СКАЗ ПЕРВЫЙ
о Святославѣ хоробрѣ кънязѣ Кіевскомь
Пѣснь первая
Слава Бозѣмь Земли Русскія, ко тье поможашуть а тщутся предь Сварогомь Дидомь Божіимь, Имже вся живитися!
Кьнязь Игорь бя убіень вь Землѣ Древлянстѣй,
а осташеся Олга на Кіевѣ княжити
вдовоіу нетѣшенною, а имѣ сина млада
егоже имя єсть Святославь Хоробрій,
а тьій сіяшети вь неби яснѣмь,
яко адманть посредѣ тмы ночныя,
а и тма то не обьяшети доконца,
а и тый єсть Русищомь вь славу а великость,
яко первьый камень да вь основаніе
а зиждительство Земли Руськія,
а безь того не вѣжомь, якова быти могла
Земля наша Руськая Славянская.
Почтемо бо память его, яко горьди есьмы
славою его а велельпіем Кьняжскіимь,
а безь того нѣсьмы посредѣ народы,
ниже есьмы прахь сельный, им же вѣру игратися,
а до зракь людьскихь кидашети.
Нѣбость тый Родищи до общенія нуждаче,
а первій утворяша Землю Руськую Кіевскую
от Кіева а до Дону, а до Волги Рѣки,
отъ Данаю блакитна, а до Тьмутаракани,
а до Двины Западныя и до Новаграда.
Вспоминьмо того, кій главу Свою Къняжескую
за ны Куртѣ Печенѣжичу даяше,
тыимъ насъ утврди на Нѣпрѣ ширцѣй,
а да намъ державность, еюже живемо
а до днесе, а вольности нашея не утратиша.
Красно бя лѣто в Землѣ Русьтѣй,
а по цвѣтѣх бя мнозѣ плодовъ,
а и жита со просы волновашеся,
а и Бог Полевый ими ходяшети,
а радоватися тѣмъ, а благословляти,
яко буде досыть людѣмъ тый кратъ,
а и гладомъ не будутъ терпѣти,
а и съ нимъ ходяй Богъ Листичъ,
Травичь-Бог, а Квѣтичъ со Стебличемъ,
а Бози Кореничъ съ Зерничъ съ Росичемъ,
а Богъ Кущичъ съ Лужичемъ а Овсяничемъ,
а Пшеничъ съ Житничемъ а Просяничъ-Богомъ,
а и тый Сонмъ Полевый Малый
волнованіу житному радовашеся,
а Богу Перуну доще подателю
благодареніе веліе возсылаша.
А во синей Сварзѣ облакитной
один облакъ бѣлъ плывучъ близися,
а оттудъ Богъ Перунъ Землю Кіевскую
зря, блаженіе Боговъ слышаче,
главу сіящу покажашети и тако грмѣти:
– “Буде вамъ, Бози Малые, ублажати,
яко Азъ есьмь, сѣдяй на облацѣ бѣлѣ,
а шизѣ, а темнѣ, глаголю тако:
Нищо той Землѣ не станется грозное,
а буду нань доконца глядяти,
а не дамъ злу донь търкатися,
а грядите, каждъ, по дѣлы ваша,
Азъ бо на то Самъ гляжю!"
А за тыими Бози шедша огнищане
а зряй жита, тако рѣкоша:
– “Слава боть, а благодареніе Бозѣмь!
Нѣсьмы нищи а сири то лѣто,
а буде досыть тый кратъ не токмо людѣмъ,
а токожде и звѣрѣмъ со птицы летящи,
а буде Богомъ Веліе Празднованіе,
яко тые придбали Землѣ Русьтѣй
житы многая а пшеницы съ овсы,
а проса, а травы на скоты наша,
а будемо имъ благодарите,
а хвалу Дажь-Богови возсылати,
ако Тый призрѣ на сирость нашу,
а с Перуномъ благимъ гремячіимъ
мнозѣ бо старашеся на благо тое”.
Отвѣща имъ Перунъ благій гремячій:
– “Буде вамъ, Русищи, о томъ дбатися,
а гобзитися, яко Самъ есьмь на облацѣ бѣлѣ,
а оттудъ зрю Землю вашу Кіевскую,
аще же вижю прахъ сельный, дощьми гремлю,
аще же слышю моленіе твари малыя,
до Мене а до Бога Велеса Мудраго,
хляби Сварожія развержашу, а громы моя
а молоньи вержу до Земле тыя,
а твари со травы а злаки сельніи
млекомъ а медомъ Быка Сварожія
Землю тую напаяшу досыта а прахъ прибіу,
а травамъ зеленятася повелю!"
И шедъ огнищане съ полей сельныхъ,
моленіе Бозѣмъ творяче усердное,
а приправленіе до Жаргоны дбаша,
абы тою Бози ублажити а хвалите.
А в лѣсе Кудесницы приправлятися,
бо преде тамо Свѣнѣльдо Дядь Къняжій,
а рѣче, заутра Кънязя млада приводяти,
якоже при Олзѣ не може тый быти,
ана бо есть млада жена еще,
а подлѣ тыя Греци Визанстіи ходяй,
а може единъ изъ тѣхъ буде мужъ ей,
а такожде Кънязя млада часъ есть
вѣрѣ дѣдов наставляти,
а моленіу, а Купалѣ мытися поучати,
а Дажь-Богу Жаризну дбати правіу,
абы та Бозѣмъ любилася абіе,
а Триглаву учити, а Явь, Правь и Навь знати,
а Перуна гремячаго утвержденія
изучати, а разумѣти доконца.
Бя бо въ лѣсѣ Кудеснѣмъ мужъ ветхъ,
стар деньми, а знаяй еще Рурика,
а тый мужъ бя Крысь Велездаръ,
строгій Кудесникъ, а любечъ Божій,
аковый бѣ угоденъ Бозѣмъ велицѣ,
а тые дни его удлиниша чрезъ лѣта,
а даша ему здравіе крѣпкое,
а зракъ силенъ, плоть же суху,
а силу велію во очесѣхъ его,
а глас громокъ указуючъ,
а тый имѣ силу врачевати словомъ,
а поборяшети недузи людьскіи,
а глаза лихого позбавити,
а клятвы страшныя сняти сонь,
а разслабленіе отвратити,
а роженицѣмъ помогашети родити,
а тако бя чтенъ огнищане и Кудесницы,
а бѣ въ лѣсѣ томъ старѣйшій.
Тый Велездаръ рѣче Свѣнѣльдови:
– “Азъ предержу Кънязя юна чрезъ зиму,
а в лѣтѣ краснѣ буде тый ученъ,
а буде Сонмы Божскіе знати,
Сонмы Великіе а Малые, а Триглавы,
а буде велѣнія Перуновы вѣдѣти,
а можашети поучатися дѣлу ратну,
конну, а къняжити надъ ны въ Кіеву,
а веди того ко мнѣ заутра”.
А тако отвѣде Свѣнѣльдо до Града,
а воутріе воспятишася до лѣса съ Къняземъ
а юна Святослава Велездару препоручиша. Бысть Кънязь малъ еще а крѣпокъ,
а до Вѣды Тайныя охочь велицѣ,
а тако поученія Дида Велездара
велицѣ борзо знаяй, а ходяй съ нимъ
до криницы, идѣже видяй вся прошлая,
а и вся будущая Земли Руськія.
Дидъ же Велездаръ рѣче тако:
– “Глянь-бо, Къняже малый а смѣшливый,
гляди, како біется Олегъ с Дружиною
противу Хазарамъ!.. И тые ворози бѣгутъ!
А видишь, на Комони бѣлом витязя?
То есть Олегъ Вѣщій, за Руську Землю
себѣ жертву несущій безстрашно.
А видишь рѣку Нѣпру? То Рурикъ Великій,
идущъ до Кіеву, игдѣ же Хазари
Словенами владаютъ, а помыкаютъ.
А тый Рурикъ окруженъ есть старшими,
а сѣдоусыми воями, а тый отрядъ есть
совѣтъ Къняжій, иже рѣченъ Синеусъ,
а Дружина рѣщена есть Троворъ,
и колико есть днесе людей глупыихъ, .
яки думаютъ, что то два браты Къняжьи!
А здѣ видиши Русищи связаны, а біены,
до полону гонимы Хазарами жадными,
а тѣ Хазари ихъ одерень продаютъ,
а плачютъ Русищи слезами кровавыми...
И три ста лѣтъ Хазары владѣют нами,
а древлѣ быхомъ Родищи, а каждъ Родъ
Кънязя своего выбирати имѣяй,
а коли тый Кънязь добра не дба,
по лѣтѣ изжененъ бя, а другаго волиша.
А нынѣ зриши, яко быхомъ есьмы
за горами великіими на Тишѣ Рѣцѣ,
а на Черномъ Хоросѣ, иже съ горъ тече,
а и тамо бя Велесградъ Старый,
а Кіевъ есть Велесградъ Новый,
а зри тамо, три вѣки такожде,
на Тишѣ Рѣцѣ быхомъ, а идохомъ до Всходу,
а днесе есьмы въ Кіеву Граду,
а еще далѣе зриши лѣсы темные,
а въ тѣхъ лѣсѣхъ темныихъ есьмы
три вѣка такожде, а зри, здѣ Ромеи
идучи до Земель иныхъ, на Русь идуть,
а кидаемо домы наша, а течемо до лѣса,
а тамо есьмы еще два вѣки,
и здѣ есьмы Праотцемъ Ирѣемъ ведомы,
а три сыны его Кій, Щехъ, а Хоривъ,
а идемо съ Полудне до Полунощи,
мимо горы снѣжныя, берегами морьскими,
а идемо изъ Страны Чюдныя до Руси,
а тамо, в странѣ той весна вѣщная,
а квѣтіе, а звѣріе чюдные,
а тамо тече Гана Рѣка чистая,
а въ той рѣцѣ омыхомся передъ Исходомъ,
а тую узримо, егда Яви рѣшимся
а до Нави вѣна вѣнити пойдемо..”.
А много еще рѣкъ Велездаръ Кудесный,
а и Кънязь юнъ того послухалъ,
а рѣкъ тако: “Хочу видѣти, Деде,
якъ Перуница чистая до воевъ летитъ,
а як тѣмъ воямъ пити даяшетъ,
воды чистыя Ганьскія безсмертныя”.
А Дидъ Велездаръ воду криничну замути,
а тако рѣче: “Зри убо, узриши!"
А Кънязь юнъ зряй, видъ конная
до Сѣчи кровавыя течи, а спереди
витязь на Комони бѣлѣ, иже скакавый.
А рѣче Дидъ Велездаръ: “Тый витязь,
егоже зриши въ криншгь, ты еси!
А мнозѣ будеши зряти смерть,
а будеши храненъ Перуномъ гремячіимъ,
ажъ до часа твоего послѣдняго..”.
А рѣче то, а криницу мутиша,
Кънязю юну зряти далѣе не да.
А водяй Кънязя отъ древа до древа,
а рѣче Велездаръ въ наущеніе:
“Тое древо береза бѣлая Руськая,
а древо то Семиково есть,
а съ того древа листъ сбирати,
отъ лихоманки наваръ настояти а пити,
а древо то есть зелено въ ярѣ,
а зелено есть, а велелѣпо,
а с него Клечевы беремо въ Великъ-День,
а тый Великъ-День есть Радуница,
а Радуница есть а Красна Горка.
А здѣ есть слѣдъ птичъ, куропатощій,
а по тому слѣду идти охотнику,
а зри тамо перья лежяй, а тамо птица
в листѣ сухомъ была, грѣлася,
а тамо въ кущіѣхъ оночевала.
Гляди же, Къняже, подъ нозѣ своя,
а на коренѣ не преткнися, а не падни,
а в нощи темнѣй ногу уломити можешь,
а и Нави зрѣти такожде въ ночи.
И тамо, виждь, Къняже, траву малую,
егда очесами боляшети будеши,
тую траву съ моленіемъ собирая,
утвори наваръ, а очеса твоя умый,
а умый многократнѣ а будеши здравъ.
Тая бо трава малая очанка есть,
а всякую хворь глазную своди,
а здравіе тѣлу твоему даяшетъ
волею Бога Травича нашего,
кійже я ростяй про недузи наша,
а тому благодареніе возсылаемо.
А тако учашети Кънязя млада Велездаръ, всю мудрость Божьску а людьскую
рѣче тому, а Кънязь слыша сице
зань тое рѣче, а тако вѣдѣти оно наставляшеся въ вѣрѣ дѣдовстѣй.
Во утріе же, на зарѣ чермнѣй
Велездаръ вставашети, умытися
до криницы студяные иде, а тамо,
омываясь, моленіе Бозѣмъ творяй,
Огнебогу же моляся, огнь возжигашетъ,
а тый сухими вѣтвіями корми,
а бысть явленіе Божіе абіе,
а тый бо руку злату до вѣтвія да,
а огнемъ объястъ, а дымами,
а зги летяй, трескъ слышати,
а огнище бя веліе, а кострище.
А на тый огнь шедъ люди донь,
а всякъ просяй про себе, а про своя,
а всяку Дидъ Велездаръ отвѣща,
а тые идоша съ миромъ восвояси.
А по моенніу еще одину Дидъ старъ
хлѣбы дареные переломляй, первѣе
верже до огнѣ въ Жертву Огнебогови,
а другый кусъ да Кънязеви юну,
а треть бере про себе, а ядый,
Бозѣмъ благодареніе возсылашети,
иде до лѣсу, до Камене древля,
игдѣже ста молитися еще единѣ,
а Кънязя мала у дому остави,
а тый Комони изъ бренія лѣпи,
а тыими Комоньми забавляшется.
А ополдень рѣче Велездаръ тако:
– “Заутра идемо ранѣ до лѣсу,
а тамо тя Богу Лѣсичу укажу,
а Дивамъ Чюднымъ, абы вѣдѣли,
яко еси Кънязь нашъ, а дбали тебѣ,
а такожде и Землѣ Кіевстѣй”.
Заутра бо веде Велездаръ Кънязя
до лѣсу темнаго, до чащевого,
а тамо взыва трикратъ: “Ау! Ау! Ауме!"
А по третѣмъ крикѣ его Дидъ старъ выйде,
а тый бя въ кору древесну одятъ,
а власіе зелени на главѣ има,
а браду со травы сельными,
а тако ему рѣче: “Що волиши?
Ащо Мнѣ, Богу Лѣсичу кричиши?"
Отвѣща ему Велездаръ Дидъ Кудесникъ:
— “Азъ пришедъ до Тебе, Боже, съ Къняземъ,
а тый бо малъ еще, а не вѣди тя,
а того защити въ животѣ а храни!"
И смѣяся Лѣсичъ-Бог тому гораздо,
а брадою помавая, тако рѣче:
— “Вѣмъ бо, вѣмъ, Велездаре мой, яко роду Вряжска заступникъ еси!" Отвѣща же Кънязь юнъ Богови:
— “Нѣсьмь Варяжичъ, ниже врагъ Руссовъ,
но есьмь Кънязь Русскъ, а за тые умру!"
Возсмѣяся, радуясь, Богъ-Лѣсичъ,
а руцѣма своима, яко вѣтвіяма помава,
а возгласи гласомъ веліимъ:
— “Слава Диду Исварогу!
А тый Кънязь первъ есть,
иже есть крове Вряжскія а Русъ,
а Словенъ есть сердцемъ!
А буди влагословенъ еси, Къняже,
а до конца день твоихъ буди храненъ Бози!"
А тый разъ видѣ Кънязь древо едино,
березу Руську передъ себе,
а Бога Лѣсича не видяй нигдѣ,
а рѣче Велездарови: “Игдѣ есть?"
А тый отвѣща: “Сокрыся въ Святовитѣ!"
И взяше десницу Къняжіу до шуйцы,
ведше юнаго къ дому восвояси.
А еще води Велездаръ Кънязя
Богу Полевому указати, а Богу Криничему,
а Водяному, а Рыбичу, Тростичу съ Тиночемъ,
а рѣкъ тако единѣ, ополунощи
повести Кънязя указати Дивамъ Дивныимъ.
А ведъ того въ ночи яснѣй до езера,
а тамо вси Бози быша посредѣ,
а Русалы Езерницы, а Берегыни,
а Лѣсяны веселыя, а Всеницы, а Навки,
а Мати Мокошь, Сама средь нихъ,
млгу езерную ткущая на берези,
а пѣсни Перуну славити поющая.
А тый Богъ Водяный веселый рѣкъ:
— “А покажи намо Кънязя юнаго?
А може ли тый изъ лука стрѣляти?
А може ли рыбу въ езерѣ бити?"
И рѣче ему Кънязь юнъ тако:
— “Еще мало вѣмъ дѣла ратнаго,
А буду великъ, пойду до Сѣчи,
а тамо, посредѣ буду пратися,
а убіу витязя наболынаго!"
И смѣяся тому Богъ Водяный,
а Русалы въ плясъ пускалися по езеру,
а радовалися, пѣсни пѣли Мате Мокоши,
а и тая рѣкла Кънязя благословити.
А шедша вси Бози, а десницу на главу юну
Къняжіу, вси возложиша нань,
а лѣта многая ему предрѣкъша,
а славу къняженія его на Кіеву,
в дѣлах поспѣшеніе, на врази одолѣніе,
а силу великую, а пріятность,
а Гординство, а всѣхъ уваженіе.
А до самыя зари чермныя плясы бя
а веселіе въ лѣсѣ Кудеснѣмъ,
а и птицы въ ночи спѣваша гласы многими,
а и звѣрія чюдныя шедша донь,
Дива Дивная зряти на езерѣ,
яко тыя суть незримыя зракомъ тлѣннымъ,
ни ухомъ смертныимъ неслышимы.
Вопрошаша Дидъ Велездаръ звѣри тые:
— “Камо грядете, а що зряти волити?"
Отвѣщаша ему звѣри лѣсніи тако:
— “Идемо Кънязя того чюднаго глядяти,
а идемо его видѣти, а величати,
яко нѣсть еще Кънязь подобенъ на Землѣ,
а ни въ Русахъ, ни въ Варягахъ такій,
ни въ Грекахъ, а ни въ Булгарахъ,
а ни въ Обрахъ, ни въ Печенѣгахъ,
ни въ Готахъ, ни въ Ляхахъ, ни Уграхъ,
а ни въ Хазарахъ, ни Булангарахъ!"
А рѣче им Дидъ Велездаръ абіе:
— “Грядите бо, звѣри лѣсніи, до езера,
грядите а зрите чюдо тое, Кънязя мала,
а и будете зряти, рѣщите дѣтѣмъ,
яко не было въ Русищахъ Кънязя равна,
а не борзо еще такій буде!"
А шедша звѣри лѣсніи до езера,
а видяй Кънязя Святослава юна, тако рѣкша:
— “Здравъ буди, Къняже юный, а великъ буди!
Яко будеши намъ защитоіу а прибѣжищемъ,
поелику еси любичъ Божій,
а буде слава предъ тебе течи,
а шаги твоя упреждати всюду,
а будеши борзъ, яко Комонь твой ратный,
а легокъ въ шагѣ, яко пантеръ,
а Хороберъ, яко левъ, Кънязь звѣрій,
а буде имя твое сіяшети в небѣ,
яко згвѣзда вечерняя, а згвѣзда утренняя,
посредѣ тмы тыя людьскія а звѣрія,
а тма твоего имене не объяшетъ,
а покудъ буде Родъ Русовъ,
будеши прехваленъ а преславенъ,
яко тебѣ належитъ Къняжество утворити,
а Землю Руськую укрѣпити,
а врази на четыре концы разбити,
а будеши единъ посредѣ иныхъ,
яко скала въ морѣ, а тако стояшети,
а нищо тебе не търкнется”.
А тако Кънязь юнъ бя благословенъ
и Бози Руськими, и звѣри,
а тако бя тый величаемъ Русищи,
а врази того бояшеся,
яко льва рыкающа, а Грома Перуня,
а никій тому противися,
ниже Хазари поганіи, ниже Булангари,
ниже Годь, ниже Чудь Сумьская,
ниже Ляси Полянстіи, а ни ини,
яко имя его едино страхъ носяй,
а яко Громъ гремяшети въ ночи вешнѣй.
А коли часъ приде Дажь-Бога славити,
а Первый Снопъ въ углу краснѣмъ
Богу ставити, заправляти,
рѣче Дидъ Велездаръ Кънязеви:
— “Скоро быти тебѣ, Къняже, въ Гридницѣ,
скоро дѣлу ратному учитися,
Дядь Свѣнѣльда слухатися,
а заутра въ день Дажь-Божій
придутъ до мене Кудесницы,
а будутъ тебе пытатися,
чему ученъ еси, а що вѣси,
а яка вѣра есть наша Дѣдовская.
А рѣщи ми, якъ вѣдеши, а що знаши,
а що знати еще хочеши?"
Отвѣща ему Кънязь юнъ Святославъ:
— “Вѣмъ бо, Диде мой, все о Бозѣхъ,
а хочу идти до Стана Ратнаго,
стрѣляти учитися, а Меча познавати,
а Свѣнѣльдово ученіе постигати”. Усмѣяся тому Дидъ Велездаръ, а рѣкъ:
— “Заутра обсудимо вси Кудесницы, вѣси ли то все, небожъ хвалишься, а коли то вѣси, уйдешь до Стану,
а не вѣси, еще будеши здѣ,
черезъ зиму до лѣта красного”.
Осердися Кънязь, а тако рѣче:
— “Що глаголеши, Деде мой Велездаре,
а и вѣси самъ, яко все учахъ,
а вѣмъ все мнѣ повѣданное,
а и Дива зряй очесы моя, а Боговъ,
а не токмо вѣмъ, а могу рѣщи,
а и траву всякую сельную,
а и квѣты премногіе волшебные,
а и коренія со стебліем,
а якую хворость лечити тѣмъ,
а и камо грясти въ лѣсѣ темньемъ,
коли съ пути въ зимѣ сбитися,
а и камо грести в ночи темнѣй,
а и камо во полѣ во днѣ яснѣмъ,
а яка трава есть яственна,
а яка есть отравенная,
а и камо звѣри идутъ воутріе,
а и камо грядутъ во вечерѣ,
а и кій звѣрь на мѣстѣ бя,
а якъ птица зовется летящая..”.
Усмѣяся тому Кудесникъ старъ,
а рѣче Кънязю юному тако: “Пощо еси
тако мнѣ протиставишися?
Азъ волихъ добро едино, а хотяй
рѣщи нужная тебѣ наставленія.
А и що буде, коли Кудесникомъ
не сможеши отвѣщати единѣ?"
— “А и буде ли то, тамо узримо!"
отвѣща ему Кънязь юнъ Святославъ:
— “А не буде, до Стану волим!
До Стану! Нѣсмь Кудесникъ старый,
а Кънязь юнъ, а хощу дѣло Ратное знати,
а васъ, Русищи, обороняти!"
А и бысть в лѣсѣ смѣяніе великое,
а самъ Богъ Лѣсищъ смѣяся зѣло,
а Русалы Лѣсняны, а Навы, а Берегыни,
а и Богъ Плодичъ съ Кореничемъ,
а и Богъ Листичъ съ Вѣтвичемъ, а Крыничимъ,
а и Богъ Квѣтичъ съ Зерничемъ,
а Ягодичъ съ Богом Звѣричемъ,
а Травичъ со Стебличемъ,
а и Богъ Водяный съ Бережичемъ,
а Тростичъ съ Тиничемъ, а Рыбичемъ,
а и Богъ Птичъ съ Велесомъ всеблагимъ,
а и Тый съ Поляничемъ а Чащичемъ,
а и Древичъ Богъ съ Кущимъ Богомъ,
а и Грибичъ съ Норичемъ,
а и весь Сонмъ Великій и Малый,
а все Бози рѣкоша тако о томъ:
— “А и Кънязь нашъ малъ Святославъ лихій!
А и якъ того Дида Велездара взя!
А и Комоне еще держати не може,
а до Стану хоче до Ратнаго,
а и хоче съ ворогами битися,
а Меча еще не зна подъяти,
а стрѣлы пущашети до ворога!"
А и Дидъ Велездаръ благій смѣяся,
а рѣче Кънязеви тако тый кратъ:
— “Буде, буде, Къняже, смѣшити людіе, а такожде Бози вси Великіе а Малые,
а и треба ти спати идти до утрія,
а во утріе узримо то, якъ будеши!"
А и тако тый Кънязя до ложа веде,
а и тамо того кожухами укрывши,
до моленія нощнаго ставися самъ,
а проси Боговъ, а бы тые не слухали словесы Кънязя малаго, а не гнѣвались, яко малъ есть еще, а не вѣ що рѣче,
а буде великъ, буде вѣдѣти, а знати,
а Бозѣмъ потщаніе буде дѣляти.
И дивишаяся въ чащѣхъ звѣри лѣсніи
яко Бози въ ночи смѣятися сташа,
а не бысть еще того ни единъ кратъ,
а и въ лѣсѣ бысть покой тихій,
а въ кущѣхъ зеленыхъ благоговѣніе,
а тый кратъ Бози смѣяся зѣло,
а и що бы то знаменати могло?
А и бысть въ лѣсѣ молчаніе звѣрія,
а и бысть молчаніе лиственное,
ниже вѣтвій качаніе, ниже шарудѣніе,
ниже сука гнила трескъ нощный,
а ни шума, ни звука не бысть ту нощь,
яко лѣсъ Божеському смѣяніу дивися,
а и травы сельныя а лѣсныя,
а криницы тихія, а звонкія,
а ключи гремячіе, а звѣрь малъ,
а птицы нощныя а всякъ животъ.
А тиха бѣ нощь та, яко тихость сама,
а и вѣтры Стрибожьи легли спати.
Достарыңызбен бөлісу: |