Мадениеттану тестерi: 1 – кредит (150-сўраќ)



Дата19.05.2022
өлшемі111.78 Kb.
#457744
null


Мадениеттану және психология

1.Мәдениеттану терминін енгізген ғалым кім?

Л.Уайт

А.Тойнби

Э.Тейлор

Ф.Ницще

О.Шпенглер

2.«Мәдениет – адам жанының рухани жетілуі» деп қарастырған ғалым:

М.Цицерон

Э.Тейлор

И.Кант

О.Шпенглер

И.Гердер

3.Мәдениет ұғымының этимологиялық мәні:

жер өңдеу

жер аудару

жер бөлу

құрастыру

араластыру

4.Аксиология ғылымы нені зерттейді?

құндылықтарды

заттарды

өлшемдерді

заңдылықтарды

құбылыстарды

5.Мәдениеттанудың интегративтілік сипаты не?

біріктірушілік

бөліп қарастыру

жеке қарастыру

даралық

салыстырмалылық

6.Мәдениеттің дамуын тағылық, варварлық және өркениеттік деп қарастырған
ғалым кім?

Л.Морган

Д.Белл

М.Мид

П.Сорокин

М.Бахтин

7.Й.Хейзинганың «Тарих- бұл рухани форма, онда мәдениет өзінің өткені туралы
есебін береді», - деп түйіндеген еңбегін атаңыз:

«Ортағасырлар күзі»

«Ортағасырлар жазы»

«Ортағасырлар қысы»

«Ортағасырлар көктемі»

«Ортағасырлар кезеңі»

8.Мәдениеттің таңбалық мәнін зерттеген ғалым:

Ю.Лотман

Й.Хейзинга

Э.Кассирер

Ю.Рейнак

Л.Карсавин

9.Мәдениеттану пәні екі бөлімнен тұрады:

Мәдениет теориясы және мәдениет тарихы

мәдениет философиясы және мәдениет кезеңдері

мәдениет психологиясы және мәдениет сатылары

мәдениет кезеңдері және мәдениет тарихы

мәдениет антропологиясы және мәдениет тарихы

10.Л.Уайттың мәдениеттану пәнін зерттеудегі атақты еңбегін атаңыз:

«Мәдениет жайлы ғылым»

«Мәдениет және өркениет»

«Мәдениет және тарих»

«Мәдениетті меңгеру»

«Мәдениеттің ақыры»

11.Антикалық мәдениеттің ерекшелігі қандай?

Космостағы әлемдік хаосты анықтау

Рухани болмысты анықтау

Әлемді адамнан тыс анықтау

Адамды әлемнің бірлігінде анықтау

Әлемді танымдық тұрғыдан анықтау

12.Табиғат пен мәдениеттің гармониялық бірлігіне күмән келтірген ғалым:

Ж.Ж.Руссо

Ш.Монтескье

Ф.Шиллер

Д.Вико

И.Кант

13.Мәдениеттің бастауы – діннің шығуының анимистік теориясы деп
негіздеген ғалым кім?

Э.Тайлор

Ф.Шиллер

А.Кребер

Э.Кассирер

К.Клакхон

14.Мәдениетті эстетикалық тұрғыдан түсіндірген ғалым кім?

Ф.Шеллинг

И.Кант

Ф.Шиллер

Гегель

И.Гердер

15.Рухани мәдениетке енбейтін ұғым қандай?

техникалық

эстетикалық

діни

құқықтық

ғылыми

16.Катарсис ұғымының мәні:

жанның қасірет арқылы тазаруы

күлкі арқылы жанның тазаруы

спорттық жаттығулар арқылы

философиялық ойлау арқылы

картина арқылы

17.Шығыстық өркениетке тән белгі:

дәстүрлік және табиғатпен үйлесімділік

рационалдық және ағартушылық

рационалдық және табиғатпен үйлесімділік

рационалдық және техногендік

даралық және рационалдық

18.Бұқаралық мәдениеттің белгілері қандай?

Біркелкілік, коммерциялық

Шығармашылдық, даралық

Шұғылданымпаздық, даралық

Дарындылық, кәсібилік

Әртүрлілік, дарындылық

19.Семиология терминін енгізген ғалым кім?

Ф.Де Соссюр

П.Сорокин

Ю.Лотман

Э.Тайлор

Э.Кассирер

20.Өнердің пайда болуын дінмен байланыстырып зерттеген ғалым кім?

С.Рейнак

Э.Кассирер

Ю.Лотман

К.Юнг

З.Фрейд

21.Адамның физикалық және рухани күштерінің ойын әрекетінде деп зерттеген ғалым кім?

Й.Хейзинга

Э.Кассирер

Ю.Лотман

З.Фрейд

К.Юнг

22.Өнердің қайнар көзі – бейсаналылықта, адамның сезімдік құлшыныстарынан
туындайды деп есептеген ғалым кім?

З.Фрейд

К.Юнг

Э.Кассирер

Й.Хейзинга

Ю.Лотман

23.«Дін өркениетаралық қатынастарды реттеу тетігі, бірақ діни конфессиялар
арасындағы қайшылықтар болашақта өркениеттер арасындағы
қақтығыстарға алып келеді» - деген пікірді айтқан кім?

С.Хантингтон

Э.Тоффлер

П.Сорокин

Э.Хайдеггер

Фукуяма

24.Саяси мәдениет дегеніміз не ?

әлеуметтік топтардың рухани деңгейінің көрсеткіші

әлеуметтік топтардың міндеттері мен парызы

әлеуметтік топтардың материалдық деңгейі

әлеуметтік институттар мен бірлестіктер

әлеуметтік топтардың жауапкершіліктерінің деңгейі

25.Құқықтық мәдениет дегеніміз не?

Құқықтық сана деңгейінің көрсеткіші

Құқықтық міндет пен парыз

Құқықтық заң шығару

Саяси сананың көрсеткіші

Әлеуметтік құқықтық сана

26.Халықаралық қатынастар мәдениетінің қайнар көзі дегеніміз не?

Гуманизм, өзара құрмет және толеранттылық

Даралық, бәсекелестік және сыбайластық

Шовинизм, ұлтшылдық және эгоизм

Бәсекелестік, шовинизм және өзімшілдік

Этноцентризм, шовинизм және ұлтшылдық

27.Сциентизм ұғымының мәні не?

Ғылымның абсолюттік ролінің артуы

Діннң абсолюттік ролінің артуы

Өнердің абсолюттік ролінің артуы

Спорттың абсолюттік ролінің артуы

Саясаттың абсолюттік ролінің артуы

28.«Мәдениет» терминіне түсінік бере отырып, ол адам қолынан шыққан
заттар деп тұжырым жасаған ғалым кім?

С.Пуффендорф

И.Ниддерман

А.Радклифф-Браун

Л.Уайт

Э.Тайлор

29.Мәдениетті ұғынудың натуралистік бағытын ұстанған ғалымдар кім?

Ф.Гамильтон, Г.Спенсер, З.Фрейд

А.Радклифф-Браун, Б.Малиновский

Ю.Лотман, К.Юнг, Э.Кассирер

Ф.Боас, А.Кребер, М.Мид

В.Виндельбанд, Г.Риккерт

30.Мәдениетті аксиологиялық ұғыну тәсілін ұсынған ғалымдар кімдер?

В.Виндельбанд, Г.Риккерт

Ф.Боас, А.Кребер, М.Мид

М.Цицерон, Э.Тайлор

С.Пуффендорф, Л.Уайт

Э.Баллер, В.Межуев

31.Әлеуметтік антропология бағытының өкілдері кімдер?

Б.Малиновский, А.Радклифф-Браун

Э.Баллер, В.Межуев

С.Пуффендорф, Л.Уайт

Ф.Боас, А.Кребер, М.Мид

В.Виндельбанд, Г.Риккерт

32.Мәдениетті ұғынудың мәдени антропология бағытының өкілдері:

Ф.Боас, А.Кребер, М.Мид

Б.Малиновский, А.Радклифф-Браун

В.Виндельбанд, Г.Риккерт

М.Цицерон, Э.Тайлор

С.Пуффендорф, Л.Уайт

33.Мәдениет ұғымына байланысты символистік бағыттың өкілдері кімдер?

Л.Уайт, Э.Кассирер

А.Арнольдов, Э.Маркарян

К.Юнг, Ю.Лотман

Й.Хейзинга, К.Юнг

Г.Спенсер, З.Фрейд

34.Ұжымдық бейсаналылық концепциясын ұсынған кiм?

К.Юнг

Ю.Лотман

Э.Кассирер

З.Фрейд

Л.Уайт

35.Өркениет – ақыл, әділеттілік және қайрымдылық деп түсіндірген ғалымдар кімдер?

Б.Фергюсон, О.Мирабо, Ф.Вольтер

Ж.Руссо, О.Шпенглер, А.Тойнби

И.Кант, Г.Гегель, К.Ясперс

Н.Данилевский, Н.Бердяев

Л.Морган, М.Мид, Д.Белл

36.Мәдениеттің басты қызметі:

Адамды қалыптастыру

Танымдық

Жалғастық

Ақпараттық

Реттеу

37.Мәдениетті рәміздік тұрғыдан зерттеген ғалым:

Э.Кассирер

И.Хейзинга

Лотман

П.Сорокин

Н.Бердяев

38.Шығыстық өркениеттің сипаттық белгілері:

Дәстүрлік, табиғатпен үйлесім

Рационалдық, табиғатқа қарсылық

Өнертапқыштық, өзгергіштік

Динамизм, техногендік

Даралық, динамизм

39.Батыстық өркениеттің белгілері:

Рационалдық, техногендік

Дәстүрлік, үйлесім

Табиғатпен гармониялық

Өзіндегі кемшіліктерді жою

Үйлесім, дәстүр

40.Бұқаралық мәдениеттің кемшіліктері:

Біркелкілік, тұтынушылық

Ақпараттар алмасуы

Даралық, шұғылданымпаздық

Ізденушілік, даралық

Өнер құндылығының артуы

41.Мұсылмандық өнер стилі:

арабеска

дорийлік

иондық

римдік

аңдық

42.Мәдениетті адамның шығармашылық әрекеті ретінде қарастырған ғалымдар?

А.Арнольдов, Э.Баллер, В.Межуев

Ф.Боас, А.Кребер, М.Мид

Б.Малиновский, А.Радклифф-Браун

М.Цицерон, С.Пуффендорф

Л.Уайт, Э.Кассирер, К.Юнг

43.«Өркениет - гуманизмге жат, табиғатқа үстемдік етуші»,-деп баға берген кім?

Ж.Ж.Руссо

А.Тойнби

Н.Данилевский

К.Ясперс

И.Кант

44.«Ресей және Еуропа» еңбегінің авторы кім?

Н.Данилевский

Н.Бердяев

П.Сорокин

А.Арнольдов

В.Межуев

45.Араб мәдениетi дамуының ең алғашқы орталықтары:

Мекке және Мадине

Бағдад және Каир

Дамаск және Бейрут

Халеб және Латакиà

46.«Өркениет» ұғымының этимологиялық мәні?

азаматтық

адамзаттық

даралық

руханилық

саналылық

47.Ислам дiнi қай жылы қалыптасты?

622 ж.

422 ж.

522 ж.

722 ж.

822 ж.

48.«Өркениет прогресі – мәдениет прогресі» деп тұжырымдаған?

И.Кант, Г.Гегель

О.Мирабо, Ф.Вольтер

Ж.Ж.Руссо, О.Шпенглер

И.Гердер, О.Мирабо

К.Ясперс, А.Тойнби

49.«Әр мәдениет тірі организм, өркениеттің өмір сүруі шектеулі 1500 жылды
қамтиды»,- деп тұжырымдаған кім?

Н.Данилевский

О.Шпенглер

К.Ясперс

А.Тойнби

П.Сорокин

50.Адамзат мәдениетінің біртұтастығы мен жалғастығын, тарихи прогресс
бүтіндігі идеясын жоққа шығарған кім?

О.Шпенглер

К.Ясперс

А.Тойнби

П.Сорокин

Э.Тайлор

51.Мұсылмандардың қасиеттi кiтабы Құранда неше сүре бар?

114

124

134

154

204

52.Араб сәулет өнерiнiң ең тамаша үлгiсi Альгамбра сарайы ортағасырлық
Испанияның қай қаласында салынған?

Гранадада

Севильяда

Толедода

Малагада

Кордовада

53.Европаның рухани дағдарысы тұтынушылық табынудың күшеюіне алып келеді,- деп қарастырған:

О.Шпенглер

И.Кант

И.Гердер

К.Ясперс

Ф.Ницще

54.«Европаның батуы» деп аталатын еңбектің авторы?

О.Шпенглер

Ж.Ж.Руссо

Ф.Вольтер

Г.Гегель

И.Кант

55.«Мәдениет бір ұлттың діні, моралі, интеллектуалдық, эстетикалық,
экономикалық.... үйлесімді жүйесі»,- деп тұжырымдаған кім?

З.Гекальп

Э.Тайлор

Э.Сьюран

К.Ясперс

И.Кант

56.«Мәдениет – ұлттық, ал өркениет халықаралық категория»,-деп қарастырған кім?

З.Гекальп

Э. Сьюран

Э. Кассирер

Э. Тайлор

А.Тойнби

57.«Шығыс – Батыс» мәдени-өркениеттік дихатомиясының мәні?

өмір сүру логикасы, әлемді ұғыну картинасы

экономикалық, әлеуметтік ерекшеліктері

саяси, мәдени ерекшеліктері

техникалық, ақпараттық өзгерістер

өзін жетілдіру, әлемде өзін орнықтыру

58.Өркениет ұғымының мәні?

Қоғамның даму сатысы

Материалдық дамуы

Рухани саланың дамуы

Салт-дәстүрдің сақталуы

Шығармашылық өрлеу

59.Өркениетке тән белгілер:

Урбанизация, ақпараттану, техникалық өрлеу

Шығармашылық, руханилық, өнер

Жеке-даралық, шығармашылық, руханилық

Ұлттық құндылықтардың басым дамуы

Тілдік, ділдік және рухани өрлеу

60.Ортега- и- Гассет «бұқара адамының» сипатын қалай бөліп қарастырды?

Даралық қасиеттен ада, рухани тамырынан ажыраған адам

Дарын иелері, аса қабілетті адамдар

Жарқын эмоционалды, ерекше дарын иелері

Табиғи дарын иелері, харизмалық тұлғалар

Аса қабілетті, феномендік қасиетке ие болған адамдар

61.Әлемдік мәдениет тарихын, типтерін классификациялау дегеніміз:

Мәдениет типологиясы

Мәдениет морфологиясы

Мәдениет философиясы

Мәдениет тарихы

Мәдениет гнесеологиясы

62.«Алғаш адамзат, жазу, сызу, өнер Азияда пайда болған», - деп қарастырған?

И.Гердер

И.Кант

К.Ясперс

А.Тойнби

Э.Тайлор

63.Типология ұғымының мәні не?

Мәдениет дамуы ерекшеліктерін зерттеу

Мәдениет түрлерін зерттеу

Мәдениет мазмұнын зерттеу

Мәдениет ұқсастықтарын зерттеу

Мәдениеттің өркениетке ауысуын зерттеу

64.Каирдегi ең iрi Аль-Азхар мұсылман университетi қай жылы ашылды?

970 ж.

870 ж.

770 ж.

1170 ж.

1070 ж.

65.«Ақыл-ой мәдени-тарихи процесті алға жылжытады», -деп қарастырған
метафизикалық, рационалдық тұжырым жасаушылар?

Ф.Бэкон, Ф.Вольтер, И.Гердер

Ф.Шиллер, И.Фихте, Ф.Шлегель

К.Маркс, Ф.Энгельс

О.Шпенглер, Ж.Ж.Руссо, Фурье

Ф.Ницще, И.Фихте, Ф.Шиллер

66.«Типология» терминінің мәні нені білдіреді?

Пошым, пішім, үлгі

әдеп, ғұрып, салт

мінез-құлық, әдеп

көлем, салмақ

кезең, дәуір

67.Өркениеттерде «шақыру» және «жауап» ұғымдарына түсінік берген кім?

А. Тойнби

О.Шпенглер

К.Ясперс

Н.Данилевский

Н.Бердяев

68.Мәдениет типологиясын символикалық жүйе ретінде қарастырып,оның сегіз типін анықтаған кім?

О.Шпенглер

К.Ясперс

Н.Данилевский

П.Сорокин

А.Тойнби

69.Бүкілқазақтық Алашорда Кеңесінің төрағасы:

Ә. Бөкейханов

М. Шоқай

Т. Рысқұлов

С. Сейфуллин

А. Байтұрсынов

70.Мәдени процесті дамытатын қоғамдық экономикалық формациялардың
алмасуы ретінде қарастырғандар кімдер?

марксистер

гуманистер

ағартушылар

реформаторлар

лейбористер

71.Өркениеттердің 21 типін зерттеп, болашақта адамзаттың бірлігі діндердің
бірігуі нәтижесінде жүзеге асады деп қарастырған кім?

А.Тойнби

О.Шпенглер

К.Ясперс

П.Сорокин

Э.Тайлор

72.«Мәдениеттер өздігінен жетілген, көп жылдық, бір ұрықты өсімдіктер»,
- деп қарастырған?

Н.Данилевский

К.Ясперс

П.Сорокин

Н.Бердяев

О.Шпенглер

73.Суперэтнос ұғымына түсінік берген кім?

Л.Гумилев

Н.Бердяев

П.Соркин

А.Тойнби

О.Шпенглер

74.Пассионарлық рух ұғымының мағынасы нені білдіреді?

этностың биопсихикалық энергиясы

халықтың физиологиялық қуаты

мәдениеттің құлдырауы күйі

ұлттың психологиялық энергиясы

халықтың этнологиялық ерекшелігі

75.Кез-келген өркениеттің соңы идеалды синтезбен, кульминациямен аяқталады, -
деп қарастырған кім?

П.Сорокин

Н.Бердяев

О.Шпенглер

К.Ясперс

А.Тойнби

76.Тарихи – мәдени процесті «екі тыныс» ретінде бөліп қарастырған кім?

К.Ясперс

О.Шпенглер

А.Тойнби

П.Сорокин

Э.Тайлор

77.Мәдени – тарихи процесті төрт гетерогендік кезеңге бөліп қарастырған кім?

К.Ясперс

А.Тойнби

Н.Бердяев

И.Гердер

Э.Тайлор

78.«Ассимиляция» латын тілінен аударғанда қандай мағына білдіреді:

бірігу, сіңу, қолдану

бөліну, ажырау, бөлек

салыстыру, араластыру

қайталау, ұқсастыру

араластыру, салыстыру

79.Мәдениетті «сұқбаттық» тәсілмен зерттеп, оны ашық жүйе және
тек өзара сұқбат арқылы дамитындығын қарастырған кім?

М.Бахтин

Н.Бердяев

П.Сорокин

А.Арнольдов

В.Межуев

80.«Тіршілік үшін тарихтың пайдасы мен зияны» еңбегінде мәдениеттің дамуына
тарихи бастаулар мен тарихи емес бастаудың бірдей қажет екендігіне
мән берген кім:

Ф.Ницще

И.Кант

И.Гердер

Ж.Ж.Руссо

М.Бахтин

81.Мәдениеттің дамуына рухани факторлардың ықпал ететіндігін дәлелдеген кім?

К.Ясперс

Н.Бердяев

И.Кант

И.Гердер

Э.Тайлор

82.Әрбір өркениеттер тұйық, «локальді» түрде дамитындығын қарастырған кім?

А.Тойнби

Н.Бердяев

П.Сорокин

И.Гердер

И.Кант

83.Европалық мәдениеттің «фаустық», антикалық мәдениеттің «апполондық» рухын түсіндірген кім?

О.Шпенглер

И.Кант

И.Гердер

Э.Тайлор

А.Тойнби

84.Ф.Ницщенің пікірінше, ұлы идеалдарынан айырылып қалып, жоқ болып
кеткен мәдениеттердің аталуы:

Дионисийлік, апполондық

Фаустық, апполондық

Магиялық, арабтық

Орыс-сібірлік, фаустық

Апполондық, фаустық

85.Л.Гумилевтің еңбегі:

«Еуразия ритмдері»

«Ресей және Еуропа»

«Еуропаның өшуі»

«Еуропаның күйреуі»

«Тарихты меңгеру»

Халықтардың дамуы әрбір буыны алдыңғы және келесі бөлімімен
біртұтас тізбекті құрайтынын қарастырған И.Гердердің еңбегін атаңыз:

«Адамзат тарихы философиясы туралы идеялар»

«Тіршілік үшін тарихтың пайдасы мен зияны»

«Трагедияның тууы немесе эллинизм мен пессимизм

«Ресей және Еуропа»

«Еуропа күнінің таусылуы немесе өшуі»

Н.Данилевскийдің пікірінше болашақта «германдық-романдық»
мәдени типінің орнын қай өркениет алмастыруы мүмкін ?

славяндық

шығыстық

батыстық

арабтық

еврейлік

К.Ясперс әлемдік тарихтың схемасын сызып, ондағы ондағы шешуші
кезеңді қалай атады ?

белдеулік уақыт

прометей дәуірі

техниканың дамуы

көне мәдениеттер

алғашқы қоғам

К.Ясперстің пікірінше прометей дәуіріндегі адамның жетістіктері қандай?

Отты пайдалану, сөз, еңбек құралдары

Егіншілік, мал шаруашылығы

Аң аулау, еңбек құралдары, егіншілік

Қару –жарақ, аң аулау, егіншілік

Мал шаруашылығы, егіншілік, қару

К.Ясперстің пікірінше тарихқа дейінгі кезең қалай аталады?

прометей

белдеулік

көне мәдениеттер

рулық қоғам

тайпалық қоғам

Ислам дінінің басты қағидасы қандай?

бір құдайлық

көп құдайлық

символизм

схоластикалық

үштік құдай

Тарих кенеттен қатты өзгерістерге ұшырып, қазіргі адам типі
қалыптасқан кезеңді К.Ясперс қалай атады?

Осьтік уақыт

Прометей дәуірі

Көне дәуір

Алғашқы қоғам

Шектік уақыт

Мәдениет типологиясының зерттеу әдістерінің мақсаты қандай?

Мәдениеттердің типін анықтау, нақты тарихи процестегі орнын белгілеу

Мәдениеттердің арақатынасын анықтау, салыстырудағы ролін анықтау

Мәдениеттердің ұқсастықтарын анықтау, салыстырудағы мәнін анықтау

Мәдениеттердің ерекшеліңктерін жіктеу, айырмашылықтарын анықтау

Мәдениеттердің орын алмастыруын анықтау, жіктеу, сараптау

Мәдениетті методологиялық тұрғыдан зерттеген ғалымдар:

А.Кребер, К.Клакхон

Э.Тайлор, К.Юнг

К.Юнг, И.Гердер

А.Арнольдов, К.Юнг

Э.Кассирер, К.Юнг

Аккультурация ұғымының мәні:

Мәдениеттердің байланысы

Мәдениеттердің оқшаулануы

Мәдениеттердің ажырауы

Мәдениеттердің айырмашылығы

Мәдениеттердің бөлектенуі

Мәдениет өркениет дамыған сайын құлдырайды деп тұжырымдаған ғалымдар:

Ж.Руссо, О.Шпенглер, Фурье

Н.Данилевский, А. Тойнби

Н.Бердяев, П.Сорокин

К. Ясперс,Н. Данилевский, П. Сорокин

А. Тойнби, Н. Данилевский, К. Ясперс

Мәдениет пен өркениет ұғымдары бір деп тұжырымдаған ғалымдар:

Э.Тайлор, Гердер

Н.Данилевский, А.Тойнби

К.Ясперс, П.Сорокин

Л.Гумилев, Н.Бердяев

Ж.Руссо, А.Тойнби

Мәдени парадигмалар ұғымының мәні:

әлеуметтік тәжірибені жаңғырту, тасымалдауды қамтамасыз ету

саяси көзқарастар жиынтығы, оқшаулықты қамтамасыз ету

салт-дәстүрді жалғастыру, әдет-ғұрыпты сақтауды қамтамасыз ету

ұлттық болмысты сақтап қалуды қамтамасыз ету мен жалғастыру

саяси көзқарастарды салыстыру, қоғамдағы ұқсас көзқарастар

Батыс-еуропалық рух пен шығыстық рух арасында терең шыңырау бар, -деп қарастырған:

О.Шпенглер

К.Ясперс

Л.Гумилев

Ж.Руссо

А.Тойнби

Алғашқы қауымдық мәдениеттің сипаты:

синкреттілік

символдық

синтетикалық

схоластикалық

модерндік

Анимизмнің мәні:

ата-баба әруағына табыну

табиғат күштеріне табыну

сиқырға табыну

жануарлар әлеміне табыну

жансыз заттарға табыну

Фетишизмнің мәні:

Заттар рухына табыну

Ата-баба әруағына табыну

Сиқырға табыну

Жануарлар әлеміне табыну

Өсімдіктер әлеміне табыну

Үнді –будда мәдени типінің ерекшелігі:

Діннің, ғылымның және философияның бірігуі

Ғылымның, сиқырдың және діннің бірігуі

Медицинаның, математиканың және тарихтың бірігуі

Жаратылыс тану,дін және мәдениеттің бірігуі

Аңыздардың, ғылымның және музыканың бірігуі

Д.Вико: « барлық ұлттар өз дамуында үш дәуірді басынан өткізеді», атаңыз:

Құдайлар, батырлар, адамдар ғасырлары

Тас, қола, темір ғасырлары

Ежелгі, орта, жаңа заман ғасырлары

Ерте, ортаңғы, қазіргі заман ғасырлары

Э.Тайлор «кішкентай дін» деп есептеген түс көру, ұйқы, галлюцинация құбылысын қалай атады?

анимизм

фетишизм

тотемизм

магия

шаманизм

Мәдениетті эстетикалық тұрғыдан қарастырып, өнерді ғылымнан,
адамгершіліктен жоғары тұратындығын қарастырған кім?

Ф.Шеллинг

Ф.Энгельс

Й.Хейзинга

И.Кант

Ж.Ж.Руссо

«Тускулан әңгімелері» еңбегінің авторы:

Цицерон

Сократ

Платон

Геродот

Фукидид

Ағартушылық дәуірдегі мәдениетті ұғынудың жолы қандай болды?

Білімге ұмтылыс

Діни сауаттылық

Аңыз, әдет-ғұрып

Құдайдың үстемдігі

Діни білімділік

Ағартушылық кезеңдегі мәдениет үлгілері:

Адам, қоғам, құқық, философия

Дін, құдайлық, мойынсұнушылық

Техника, белсенділік, тарихилық

Өнер, ғылым, дін, құдайлық

Музыка, өнер, гуманизм, дін

Мәдениеттану жеке пән ретінде зерттейді:

Мәдениет дамуының заңдылықтарын, принциптерін, өзара байланыстарын

Ұлттық құндылықтар, материалдық құндылықтар, ерекшеліктерін, ықпалын

Мәдени байланыстардың ерекшеліктерін, құндылықтар түрін, өзара әсерін

Мәдениеттердің оқшау өмірі, олардың өзара байланыстарын, ықпалын

Материалдық құндылықтар мен рухани құндылықтар, оқшаулануын

Ислам дінінің сипаты қандай?

монотеистік

политеистік

шамандық

бақсылық

тәңірлік

А.Кребер мен К.Клакхонның мәліметінде 1964 жылы батыс әдебиетінде мәдениетке қанша анықтама берілген?

257

157

357

457

557

Мәдениет» құрамына енбейтiн белгi:

Жұлдызды аспан

табиғат аясы

ғылым және дін

өнер және дін

Бiлiм, өнер

«Барлық мәдениет, түгелдей дерлiк алғашқы құштарлықтарды тiзгiндеу мен оларға тыйым салудан басталады» -деген тұжырымдама жасаған кiм?

З.Фрейд

К.Юнг

Э.Фромм

А.Тойнби

О.Шпенглер

«Салт-дәстүр – тіл мен мәдениет бастауларының анасы»,-деп жазған кім?

И.Гердер

Әл-Фараби

И.Кант

Э.Тайлор

Ю.Лотман

Адам - «Хайуани мадани», - деп қарастырған кім?

Әл-Фараби

Қ.Яссауи

О.Хаям

Әл-Кинди

Әл-Хорезми

Ноосфера (парасатты орт туралы ілімнің негізін салушы:

В.Вернадский

В.Малиновский

Н.Данилевский

Л.Толстой

А.Швейцер

Гуманистік этика ұғымын мәдениетпен байланыстырған:

Л.Толстой, А.Швейцер

Ф.Шиллер, Ф.Фихте

И.Гердер, И.Кант

В.Вернадский, И.Кант

Т.Шарден, И.Гердер

Адамның мінез-құлық нормативтерін реттеп отыратын мәдениеттің қызмет түрі :

реттеу

бағалау

танымдық

жалғастық

әлеуметтену

Мәдениеттің футурологиялық қызметі нені зерттейді?

Қоғамның даму болашағын

Рухани құндылықтарын

Материалдық құндылықтарын

Материалдық ескерткіштерін

Қоғамның әлеуметтік дамуын

«Дискурс» ұғымының қолданыла бастауы қай ғасырға тән :

XX ғ.

XI ғ.

ХXІ ғ.

XVІғ.

XVII ғ.

«Дискурс» ұғымының мәні :

Рухани-идеологиялық мұра, көзқарас, дүниетаным

Саяси-идеологиялық мұра, экономика, саясат

Ынтымақтастық, бірлестік, ұлттық мұра, мораль

Бірлестік, экономикалық саясат, саяси көзқарас

Жолдастық, ынтымақтастық, ұлттық мұра, көзқарас

В.Дильтей әлемді танудағы басты ғылымдар деп нені есептейді?

Гуманитарлық ілімдер

Жаратылыстану ілімдер

Психологиялық ілімдер

Педагогикалық ілімдер

Астрономиялық ілімдер

Рухани әлемді түсіну, ұғыну арқылы көз жеткізуге болады деп есептеген кім?

В.Дильтей

К.Ясперс

М.Бахтин

И.Кант

Н.Бердяев

Герменевтика ғылымының бастауы:

Ұғыну, түсіну

Салыстыру, бақылау

Тәжірибе, талдау

Синтез, анализ

Бақылау, қорытынды

Мәдениеттегі мәтіннің (текст) белгілері:

әңгіме, сөз, хат, оқиға

ойын, роль, ойлау

пайымдау, сараптау, сөз

талдау, сараптау, оқиға

ойлану, сараптау, жазу

Дәстүрлі діндер:

Буддизм, христиан, ислам

Зороастризм, иудаизм

Дзен-буддизм, манихейлік

Иегова куәгерлері, шактизм

Кришнаизм, шаманизм, бақсылық

Д.Беллдің мәдениет кезеңдерін бөліп қарастыруы:

Индустриялыққа дейін, индустриялық және постиндустриялық

Предфигуративті, кофигуративті және постфигуративті

Тағылық, варварлық және өркениеттік

Прометей, көне мәдениеттер, белдеулік және техниканың дамуы

Қоғамдық экономикалық формациялардың орын алмастыруы

Европоцентризмнің мәні:

батысшылдық

американдық

ағылшындық

шығысшылдық

азиялық

Ағартушылық мәдениеттің сипаты:

білімге ұмтылу

спорттық бағыт

дінге сену

салауаттылық

адамгершілік

Мәңгүрттіктің мәні:

өзінің тегінен қол үзу

өзге мәдениеттің жетегінде

ғылымнан қол үзу

діни сенім

ағартушылық

Декаданс - мәдени кезеңі:

жаңа заман

ортағасыр

қазіргі кезең

ежелгі дәуір

гректік

Декаданс ұғымының мәні қандай?

құлдырау

гүлдену

өрлеу

жаңғыру

даму

«Ақпараттық қоғам» теориясын ұсынған кім?

Масуда

Хантингтон

Тоффлер

Макиавелли

Сорокин

Әлемдiк мәдениет дегенiмiз - бұл...

жер шарын меқендейтiн әртүрлi халықтардың ұлттық мәдениетiнiң ең
озық жетiстiктерiнiң жиынтығы

бүкiл жер шарын мекендейтiн халықтар мәдениетiнiң өздерiнше жайғасуына
ғана байланысы

негiзiнен еуропалық және солтүстiк америкалық мәдениеттiң жетсiтiктерi

негiзiнен ХХ ғасырда қалыптасқан мәдениет

Ежелгi дәуiрлiк және қайта өрлеу дәуiрiнiң мәдениетi

Рухани өмiрдiң қай саласында ұлттық мәдениеттiң түрлерi қөрiнуi мүмкiн?

ұлттың тiлi, музыкасы, әдебиетi, бейнелеу өнерінде

өнеркәсiптiк өндiрiс технологиясында

ғылыми жетiстiктерде

халықаралық саясат нормаларында

ұлттың рухани мәдениетiнiң жетiстiктерi деңгейiнде

Кәсiби мәдениеттiң деңгейiне қалайша қол жеткiзуге болады?

арнайы мамандандырылған бiлiм беру арқылы

отбасылық тәрбие және білім арқылы

адамды қалыптастыруда жағдайлары арқылы

адамдар арасындағы коммуникативтiк арқылы

адамдар арасындағы ерiктiлiктiң артуымен

Нелiктен мәдениет материалдық және рухани деп екiге бөлiнедi?

адамның iс-әрекетiнiң әртүрлi болуына байланысты

адамдардың дұрыс қатынасы арқылы

ой еңбегі мен дене еңбегінің айырмашылығына байланысты

рухани құндылықтардың дамуына байланысты

адамның табиғаттың берген сыйымен өмiр сүруіне байланысты

Мәдениеттегі этногенез концепциясының авторы:

Л.Гумилев

В.Вернадский

Н.Бердяев

В.Соловьев

З.Фрейд

Мәдени плюрализмнің мәні:

Әртүрлі мәденеиттердің өмір сүруі

Мәдениеттің даму процессі

Субмәдениеттегі ұйымдасу процесі

Түрлі мәдениеттердің қарама-қайшылығы

Рухани мәдениеттегі төңкеріс

Адамдардың арасындағы ақпараттың тасымалдауына (байланысты) ықпал ететін мәдениеттің қызметі:

Ақпараттық

Қорғаныстық

Танымдық

Нормативтік

Сигнификациялық

Мәдени сабақтастық - бұл :

Мәдениеттің ұрпақтан ұрпаққа берілуі

Өткенді көзсіз бұлжытпай қайталау

Мәдениеттің функциясы

Мәдениеттің прогрессивтік дамуы

Мәдениеттің сақталуы /консервациясы/

Мәдениеттің адамдардың қарым-қатынасымен байланысты функциясы:

Коммуникативтік

Қорғаныстық

Ақпараттық

Сигнификациялық

Нормативтік

Элитарлық мәдениет - бұл:

Іріктеп алынған жекелеген адамдар мәдениеті

Анархизмдік рухпен сусындаған мәдениет

Халықтық мәдениеттен даралануын жоққа шығару

Жеңілдікке ие болған таптардың мәдениеті

Пессимистік рухтағы мәдениет

Материалдық мәдениетке жеке жатпайтын, сондай-ақ рухани мәдениетке де жатпайтын, мәдениетті көрсетіңіз:

Саяси мәдениет

Діни мәдениет

Байланыс құралдары

Дене тәрбиесі

Тұрмыс мәдениеті

Мәдениет құндылықтарын терістейтін ұғымның аталуы:

Нигилизм

Ренессанс

Декаданс

Иммориализм

Невилеровка

Адамның пайда болуы туралы аңыздардың аталуы:

Антропологиялық

Космологиялық

Календарлық

Батырлық

Идеологиялық

Адамның өз құндылығының аталуы:

Гуманизм

Антропология

Мораль

Этика

Антропософия

Адамзатқа мәлім, ең алғашқы табу түрі:

Туысқандық жыныстық қатынасқа тиым салу

Ер адамға тіке қарамау, ұрлық жасамау

Үлкен кісінің атын атамау, өлтірмеу

Тайпадан бөлінбеу, ұрлық жасамау

Ұрлық жасамау, өлтірмеу

К.Ясперстің пікірі бойынша алғашқы өркениеттер пайда болған жерлер:

Ніл, Қосөзен, Инд, Хуанхэ

Ежелгі Греция, Рим

Орта және Орталық Азия

Египет пен Шумерде

Үнді мен Қытай

XIX ғ. бас кезеңінде ғылымға «мәдени-философия» терминін енгізген ғалым:

Мюллер

А.Тойнби

З.Фрейд

Ф.Ницце

О.Шпенглер

.2Психологиялық құбылыстардың пайда болу, даму және қалыптасу заңдылықтарын зертейтін ғылым:



Психология

Философия

Медицина

Тарих

Филология

.Психологиялық құбылыстардың топтастырылуы:

Психикалық процестер, психикалық кейіп, психикалық қасиеттер

Медицина, биология, физиология

Көңіл, аффект, құмарлық

Логика, философия, психология

Жан, тән, тарих

. Темперамент типтерін анықта: Нерв процестері күшті, бірі екіншісіне тең келмейтін, ұйтқымалы, қимыл-қозғалысы шапшаң.

Холерик.

Сангвиник

Флегматик

Меланхолик

Интроверт

. Қоғамдық жағдай мен биологиялық факторлардың баланың дүниеге келгеннен кейінге дейінгі психикалық даумына тигізетін жерлерді зерттейтін психология ғылымының салысы:

Медициналық психология

Патопсихология

Гереонтологиялық психология

Педагогикалық психология

. Адамдар мен жануарлар психикасының ұқсастықтары мен айырмашылықтарын қарастыратын психология ғылымының саласы:

Салыстармалы психология

Медициналық психология

Нейропсихология

Гереонтологиялық психология

Педагогикалық психология

. Қоғамның, ұжымның жеке адамдарға тигізетін ықпалын зерттеу ісімен психология ғылымының қай саласы айналысады?

Әлеуметтік психология

Балалар психологиясы

Гереонтологиялық психология

Педагогикалық психология

Медициналык психология.

. Әлемдік психологиялық ой-пікірлердің даму тарихы неше кезеңге бөлінеді?

Екі кезеңге

Төрт кезеңге

Алты кезеңге

Бес кезеңге

Үш кезеңге

. Сыртқы дүние заттары мен құбыластырының жеке қасиеттерінің сезім мүшелеріне тікелей әсер етуінен пайда болған мидағы бейнелер

Түйсік

Қабылдау

Зейін

Ес

Ойлау

. Түйсіктердін пайда болуын анализатор деп аталатын анатомиялық физиологиялық жүйке аппаратының жұмысына байланысты түсіндірген ғалым:

И.П. Павлов

К.Д. Ушинский

А. Ухтомсхий

А.Ф. Лазурский

А.С. Выготский

. Сезім мүшелері неше бөліктен құралады?

Үш

Төрт

Бес

Алты

Жеті

Психологияда адамның түйсіне алу қабілеті қалай аталады?

Сезгіштік

Адаптация

Сенсибилизация

Қабылдау

Зейін

. Түйсіктердің қосарланып жүруі:

Синестезия

Сенсибилизация

Адаптация

Амнезия

Эйфория

. Ішкі мүшелердің күйін бейнелейтін түйсіктердін тобы:

Интерорецепторлар

Экстрорецепторлар

Проприрецепторлар

Дұрыс жауабы жоқ

Барлық жауабы дұрыс

. Сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының адамның қажеттеріне сәйкес келу-келмеуінің нәтижесінде болып отыратын психикалық күй:

Сезім

Қабылдау

Мінез

Ойлау

Зейін

. Адамға күш беріп, әрекетке ұмтылдыратын, көтеріңкі сезімдер мен эмоциялар:

Стеникалық

Астеникалык

Хроматикалық

Ахроматикалық

Эйфория

. Сезімдер мен эмоциялардың сапасын көрсететін ерекшеліктердің бірі:

Барлық жауабы дұрыс

Қарама-қарсы, полярлық сапалықтар

Жігерлену және қернеуден босану

Актив және пассив

Стеникалық және астеникалық

. Адамның шамадан тыс зорлануы психологияда қалай аталады:

Стресс

Аффект

Эйфория

Құмарлық

Коррекция

. Адамның тіршілік қажетіне орайлас, оның ішкі өмірінің шарықтап, жан-жақты өсу шарттарының бірі:

Жағымды эмоциялар

Жағымсыз эмоциялар

Кез-келген жағдайлар

Талаптар мен ниеттер

Қажеттіліктер мен қызығулар

. Белсенді әрекетке азды-көпті нұсқан келтіретін қораш сезімдер:

Жағымсыз эмоциялар

Жағымды эмоциялар

Кез-келген жағдайлар

Талаптар мен ниеттер

Қажеттіліктер мен қызығулар

. Қысқа уақытқа созылса да, бұрқ етіп қатты көрінетін эмоцияның түрі:

Аффект

Стресс

Эйфория

Құмарлық

Көніл

. Адамнаң ойы мен әрекетінің негізі із қалдыратын күшті, терең тұрақты эмоция:

Стресс

Аффект

Эйфория

Құмарлық

Көніл

. Адамның шындықтағы қандай болмасын бір сұлулықты сезінуінде көрінетін жоғарғы сезім:

Эстетикалык

Адамгершілік

Интеллектік

Махаббат

Мінез

. Адамнаң тану процестері мен, ақыл-ой әрекетімен тығыз байланысты жоғарғы сезім:

Интеллектік

Эстетикалық

Адамгершілік

Махаббат

Мінез

. Адамның өз қалауынша жаңа образдар жасау:

арман

қиял

мақсат

қажеттілік

қызығушылық

Адамды әрекетке бағыттайтын, мақсат қоюға талаптандыратын түрткі:

мотив

мінез

қиял

сана

қозғалыс

. Ойланып істелетін, алға мақсат қоюды қажет ететін, түрлі кедергілерді жеке білуден көрінетін қимыл-қозғалыстар психологияда қалай аталады:

ерік амалдары

мінез бітістері

темперамент типтері

қабілет

автоматтанған қимыл-қозғалыстар

. Адамның өз мінез-құлқын меңгере алу қабілеті:

ерік

темперамент

мінез

ойлау

қабілет

. Мақсатқа бағытталған қозғалыстар:

ерікті қозғалыстар

еріксіз қозғалыстар

қажеттілік

қызығулар

дағды

. Адамның ерікті амалының дайындық кезеңі:

мақсат

дағды

нәтиже

қозғалыс

табандылық

. Алға қойған мақсатына шексіз сенген, сол жолда ақтық демі біткенше бел байлаған, моральдық рухы жоғары адамның ғана қолынан келетін қасиет:

ерлік

тәуелсіздік

ұстамдылық

жинақылық

дүниетанымы

. Адамның ақыл ой өзгешеліктерінің жеке қажеттерін көрсететін кез-келген адамнан табылатын қабілет:

жалпы қабілет

арнайы қабілет

творчестволық қабілет

коммуникативтік қабілет

дарындылық

. Іс-әрекеттің жеке салаларында ғана көрініп, оның нәтижелі орындалуына мүмкіндік беретін қабілетті қалай атайды?

арнаулы қабілет

жалпы қабілет

дұрыс жауабы жоқ

барлық жауабы дұрыс

жақсы қабілет

. Тіл арқылы ойымызды басқа біреуге жеткізу:

сөйлеу

ойлау

қиял

қарым-қатынас

пікір

. «Егер айналадағы дүниеден алынатын біздің түйсіктеріміз бен елестеріміз шындықтың бірінші сигналдары болып табылатын болса, онда тіл ең әуелі сөйлеу органдарынан ми қабығына баратын кинестезиялық тітіркенулер, екінші сигналдар -сигналдардың сигналы болып табылады. Олар шындықтан дерексіздену болып табылады да, жалпылауға мүмкіншілік береді, ал бұл соңғы бізге ғана тән ең жоғары ойлауды құрайды» - деп сөздің мәнін физиологиялық тұрғыдан түсіндірген ғалым:

И.П. Павлов

И.М. Сеченов

Л.С. ВыготскиЙ

А.Н. Леонтьев

Ж. Пиаже

. Сөйлеудің түрлері:

сыртқы және ішкі сөйлеу

ырықты және ырықсыз

актив және пассив

афазия және диффузия

фонетика және грамматика

. Екі немесе бірнеше адамның тілдесуі:

диалог

монолог

ішкі сөйлеу

публицистикалық сөйлеу

жазбаша сөйлеу

. Сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының байланыс қатынастарының мида жалпылай және жанама түрде сөз арқылы бейнеленуі:

ойлау

қиял

ерік

мінез

сөйлеу

. Сезім мүшелері арқылы алынған мәліметтерді өңдеу процесі:

ойлау

қабылдау

түйсік

сезім

инстинкт

. Түйсік пен қабылдаудағы анализ бен синтездің жаңа мазмұнға ие болған түрі:

ойлау

мінез

елес

есте сақтау

қабілет

. Ой арқылы түрлі заттар мен құбылыстардың мәнді жақтарын жеке бөліктерге бөлу:

анализ

синтез

абстракция

жалпылау

нақтылау

. Ой арқылы заттық құбылыстың барлық элементтерін біріктіру:

синтез

анализ

салыстыру

абстракция

нақтылау

. Шындықтағы заттар мен құбылыстарды жалпылау арқылы оның елеулі қасиеттерін басқа қаситеттерінен ойша бөліп алу - ойлаудың қай тәсілі?

абстракция

анализ

синтез

аналогия

нақтылау

. Абстракциялық ұғымды соған сәйкес келетін жеке ұғымдармен түсіндіру, яғни жеке заттар мен нәрселер туралы ой:

нақтылау

жалпылау

анализ

синтез

абстракция

. Заттар мен құбылыстар туралы ой:

ұғым

пікір

ой қорытындысы

қиял

елес

. Бір зат туралы мақұлдау не оны бекерге шығаруда көрінетін ойлаудың формасы:

пікір

ұғым

ой қорытындысы

сөйлеу

қиял

. Жалпыдан жекеге қарай жүретін ой қорытындысы:

дедукциялық ой қорытындысы

индукциялық ой қорытындысы

анологиялық ой қорытындысы

жалған пікір ой қорытындысы

ақиқат пікір ой қорытындысы

. Жекеден жалпыға қарай жасалатын ой қорытындысы:

индукциялық ой қорытындысы

дедукциялық ой қорытындысы

аналогиялық ой қорытындысы

ақиқат пікір ой корытындысы

жалпы ұғым ой қорытындысы

. Ұқсастық бойынша ой қорытындыларын жасау:

анологиялық ой қорытындысы

индукциялық ой қорытындысы

дедукциялық ой қорытындысы

қиял процесі ой қорытындысы

елес процесі ой қорытындысы

. Психика дегеніміз не?

психикалық шындықты бейнелеудің жоғарғы формасы

физиологиялық құбылыс

философия пәніне жатады

мидың қызметімен байланысты психикалық құбылыс

нерв жүйесі

. Көру, есту, иіс, дәм, тері түйсіктері не деп аталады?

экстерорецептор

интерорецептор

проприорецептор

кинестезиялық

статикалық

. Психиканың пайда болу, даму және қалыптасу заңдылықтарының зерттейтін ғылым:

жалпы психология

балалар психологиясы

философия

жеткіншек психологиясы

патопсихология

. Адамды басқа жануарлардын бөлігі отыратын оның:

сана сезімі, іс-әрекеті

генетикалық құрылым

психикалық процесі

биологиялық дамуы

сезім мүшелері

. Жекеден жалпыға қарай дамитын логикалық ой қорытындысы:

индукция

дедукция

интерференция

детерминизм

динамизм

. Жалпыдан жекеге қарай дамитын ой қорытындысы:

дедукция

индукция

стереотип

дағды

детерминизм

. Белгілі мақсатты орындауға бағытталған оңашаланған қимыл:

әрекет

индукция

рефлекс

аффект

стресс

. Мінез, құлық, темперамент, қабілет, дүниетаным, талғам, сенім - бұлар:

психикалық қасиеттер

психикалық кейіптер

психикалық процестер

нейрон талшықтары

мақсат-мүдде көріністері

. Психологияның қосалқы зерттеу әдістері:

тест, анкета, интервью, әңгімелесу

бақылау, эксперимент

табиғи эксперимент

байқау және байқағыштық

лабораториялық зерттеулер

. Дағдының түрлері:

қимылдық, ойлау, сенсорлық мінез-құлық

шартты, шартсыз

жаттығулар, қайталау

әрекеттер, қимылдау

үйрену, меңгеру

. Әрекеттің түрлері:

сыртқы моторлық, ішкі, психикалық

дағды, әдет

қимылдық, ойлау

сенсорлы, мінез-құлық

шартты, шартсыз

. Сигналдың жүйелерді зерттеген ғалым:

И.П.Павлов

В.Вундт

Л.С.Выгодский

П.Я.Гальперин

А.Ухтомский

. Эмоциялық қозуы әлсіз, көңіл-күйлері әлсіз, байсалды, жігерсіз, бірсарынды сөйлейтін, кісімен араласып жақындасуы аз, іс-әрекетті тиянақты орындайды.

Меланхолик

Холерик

Сангвиник

Флегматик

Экстроверт.

. Белгілі мақсат қойып, объектіні күнделікті әдейі қабылдау әдісі -

бақылау

эксперимент

әңгімелесу

тест

анкета

. Мақсат, ерітік күш-зейіннің қандай түріне тән?

ырықты

ырықсыз

үйріншікті

шартты рефлекторлық

шартсыз рефлекторлық

. «Белгілі бір қоғамның мүшесі, белгілі іс-әрекеттен айналысатын, тәжірибесі, білімі бар, өзіне тән өзгешелектерге ие» -

жеке адам

адам

индивид

индивидуальность

биологиялық индивид

«Адамның дамып жетілуіне қоршаған ортаның, қоғамның, тәлім-тәрбие істерінің әсері» қай факторға жатады

әлеуметтік

биологиялық

тәрбие

оқыту

белсенділік

. Организмнін жеке дамуының процесі:

онтогенез

филогенез

антропогенез

перонтогенез

социогенез

. Эмоциялық қозуы шапшаң, күшті болады, бірақ көп тұрақтамайды, көңіл-күйі шапшаң өзгереді, өте әсершіл, мәнерлі сөйлейді, қимыл көп, ақжарқын ашық келеді. Бастаған ісіне тыңғылықты болмай, жұмысы аяқсыз қалады.

Сангвиник

Холерик

Флегматик

Меланхолик

Интроверт

. Организмнің қоршаған ортаға бейімденуі:

адаптация

аффилиация

агрессия

интуиция

рефлексия

. Организмнін. өмірі және дамуы үшін керекті жағдайларды талап ету?

қажеттілік

қабілет

әдет

дағды

әрекет

. Адамның бір жұмысты нәтижелі, үздік орындауынан көрінетін жеке дара психикалық қасиетті не деп атаймыз?

қабілет

дарындылық

темперамент

мінез

талант

. Жеке адамның тікелей жүйке саласынан туындайтын тума қасиет:

темперамент

мінез

қабілет

талант

нышан

. Іс-әрекетке игермелейтін түрткі?

мотив

дүниеге көзқарас немесе қозығу

объект яғни қажеттілік

мақсат

қабілет

. Сөз арқылы қарым-қатынас:

вербальды

вербальды емес

мимика

иландыру

сендіру

. Сыртқы әрекеттің ішкі амалға ауысуы:

интериоризация

экстериоризация

эмпатия

интроверсия

экстроверсия

. Айналадағы шындықтың бұрмаланып қабылданды

иллюзия

адаптация

эффект

перцепция

амнези

. Сана дегеңіміз не?

психикалық процестердің ерекше қиысуы, тек адамға тән психикалық жоғары түрі

жүйесіндегі қозу табандылығының кұрт жоғарлауы

жануарларға бейнелеудің ерекше бір түрі

шындықты бейнелеудің ерекше бір түрі

кедергілерді жеңуге бағытталған процесс

. Темперамент -

жеке адамның тікелей нерв жүйесінен туыңдайтын тума қасиет

кедергілерді жеңуге бағытталған психикалық сапа

әрбір адамның жеке басына тән өзіндік психологиялық қасиет

көңіл-күй қатынасын білдіретін қасиет

ішкі әсерлер салдарынан туындайтын қасиет

. Ойлау дегеніміз -...

заттар мен құбылыстардың дара қарым-қатынас байланысын, ұқсастығын салыстыра отырып, мида жалпы және жанама түрді сөз арқылы бейнеленуі

адам санасының белгілі бір затқа бағытталуын көрсететін құбылыс

заттар мен құбылыстардың субъективті образдарын өзгертіп бір-біріне қосып,
өндеп, бейнеленуде көрсететін психикалық процесс

дүниедегі заттар мен құбылыстардың сезім мүшелеріне тікелей әсер ететін, тұтас бейнелуі

материялық өмір сүрудін субъективті формасы

. Эмоция дегеніміз -...

адамның өзіне, өзге адамдарға көңіл-күйінің қатынасын білдіретін және оларды бейнелейтін психикалық процесс

материяның өмір сүруінің субъективті шындық формасы

жан дүниенің дамуындағы айтарлықтай маңызы бар психикалық процесс

заттар мен құбылыстардың адам миында сақталып, қайтадан жаңғыратын процесс

тіл арқылы ойымызды басқа біреуге жеткізу

.Психика деген не?

сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының мидағы түрлі бейнелері

тірі организмнің моторлық қызметі

сыртқы әрекеттің ішкі амалға ауысуы

үнемі болып отыратын қозу мен тежелу сияқты физиологиялық процестердің ми қабығында жасалуы

организмнің және оның жеке мүшелерінің сыртқы және ішкі тітіркендіргіштерге қайтаратын жауабы

. Зат пен онын қасиеттеріне қарамастан қарапайым әрекет ету?

манипуляциялық

коллективтік

ойыншық

денелік

интеллектуалдық

. Қандай жоғарғы жүйке әрекетінің формалары адамға ғана тән?

сана, абстарктылы ойлау және сөйлеу

шартты рефлекс

шартсыз рефлекс, инстинкттер

түйсіну, сезіну

адамдар және жануарлар арасындағы жоғарғы жүйке әрекетіндегі айырмашылық жоқ

. Екінші сигналдық жүйе дегеніміз не?

адамдар арасындағы сөйлеу қарым-қатынасын қамтамасыз ететін бас ми қыртысының спецификалық іс-әрекеті

қоршаған ортаны жүйелі сезімде қабылдау

күрделі шартты және шартсыз рефлекстерді қамтамасыз ететін ми құрылысының спецификалық іс-әрекеті

жоғарғы қыртыс асты вегетативті орталықтың спецификалық іс-әрекеті

орталық жүйке жоғарғы бөлімдерінің спецификалық іс-әрекеті

. Тек адамдарға ғана тән психикалық қасиет

сана

есте сақтау

ойлау

зейін

түйсіну

. Іс-әрекет түрлері

Ойын, оқу, еңбек

Түйсік, зейін, қабылдау

Практикалық, логикалық

қарым-қатынас, тәрбие, оқу

ақыл-ой, адамгершілік, дене тәрбиесі

. Организмнің тіршілік етуі мен өмір сүру жағдайына міндетті түрде керек ететін қажетсінулер

қажеттілік

қызығушылык

дүниетаным

көзқарас

сана

. Қажеттіліктердің түрлері

материалдық, рухани, қоғамдық

материалдық, оқу, еңбек, спорттық

тікелей, жанама

қарым-қатынас, сана, ой

адамгершілік, ақыл, еңбек

. Рухани қажеттіліктерге қандай қажеттіліктер жатады?

Танымдық және эстетикалық ләззаттану қажеттіліктері

Еңбекке және адамдармен қарым-қатынасқа, қоғамдық іс-әрекеттерге қажеттілік

Тамаққа, киімге, баспанаға қажеттілік

Спортқа, оқуға, білім алуға қажеттілік

Кәсіби мамандық түрлеріне қажеттілік

. Екі немесе одан көп адамдар жиынтығы

топ

коллектив

лидер

қарым-қатынас

жиналыс

. Дос-жарандар, ағайын-туыстар, жанұя мүшелері - қандай топқа жатады

Ресми емес топ

Ресми топ

Ассоциациялық топ

коллектив

коорпорациялық топ

. Психиканың даму факторлары

Биологиялық және элеуметтік

Жүйелілік және детерминистік

Іс-әрекет, оның құрылымы, орындалу тәсілдері, нәтижелері

Регрессивті және прогрессивті

Негізгі және вегетативті

. Психиканың даму заңдылықтары

Жүйелілік және детерминистік

Іс-әрекет, оның мазмұны, құрылымы, орындалу тәсілдері, нәтижелері

Негізгі және вегетативті

Идеалистік және материалистік

Биологиялық және әлеуметтік

. Психиканың даму көрсеткіштері

Іс-әрекет, оның құрылымы, орындалу тәсілдері, нәтижелері

Биологиялық және әлеуметтік

Жүйелілік және детерминистік

Регрессивті және прогрессивті

Идеалистік және материалистік

. Дамудың түрлері

Регрессивті және прогрессивті

Идеалистік және материалистік

Жүйелілік және бірізділік

Биологиялық және тұқымқуалаушылық

Іс-әрекет құрылымы, мазмұны, формасы

.Соқыр сезім

инстинкт

рефлекс

гипноз

сана

жануарлардағы ақыл-ой

. Тек адамдарда ғана кездесетін естің түрлері

Логикалық

Механикалық

қимыл-қозғалыс

Эмоциялық

дұрыс жауабы жоқ

. Жеке адам

Адамның әлеуметтік сипаттамасы

Кез-келген адам

Кез келген ересек адам

индивид

бір ғана адам

. Жеке адам туралы теориялардың бірі - адамның мұқтаждықтары ынтығулардан, құмартудан туындайды деп көрсеткен психоаналитик-психоневролог

З.Фрейд

А.Эпикур

Ж.Пиаже

Л.С.Выготский

К.Левин

. «Ассоциация» деген латын сөзі қазақша қандай мағына білдіреді

байланыс

толықтыру

бейімделу

қателік

қимыл-қозғалыс

. Күрделі эмоциялар

құмарлық, аффект, көңіл

қуаныш, күлкі, қайғы, ашу

махаббат, достық, жауыздық

барлығы дұрыс

дұрыс жауабы жоқ

. Жоғары сезімдер

адамгершілік, эстетикалық, ақыл-ой

махаббат, достық, жауыздық

құмарлық, аффект, көңіл

барлығы дұрыс

дұрыс жауабы жоқ

. Эмоциялардың аз мерзімде бұрқ етіп сыртқа шығарып, аз уақыт әрекет ететін түрі

аффект

стресс

көңіл

құмарлық

қорқыныш

. Саналы түрле алға қойған мақсатқа жету үшін жұмсалатын жан қуатының белсенділігін және адамның өзін меңгеру қабілетін психологияда не деп атайды

ерік

мінез

қызығушылық

қабілет

темперамент

. Психикалық процесстер ағысының жылдам не баяулығы, қимыл-қозғалыстары мен көңіл-күйдің түрлі деңгейіне адамның жүйке саласының туа берілетін ерекшеліктерінің жиынтығы психологияда не деп аталады

Темперамент

Мінез-құлық

Ерік сапалары

Эмоциялар мен сезімдер

Физиология

. Эмоциясы кушті және әлсіз темпераментер деп темпераменттерді екі топқа бөлген ғалым

Неміс психологы В.Вундт

Неміс философы Кант

Ежелгі Греция ғалымы Гиппократ

Э.Кречмер

Теофраст

. Сезім мүшелерінің сезгіштігі әсер етуші тітіркендіргіштерге, біртіндеп бейімделіп өзгеру құбылысы?

адаптация

синестезия

сенсибилизация

абсолют сезгіштік

айырма сезгіштік

. Құлаққа жағымды естілетін дыбыс

консонанс

диссонанс

хроматикалық

шулар

ахроматикалық

. Құлаққа жағымсыз естілетін дыбыс

диссонанс

консонанс

музыкалық

хроматикалық

ахроматикалық

. Заттар мен құбылыстардың мида тұтастай бейнелеуі

қабылдау

түйсік

зейін

ойлау

ес

. Қабылдаудың объектісі кейбір жеке қасиеттерден тұрғанымен, оларды жинақтау арқылы қабылдау - қабылдаудың қандай қасиеті

тұтастық

мағыналық

иллюзия

апперцепция

таңдамалығы

. Тұтастық, мағыналық, иллюзия, апперцепция таңдамалық - қай таным процестерінің ерекшеліктері

қабылдау

түйсік

зейін

ойлау

ес

. Толып жатқан объектілердің ішінен біреуін іріктеп алып қабылдау

қабылдау таңдамалығы

қабылдау мағыналығы

қабылдау тұтастығы

иллюзия

апперцепция

. Бұрын қабылдаған заттар мен құбылыстардың қайта кезіккенде көрінетін құбылысы

тану

ұмыту

есте сақтау

реакция

байланыс

. Жағдайдың өзгеруіне қарамастан, қабылданатын заттардың кейбір қасиеттерінің қалыптағыдай қабылдануы:

қабылдаудың константылығы

иллюзия

қабылдаудың тұтастылығы

қабылдауға қосымша

галлюцинация

. Қабылдауға болатын қосымша құбылыс

апперцепция

иллюзия

адаптация

вибрация

тану

. Адамның небір қиын қыстау кезеңдерде қажетті шешімдерге келіп, оны жүзеге асыру қабілеті:

тоқтамға келгіштік

ерлік

ұстамдылық

тәртіптілік

жинақылық

. Апперцепцияның түрлері

уақытша, тұрақты

механикалық, логикалық

хроматикалық, ахроматикалық

жағымды, жағымсыз

актив, пассив

. Заттар қарым-қатынас, қимыл-қозғалыс, кеңістік, уақыт, адам қандай таным процесінің түріне жатады?

қабылдау

есте сақтау

ойлау

зейін

түйсік

. Жеке адамның өмір бағытын көрсететін компоненттер -

мотив, қажет, қызығу, дүниетаным

психикалық процестер

психикалық күйлер

топ, ұжым

рефлекторлық қызмет

. Жеке адамның биологиялық тума қасиеттері -

темперамент, рефлекторлық қызмет, инстинкттер

мінез-құлық, қимыл-қозғалыс

әдет-ғұрып, салт-дәстүр

ойлау, қабылдау

ерік, эмоция, сезімдер

. Қабылдау процесінің негізгі функциялары:

Сыртқы дүние заттары мен құбылыстарының жеке қасиеттерінің сезім мүшелеріне тікелей әсер етуінен пайда болған мидағы тұтас бейне.

Із ретінде қалдыру, салыстыру, ұқсату, байланыстыру.

қозғалушы материяның бейнесін жасау

адамның психикалық қасиеттерінің мазмұнымен жасалады.

өзіне-өзі баға беруде көрінеді

. Сыртқы жағдайдың өзгеруіне қарамастан, заттардың кейбір қасиеттерінің бір қалыпты болып қабылдануы:

тұтастай қабылдау

уақытты қабылдау

мағыналылығы

тұрақтылығы

кеңістікті қабылдау

. Педагогикалық психологияның тармақтары?

Оқыту психологиясы, тәрбие және өзін-өзі тәрбиелеу психологиясы, ұстаз психологиясы

Герантопсихология, гештальтпсихология

Балалар психологиясы, жеткіншектік кезең

Құқық психологиясы, фрейдизм

Авиациялық, еңбек психологиясы

. Еңбек әрекеттерін орындауға қажетті білімді, дағдыны және білгірлікті жүйелі игеру процесі не деп аталады?

еңбек

оқу

дағды

қажеттілік

ойын

. Болмыстағы нәрселер мен құбылыстардың байланысы, олардың себебі туралы қорытынды жасау ғылымда қалай аталады?

гипотеза

синестезия

афазия

мнемоника

синтез

. Дистресс деген не?

адамның көңіл-күйінің бұзылуы

ашушаң, қызбалануы

күтпеген, шытырман жағдайда туатын эмоциялық күй.

қысқа мерзімді, бұрқ етпе, өте күшті эмоциялық реакция.

көңіл-күйдің көтерілуі

. Адамның іс- әрекетті орындаудағы даралығы:

дербестік

табандылық

ұстамдылық

батылдық

қажырлылық.

. Адамның өз мінез-құлқын меңгере алу қабілеті психологияда не деп аталады?

ерік

мінсіз

эмоция

талғам

сезім

. Доминанта деген не?

Тітіркендіргіштердің ішінде біреуі миға көбірек әсер етіп, мидың бір алабын қаттырақ, күштірек қоздыруы

Адамға әсер етуші көп қоздырғыштардың арасындағы күрес;

Мидағы күшті қозу алабының қалған алаптағы әлсіз қозу
процестерін тартып алуы;

Миға әсер етуші қоздырғыштардың қарама-қарсылығы

Тежелудің орын алуы.

. Фрустрация деген не?

Мақсатқа жетуде туатын, қиындықтарға орай пайда болатын күй.

Кенеттен пайда болып, бұрқ етіп сыртқа шығатын қуатты көңіл-күй.

Тікелей шабуыл,қарсылық таныту.

Қуаныш сезімі

адамның таным-білімге байланысты қажырлы көңіл-күйі

. Жоғары сезімдерді анықта:

ақыл-ой, эстетикалық, адамгершілік-моральдық сезімдер.

аффект, эмпатия, стресс.

Стеникалық, астеникалық сезімдер.

Кейіп, фрустрация

Дистресс.

Сезім.

адамның басқа адамдарға, айналасындағы дүниеге қатынасын білдіріп, бейнелейтін психикалық процесс.

Сырттан әсер еткен сигналдардың адамға не жағымды не жағымсыз есер етуі

Сезім жануарларға тән психикалық процесс.

адамның биологиялық қажеттіліктерін қанағаттандырумен байланысты.

Органикалық қажеттіліктерді өтей алмаудан туады.

. Белгілі объектіге қатысты бастан кешкен эмоциялардың қарама-қайшылығы,сәйкессіздігі

амбиваленттілік.

көңіл-күй

депрессия

құмарлық

амбиверсия.

. Толғаныс тебіреністер мен әрекетке өң беретін біршама ұзақ эмоциялық күй:

көңіл-күй

аффект

фрустрация

эмпатия

құмарлық

. Эмоциялық күйдің бұл түрі күтпеген шытырман жағдайда туады, қауіп қатер жағдайында шапшаң шешімге келеді:

аффект

эмпатия

фрустрация

стресс

құмарлық

. Ассоциация ұғымын ғылыми қолданысқа енгізген кім?

Г. Лейбниц

Б. Спиноза

Р. Декарт

Дж. Локк

А.Р. Лурия

. Төмендегі анықтамалардың қайсысы ұстамдылықты анықтайды?

алға қойған мақсатын орындау үшін табандылыққа қарсы көрінеді.

адамның қиыншылықпен күресу үшін өзінің мүмкіндіктерін жұмылдыра білу.

Шешімді іске асыруға кедергі жасайтын ой сезімі.

әрекетке лайық дағдыны игеру Б)ой арқылы түрлі заттар мен құбылыстардың мәнді жақтарын бөліктерге бөлу

Қиялда тың бейнелер жасау

. Төмендегі психологиялық зерттеу әдістерінің ішінен социометрияны анықта:

топтағы қарым-қатынасты, үлкен-кіші топтарды анықтауға арналған әдіс

шындықтағы заттар мен құбылыстарды білуге арналған әдіс

адамның тәжірибесін, білімін, іс-әрекет дәрежесін анықтайтын әдіс.

жеке адамның ерекшелігін зерттеуге арналған әдістер

проективті әдіс.

. Интеллект сезімі.

адамның тану процестерімен, ақыл-ой әрекетімен тығыз байланысты

қоғамдық өмірдің талабына сәйкес адам мінез-құлқынан жиі көрінетін сезім

адамның шындықтағы қандай да болмасын әсемдікті сезінуі

адамды жағымсыз іс-әрекеттен тоқтатып отыратын күшті сезім

әлеуметтік қарым-қатынаста туатын сезім

. Жас ерекшелік психологиясы нені зерттейді?

Адамның жас ерекшелігіне сәйкес олардың психикалық дамуын зерттейді.

Оқыту мен тғрбиенің психологиялық зандылықтарын зерттейді

Адам және жануарлардың психологиялық даму зандылықтарын

Жеке адамның белгілі бір мамандыққа сәйкес кәсіптік маңызды қасиеттерін.

Адамдардың әлеуметтік қарым-қатынасын.

. Объективті себептерсіз аса жоғары қуанышты,көңілді психикалық күй:

эйфория

патологиялық күй

субсенсорлық қабылдау

саналы сезілмейтін күй

дисфория

. Алғашқы бейнелердің туындауы

сенсорлы-перцептивті процесстерге

ойлау процесіне;

ұғым процесіне

қиялға

ерікке байланысты.

. Психофизика негізін қалаушылардың бірі:

Г.Фехнер

С. Стивенс

В.Вундт


Дж.Дьюи

Г.Гельмгольц

. Бұл бағытқа байланысты психологияда санадан тыс түсінігі бекітілді:

психоанализ

ассоционизм

бихевиоризм

гешталтьпсихология

функционалды психология

. Іс-әрекет теориясының авторы:

А.Н. Леонтьев

Б.Г. Ананьев

А. Маслоу

А. Адлер

Л.С. Выготский

. Эксперименттік психологияның лаборатория әлемін алғаш рет Лейпциг қаласында В.Вундт қай жылы ашты:

1879

1889

1857

1878

1869

. Өзге адамның проблемасына эмоционалды үн қосу:

эмпатия

рефлексия

эмоция

идентификация

аттитюд

. Өзге адамды түсіну,оның орнына өзіңді қоя білу:

идентификация

эмпатия

мотив

рефлексия

перцепция

. Жеке адамның өзіндік бағасының қалаулы деңгейі:

талпыныс деңгейі

аффилиация

альтруизм

агония

аффект


Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет