Журналистика



Дата15.02.2023
өлшемі20.49 Kb.
#469597
Әлеуметтану


Әл - Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті 

Факультеті
: журналистика

Тобы: халықаралық журналистика 
СӨЖ
Әлеуметтану


Орындаған: Ислам Айгерім М.


Тексерген:Имашева Жұлдыз А.

1-ші тапсырма: Терминдарды өз түсінігіңіз бойынша жазып шығыңыз. Анықтамаларды көшірмеңіз, түсінгеніңізді жазыңыз.Келесі 10 ұғымға қысқаша анықтама беріп, мысал келтіріңіз.


Менің түсінігім…
1.Әлеуметтік мобильділік-қоғамдағы кез-келген адамның немесе отбасының әлеуметтік тиістемелерден жоғары немесе төмен деңгейге көшу процесі.Мысалы,табысы төмен және орта деңгейге көшу.
2.Әлеуметтік стратификация-қоғам мүшелерінің материалдық жағдайларының бірдеу болмауынан яғни ,ол дегеніміз байлықты,билікті,табысты,құқық пен міндеттемелерді иеленіуінің бірдей болмауы.Нәтижесінде көптеген әлеуметтік топтарға,таптарға бөлініуі болып табылады.Мысалы,көбінесе еңбек бөлінісі арқылы құралады.
3.Әлеуметтік тап(Вебер бойынша) -бай мен кедей арасындағы ішінара орын алатын тізбектер жиынтығы.Вебер экономикалық негізге көбірек көңіл бөліп,тапты экономикалық категория деп түсінген.Ал сол таптың көптеген түрлері бар.Мысалы,оның ішінде білім деңгейі,мамандық,қызметкерлік қабілет,диплом және тағы басқалары.
4.Орта тап-әлемдік демократия мен экономикалық өсімнің қозғаушы факторы.Мысалы,бұл тап жеке экономикалық тәуелсіздікке ие әрі жалпы көзқарастарды танытушы.Нәтижесінде қоғамдағы тұрақтандыру қызметін жүзеге асырады.
5.Мобильділік каналы- әлеуметтік көшудің жоғары және төменгі деңгейін сипаттау үшін қолданылатын әлеуметтік қозғалыстар мәдениеттен мәдениетке байланысты болып келеді.
6.Мобильділік кедергілер-бұл дегеніміз орта таптың өсуі,яғни әлеуметтік мобильділікке тікелей кедергі келтіреді.Мысалы,қызметкерлердің кәсібіне әсер етуі,қоғам тұрақтылығын арттырады,қоғамдағы жоғары топтың жағдайын асырады,жалпы айтқанда әлеуметтік шиеліністі күшейтеді.
2-ші тапсырма: Сіздің өміріңізден және отбасы мүшелеріңіздің өмірінен әлеуметтік мобильділіктің әрбір түріне 2-3 мысал келтіріңіз, немесе ойлап табыңыз:
Әлеуметтік мобильділік
1) Тік мобильділік- Мысалы,бір жағдайда пайда болатын отбасы ішінде ана мен бала арасындағы түсініспеушілік.
2) Көлденең мобильділік- Мысалы,отбасы мүшелерінің әрқайсысының қызметтерінің ауысуы.
3) Жоғарыға ұмтылған мобильділік- Мысалы,жас отбасылардың алға қарай жылжуы,болашаққа ұмтылуы.
4) Төмен қарай мобильділік- Мысалы,отбасындағы әке мен ананың арасындағы түсініспеушілігі,жанжалдың жиі орын алуы.
5) Ұрпақаралық мобильділік- Мысалы,егер әже бай болса,бірақ немересі жетілмеген болса,бұл ұрпақаралық әлеуметтік қозғалыстың төмендеуі.
6) Ұрпақ ішілік мобильділік- Мысалы,отбасыдағы әке қанынан таралатын тұқымқуалаушылық ұқсастықтар.
7) Жеке мобильділік- Мысалы,отбасы мүшелерінің жеке таңдаулары.
8) Топтық мобильділік - Мысалы,отбасы мүшелерінің толық қатысумен өтетін,ұйымдастырылған жоспар.
3-ші тапсырма: Келесі ғалымдардың Әлеуметтану дамуына қосқан үлесін сипаттап жазып шығыңыз:
1) Огюст Конт
2) Эмиль Дюркгейм
3) Г.Спенсер

Огюст Конт 1798-1857 жылдар аралағында өмір сүрген француз әлеуметтанушысы,«Адамзаттың позитивті діні» негізінде теократиялық утопияны ұсынушы,позитивті мектептің негізін салушы және әлеуметтік реформатор әрі социология терминін ғылымға ең алғаш енгізуші. Әлеуметтанудың негізін қалаушы О.Конт әлеуметтану пәнін


жалпыға ортақ келісім негізін құрайтын тұтас алынган қоғам деп
түсінді. Конттың позитивті дінді қалыптастыруға
әрекет жасауы оның әлеуметтік қайта құруды жүзеге асыру үшін
шын көмек беруші күштерді таба алмай ағартушылық қиялының жүзеге аспағандығын көрсетеді. Конттың айтуы бойынша, «ғылымдар жүйесінің» жетілдірілген мазмұны да шын өмірді өзгертуге қабілетті емес. Өйткені халық тек қана ғалымдардан турмайды. Тіпті ғалымдардың өздері де кей жағдайда ауызбіршілікке келе алмайды. Сондықтан да жаңа қоғамның рухани сүйеніші
болып табылатын «екінші теологиялық синтез» қажет. Әлеуметтік ойлардың одан арғы эволюциясы Конттың бұл көзқарасының кенеттен болған іс емес екендігін көрсетеді. Оның «екінші әлеуметтануы» қазіргі уақытта батыста өте атақты болған «гуманистік әлеуметтанудың» бейнесі.

•Эмиль Дюркгейм 1858-1917 жылдар аралығында өмір сүрген әлеуметтану мектебінің негізін қалаушы. Э.Дюркгейм үшін


Дербес және ерекшеленген ғылым ретіндегі әлеуметтанудың пәні
Әлеуметтік фактілерді зерделеу болды, оларды «заттар ретінде»,
Қоғамдық түтастықты нығайтатын наным, ұжымдық сана жүйесіне
Қатысты функционалдылық көзқарасы түрғысынан түсіндірілуге тиіс
Нәрсе ретінде қарастыру қажет. Басқаша айтқанда, оның түсінігінде
Әлеуметтану дегеніміз әлеуметтік институттар, олардың генезисі
Және жүмыс істеуі туралы гылым.Әлеуметтану ғылымын тар мағынада түсіндіруге тырысқан әлеуметтанушылардың бірі француз социологы Эмиль Дюркгейм еді. Ол әлеуметтану ғылымын қоғамтану
Ғылымының мазмұнына толығымен сәйкес келетін ғылымнан қоғамдық өмірдегі әлеуметтік құбылыстарды, әлеуметтік қатынастарды оқытатын пәнге айналдырды.
Дюркгейм социалистік қозғалыстың қоғамдық маңызын мойындады. Э.Дюркгейм Францияда қоғамдық ғылымдардың дамуына ерекше үлес қосты. Қазіргі уақытта ол батыс әлеуметтануының танымал классиктерінің қатарына жатады. Ол құрылымдық-функционализм бағытының негізін салушылардың бірі.

Г.Спенсер 1820-1903 жылдар аралағында өмір сүрген ағылшын философы әрі ғалымы. Спенсердің барлық әлеуметтанулық көзқарастарында биологиялық ұқсастыра қарау негізгі орын алады.Органикалық, сонымен бірге әлеуметтік жиынтықтар да


Спенсердің көзқарасы бойынша көлемдері жағынан болатын
Прогрессивтік өзгерістермен сипатталады. Спенсердің көзқарасы бойынша, әлеуметтік организм 3 негізгі жүйеден: 1) тәртіпке келтіретін; 2) өмір сүруге қажетті құралдарды өндіретін; 3) үлестіруші жүйеден тұрады.
Спенсердің айтуы бойынша, бүкіл әлеуметтік бақылау тірілер мен өлгендер алдында қоркудан тұрады.
Спенсер қоғамдарды әскери және өнеркәсіптік, - деп екі түрге бөледі. Оларды бір-бірінен ажырату үшін Спенсер әлеуметтік түсін
Реттеу түрлерінің ерекшелігінен туындайтын әлеуметтік ұйымдастырудағы айырмашылықтарды көрсетеді. Әскери қоғамдардың басты ерекшелігі – бұл қысым жасау.

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет