Пән бағдарламасының (syllabus) титулдық парағы



бет1/2
Дата16.06.2016
өлшемі398.11 Kb.
#140656
  1   2

Пән бағдарламасының (SYLLABUS) титулдық парағы

пгу_блэк1


Нысан

ПМУ ҰС Н 7.18.4/19





Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі

С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті

Орындаушылық өнер кафедрасы











Гармония және музыка теориясының негіздері

ПӘН БАҒДАРЛАМАСЫ (Syllabus)

Павлодар, 2013 ж.




Пән бағдарламасын (Syllabus) бекіту парағы


пгу_блэк1


Нысан

ПМУ ҰС Н 7.18.4/19





БЕКІТЕМІН

ГПФ деканы

______ Ж.Т. Сарбалаев

20__ж. «___»_________

Құрастырушы: ө.тану к. ____________ Мерғалиев Д.М.

5В010600 Музыкалық білім мамандығының

күндізгі оқу нысанының студенттеріне арналған


Гармония және музыка теориясының негіздері

пән бағдарламасы (Syllabus)

Бағдарлама 20__ж. «___» _________ бекітілген жұмыс оқу бағдарламасының негізінде әзірленді.


Кафедра отырысында ұсынылды №_____ хаттама 20__ж. «___»____________
Кафедра меңгерушісі __________ Мергалиев Д.М. 20__ж. «____» ________
Гуманитарлық-педагогикалық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесімен мақұлданды

№____ хаттама 20__ж. «_____»____________


ОӘК төрағасы ____________ С. Қ. Ксембаева 20__ж. «_____»___________

1. Оқу пәнінің паспорты
Пән атауы Гармония және музыка теориясының негіздері
Кредит саны және оқу мерзімі

Барлығы – 5 кредит

Курс: 1, 2, 3

Семестр: 1, 2, 3, 4, 5


Барлық аудиторлық сабақтар саны – 75 сағат

Дәрістер – 0

Практикалық/семинарлық сабақтар – 22,5 сағат

Зертханалық – 22,5

СӨЖ – 150 сағат

Оның ішінде СОӨЖ – 22,5 сағат

Жалпы еңбек сыйымдылығы – 225 сағат
Бақылау түрі

Қорытынды бақылау түрі Емтихан – 1, 2, 3, 4, 5 семестр


Пререквизиттер

1. Мектепте өткен музыка сабақтары


Постреквизиттер

1. Полифония және музыкалық шығармаларды талдау

2. Музыка оқытушысының орындаушылық шеберлігі

3. Музыка оқытудың әдістемесі


2. Оқытушылар туралы мәлімет және байланысу ақпараты

Мерғалиев Данияр Мерғалиевич

Өнер тану кандидаты, ПМУ доцент, кафедра менгерушісі

«орындаушылық өнер» кафедрасы, Ломов көшесі, 64, 26 аудитория,

телефоны: 67-36-31, шк. 1143

Е-mail: mergaliev_d@mail.ru


3. Пән, мақсат және міндеттер
Пәннің пәні – музыка теориясының негіздері және гармония музыканың негізгі заңдылықтары. Музыка өнерінің бейнелеу құралдарын мәліметтейді және музыка оқытушының теориялық білімінің негізін құрайды.
Пәнді оқыту мақсаты – Курстың негізгі мақсаты Гармония және музыка теориясының негіздері оқытудың мақсаты – студенттердің дыбыстарды есту, дыбыстардың жоғары және төмендігін, метрикалық, құрылыстық естілу дәрежесін, музыканы жадына тоқу қабілетін дамыту. Мұның бәрі – музыканы кәсіптік түрде қабылдауға керекті шарттар

Студенттердің музыкалық және жалпы мәдениеттік ой - өрісін кеңейтіп, дамыту. Музыка өнерінің көркемдік әсемдігін айыра білу және қабылдаудағы сезімталдылықты дамыту. Музыкалық талантын шындауға ынталантыру, олардың музыкалық қабілетінің сезімталдығын, неше түрлі өнер құбылыстарын сын көзімен бағалай білуге, студенттердің кәсіби, ғылыми – эстетикалық және музыкалық ойының өсіп – жетілуіне көмектесу



Пәнді зерделеу міндеттері

- тыңдау арқылы ладтағы гаммалардың жекеленген интервалдарды, аккордтарды, ырғақтық және ладтағы, интервалдық аккордтардың құрылымдарын айыра білуге дағдыландыру.

- сондай – ақ, түрлі құрылым, бір дауысты, екі дауысты периодтардың төмендегі өлшемдегі жазуын айыра бөлуге дағдыландыру;

- ұлттық музыкалық материалдарды пайдалану: қазақтың музыкалық фольклоры мен Қазақстанның кәсіптік және қазіргі композиторларының шығармалары.

- мұнда негізгі назар аударатын сала – халық өлеңдері;

көрнекі құралдар мен түрлі өлшемдегі музыкалық шығармаларды әр түрлі масштабта топпен қолдану дағдысын қалыптастыру.

4. Білім, дағды, ікерліктер мен құзіреттерге қойылатын талаптар

Пәнді зерделеу нәтижесінде студент білу керек:

- музыкалық дібыс, музыкалық система;

- музыкалық қашықтықты есту

- дыбыстың, қашықтық, аккордттың энгармонизмі;

- дібыстын ұзақтыңғы және ұзіліс;

- нота жазу белгілері;

- метр, рғақ, жылдамдылық;

- мажор және минор лады;

- квинта тональдық ауқым;

- қашықтықтар;

- модуляция және ауытқу;

- хроматикалық гамма;

- музыкалық әуен (музыкалық сөздің құрулуы);

Пәнді зерделеу нәтижесінде студент істей алу керек:


  • Хроматикалық гамманы жазу:

  • Дыбыстан және тональностьтан қашықтармен аккордтарды;

  • Музыкалық шығармаларда ладты анықтау;

  • 2/4, 3/4, 4/4, 6/8, 9/8, 5/4 құрделі өлшемдерде дібыс ұзақтарды біріктіру;


5 Пәнді зерделеудің тақырыптық жоспары
Сабақ түрлері бойынша академиялық сағаттардың бөлінуі




р/с



Тақырыптардың атауы

байланыс сағаттарының саны

Сабақ түрлері бойынша

байланыс сағаттарының саны

1 семестр

2 семестр

тәж

зерт

сөж

тәж

зерт

сөж

1

Дыбыс, музыкалық дыбыстар және олардың қасиеттері.

1

-

2










2

Нота жазуы. Нота және оның жазылу тәсілдері. Кілттер. Кілттік белгілер.

1




2










3

Жарты тон және бүтін тон. Көмекші басқыштар және олардың аттары. Альтерация белгілері.

1

-

2













Дыбыстар энгорманизмі. Деатоникалық және хроматикалық жарты, бүтін тондар.

1




2










4

Ноталардың үзақтық созылымын ұлғайтатын қосымша белгілер. Паузалар. Ноталық жазуларды қысқарту белгілері.

1

-

2










5

Өлшем және ырғақ (метроритм). Тактін көлемі (размер). Жай метрлер мен размерлер. Ритм және жай размерлердің тактілеріндегі дыбыс ұзақтарын топтастыру.

1

-

2










6

Қүрделі метрлер мен өлшемдер. Біршама күшті үлестер. Аралас метрлер мен өлшемдер. Күрделі және аралас өлшемдерді такті ішінде топтастыру.

1,5

-

3










7

Ауспалы өлшемдер. Синкопа. Вокалдық музыкадағы топтастыру. Музыкадағы ұзақтардың еркін (шарты) бөлудің түрлері. Жылдамдық (темптер). Дирижерлық тәсілдер.




1

1










8

Интервал. Жай интервалдар. Диатоникалық интервалдар. Ұлғайтыоған және кішірейтілген интервалдар. Интервалдардың энгорманизмдік тендіктері. Құрамды (күрделі) интервалдар. Диатоникалық және хроматикалық интервалар. Консонанстық, диссонанстық интервалдар.




2

2










9

Жай интервалдардың айналымдары. Құрамды интервалдардың айналу тәсілдері.




1

1










10

Лад және тональдық. Лад туралы жалпы мағлумат. Мажорлық лад.




1

1










11

Натуралдық лад басқыштарының қасиеттері. Мажордың гармониялық мелодиялық түрлері.Минорлық лад.




1

1










12

Минордың гармониялық және мелодиялық түрлері.




1

1










13

Кварто-квинтолық шеңбер. Ладтағы интервалдар. Натуралдық мажор мен натуралдық минордағы интервалдар.




2

2










14

Гармониялық мажор мен гармониялық минордағы интервалдар.




2

2










15

Диантоникалық интервалдардың акустикалық шешімдері. Диантоникалық интервалдардың ладтық шешімдері.Әр түрлі халық ладтары. Диатоникалық халық ладтары.




2

2










16

Пентатоника. Ауспалы ладтар. Екі мәрте гармоникалық минор.




1

1










17

Музыканы құраушы системалар туралы қысқаша мағлұматтар.




1

1










18

Аккорд. Үндестік. Аккордтың түрлері. Трезвучие.













2

2

19

Септаккордтар және олардың айнылымдары.













2

2

20

Нонаккорд. Күрделі аккордтар.













2

2

21

Кварталық құрылымдағы аккордтар. Ладтағы аккордтар. Негізгі және қосымша трезвучиелер. Тұрақсыз трезвучиелердің шешулердері.










1

1

3

22

Ладтағы септаккордтардың тартылысы, шешілімі. Доминантсепаккортард және оның айналымдарының тартылысы, шешімдері.










1

1

3

23

Кіріспе сепаккортард және оның айналымдарыныңтартылысы, шешілімдері.










1

1

3

24

Кварталық сепаккорт, тартылысы, шешімдері.










1

1

3

25

Тондары алмастырылған және және қосымша тонды аккордтар. Аккордтың құрамына еңбейтін дыбыстар.










1

1

3

26

Хроматизм және модуляция. Хроматизм және оның мән-мағынасы. Хроматизмның түрлері. Альтерация.










1

1

3

27

Туысқан тональдіктер. Хроматикалық гамма және оның жазулы ережелері. Модуляция-ауытку-салыстыру.










1,5

1

4

28

Секвенция. Транспозиция. Әуен.













2

2

Барлығы:

7,5

15

30

7,5

15

30




р/с





Сабақ түрлері бойынша байланыс сағаттарының саны

3 семестр

4 семестр

тәж

зерт

сөж

тәж

зерт

сөж

1

Музыкалық құрылым және фактура.

1

1

3










2

Мелизмдер.

1

1

3










3

Берілген әуенді негізгі үшдыбыстықтармен гармонизациялау

1

2

4










4

Аккорд ішіндегі алмасу тәсілі

1

1

3










5

Бас дауысын гармонизациялау

1

1

3










6

Терциялық тондардың секіртпесі

1

1

3










7

Каденциялар. Период (кезең). Сөйлем. Каданстық квартсекстаккордтар.

1,5

1

4










8

Негізгі трезвучиелердің секстаккордтары.




1

1










9

Трезвучие мен секстаккордтардың қосылуындағы жіберілетін секірістер

-

1

1










10

Екі секстаккордтың қосылысы

-

1

1










11

Өтпелі және көмекші квартсекстаккордтар

-

1

1










12

Мажор мен гармониялық минордың толық функционалдық жүйесі. Диатоникалық жүйе.

-

1

1










13

Көмекші трезвучиелер

-

1

1










14

Секстаккордтар және олардың айналымдары

-

1

1










15

Доминантнонаккорд.

-







1

2

4

16

Диатоникалық (тональдік) секвенциялар.

Көмекші септаккордтар (секвенцаккордтар).



-







1

2

4

17

Натуралдық минордағы фригиялық айналым.

-







1

2

4

18

Қосалқы доминанта.

-







1

2

4

19

Тоналдік қатынастардың типтік түрлері.

-







1

2

4

20

Ауытқу. Хроматикалық жүйе.

-







1

2

4

21

Хроматикалық секвенциялар. Ауытқу.

-







1

2

3

22

Модуляция

-







0,5

1

3

Барлығы:

7,5

15

30

7,5

15

30








р/с


Тақырыптардың атауы

Сабақ түрлері бойынша байланыс сағаттарының саны

5 семестр

тәж

зерт

сөж

1

Аккордтың құрамына енбейтін дыбыстар

1

2

4

2

Аккордтардың альтерациясы

1

2

4

3

Мажоро-минорлық жүйелер

1

2

4

4

Эллипсис

1

2

4

5

Энгармониялық модуляция

1

2

4

6

Музыкалық шығармадағы тональдік жоспар құрылымның негізгі принциптері

1

2

4

7

Гармониялық талдаудың кейбір проблемалары

1,5

3

6

Барлығы

7,5

15

30



6. Тәжірибелік сабақтарының мазмұны

1-ші тақырып: Дыбыс, музыкалық дыбыстар және олардың қасиеттері. Жоғарғы және төменгі музыкалық дыбыстар. Дыбыс қатары, атаулары. Октавалар.

Жоспар:

1. Дыбыс және оның негізгі қасиеттері

2. Дыбыс қатары, атаулары.

3. Октавалар


Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2.Актава атауларын жаттау.

Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988
2-ші тақырып: Нота жазуы. Нота және оның жазылу тәсілдері. Кілттер. Кілттік белгілер.

Жоспар:

1. Нота жазуы

2. Жазылу тәсілдері.

3. Кілттік белгілер



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.

2.Актава атауларын жаттау.



Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


3-ші тақырып: Жарты тон және бүтін тон. Көмекші басқыштар және олардың аттары. Альтерация белгілері.

Жоспар:

1. Жарты тон және бүтін тон.

2. Көмекші басқыштар және олардың аттары.

3. Альтерация белгілері.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.

2.Актава атауларын жаттау.



Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


4-ші тақырып: Ноталардың үзақтық созылымын ұлғайтатын қосымша белгілер. Паузалар. Ноталық жазуларды қысқарту белгілері.Аккордтың дыбыстарының аттары.

Жоспар:

1. Ноталардың үзақтық созылымын ұлғайтатын қосымша белгілер.

2. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.

3. Альтерация белгілері.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


5-ші тақырып: Өлшем және ырғақ (метроритм). Тактін көлемі (размер). Жай метрлер мен размерлер. Ритм және жай размерлердің тактілеріндегі дыбыс ұзақтарын топтастыру.

Жоспар:

1. Ноталардың үзақтық созылымын ұлғайтатын қосымша белгілер.

2. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.

3. Альтерация белгілері.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.



6-ші тақырып: Қүрделі метрлер мен өлшемдер. Біршама күшті үлестер. Аралас метрлер мен өлшемдер. Күрделі және аралас өлшемдерді такті ішінде топтастыру.

Жоспар:

1. Қүрделі метрлер мен өлшемдер.

2. Біршама күшті үлестер

3. Аралас метрлер мен өлшемдер.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


7-ші тақырып: Берілген әуенді негізгі үшдыбыстықтармен гармонизациялау.

Гармонизация. Әдістік көрсеткіштер.



Жоспар:

1. Берілген әуенді негізгі үшдыбыстықтармен гармонизациялау

2. Гармонизация

3. Әдістік көрсеткіштер.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


8-ші тақырып: Аккорд ішіндедегі алмасу тәсілі.

Олардың атқаратын ролі. Алмасу тәсілдерінің техникасы. Әдістік көрсеткіштер



Жоспар:

1. Аккорд ішіндедегі алмасу тәсілі.

2. Олардың атқаратын ролі

3. Алмасу тәсілдерінің техникасы



Тапсырма:

1. Аккордтарды құрастыру.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


9-ші тақырып: Бас дауысын гармонизациялау. Гармониялық қосылысты қолдану. әуендік қосылысты қолдану. Бас дауысын гармонизациялаудың әдістік көрсеткіші. Алмасу тәсілін қолдан

Жоспар:

1. Бас дауысын гармонизациялау.

2. Гармонизация

3. Әдістік көрсеткіштер.



Тапсырма:

1. Аккордтарды құрастыру.

2. берілген әуендә гармоницациялау.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


10-ші тақырып: Терциялық тондардың секіртпесі.

Терциялық секіртпенің сопранолық дауыста қолданылуы. Терциялық секіртпенің тенор дауысында кездесуі.



Жоспар:

1. Терциялық тондардың секіртпесі.

2. Терциялық секіртпенің сопранолық дауыста қолданылуы

3. Терциялық секіртпенің тенор дауысында кездесуі.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


11-ші тақырып: Каденциялар. Кезең. Сөйлем.

Музыкалық шығарманың бөлшектелінуі. Кезең, сөйлем. Кезеңдегі каденциялар. Каденциялардың негізгі түрлері. Әдістемелік көрсеткіштері.Каданстық квартсексаккорд. Анықтамасы мен таңбалануы. Функционалдық ерекшелігі. Дауыс қозғалыстары. Метрикалық жағдайлары. Аккордтық дайындық. Алмасу қозғалыстары. Каданстық квартсектаккордтың шығармадағы атқаратын ролі.



Жоспар:

1. Каденциялар

2. Кезең.

3. Кезең.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


12-ші тақырып: Негізгі трезвучиелердің секстаккортары.

Анықтамасы мен таңбалары. Секстаккордтағы екіеселенулер және оның орналасу жағдайлары. Секстаккордтың қолданулары. Дауыс қозғалыстары. Параллельдік октавалар мен унисондар. Параллельдік квинталар.

Кварто-квинталық қатынастағы үшдыбыстықпен секстаккордтың қосылулары.алмасу тәсілі. Секстаккордтағы терциялық тонның екіеселенуі. Бас дауыстының әуендік бағыттары.

Жоспар:

1. Секстаккордтағы екіеселенулер және оның орналасу жағдайлары.

2. Секстаккордтың қолданулары

3 Дауыс қозғалыстары.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


13-ші тақырып: Үшдыбыстық пен секстаккордтың қосылуындағы жіберілетін секіртпелер.

Аралас секіртпелер астыртын жіберілетін октавалар мен квинталар. Секіртпелердің атқаратын ролі.Практикалық көрсеткіш.



Жоспар:

1. Аралас секіртпелер астыртын жіберілетін октавалар мен квинталар

2. Секіртпелердің атқаратын ролі

3 Практикалық көрсеткіш.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


14-ші тақырып: Екі секстаккордтың қосылуы.

Жалпы мәлімет. Кварто-квинтолық секстаккордтар. Секундааралық қатынастығы секстаккордтар.минордың ерекшелігі.



Жоспар:

1. Екі секстаккордтың қосылуы.

2. Кварто-квинтолық секстаккордтар

3 Секундааралық қатынастығы секстаккордтар.минордың ерекшелігі.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Вахромеев В. В. Элементарная теория музыки. Москва, 1988

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


15-ші тақырып: Өтпелі және көмекші квартсекстаккордтар.

Жалпы мәлімет. Доминантолық және тоникалық өтпелі квартсекстаккордтар. Дауыс қозғалыстары. Каденцияда кездесетін көмекші квартсекстаккордтар.Субдоминанталық және тоникалық көмекші квартсекстаккордтар.



Жоспар:

1. Доминантолық және тоникалық өтпелі квартсекстаккордтар.

2. Дауыс қозғалыстары.

3 Каденцияда кездесетін көмекші квартсекстаккордтар.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


16-ші тақырып: Мажор мен гармониялық минордың толық функционалдық жүйесі. Диатоникалық жүйе. Мажор. Тоникалық топтың ерекшеліктері. Гармониялық минор. Көмекші үшдыбыстықтердің қасиеттері. Жалпы аккордтар тізбегінің логикасы. Негізгі септаккордтар. Толық функционалдық жүйенің айналымдары. Диатоникалық жүйе.

Жоспар:

1. Мажор мен гармониялық минордың толық функционалдық жүйесі.

2. Диатоникалық жүйе

3 Негізгі септаккордтар.



Тапсырма:

1. Дыбыс қатарын жазу.

2. Кілттік белгілер жазу.
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


17-ші тақырып: Көмекші трезвучиелер

Гармониялық мажор. Гармониялық мажордағы үшдыбыстықтар. Аккордтағы дауыстардың айқасуы. Қолдану. Минорлық субдаминанта аккордтарының доминанта тобындағы аккордтарға ауысуы.



Жоспар:

1. Алтыншы басқыштан құрылған үшдыбыстық. Кенеттен пайда болатын каденция. Кезең формасын кеңейту тәсілдері.

2. Функционалдық ерекшелік. Тосыннан келетін айналым. Алтыншы басқыштан құрылған үшдыбыстық – арақашықтық звено. Алтыншы басқыштық үшдыбыстықтың субдоминанталық ролі. D – TSVI айналымындағы дауыс қозғалыстары. D7 - тан кейін кездесетін TSVI.

3. Кездейсоқ каденциялар.Екінші басқыштан құрылған үшдыбыстық пен оның секстаккордтары. А) екінші басқыштың секстаккорды, оның көп кездесуі. SII6 терциялық тонының екі еселенуі. SII6 доминанталық топтағы аккордтармен қосылулары. Б) екінші басқыштан құрылған негізгі үшдыбыстықтың мажордағы қолдану ерекшелігі.

4. Терциялық қатынастағы үшдыбыстықтардың қосылулары. Екінші басқыштан құрылған үшдыбыстықтың доминанта тобындағы аккордтармен қосылуы.

Тапсырма:

1. Алтыншы басқыштық үшдыбыстық құру

2. SII6 доминанталық. құру
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


18-ші тақырып: Септаккордтар және олардың айналымдары. Негізгі доминантсептаккорд. Оның құрылымы мен таңбалануы.

Жоспар:

1. Септаккордтың бифункционалдағы. Доминантсептаккордты дайындау. Доминантсептаккордтың шешілімі.Негізгі доминантсептаккордтың қолдануы. Практикалық көрсеткіш.

2.Субдоминантсептаккорд. Анықтамасы және таңбалануы. Интервалдық құрылымы. SII7 айналымдары. Квинтсекстаккордтың көп қолданылуы. Субдоминантсептаккорд – пен оның айналымдарын дайындау. SII7 – D шешілімі SII2 – D7 ауысып қосылуы. II басқыштан құрылған секундаккорд. Практикалық көрсеткіш. Кіріспе септаккордтар. Анықтамасы мен таңбалануы. Түрлері.

3. Кіріспе септаккордтты дайындау. Кіріспе септаккордтың тоникаға шешілімі. DVII7 – ішара функционалдық шешілімі. DVII7- тің өтпелі аккордтар арасындағы кездесуі.

4. Кіріспе септаккордтың субдоминанталық қасиеті.

Тапсырма:

1. Алтыншы басқыштық үшдыбыстық құру

2. SII6 доминанталық. құру
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


19-ші тақырып: Диатоникалық (тональдік) секвенциялар. Көмекші септаккордтар (секвенцаккордтар).

Жоспар:

1. Әуендік секвенция. Гармониялық секвенция. Секвенциядағы функционалдық арқатынастар. Үшдыбыстықтардан тұратын секвенциялар. Алмасудың жолдары.

2. Параллельдік секстаккордтар.

3. Септаккордтардан тұратын секвенциялар. Септаккордпен үшдыбыстықтардан тұратын секвенциялар.

4. Екі септаккордтан тұратын мотивтер.

Тапсырма:

1. Алтыншы басқыштық үшдыбыстық құру

2. SII6 доминанталық. құру
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


20-ші тақырып: Фригилік айналымдар натуралдық минор.

Жоспар:

1. Әуендік секвенция. Гармониялық секвенция. Секвенциядағы функционалдық арқатынастар. Үшдыбыстықтардан тұратын секвенциялар. Алмасудың жолдары.

2. Параллельдік секстаккордтар.

3. Септаккордтардан тұратын секвенциялар. Септаккордпен үшдыбыстықтардан тұратын секвенциялар.

4. Екі септаккордтан тұратын мотивтер.

Тапсырма:

1. Алтыншы басқыштық үшдыбыстық құру

2. SII6 доминанталық. құру
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау. Функционалдық жүйе. Аккордтың тізбектік логикасы және фригийлік айналым. Фригийлік тетрахорд жоғарғы дауыста. Фригийлік тетрахорд бас дауысында.


Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


21-ші тақырып: Қосалқы доминанта.

Жоспар:

1. Алғашқы мәлімет. Қосалқы доминантаны дайындау және оны доминантаға және каданстық квартсекстаккордқа шешілімі.

2 Шығармашылық құрылымның ішінде кездесетін қосалқы доминанта. Жалпы мәлімет және шешілімі.

3. Қосалқы доминантадағы альтерация. Жалпы мәлімет және

4. Дайндалуы, шешілімі.

Тапсырма:

1. Алтыншы басқыштық үшдыбыстық құру

2. SII6 доминанталық. құру
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау. Функционалдық жүйе. Аккордтың тізбектік логикасы және фригийлік айналым. Фригийлік тетрахорд жоғарғы дауыста. Фригийлік тетрахорд бас дауысында.


Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


22-ші тақырып:

Жоспар:

1. Тоналдық арақатынастың түрлері.

2. Модуляция, ауытқу, салыстыру.

3. Негізгі аккордт және оның айналымдары.үшдыбыстық. үшдыбыстық айналым. Үшдыбыстықтың айналымдарының аттары.

Септаккордттардың айналымдарының аттары. Нонаккорд. Үлкен және кіші үшдыбыстықтар. Төртдауыстылық қалып (анықтамасы, төртдауыстылық)үшдыбыстықтарды негізгі дыбыстың екі еселенуі.
4. Септаккорд.септаккордтың түрлерінің аттары.

Тапсырма:

1. Алтыншы басқыштық үшдыбыстық құру

2. SII6 доминанталық. құру
Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Тапсырманы орындау уақытында фортепиано аспабына сүйену қажет. Дыбыс, музыкалық дыбыстарды тындау, оларға талдау жасау. Функционалдық жүйе. Аккордтың тізбектік логикасы және фригийлік айналым. Фригийлік тетрахорд жоғарғы дауыста. Фригийлік тетрахорд бас дауысында.


Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.



23-ші тақырып: Ауытқу. Хроматикалық жүйе. Жалпы түсінік. Ауытқу тәсілі. Хроматикалық жүйе.

24-ші тақырып:

Жоспар:

1. Модуляция. Жалпы мәлімет.

2. Музыкалық шығармадағы дамуға модуляцияның беретін әсері.

3. Тональдіктердің функционалдық байланысы.

Бірінші сатыдағы тональдіктердің туыстығы. Жалпылама бірдей аккорд. Бірінші сатыдағы туыстық тональдіктер модуляциясы.

Тапсырма:

Жалпылама мәлімет: а) доминанта тобындағы тональдіктер модуляциясы; доминанталық топтағы тональдіктер саны; бірінші сатылық модуляциялық тональдіктері орталық аккорд. Жаңа тональдіктегі орталық және модуляциясы. Тональдіктер саны. Орталық және модуляция жасайтын аккордтар. Жалпылама аккордтар тональдігіне ауытқу жасау. В) Модуляциядағы натуралдық минор. Натуралдық минордан гармониялық минорға хроматикалық ауысу. Минорға модуляция жасауға фригийлік айналымның қатысы.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


25-ші тақырып:

Жоспар:

1. Аккордың құрамына енбейтін дыбыс (бір дауысты, екі дауысты және үш дауыстарда).

2. Диатоникалық өтпелі дыбыстар (бір дауыста және барлық дауыста).

3. Диатоникалық өтпелі дыбыстар. Хроматикалық өтпелідыбыстар. Диатоникалық және хроматикалық көмекші дыбыстар.



Тапсырма:

Аккордтың құрамына енбейтін алдын алу дыбыстар. Кешіктіруші дыбыстардың бірнеше түрлері.



Тапсырманы орындауға арналған әдістемелік нұсқау:

Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.



26-ші тақырып:

Жоспар:

1. Аккордтардың альтерациясы

2. Доминанта тобындағы аккордтарды альтерациялау

Тапсырма:

Субдоминанта тобындағы аккордтарды альтерациялау



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.



27-ші тақырып:

Жоспар:

1. Мажоро-минорлық жүйелер.

2. Төмендетілген алтыншы басқыштың құрылған үшдыбыстықтың мажоро-минордағы қолданылуы.

3. Модуляцияның екі таңбаға қатынасты тәсілі.



Тапсырма:

Мажоро-минорлық жүйелер білу.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.



28-ші тақырып:

Эллипсис


Жоспар:

1. Модуляцияның үш-алты таңбаға қатысты тәсілі.

2. Алтыншы төмендетілген басқыштың мажоро-минордағы модуляциялық тәсілі.

3. Бір аттас тоника арқылы жасалатын модуляция.

Модуляциялық секвенция арқылы жасалатын модуляция.

1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.

29-ші тақырып:

Жоспар:

1. Энгармониялық модуляция.

2. Төмендетілген алтыншы басқыштың құрылған үшдыбыстықтың мажоро-минордағы қолданылуы.

3. Доминантсептаккорд арқылы модуляция



Тапсырма:

Мажоро-минорлық жүйелер білу.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.


30-ші тақырып:

Жоспар:

1. Диатоникалық және хроматикалық жарты тондар

2. Берілген дыбыстардан интервалдарды құрып олардың ладтағы шешімдерін жазу

3. Доминантсептаккорд арқылы модуляция



Тапсырма:

Мажоро-минорлық жүйелер білу.



Әдебиет: 1. Холопов Ю. Н. Гармония. Теоретический курс:[учеб. для вузов 2003

2. Әбдікәрімұлы Ә. Музыка теориясы. Алматы, 1999 ж.



10. СОӨЖ кеңестерінің кестесі




Сабақ түрі

дүйсенбі

сейсенбі

сәрсенбі

бейсенбі

жұма

сенбі

1.

Дәріс сабақтардың сұрақтары бойынша кеңес беру










13.40

14:40








2.

Семинарлық сабақтардың сұрақтары бойынша кеңес беру

13.40

14:40

















3.

ОӨЖ

сұрақтары бойынша кеңес беру






13.40

14:40














4.

Тест тапсырмалары бойынша кеңес беру







13.40

14:40











Барлық сұрақтар бойынша кеңестер ағымдағы семестрге СОӨЖ кестесі бойынша жүргізіледі.




Достарыңызбен бөлісу:
  1   2




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет