Республикасының



Дата25.02.2023
өлшемі105.26 Kb.
#470062
социология срс (1)


Қазақстан Республикасының білім жəне ғылым министрлігі
əл-Фараби атындағы Қазақ Ұлттық Университеті



Факультеті: «Физика – техникалық»


Кафедрасы: «Жылуфизика және техникалық физика»
Пәні: «Жылуөткізгіштік теориясы»


СӨЖ
Тақырыбы: «Жылуалмасу процесінің жалпы мәселелері. Жылуөткізгіштіктің дифференциалдық теңдеуі»

Орындаған: Қуанышева Ш.О. ТФ-103


Тексерген: Адилова Э.Т.


Алматы, 2022

Әлеуметтану (лат. Societas – қоғам, грек. λόγος — сөз) - адамдардың топтары мен қауымдастықтарының бірлескен өмірі туралы ғылым. Әлеуметтанушылар әлеуметтік шындықты зерттеуге әр түрлі көзқараспен қарайды: кейбіреулер оны әлеуметтік құрылымдардан тұрады деп санайды, ал басқалары оны әлеуметтік әрекеттер мен адамдардың өзара әрекеті деп санайды. Әлеуметтану білімнің дербес саласы ретінде әлеуметтік ғылымға тән барлық функцияларды жүзеге асырады: теориялық-танымдық, сыни, сипаттамалық, болжау, трансформациялық, ақпараттық, дүниетанымдық.
Қазіргі әлемде арнайы әлеуметтанулық теориялардың алуан түрлілігі бар. Оларды дамыту идеясы және терминнің өзі американдық әлеуметтанушы Роберт Мертонға тиесілі. Бірақ теориялар әлдеқайда ертерек пайда болды. ХХ ғасырдағы арнайы әлеуметтанулық теориялардың дамуы ірі әлеуметтанушылар Карл Мангейм, Теодор Адорно, Толкотт Парсонс, Пол Лазарсфельд және т. б. есімдерімен байланысты.
Теориялық және танымдық функция әлеуметтанудың ғылыми білім саласы екенін білдіреді, яғни ол күнделікті білімнен, теологиялық идеялардан, идеологиядан өзгеше және білімді мамандандырылған, объективті, дәлелді түрде ұсынады. Бұл білім арнайы тілді және фактілерді анықтаудың арнайы әдістерін қолданумен байланысты және білім беру арқылы беріледі. Әлеуметтанудың теориялық және танымдық функциясына қазіргі қоғам дамуының негізгі әлеуметтік мәселелері туралы объективті білім кіреді. Қолданбалы әлеуметтануға келетін болсақ, ол қоғамның әртүрлі әлеуметтік салаларында болып жатқан әртүрлі процестер туралы, атап айтқанда, әлеуметтік құрылымның, отбасының, ұлттық қатынастардың өзгеруі және т. б. туралы сенімді ақпаратты қамтамасыз етуге арналған.
Әлеуметтану әлемді танып қана қоймайды, адамға оған түзетулер енгізуге мүмкіндік береді. Бірақ адам әрқашан қоғамның өзгеруі мақсат емес екенін есте ұстауы керек. Қайта құру адамдардың қажеттіліктері мен құндылықтарына сәйкес келсе, әл-ауқат пен қоғам мен адамдардың жақсаруына әкелсе ғана қажет. Қазіргі әлеуметтануда әлеуметтік-психологиялық теориялардың бірнеше топтары ерекшеленеді. Біріншіден, адам қызметінің негізгі формалары мен түрлерін зерттейтін арнайы әлеуметтанулық теориялар (бос уақыт, жұмыс, өмір әлеуметтануы және т.б.). Екіншіден, әлеуметтану мен гуманитарлық ғылымдар тоғысында пайда болған арнайы теориялар. Бұл құқық әлеуметтануы, экономикалық әлеуметтану, саясат әлеуметтануы, Мәдениет әлеуметтануы, дін әлеуметтануы және т.б. үшіншіден, қоғамның әлеуметтік құрылымын, оның элементтерін және олардың өзара әрекеттесуін сипаттайтын теориялар. Бұл таптар мен әлеуметтік топтардың әлеуметтанулық теориялары, қала мен ауылдың әлеуметтануы және т.б. Төртіншіден, әлеуметтік институттардың қызметін зерттейтін арнайы әлеуметтанулық теориялар. Бұл басқару әлеуметтануы, ұйымдастыру, отбасы әлеуметтануы, білім, ғылым әлеуметтануы және т. б. бесіншіден, мінез-құлықтың ауытқу теориялары және қалыптан тыс құбылыстар және т. б.
Әлеуметтану ғылыми білімнің дара саласы ретінде біршама кеш қалыптасты. Oның негізін 19 ғасырдың екінші жартысында Oгюст Kонт пен Герберт Cпенсер қалады. «Әлеуметтану» түсінігі алғаш рет француз философы әрі социологы О.Kонтпен қолданылды. Қоғам мен әлеуметтік өмір жөнінде ғылым ретінде түсіндірілді. Әлеуметтану пәнінің қалыптасауы мен дамуы әлеуметтік қатынастардың өз аспектісінде қарастыратын, көптеген жаңа әлеуметтік концепциялардың пайда болуы арқылы жүзеге асты. Жалпы бұл теориялар өзінің теоретикалық-әдістемелік мағынасы бойынша бір-біріне қайшы келді, бірақ әлеуметтанудың ғылым ретінде тарихи қалыптасуына әр теориялардың ролі айрықша келеді. Әлеуметтануды қоғамдағы әлеметтік қауымдар, қатынас, құрылым, жүйе мен ұйымдардың дамуы жөнінде зерттейтін ғылымы деп белгілейді.
Әлеуметтанудың сипаттамалық функциясы - бұл жүйелеу, зерттеулерді аналитикалық жазбалар, әртүрлі ғылыми есептер, мақалалар, кітаптар және т.б түрінде сипаттау.
Қазіргі әлеуметтану - бұл оның рөлін әр түрлі түсіндіретін, әлеуметтану деген не деген сұраққа әр түрлі жауап беретін көптеген ағымдар мен ғылыми мектептер. Әлеуметтанудың қоғам туралы ғылым ретінде әртүрлі анықтамалары бар. Әлеуметтанудың қоғамдағы зорлық-зомбылық пен қылмыс, экология және қоғамдық қауіпсіздік, билік пен мораль, заң мен құқық сияқты мәселелерді шешуге қатысуы ерекше маңызға ие. Осылайша, әлеуметтік сана мен адамдардың мінез – құлқының жағдайын, экономикалық, әлеуметтік, саяси және рухани қатынастардың жұмыс істеу жағдайындағы олардың өзгеру тенденцияларын талдау-мұның бәрі әлеуметтану ғылымын зерттеу тақырыбына айналды.
Қазіргі қоғамда қоғамдық пікірді зерттеу үлкен рөл атқарады: адамдардың көзқарастары, олардың құндылық бағдарлары, білім берудің, отбасының, денсаулықтың әлеуметтік проблемалары туралы идеялар, нашақорлық пен алкоголизмнің өсіп келе жатқан қатері және т.б. әлеуметтану әлеуметтік даму тенденцияларын анықтауға және сипаттауға ғана емес, оларды түсіндіруге, белгілі бір мәселелерді практикалық шешудің нұсқаларын ұсынуға арналғанын атап өткен жөн.
ХХ ғасырдың 20-шы жылдарынан бастап әлеуметтанудың белсенді мамандануы басталды. Қазір ол 40-тан астам саланы (отбасы, қала, құқық, медицина, білім, еңбек, апаттар, ғылым, дін, кәсіпкерлік, басқару және т.б.) біріктіреді және олардың саны үнемі өсіп келеді. Қоғам дамыған сайын әр салада зерттелетін құбылыстар мен процестердің ауқымы кеңейеді.
Ол қазіргі қоғам дамуының қазіргі кезеңі туралы теориялық көзқарастарды байытуға, практикаға әлеуметтік процестерге оңтайлы әсер ету мүмкіндіктері туралы ұсыныстарға көмектесуге арналған.
Әлеуметтанулық қиял дегеніміз - зерттеушілердің күнделікті тәжірибесінен алшақтату қабілеті, белгілі бір адамдарды олардың мүдделері мен құндылықтарымен абстрактілі ұғымдардың артында көре білу, Белгілі бір қоғамның оның тарихи дамуындағы жұмысының мағынасын түсіну қабілеті. Бұл зерттеушінің өзі өмір сүретіндерден өзгеше өмір сүру және ұйымдастыру тәсілдерін түсіну қабілеті. Оның іс-әрекетін және оның іс-әрекетіне салған мағынасын түсіну үшін оның басқа адамның басына ену қабілеті.
Көптеген әлеуметтанушылардың пікірінше, әлеуметтанудағы ғылыми көзқарас жеткіліксіз. Сонымен, әйгілі американдық әлеуметтанушы Чарльз Райт Миллс (1916-1962) қоғамды түсіну үшін ғылыми әдістерді механикалық қолдану ғана емес, сонымен бірге ол әлеуметтанулық қиял деп атаған зерттеушінің ақыл-ойының ерекше сапасы қажет деп сендірді. Миллс әлеуметтік қиялды адамның әлеуметтік құрылымдары мен мінез-құлқын түсінуге мүмкіндік беретін зерттеушінің ақыл-ойының нақты жағдайы ретінде анықтайды. Бұл таныс нәрселерге жаңа көзқараспен қарау, құбылыстардың өзара байланысын және олардың артындағы тенденцияны көру мүмкіндігі. Энтони Гидденс әлеуметтік қиял құрылымында социологиялық талдаудан бөлінбейтін әлеуметтік сезімталдықтың бірнеше түрін ажыратады:

  • Тарихи сезімталдық;

  • Антропологиялық түсінік;

  • Сыншылдық.

Тарихи сезімталдық бізге өмір сүріп жатқан қазіргі қоғамның ерекшелігін түсінуге мүмкіндік береді, өйткені мұндай қоғам әрдайым бола бермейді. Индустрияландыру, урбанизация, ұлттық мемлекеттердің қалыптасуы және зайырлы құндылықтардың үстемдігі, яғни қазіргі қоғамды ерекшелейтін барлық нәрсе салыстырмалы түрде жақында болды және адамдар өз тарихының көп бөлігінде мүлдем басқаша өмір сүрді - шағын, өзін — өзі қамтамасыз ететін және дәстүрлі ойлайтын қауымдастықтарда. Болған өзгерістерді бағалау үшін біз қазіргі қоғамды өткен қоғамдармен үнемі салыстыруымыз керек.
Антропологиялық түсінік бізге адам қоғамдарының алуан түрлілігін бағалауға мүмкіндік береді. Бұл жерде әлеуметтік антропологтардың еңбектерін атап өту орынды, олар бізге өзіміз өмір сүретін қоғамнан түбегейлі ерекшеленетін қоғамдар туралы, олардың идеялары, сенімдері, өмір салты және басқалары туралы білім мен түсінік береді. Мәдениеттердің алуан түрлілігін мойындаумен қатар, бұл білім бізге этноцентризммен күресуге көмектеседі, ол басқа қоғамдар туралы өз Қоғамы тұрғысынан пікірлермен сипатталады, ал соңғысы жоғары болып саналады.
Тарихи және антропологиялық сезімталдық арқылы біз бір жақты ойлаудан аулақ бола аламыз және өмірді ұйымдастырумен, институттармен және идеяларымен басқа қоғамдардың бар және бар екенін білеміз. Бұл бізге өз қоғамымызды сыни тұрғыдан бағалауға және әлеуметтік өмір мен ойлаудың балама жолдарын, балама ұйымдар мен институттарды қарастыруға мүмкіндік береді.

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет