Философиядағы адам мәселесі Орындаған – Есіркесін айдана



Дата26.10.2022
өлшемі9.95 Kb.
#463412
Философиядағы адам мәселесі Орындаған – Есіркесін айдана-melimde.com-1


Философиядағы адам мәселесі Орындаған – Есіркесін айдана

Философиядағы адам мәселесі

Орындаған – Есіркесін айдана

Тексерген – Ахимбекова Ляззат

«Адам» деген ұғым – адам баласына тән жалпы қасиеттердің жиынтығын білдіретін түсінік. Адамың әлемде алатын орны ерекше. Адам жаратылыстың табиғаттың туындысы жіне әлеуметтік феномен. Ол табиғат жасамаған заттар мен құбылыстарды өз қолымен ақылмен жасайды.


  • «Адам» деген ұғым – адам баласына тән жалпы қасиеттердің жиынтығын білдіретін түсінік. Адамың әлемде алатын орны ерекше. Адам жаратылыстың табиғаттың туындысы жіне әлеуметтік феномен. Ол табиғат жасамаған заттар мен құбылыстарды өз қолымен ақылмен жасайды.

  • Діни ұғымдар бойынша дүние адам үшін жаралған деген ұғым бар, өмір адамға, адам көңіліне жол табуға бағындырылады. Мұсылман мен Христиан діндері, иудаизмнің Библиядағы мифін қабылдап, адамның азап шегуін бұрынғы ең бастапқы күнәсі үшін тартатын жазасы деп. Одан құтылудың жалғыз жолы – құдайға құлшылық ету деп уағыздайды.

Адам мәселесі


  • Қайта өрлеу заманында адам мәселесіне жаңаша бетбұрыс болды. Оны философиялық талдау:

  • Адам мәселесі – бұл философияның Конфуций, будда Сократтан бастап орта ғасырға дейін философияның өзекті сұрағы болған. Орта ғасырдағы бұл мәселенің шешімі адамның қайшылықты пенде екенін ашуда болды.

  • Адам жан дүниесі, рухы бар пенде ретінде әрқашанда аспанға ұмтылған, құдайға жақсы тұлға.

  • Оның денесі бар, ал оны жердегі қызықтарға құмартуға, оның еркінің соған қарай жетілуіне әкеліп, оны күнәға батырады.

Бірінші рет философияда «антропология» терминін Кант кіргізді. Адам философиясы немесе антропологиялық философия дегеніміз – адам туралы ілім. Ол адам мәселесін екі жақты қарады. Біріншіден, ол табиғат әлемі мен табиғи қажеттілікке тәуелді болса, екіншіден, адам еркіндік әлемі ретінде қаралды. «Адамның барлық іс-қимылының басқа біреудің еркіне бағынышты болуынан асқан сорақы сұмдық мүмкін емес»,-деді


  • Бірінші рет философияда «антропология» терминін Кант кіргізді. Адам философиясы немесе антропологиялық философия дегеніміз – адам туралы ілім. Ол адам мәселесін екі жақты қарады. Біріншіден, ол табиғат әлемі мен табиғи қажеттілікке тәуелді болса, екіншіден, адам еркіндік әлемі ретінде қаралды. «Адамның барлық іс-қимылының басқа біреудің еркіне бағынышты болуынан асқан сорақы сұмдық мүмкін емес»,-деді

Орта ғасырдағы шығыс философы әл-Фараби: «бақыт – әр адамның көздейтін мақсаты, үлкен игілік. Адамда сол мақсатқа жетуге мүмкіндік беретін үш түрлі тамаша табиғи қабілет болады, ол: ерекше жасалған дене құрылысы, жан құмарлықтары, ой-парасатыә,-деген


  • Орта ғасырдағы шығыс философы әл-Фараби: «бақыт – әр адамның көздейтін мақсаты, үлкен игілік. Адамда сол мақсатқа жетуге мүмкіндік беретін үш түрлі тамаша табиғи қабілет болады, ол: ерекше жасалған дене құрылысы, жан құмарлықтары, ой-парасатыә,-деген

  • Әл-Фараби адамның жан дүниесін жетілдіру мәселесін философиялық тұрғыдан зор білгірлікпен жан-жақты терең зерттеп, талдау жасайды. Ал қайта өрлеу дәуірінде адам өзін-өзі билеу еркі, мақсаты бар тіршілік иесі ретінде қабылдады. Ол өзінің көптеген эстетикалық қасиеттеріне байланысты сезімтал дене иесі.

Қытай философиясында Конфуций СЯО-ға (ұлдың сый-сияпат көрсетуі, әке-шешені және үлкендерді сыйлауы), ең икемді әдіспен үлкен отбасын, елді басқаруға, этикет, әділеттілік пен мінез-құлыққа ерекше көңіл аударады. Конфуций ең алғашқы болып «Өзіңе қаламағанды өзгегеде қалама»,-деп , ең басты моральдік-этикалық принципті өмірге әкелдіі.


  • Қытай философиясында Конфуций СЯО-ға (ұлдың сый-сияпат көрсетуі, әке-шешені және үлкендерді сыйлауы), ең икемді әдіспен үлкен отбасын, елді басқаруға, этикет, әділеттілік пен мінез-құлыққа ерекше көңіл аударады. Конфуций ең алғашқы болып «Өзіңе қаламағанды өзгегеде қалама»,-деп , ең басты моральдік-этикалық принципті өмірге әкелдіі.

  • Даосизм, оның негізін қалаушы Лао-цзы бойынша, Дао жол – көрінбейтін, барлық жерде бар, өзінен өзі пайда болатын табиғат, заңдылық, оған жеке адамның мінез-құлқы мен ойлары да жатады. Адам өмір бойы дао принципін ұстануы керек, адам өз мінез-құлқын табиғатпен бүкіл әлеммен келістіруі керек Бұл ілім кейін Қытайдың негізгі бір діні ретінде дамыды.

Жаңа Заман философиясының өкілдері: Бэкон, Декарт, Гоббсс, Спиноза – адамның өз болашағы өз қолында, Құдайдан да, басқадан да тәуелсіз, ол тапқыр да белсенді жасампаз тағдыр иесі, өз өмірінің саналы субъектісі. Адамның ерекшелігі де, рухани күйі де оның ақыл-ойында, яғни ойлау қабілетінде деп есептеледі. Декарт: ойлауды адамның өмір сүруінің нақты куәсі дейді. «Мен ойлай аламын олай болса өмір сүремін». Адам – ақыл-ойы бар тіршілік иесі. Дене мен жанның арасында ортақтық жоқ. Дене белгісіздікте болса, жан ойлайды, жанның ақын маңызы – сана, ақыл-ой».


  • Жаңа Заман философиясының өкілдері: Бэкон, Декарт, Гоббсс, Спиноза – адамның өз болашағы өз қолында, Құдайдан да, басқадан да тәуелсіз, ол тапқыр да белсенді жасампаз тағдыр иесі, өз өмірінің саналы субъектісі. Адамның ерекшелігі де, рухани күйі де оның ақыл-ойында, яғни ойлау қабілетінде деп есептеледі. Декарт: ойлауды адамның өмір сүруінің нақты куәсі дейді. «Мен ойлай аламын олай болса өмір сүремін». Адам – ақыл-ойы бар тіршілік иесі. Дене мен жанның арасында ортақтық жоқ. Дене белгісіздікте болса, жан ойлайды, жанның ақын маңызы – сана, ақыл-ой».

Назарларыңызға рахмет !!!



http://melimde.com

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет