
Голови: Анісімова Ніна (Київ), Білоус Петро (Житомир), Бігун Ольга (Івано-Франківськ), Плетенчук Наталія (Івано-Франківськ).
Секретар: Боренко Валерій (Чернівці).
-
Бігун Ольга (Івано-Франківськ). Євангельський топос подвижництва у творчості Тараса Шевченка й Адама Міцкевича.
-
Гречаник Ірина (Луганськ). Принципи містикалізації часопростору в українській фантастичній літературі ХІХ-ХХ ст.
-
Журавська Оксана (Донецьк). Часопросторові рівні організації прози Емми Андієвської (на матеріалі „Роману про добру людину”).
-
Кремінська Інна (Харків). Своєрідність художнього простору п’єси „Марко в пеклі” І. Кочерги.
-
Матвієнко Ганна (Ялта). Апофатичне пізнання інфернального світу в постмодерністському тексті (на прикладі романів Ю. Іздрика і Т. Прохаська).
-
Павлишин Галина (Тернопіль). Міфопоетична інтерпретація символів у прозі Марії Матіос.
Секція № 3-С (VI к., ауд. 23)
МІСТИЧНІ ТОПОСИ В ЛІТЕРАТУРІ
Голови: Кеба Олександр (Кам’янець-Подільський), Козлик Ігор (Івано-Франківськ), Кораблев Олександр (Донецьк), Мусій Валентина (Одеса).
Секретар: Сатиго Ірина (Чернівці).
-
Іванова Наталія (Черкаси). Символ зеркала в творчестве русских романтиков (Н.В. Гоголь, В.Ф. Одоевский, А. Погорельский).
-
Коршунова Світлана (Івано-Франківськ). Модель „иного мира” в романе Л. Улицкой „Казус Кукоцкого”: традиционное и оригинальное.
-
Люлікова Ганна (Ялта). Сакрализация топоса социализма в художественном мире романов И. Ильфа и Е. Петрова.
-
Новохатський Дмитро (Ялта). Містичні топоси в романній трилогії Володимира Сорокіна „Лед”, „Путь Бро”, „23 000”.
-
Павельєва Ганна (Полтава). Мистические топосы в циклах Н.В. Гоголя „Вечера на хуторе близ Диканьки” и „Миргород”.
-
Полева Елена (Томск). Концепция „потусторонности” в повести В. Набокова „Соглядатай”.
-
Шкуропат Марина (Горлівка). Вплив сакрального топосу Страсної п’ятниці на художній зміст оповідання А.П. Чехова „Студент”.
Секція № 4-А (VI к., ауд. 22)
ТИПОЛОГІЯ МІСТИЧНОГО (СЮЖЕТИ, ОБРАЗИ)
Голови: Кучер Зоя (Черкаси), Лавренов Валерій (Чернівці), Маценка Світлана (Львів), Рязанцева Тетяна (Київ).
Секретар: Штанюк Олеся (Чернівці).
-
Бережанська Юлія (Львів). Лунарний культ в художній системі Густава Майрінка.
-
Брацка Марія (Київ). Оніричні мотиви у творчості польських романтиків.
-
Гавловська Тетяна (Кам’янець-Подільський). Містична присутність образу Мелузіни у прозі Теодора Фонтане.
-
Кучер Зоя (Черкаси). Містичний образ Великого Старця в романі Ф. Дюрренматта „Долина безладдя”.
-
Орлова Марина (Черкаси). Містичні символи в творах Петера Гандке.
-
Пархоменко Інна (Харків). Релігійний сюжет в антиутопії на прикладі роману М. Етвуд „Розповідь Служниці”.
-
Пупурс Ірина (Київ). „Прокляття Кехами” – містична Індія Роберта Сауті.
-
Стирнік Наталія (Дніпропетровськ). Містичне в оповіданнях Д.Г. Лоуренса („Щасливі привиди”, „Межа”, „Переможець на дерев’яному конику”).
-
Сажина Алла (Чернівці). „Ремейк” романтичних текстів у сучасній рекламі.
-
Дерикоз Ольга (Чернівці). Поетика сюжету „Щось особливе” у цілісному контексті А. Мердок.
Секція № 4-В (VI к., ауд. 21)
ТИПОЛОГІЯ МІСТИЧНОГО (СЮЖЕТИ, ОБРАЗИ)
Голови: Гурбанська Антоніна (Київ), Кисельова Людмила (Київ), Стужук Олеся (Київ), Юрова Інна (Донецьк).
Секретар: Нікоряк Наталія (Чернівці).
-
Кисельова Людмила (Київ). Засоби поетичної містагогії у творі Т. Осьмачки „Поет”.
-
Кісілюк Ніна (Кременець). Духовний світ жіночих образів у романі „Живая душа” Марка Вовчка.
-
Кулінська Яніна (Київ). Міфологічні мотиви у прозі Юрія Андруховича.
-
Муслієнко Олена (Харків). Тиша і мовчання у семіосфері абсурду М. Хвильового.
-
Назаревич Леся (Тернопіль). Містичний підтекст сновидінь у новелістиці кінця ХІХ – початку ХХ столітть.
-
Старова Олена (Харків). Ієрофанії в поезії Б.І. Антонича та В. Свідзінського.
-
Стужук Олеся (Київ). Інтерпретація образу відьми у творчості Тараса Шевченка.
-
Фоміна Лілія (Ізмаїл). Міфологема долі у М.Вінграновського.
-
Яструбецька Галина (Луцьк). Фермент містичного в поетиці експресіонізму.
Секція № 5-А (VI к., ауд. 16)
МІФІЧНА ТА МІСТИКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ
Голови: Гончаренко Елла (Дніпропетровськ), Іщенко Наталія (Крим), Мочернюк Наталія (Коломия), Чернокова Євгенія (Дніпропетровськ).
Секретар: Вишинський Святослав (Чернівці).
-
Біляшевич Роман (Тернопіль). Монотеїзм як основа становлення біблійної прози.
-
Канчура Євгенія (Київ). Персоніфікація смерті в текстуалізованій свідомості. На прикладі романів Террі Претчетта про Дискосвіт.
-
Мочернюк Наталія (Коломия). Поетика містичного у „Гімнах до ночі” Новаліса.
-
Сенчук Ірина (Львів). Міфологема смерті–воскресіння як „метафора” циклічної концепції історії в драмі В.Б. Єйтса „Воскресіння”.
-
Яремчук Вікторія (Львів). Антропософічний дискурс в романах Чарльза Вільямса.
-
Сатиго Ірина (Чернівці). Прояви містикологічної свідомості Леопольда Сенгора у поетичній збірці „Сутінкові пісні”.
Секція № 5-В (VI к., ауд. 15)
МІФІЧНА ТА МІСТИКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ
Голови: Білоус Наталя (Київ), Конончук Тетяна (Київ), Набитович Ігор (Люблін, Польща), Швець Алла (Львів).
Секретар: Бойчук Альона (Чернівці).
-
Антоновська Марина (Київ). Візії в літературній творчості Т. Шевченка.
-
Барабаш Мар’яна (Львів). Сакралізація містичного в „Книзі історій” Валерія Шевчука.
-
Донченко Лариса (Кривий Ріг). Міфологічні параметри необарокової прози Валерія Шевчука.
-
Замбжицька Марта (Варшава, Польща). Парадокс обернутого sacrum у романі Валерія Шевчука Темна музика сосон.
-
Савчук Надія (Івано-Франківськ). Міф і містичне в ранній ліриці Ліни Костенко.
-
Салій Олександра (Львів). І. Франко та М. Коцюбинський: дуалістична концепція світу. Дискурс містичного.
-
Томчук Олег (Ізмаїл). Містицизм світовідчуття М. Драй-Хмари.
Секція № 6 (VI к., ауд. 14)
МІСТИКАЛЬНИЙ ФЕРМЕНТ ЖАНРУ. ГОТИКА
Голови: Мафтин Наталія (Івано-Франківськ), Сабат Галина (Дрогобич), Сенькевич Татьяна (Брест, Беларусь), Теленько Галина (Чернівці).
Секретар: Дерикоз Ольга (Чернівці).
-
Берегова Ольга (Київ). Міфопоетична інтерпретація еротичної загадки (на матеріалі іспанської мови).
-
Бєлоброва Тетяна (Ізмаїл). Філогенез молитовного жанру (містичні модифікації).
-
Гнідець Уляна (Львів). Фантастичне заради порятунку реальності у літературі для дітей та юнацтва (на прикладі творів Міхаеля Енде та Корнелії Функе).
-
Джугастрянська Юлія (Київ). Сугестивність містичного у замовлянні та молитві (на матеріалі поезій Б.-І. Антонича, В. Свідзінського).
-
Кицак Людмила (Житомир). Містичне в жанровій структурі детективу (роман Є. Кононенко „Жертва забутого майстра”).
-
Левітас Світлана (Київ). Інфернальна поетика та міфологічний код готичної новели „Наречена привида” В.Г. Ейнсворта.
-
Сабат Галина (Дрогобич). Поетика містичного в казках Івана Франка.
-
Тимченко Олеся (Горлівка). Исторической прозы В.Я. Брюсова (на материале романа „Огненный ангел”).
-
Цівкач Ольга (Івано-Франківськ). Роль середньовічної релігійної драми у процесі відродження польського театру періоду Міжвоєнного двадцятиліття.
-
Шпильова Наталія (Черкаси). „Зачарована місцина” в романі Р. Бротігана „Чудовисько Хоклайну: готичний вестерн”.
Фуршет 18.00
8 жовтня
ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ – А
11.00 – 13.00 (VІ к., ауд. 66)
Гончаренко Елла (Дніпропетровськ). Містично-романтичні фантазії в оповіданнях Едгара Аллана По.
Іщенко Наталія (Крим). Флоренс Найтингейл и миф о „леди с лампой” в литературе Великобритании.
Лановик Мар’яна (Тернопіль). Література як трансцендентний діалог.
Маценка Світлана (Львів). Мона Ліза – „жінка без властивостей”: експресіоністська проекція містичного досвіду в новелі Ґеорґа Гайма „Злодій”.
Тузков Сергей, Тузкова Инна (Кіровоград). Американская готическая новелла рубежа XIX – XX веков.
Шекера Ярослава (Київ). Життя мов сон: даоська містика у творчості китайського поета доби Сун Су Ши (1037-1101).
Рязанцева Тетяна (Київ). Тема смерті у метафізичній поезії Хуана Рамона Хіменеса: особливості інтерпретації.
Чернокова Євгенія (Дніпропетровськ). „Мистический натурализм” поэзии Д.Г. Лоренса и проблемы поэтики модернизма.
ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ – В
11.00 – 13.00 (VІ к., ауд. 21)
Білоус Петро, Білоус Оксана (Житомир). Чудесні знаки і символи у „Повісті врем’яних літ”.
Мафтин Наталія (Івано-Франківськ). Містичне як вияв готичної літературної традиції в західноукраїнській малій прозі 20-30-х рр. ХХ століття.
Слоньовська Ольга (Івано-Франківськ). Метафізичні аспекти життя і творчості письменників української діаспори 20-х – 50-х років ХХ століття.
Гурбанська Антоніна (Київ). Міфопоетика української повісті другої половини ХХ століття (на матеріалі творів Вал. Шевчука та Н. Бічуї).
Райбедюк Галина (Ізмаїл). Сакральний концепт „душа” в структурі художнього тексту В. Стуса.
Турган Ольга (Запоріжжя). Містичне в художньому світі Лесі Українки.
Анісімова Ніна (Бердянськ). Містичний код поеми Василя Герасим’юка „Київська повість”.
Філоненко Софія (Бердянськ). „Happily ever after”: містичні таємниці українського любовного роману.
ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ – С
11.00 – 13.00 (VІ к., ауд. 67)
Волковинський Олександр (Кам’янець-Подільський). Рецепція офітського мотивного комплексу в художній культурі та літературі.
Кеба Олександр (Кам’янець-Подільський). Андрей Платонов как мистик.
Мусий Валентина (Одеса). Нарративные стратегии выражения концепции таинственного в русской прозе первой половины XIX века.
Шестакова Елеонора (Донецьк). Ирония как защита мистического в русской литературе рубежа XIХ – XX ст.
Никольский Евгений (Москва, Россия). Развитие мистической темы в творчестве Всеволода Соловьева: от магического реализма к духовному.
Сенькевич Татьяна (Брест, Беларусь). Поэтика современного русскоязычного исторического романа („Князь Мстиславский” О. Ждана).
Леонова Наталья (Москва, Россия). Поэтика „иного” в лирике И.Ф. Анненского.
Бистрова Олена (Дрогобич). Формування містичності як складова поетики в творах Ф. Достоєвського.
(обід 13.00-14.00, ІV корпус, їдальня)
Екскурсія: Резиденція Буковинських митрополитів 14.00 – 15.00
Секційні засідання 15.00 – 17.00 Секція № 1-А (VI к., ауд. 66)
САКРАЛЬНЕ ТА ПРОФАННЕ В ХУДОЖНЬОМУ ТЕКСТІ
Голови: Гайжюнас Сильвестрас (Вильнюс, Литва), Лановик Зоряна (Тернопіль), Лановик Мар’яна (Тернопіль), Стулов Юрий (Минск, Беларусь).
Секретар: Дзик Роман (Чернівці).
-
Журба Світлана (Кривий Ріг). Інтерпретація сакрального та профанного в авангардному романі.
-
Кантемир Наталя (Харків). Профанний світ роману Мішеля Уельбека „Можливість острова”.
-
Мізінкіна Олена (Одеса). Магічна обрядовість як вияв сакрального в історичній романістиці Раїси Іванченко.
-
Скибицкая Людмила (Брест, Беларусь). „Сакральное и профанное в рассказах „Лесной дидько и непевный” А. Стороженко и „Кабиасы” Ю. Казакова.
-
Собченко Ірина (Київ). Сакральний статус письма у прозових текстах Аготи Крістоф.
-
Стулов Юрий (Минск, Беларусь). Мистическое в творчестве Рэндалла Кенана.
-
Чабак Людмила (Чернігів). Сакральне та профанне в художньому тексті: аналітика сприйняття.
Секція № 1-В (VI к., ауд. 61)
САКРАЛЬНЕ ТА ПРОФАННЕ В ХУДОЖНЬОМУ ТЕКСТІ
Голови: Баран Євген (Івано-Франківськ), Колкутіна Вікторія (Одеса), Матвєєва Тетяна (Харків), Хоменко Галина (Харків).
Секретар: Зощук Наталія (Чернівці).
-
Гажа Тетяна (Харків). „Флейта, наповнена диханням Бога”: сакральне у спогадах Ірини Жиленко „Homo feriens”.
-
Денисенко Ольга (Запоріжжя). Зв’язок сакрального зі сферою духовності у новелі-легенді Петра Могили (Про монаха Григорія).
-
Колкутіна Вікторія (Одеса). Екзистенційні засади сакрального та профанного в світогляді Т. Шевченка (за ранньою літературною есеїстикою Д. Донцова).
-
Мациборська Олена (Луцьк). Фетишизм як міфологічна домінанта естетики неокласицизму початку ХХ ст.
-
Науменко Наталія (Київ). Чи можливий принцип „золотого перерізу” у вільному вірші?
-
Яковина Оксана (Київ). Сакральне та профанне у поемі Тараса Шевченка „Марія”.
Секція № 2-А (VI к., ауд. 60)
ВПЛИВ МІСТИЧНОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ТРАДИЦІЇ
НА ПРОБЛЕМАТИКУ ТЕКСТУ
Голови: Биржетене Скирманте (Каунас, Литва), Садовская Екатерина (Минск, Беларусь), Червінська Ольга (Чернівці), Шекера Ярослава (Київ).
Секретар: Томоруг Олександра (Чернівці).
-
Варецька Софія (Львів). Магічні фотографії Маріхен як метафора пам’яті у романі „Фотокамера. Історії темної кімнати“ Ґ. Ґраса.
-
Дробіт Ірина (Львів). Апокрифіча історія у романах Дж. Барнса „Папуга Флобера” та „Історія світу в 10 ½ розділах”.
-
Мельник Діана (Львів). Біблійні символи та мотиви у романі І. Бахман „Маліна”.
-
Павленко Юлія (Київ). Молитовна модальність письма в „Щоденнику сільського кюре” Ж. Бернаноса.
-
Садовская Екатерина (Минск, Беларусь). Мистическое в творчестве Ежи Косинского.
-
Саїді Наталія (Харків). Твори Мішеля Турньє в контексті поняття „християнський роман”.
-
Матійчук Оксана (Чернівці). „Deinen Glauben ans Eine / kann keine Erfahrung vernichten…”: релігійно-філософська основа поезій Рози Ауслендер.
-
Томоруг Олександра (Чернівці). Історичні передумови формування літературного образу Марії Магдалини та їх відображення у сучасній євангельській прозі.
Секція № 2-В (VI к., ауд. 58)
ВПЛИВ МІСТИЧНОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ТРАДИЦІЇ
НА ПРОБЛЕМАТИКУ ТЕКСТУ
Голови: Гулевич Лілія (Дрогобич), Райбедюк Галина (Ізмаїл), Слоньовська Ольга (Івано-Франківськ),Турган Ольга (Запоріжжя).
Секретар: Бучко Аліна (Чернівці).
-
Глеб Оксана (Львів). Містичний аспект поеми Івана Франка „Мойсей”.
-
Кевешлігеті Ольга (Хуст). Концепти життя, смерті та вірування у прозі, етнографічних студіях Ф. Потушняка.
-
Колодкевич Галина (Київ). Ідея софійності та містичне переживання божественного начала у поезії В. Стуса.
-
Куца Лариса (Львів). Власнеавторська концепція слова у поезії І. Франка „Якби ти знав, як много важить слово…”.
-
Тарарива Лідія (Луганськ). Рецепція ритуальних праформ у творчості Максима Рильського.
-
Михайлюк Галина (Чернівці). Біблійні оніричні образи та сюжети в українській літературі 20-30-их рр. ХХ ст.
Секція № 3-А (VI к., ауд. 53)
МІСТИЧНІ ТОПОСИ В ЛІТЕРАТУРІ
Голови: Бойніцька Ольга (Київ), Висоцька Наталія (Київ), Драненко Галина (Чернівці), Рихло Петро (Чернівці).
Секретар: Матійчук Оксана (Чернівці).
-
Бойніцька Ольга (Київ). Містика та історія у романах Пітера Акройда.
-
Григоренко Олександра (Полтава). Потойбічний вимір країни з горизонтом: специфіка зображення топосу Австрії у романі „Діти мертвих” Е. Єлінек.
-
Кучер Василь (Кременець). Символічне значення закритого топосу в романах-антиутопіях I половини XX століття.
-
Левицька Оксана (Львів). Поетика містичного хронотопу у творах Джона Фаулза.
-
Монолатій Тетяна (Дрогобич). Сп’яніння як містичний топос (за новелою „Легенда про святого пияка” Й. Рота).
-
Штохман Лілія (Тернопіль). Містичні топоси у романі Дженет Вінтерсон „Oranges are not the only Fruit”.
-
Драненко Галина (Чернівці). Містичний топос ночі та його символіка в сучасній французькій драмі (на матеріалі п’єси Б.-М. Кольтеса „Ніч незадовго перед лісами”).
-
Ісапчук Юлія (Чернівці). Рудименти „Габсбурзького міфу” в прозі І.Бахман.
Секція № 3-В (VI к., ауд. 52)
МІСТИЧНІ ТОПОСИ В ЛІТЕРАТУРІ
Голови: Анісімова Ніна (Київ), Білоус Петро (Житомир), Бігун Ольга (Івано-Франківськ), Плетенчук Наталія (Івано-Франківськ).
Секретар: Боренко Валерій (Чернівці).
-
Дружинович Лідія (Луцьк). Художнє осмислення образу раю поетами „розстріляного відродження”.
-
Козачук Ксенія (Київ). Сакральне як мета у псевдопаломницькому тексті.
-
Левицький В’ячеслав (Київ). Мотиви „вечора містичного” в київському тексті Максима Рильського.
-
Нестелєєв Максим (Слов’янськ). Містичний простір палати №6 у творах А. Чехова, М. Хвильового та В. Домонтовича).
-
Плетенчук Наталія (Івано-Франківськ). Художній феномен сакралізації волинського макротопоса в прозі Уласа Самчука.
-
Євстаф’євич Наталія (Чернівці). Місто як реальність і місто як містика в трилогії Ірини Вільде „Повнолітні діти”.
Секція № 4-А (VI к., ауд. 51)
ТИПОЛОГІЯ МІСТИЧНОГО (СЮЖЕТИ, ОБРАЗИ)
Голови: Кучер Зоя (Черкаси), Лавренов Валерій (Чернівці), Маценка Світлана (Львів), Рязанцева Тетяна (Київ).
Секретар: Штанюк Олеся (Чернівці).
-
Витрикуш Іванна (Дрогобич). Образ Ночі-темряви як художнє втілення містичного світовідчуття в літературі романтизму.
-
Качак Тетяна (Івано-Франківськ). Актуалізація містичних аспектів у фантастичних романах Урсули Ле Гуїн.
-
Невструєва Анастасія (Дніпропетровськ). Мистические образы в романах „уэссекского цикла” Т. Гарди.
-
Пагут Олег (Тернопіль). Містичний дискурс мотиву інцесту в музілівському потрактуванні у романі „Людина без властивостей” (Аґата і поліфункціональність її постаті).
-
Пічугіна Тетяна (Дніпропетровськ). Поетика „інакшого бачення” в романі Роберта Музіля „Сум’яття вихованця Терлеса”.
-
Редчиць Тетяна (Черкаси). Трактування містичних образів драконів у творах Г. фон Додерера (на матеріалі романів „Остання пригода. Лицарський роман” та „Кружний шлях”).
-
Стороха Богдан (Полтава). Поетика і містика сновидіння в романі А. Кубіна „Інша сторона”.
-
Лавренов Валерій (Чернівці). Диаболізм як специфічний містичний фермент болгарської літератури початку ХХ століття.
-
Дзик Роман (Чернівці). Транзитивність містичного образу.
Секція № 4-В (VI к., ауд. 22)
ТИПОЛОГІЯ МІСТИЧНОГО (СЮЖЕТИ, ОБРАЗИ)
Голови: Гурбанська Антоніна (Київ), Кисельова Людмила (Київ), Стужук Олеся (Київ), Юрова Інна (Донецьк).
Секретар: Нікоряк Наталія (Чернівці).
-
Кметь Вікторія (Львів). Архетипний образ відьми у творчій інтерпретації Валерія Шевчука.
-
Когут Оксана (Рівне). Містичні сюжети та образи в сучасній українській драматургії.
-
Левків Ксенія (Львів). Містичні метаморфози персонажів Юрія Андруховича (роман „Перверзія”).
-
Накашидзе Ірина (Дніпропетровськ). Сакральний образ води як носія історичної пам’яті народу (на матеріалі поетичних творів Б. Олександріва-Грибінського, О. Зуєвського, Яра Славутича).
-
Росінська Олена (Макіївка). Сон у структурі художнього хронотопу (на матеріалі роману Н. Зборовської «Українська реконкіста»).
-
Трефяк Наталія (Івано-Франківськ). Рецепція містичних образів та сюжетів прози Миколи Вінграновського.
-
Юрова Інна (Донецьк). Інфернальне в образній системі „Попелу імперій” Ю. Клена.
-
Ягело Світлана (Львів). Демонологічна проза українців Карпат: фантастичний елемент жіночих персонажів.
-
Козачук Ніна (Чернівці). Образи-символи Потерчука і Перелесника як засоби творення містичного у драмах В. Мартиневича.
Секція № 4-С (VI к., ауд. 21)
ТИПОЛОГІЯ МІСТИЧНОГО (СЮЖЕТИ, ОБРАЗИ)
Голови: Бистрова Олена (Дрогобич), Волковинський Олександр (Кам’янець-Подільський), Никольский Евгений (Москва, Россия), Шестакова Елеонора (Донецьк).
Секретар: Вільчанська Юлія (Чернівці).
-
Ащеулова Ирина (Кемерово). Чудо как ситуация духовного поиска в истории (роман В. Шарова „Воскрешение Лазаря”).
-
Барчишина Інна (Кам’янець-Подільський). Сакральність контрапунктичної єдності в організації колористики поетичного твору (на матеріалі поезій М. Волошина та В. Свідзінського).
-
Водоп’янова Ксенія (Горлівка). Демонологические мотивы в поэтике Н.С. Лескова (на материале повестей „Пугало”, „Несмертельный Голован”, „Очарованный странник”, „Воительница”).
-
Вербенко Валентина (Одеса). Моделирующая функция числа в художественном мире М. Булгакова.
-
Григоренко Єлена (Одеса). „Таинственные” повести И.С. Тургенева (проблематика и поэтика).
-
Капінус Тетяна (Харків). Концепт „містика” у критичних статтях раннього Андрія Бєлого та його функції у теорії символізму.
-
Ткачук Т. (Івано-Франківськ). Типологія містичних образів і мотивів у творчості М. Гоголя та С. Пшибишевського.
-
Шатова Ірина (Запоріжжя). Типология гротескных форм в мистической прозе Юрия Юркуна.
-
Вільчанська Юлія (Чернівці). Містичне як креативна художня домінанта твору І. Шмельова „Літо Господнє”.
Секція № 5-А (VI к., ауд. 16)
МІФІЧНА ТА МІСТИКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ
Голови: Гончаренко Елла (Дніпропетровськ), Іщенко Наталія (Крим), Мочернюк Наталія (Коломия), Чернокова Євгенія (Дніпропетровськ).
Секретар: Вишинський Святослав (Чернівці).
-
Бондаренко Олеся (Київ). Дискурс містицизму в творчості Теодора Ретке.
-
Колтакова Наталя (Донецьк). Про містичне у символі та „буття-між”.
-
Мурейко Анна (Івано-Франківськ). Концепт містичного у новелах „Локіс” та „Венера Ільська” Проспера Меріме.
-
Угольнікова Наталія (Харків). Використання і трансформація елементів міфічного в творах Р. Аспріна.
-
Вишинський Святослав (Київ). Поняття „містичного” у гносеології інтегрального традиціоналізму.
-
Штанюк Олеся (Чернівці). Містичний міфологізм стилістичної практики Чинуа Ачебе.
Секція № 5-В (VI к., ауд. 15)
МІФІЧНА ТА МІСТИКОЛОГІЧНА СВІДОМІСТЬ
Голови: Білоус Наталя (Київ), Конончук Тетяна (Київ), Набитович Ігор (Люблін, Польща), Швець Алла (Львів).
Секретар: Бойчук Альона (Чернівці).
-
Білоус Наталя (Київ). „Что значит волшебное, магическое действие оригинала…”: містичне та ідеалістичне у художньо-естетичній концепції Т. Шевченка (на матеріал повістей „Художник”, „Прогулка с удовольствием и не без морали”, „Музыкант”).
-
Дубровська Альона (Харків). Суїцидальна поведінка: від психопатологічного до містичного (на матеріалі романів В. Винниченка „Заповіт батьків”, „Рівновага”, „Чесність з собою”).
-
Конончук Тетяна (Київ). Екзистенція містичного в романі Василя Барки „Жовтий князь”.
-
Савицька Наталія (Суми). Міфопоетика містичного в романі братів Капранових „Кобзар 2000”.
-
Савчук Наталія (Коломия). Категорія темряви в поетів „Нью-йоркської групи”.
-
Швець Алла (Львів). Збірка Н. Кобринської „Казки”: містицизм світовідчуття, міфопоетична ейдологія.
Секція № 6 (VI к., ауд. 14)
МІСТИКАЛЬНИЙ ФЕРМЕНТ ЖАНРУ. ГОТИКА
Голови: Мафтин Наталія (Івано-Франківськ), Сабат Галина (Дрогобич), Сенькевич Татьяна (Брест, Беларусь), Теленько Галина (Чернівці).
Секретар: Дерикоз Ольга (Чернівці).
-
Випасняк Галина (Івано-Франківськ). Категорія чудесного в сучасних художніх трансформаціях агіографічного жанру.
-
Гребенюк Тетяна (Запоріжжя). Роман Г. Пагутяк „Урізька готика” в контексті сучасної української літературної містики.
-
Журавльова Світлана (Бердянськ). На шляху до обоження (часопросторові координати агіографічної поезії свт. Іоана Максимовича).
-
Литвиненко Тетяна (Суми). Містична складова міфологічної фантастики.
-
Чик Денис (Кременець). Ревізія готичної містики у прозі Ф. Ґрільпарцера і Г. Квітки-Основ’яненка.
-
Боренко Валерій (Тернопіль). Термінологічні аспекти жанрового визначення містичного-роману.
-
Теленько Галина (Чернівці). Готичні мотиви в англійській новелі ХХ століття.
-
Матійчак Альона (Чернівці). Містика і містифікація як контрапункт художнього тексту А. Мердок.
-
Зощук Наталія (Чернівці). Містичний компонент мердоківського тексту в аспекті жанрової конверсії („Італійка”).
-
Нікоряк Наталія (Чернівці). Специфіка втілення „містичного” в кіноверсіях гоголівського тексту „Вій” (фільми-екранізації „Вій” (1967) та „Вій. Повернення” (2010).
Регламент
Доповідь на пленарному засіданні – 15 хв.
Доповідь на секційному засіданні – до 10 хв.
Виступ в обговоренні – 3-5 хв.
КРУГЛИЙ СТІЛ 17.00 (ауд. 66)
Логіка інфернального в художньому тексті
-
Резюме голів секцій: коротка референція найцікавіших наукових ідей.
-
Дискусія.
-
Фуршет. Закриття конференції (ауд. 62).
Достарыңызбен бөлісу: |