Направления
|
Характерные черты
|
Представители
|
Символизм
|
ХІХ ғ. аяғы мен ХХ ғ. басы аралығында Еуропада әдебиет пен өнерде өріс алған өте ықпалды шығармашылық ағымы. Символизм объктивтілікті тастап, субъективтілікке талпынады, нақты шындықты тіке бейнелегенге қарағанда оны ұқсамаған тұрғыдан тоғыспалы бейнелеуге тырысады, көп мағыналылыққа мән береді, күрделі де терең символдар арқылы түрлі идеялар мен ұстанымдарды аңғартуға тырысады.
|
О. Бердслей, Г. Климт («Поцелуй»), Пюви де Шаванн, А. Бёклин
|
Модерн
|
Стильдендірілген табиғи формалар (қыңыр қисық ағын сызықтар - «қамшының соққысы»)
|
А. Муха («Танец»)
|
Импрессионизм
|
Табиғаттағы нәзік өзгерістерді бөлшек соққылармен, таза түстермен жазуға ұмтылу
|
Э. Мане, Э. Дега, О. Ренуар,
К. Писсаро, К. Моне («Впечатление. Восходящее солнце»)
|
Постимпрессионизм
|
Дүниенің мәнділігін еркін және жалпы түрде жеткізуге ұмтылу, сәндік стильдеу
|
В. Ван Гог, П. Сезанн, П. Гоген («Жёлтый Христос»)
|
Кубизм
|
Геометриялық белгілер мен композициялық құрылымдар түріндегі әлем бейнесі
|
П. Пикассо («Фабрика в Хорта де Эбро»), Ж. Брак
|
Экспрессионизм
|
Шындықты көбейтуге емес, автордың эмоционалды жағдайын білдіруге ұмтылу
|
Э. Нольде, Э. Мунк («Крик»)
|
Неопримитивизм
|
Балалардың шығармашылығына, өздігінен оқытылатын өнерге, ежелгі жартастағы өнерге, яғни өнердің алғашқы формаларына қызығушылық
|
А. Руссо («Спящая цыганка»), Н. Пиросманашвили, М. Ф. Ларионов
|
Абстрактный экспрессионизм
|
Нақты заттардың суретінен бас тарту (абстракциялау) және түстердің, сызықтардың, пішіндердің өзіндік мәнерлілігіне негізделген образ жасау
|
В. В. Кандинский («Красная площадь»)
|
Супрематизм
|
Геометриялық абстракция, қарапайым геометриялық контурлардың түрлі-түсті жазықтықтарының комбинациясы, ішкі қозғалысқа енген теңдестірілген асимметриялық композициялар
|
К. С. Малевич («Чёрный квадрат»)
|
Дадаизм
|
Коллаж техникасын қолдану, кездейсоқ объектілерден абсурдтық бөлшектер жасау
|
М. Дюшан («Фонтан»)
|
Сюрреализм
|
Армандарға жүгіну, санасыздық, абсурдтық объектілерге шындық елесін беріп,
нақты және шындық емес үйлесімділік
|
С. Дали («Предчувствие Гражданской войны»), Ж. Миро, И. Танги
|
Сабақ ойын модельдеу техникасы негізінде өткізіледі. Сыныпта алдын-ала үй тапсырмасын орындау үшін 15 оқушы таңдалады: өнертабыстар мен мәдени жаңалықтар туралы қысқаша хабарлама (электронды презентацияның бір слайдымен) дайындаңыз, олардың ойлап тапқан жағдайлары мен олардың қоғамға тигізетін пайдасын сипаттаңыз. Хабарламалар тізімі сабақ сипаттамасынан алынған.
Ойынды модельдеу Сабақта 20 ғасырдың бірінші жартысындағы адамдар тұрғысынан ең маңызды ашылғаны немесе өнертабысы үшін марапаттау жағдайы ойналады. Прототип - Нобель сыйлығының тағайындалуы.
Учащимся необходимо заполнить PETT формулу.
P
|
Pace/Темп – Өзгеріс қаншалықты тез болды? Жылдам, біртіндеп, дәйекті, сәйкес келмейтін?
_______________________________________________________________
|
E
|
Extent/Масштаб – Өзгерістер қаншалықты маңызды / кең болды? Маңызды, кішігірім өзгерістер, жалпы, революциялық?
___________________________________________________________
|
T
|
Turning points / Бұрылу моментері - ауысуды сипаттайтын моментер бар ма?
___________________________________________________________
|
T
|
Trends/Тенденциялар – Ұзақ уақыт ішінде прогресстен регрессияға беталыс болды ма?___________________________________________________________
|
Достарыңызбен бөлісу: |