Жоспар: Кіріспе "Мәдениет" және "Өркениет" туралы түсінік



Дата24.11.2022
өлшемі2.64 Mb.
#465659
Olive Green Pasta Food Recipe Creative Presentation (2) (3) (2)


Орындаған:Нұрмолда Балнұр
Қабылдаған: Омарғазы Ерғали Ерғазыұлы саяси ғылымдардың кондитаты

Жоспар:

  • Кіріспе
    • “Мәдениет” және “Өркениет” туралы түсінік.

    • II.Негізгі бөлім
  • Мәдениет және Өркениет арақатынастары.
  • Шығыс және Батыс өркениеті мен мәдениеті.
  • Қоғамдағы мәдениеттің қызметтері.

  • III. Қорытынды
    ІV Пайдаланылған әдебиеттер

Кіріспе


Мәдениет ұғымын тереңірек түсіну үшін,оған мағыналық жағындағы бар кейбір басқа
ұғымдармен арақатынасын қарастырып көрейік. Осы сипатта біздің зердемізге бірінші түсетін ұғым- өркениет. Өркениет (цивилизация) сематикалық жағынан алғанда (латын тілінің-“civilis”сөзі) азаматтық дегенді білдіреді.Римдіктер бұл ұғымды “варварлықтар” деп өздері атаған,басқа халықтар мен мемлекеттерден айырмашылықтарын көрсету мақсатында қолданған. Яғни, “өркениет” олардың түсініктері бойынша азаматтық қоғамы,қалалық мәдениеті,заңға негізделген басқару тәртібі бар Рим империясының даму дәрежесін білдіреді.

Өркениет


Өркениет- қоғамдық қатынастар әрекеті, тәсілі ретіндегі мәдениеттің негізі. Өркениет мәниеттің дамуына жағд. ай туғызады, ал мәдениет өз кезегінде сол өркениетті жетілдіреді. Өркениет- кең түсініктегі, белгілі бір анық анықтамасы жоқ. Көп жағдайларда
өркениет түсінігін материалдық және рухани жетістіктердің қоғамы деп түсінеді. Философияда жаңа кезеңнің түсінігі бойынша өркениет дүниежүзілік тариғи құбылыстардың түсінігін ашады.

Мәдениет


Мәдениет тақырыбы адамның
өнері,жаңашылдыққа, қоршаған орта, адамның өмір сүруге бейімділігі.
Мәдениетті екі түрге бөледі:
.
1)Материалдық (техника
,материалдық құндылықтар)
2)Рухани
(өнер, ғылым, философия, жаны)

Шығыс өркениеті мен мәдениеті.

Шығыс өркениеті мен мәдениеті. Тарихшылар өркениет пен мәдениетті былай қарастырады оларды мемлекетке немесе топталған елдерге әртүрлі деңгейде дамыған және

әртүрлі тарихи кезеңдері.Солардың ішіндегі өрениеттерг Ежелгі Үнді,

Қытай, Вавилон, Египет және де шығыстың мұсылмандық

мемлекеттері. Шығыстың өркениеті Азияның және Африканың көптеген халықтары әртүрлі тілдегі,әртүрлі діндегі халықтарын біріктіреді.


Қытай мәдениеті космостық ырғаққа, оның ырқына байланысты іс-әрекетке шақырады, өйткені адамның әрбір іс-әрекеті ,тіпті оның шығармашылық қасиеттері де Аспанға, оның
құдіретіне тікелей байланысты. Қытай мәдениеті, қытай өнері даналық өмірлік қағидалар мен терең философиялық идеяларды өз бойына сіңіре білген өзіндік бет-бейнесі бар ерекше
мәдениет.
Қытай мәдениеті космостық ырғаққа, оның ырқына байланысты іс- әрекетке шақырады, өйткені адамның әрбір іс-әрекеті ,тіпті оның
шығармашылық қасиеттері де Аспанға, оның құдіретіне тікелей
байланысты. Қытай мәдениеті, қытай өнері даналық өмірлік қағидалар мен терең философиялық идеяларды өз бойына сіңіре білген өзіндік бет- бейнесі бар ерекше мәдениет.
Жалғастық, мәдениет мұрагерлік қызметі. Мәдениеттің бұл қызметі бір
ұрпақтан екінші ұрпаққа берілетін бүкіл адамдық өмір тәсілдерінің өзіндік
ерекшеліктеріне қатысты. Шын мәнісінде қоғамда ұрпақтар жалғастығы мәдени мұраларды игеру, қабылдау және оны
шығармашылықпен дамыту арқылы жүзеге асады.
Мәдени ақпараттар- салт-дәстүр,
әдет-ғұрып, рәсім-рәміз, діл мен тіл, дін мен өнер ,білім т.б. руханилықтың
белгілі бір деңгейін меңгерудің
нәтижесінде мәдениет субъектісінің өзінлдік санасының жанды буынына айналды.

Қ


Мәдениет шынайы адамдық құбылыс, адам бар да мәдениетте бар. Адам о баста өз-өзімен ғана шектеле алмайды, қашанда өзінің нақты болмысынан тысқарыға
ұмтылады. Бұл тәсілдемелік қағида мәдениет құбылысының мәнін ашуға көмектеседі.Мәдениет –адамдардың өмірі мен қызметін ұйымдастыру қалпы мен түрлерінен, сонымен қатар олардың жасаған материалдық және рухани құндылықтарынан
көрінетін қоғам мен адам дамуының белгілі бір дәрежедегі тарихи
деңгейі.
Қорытынды

Пайдаланылған әдебиеттер

  • Мәдениеттану оқулығы (Ш. Нағымұлы) 2007ж
  • Мәдениеттану оқулығы (Т. Ғабитов, Ж. Мүтәліпов, А. Құлсариева) 2004
  • Сто десять ответов по культурологии (С.В. Адерихин) 2003 ж.
  • Человек и общество (А.Нысанбаев, К.Жукешев, М. Изотов, К. Кажымурат, М. Сабит, М. Татимов) 2007 ж.


Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет