Тлегенова Жанат Мұрасқалиқызы
Атырау облысы, Индер ауданы, М.Ауезов атындағы орта мектептің информатика пәнінің жоғары санатты мұғалімі
Сызықтық программалар құру
-
Бүтін А санының түбірін шығаратын программа құрыңдар.
1 - түрі:
Program San 1;
Var a : integer;
Begin
Readln(a);
Writeln(‘Түбір=’sqrt(a):2:4);
Readln;
End.
2 – түрі:
Program San 1;
Var a : integer; x: real;
Begin
Readln(a);
X:=sqrt(a);
Writeln(‘Түбір=’sqrt(a):2:4);
Readln;
End.
2. Нақты А және В сандарының квадраттарының қосындысын шығаратын программа құрыңдар.
Program Sum;
Var a,b,x: real;
Begin
Readln(a,b);
X:=sqr(a)+sqr(b);
Writeln(‘қосынды=’,x:2:4);
Readln;
End.
3.Үш таңбалы бүтін Х санын керісінше шығарыңдар.
Program kery;
Var x,a,b,c:integer;
Begin
Readln(x); {пернетақтадан үш таңбалы сан енгізу}
c:=x div 100; {санның 1-ші цифрын табу}
b:=x mod 100 div 10; { санның 2-ші цифрын табу}
a:=x mod 10; { санның 3-ші цифрын табу}
writeln(‘x-тің кері саны=’,a,b,c);
readln;
end.
4.Төрт таңбалы бүтін Х санының цифрларының қосындысын табу программасын құру.
Program kery;
Var x,a,b,c,d:integer;
Begin
Readln(x); {пернетақтадан үш таңбалы сан енгізу}
а:=x div 1000; {санның 1-ші цифрын табу}
b:=x mod 1000 div 100; { санның 2-ші цифрын табу}
с:=x mod 100 div 10; { санның 3-ші цифрын табу}
d:= x mod 10; { санның 4-ші цифрын табу}
writeln(‘цифрларының қосындысы =’,a,+ b+c+d);
readln;
end.
5. Символдық шамалармен сызықтық программалар құру.
Program Simbol;
Var a,b,c,x,y: string;
Begin
a:=’Mен’; b:=’М.Әуезов мектебінде’;
c:= ‘оқимын’;
x:=a+b+c; y:= a+b;
writeln(‘y=’,y); writeln(‘x=’,x);
readln;
end.
6. X және У айнымалыларының орнын ауыстыру.
1-тәсілі. Басқа айнымалы қолдану арқылы ауыстыру.
Program austr;
Var x,y,z: integer;
Begin
write(‘x-? ‘); Readln(x);
write(‘y-? ‘); Readln(y);
z:=y; {бір айнымалының мәнін z айнымалысына меншіктеу}
y:=x; x:=z; {айнымалылардың мәндерінің орнын ауыстыру}
writeln(‘x=’,x, ‘y=’,y);
readln;
end.
2-ші тәсілі. Басқа айнымалыны қолданбай ауыстыру.
Program austr;
Var x,y: integer;
Begin
write(‘x-? ‘); Readln(x);
write(‘y-? ‘); Readln(y);
y:=y+x; {біреуіне екеуінің қосындысын меншіктеу}
x:=y-x;
y:=y-x; {айнымалылардың мәндерінің орнын ауыстыру}
writeln(‘x=’,x, ‘y=’,y);
readln;
end.
7. Принтер минутына 24000 символ басып шығарады. Егер бір қатардағы символдар саны 60, ал бір беттегі қатарлар саны 50 болса, онда принтердің 100 бетті қанша уақытта басып шығаратынын анықтау керек.
Program print;
Var x,y,z: longint; t: real;
Begin
x:=24000; y:=100; z:=50*60;
t:= y*z/x;
writeln(‘t=’,t);
readln;
end.
8. Берілген валюта курсы бойынша долларды теңгеге айналдыру.
Program baluta;;
Var kzt, Usd, k:real;
Begin
Write (‘валюта курсы:’); readln(k);
Write(‘ауыстырылатын доллар’); readln(Usd);
Kzt:=k*Usd;
writeln(‘kzt=’,тенге);
readln;
end.
9. Кез келген төрт таңбалы бүтін санның алғашқы және соңғы цифрларын алып тастап екі таңбалы сан шығару.
Program San;
Var n,x,y: integer;
Begin
Readln(n);
x:=n div 1000;
y:=n-x*1000;
n:=y div 10;
writeln(‘n=’,n);
readln;
end.
10. Шардың көлемін анықтау. V=4r3
Program shar;
Const Pi=3.14;
Var r,v:real;
Begin
Readln(r);
V:= 4*Pi*R*R*R;
Writeln (‘V=’,V);
End.
11. Табан дөңгелегінің радиусы R, биіктігі h болатын цилиндрдің толық беті мен көлемін табыңдар.
Program cilindr;
Const Pi=3.14;
Var r,s,v:real;
Begin
Readln(r,h);
S:= 2*Pi*R(R+h)
V:= 2*Pi*R*h;
Writeln (‘S=’,S ,‘V=’,V);
Readln;
End.
12. Негізі үшбұрыш болатын пирамиданың көлемін анықтау программасын құрыңдар.
Program piramida;
Var s,h,v:real; {S-үшбұрыштың ауданы }
Begin
Readln(s,h);
V:= s*h/3;
Writeln (‘V=’,V);
Readln;
End.
13. Mассалары m1,m2, m3 және координаталары (x1,y1), (x2,y2), (x3,y3) материалдық нүктелерінің ауырлық центрлерінің координаттарын табу керек.
Program nukte;
Var m1,m2,m3,x1,x2, x3: integer; Xc, Yc:real;
Begin
Readln(m1,m2,m3,x1,x2, x3);
Xc:= (m1*x1+m2*x2+m3*x3)/ (m1+m2+m3);
Yc:= (m1*y1+m2*y2+m3*y3)/ (m1+m2+m3);
Writeln (‘Xc=’,Xc , ‘Yc=’,Yc);
Readln;
End.
Тармақталу программаларын құру.
-
Берілген А және В нақты екі санның үлкенін табу программасын құру.
( GOTO операторы көмегімен)
Program BID;
Label san1, san2, san3;
Var a,b: real; F: Boolean;
Begin
Readln(a,b);
F:=a>b; {егер шарт орындалса f:=True,әйтпесе f:=false}
If F then goto san1 else goto san2;
san 1: writeln(‘max=’,a); goto san 3;
san 2: writeln(‘max=’,b);
san 3;
Readln;
End.
(CASE операторының көмегімен)
Program BID;
Var a,b: real; F: Boolean; n:integer;
Begin
Readln(a,b);
F:=a
If not F then n:=1 else n:=2;
Case n of
1: writeln(‘max=’,a);
2: writeln(‘ max=’,b);
End; Readln;
End.
-
Е
Sqr(a), егер а тақ болса
Sqr(а), егер а жұп болса
гер А саны тақ болса, онда санның квадратын, жұп болса – түбірін шығару программасын құрыңдар.
Y=
А) Odd функциясы көмегімен:
Program san;
Var a: integer; y: real;
Begin
Readln(a);
If Odd(a) then y:=sqr(a) else y:=sqrt(a);
Writeln(‘y=’,y);
Readln;
end.
Б) Mod функциясы көмегімен:
Program san;
Var a,: integer;
y: real;
Begin
Readln(a);
If a mod 2 =0 then y:=sqrt(a) else y:=sqr(a);
Writeln(‘y=’,y);
Readln;
end.
-
Берілген үш санның ең кішісін табу.
Program BIT;
Var a,b,c,min: integer;
Begin
Readln(a,b,c);
If a
If c
Writeln(‘үш санның кішісі min=’,min);
Readln;
End.
4. N санының [A,B] интервалында жататынын анықтау программасын құрыңдар.
Program interbal;
Var n,a,b: real;
y: real;
Begin
Readln(n);
a:=-50; b:=200;
If (n>a) and (n
Else Writeln(‘n саны [a,b] интервалында жатпайды’);
Readln;
end.
5. М(Х,У) нүктесі центрі О(0,0) нүктесі және радиусы R болатын шеңбермен қоршалған дөңгелек ішінде жататын-жатпайтынын анықтау программасын құру.
Program nukteshenber;
Var R,X,Y:real;
Begin
Writeln(‘шеңбердің радиусын енгіз’);
Readln(R);
Writeln(‘М нүктесінің координаталарын енгіз’);
Readln(X,Y);
(Нүктенің дөңгелектің ішінде жататын-жатпайтынын анықтау:}
If Y sqrt(R*R-X*X) then
Writeln (‘М нүктесі шеңбердің ішінде жатады’);
Else writeln(‘Жатпайды’);
Readln ;
End.
6. M(х,ү) нүктесі төбелерінің координаталары Х1,У1,Х1,У2,Х3,У3 болатын АBС үшбұрышына тиісті екенін анықтау программасын құру.
А.1-түрі
program nukteushbur;
var x1,y1,x2,y2,x3,y3,x,y:real:
begin
writeln(‘ABC үшбұрышының төбелерінің координаталарын енгіз’);
readln(x1,y1,x2,y2,x3,y3);
writeln(‘М нүктесінің координаталарын енгіз’);
readln(x,y);
If(y<(y1-y2)*(x-x1)/(x1-x2)+y1) and
(y<(y2-y3)*(x-x2) / (x2-x3)+y2) and
(y>(y3-y1)*(x-x3) / (x3-x1)+y3) then
Writeln(‘М нүктесі АБС үшбұрышына тиісті’)
Else writeln(‘M нүктесі АBС үшбұрышына тиісті ‘);
readln;
end.
7. Квадрат теңдеуді шешу программасын құру.
Program kvt;
Label 1,2,3,4;
Var a,b,c,d,x1,x2,x:real;
Begin
readln(a,b,c);
d:=b*b-4*a*c;
If d>0 then begin
x1:=(-b-sqrt(d))/(2*a);
x2:=(-b+sqrt(d))/(2*a); goto 1 end
Else if d=0 then begin x:=-b/(2*a);goto 2 end
else goto3;
1:writeln(‘x1=’,x1:4:2,’x2=’,x2:4:2);goto4;
2:writeln (‘x=’,x:4:2);goto4;
3:writeln (‘шешімі жоқ’);
4:readln;
end.
8.Светофор программасын құру.
Program svet;
Var x:string ;N:char;
begin
readln (x); {түс енгізу}
If x=’қызыл’ then N:=’A’ else if x=’сары’ then N:=’B’
Else if x=’жасыл’ then N:=’C’;{түс бойынша тармақ құру}
Case N of
‘A’:write(‘тоқта,күт’);
‘B’:write(‘дайындал’);
‘C’:write(‘жүр’);
Else write (‘светофорда ондай түс жоқ’);end;
readln;
end.
9.Кез-келген бүтін санның 9-ға бөлінетіндігін анықтау.
Program san1;
Var X:longint;
Begin
Readln (X); {Клавиатурадан кез-келген сан енгізу}
{Тармақ құрып ,санның 9-ға бөлінетіндігін анықтау:}
If X mod 9=0 then writeln (X,’9-ға бөлінеді’)
Else writeln (X,’9-ға бөлінбейді’);
Readln;
end.
10. 11-ден 1000-ға дейінгі палиндром сандарды анықтау.
(палиндром-екі жаққа да бірдей оқылатын сандар:
Мысалы: 11,22,111,121,131,141...323,939,...)
Program palindrome;
Var n, s :integer;
Begin
readln(N);{11-ден 1000-ға деиінгі кез-келген сан енгізу}
If n<100 then S:=N mod 10*10+Ndiv 10;
If n<1000 then s:=nmod10*100+ nmod 100div10*10+ndiv 100;
if n=s then writeln (‘бұл сан- палидром’)
else writeln(‘бұл сан-палидром емес’);
Readln;
end.
11.Апталық сабақ кестесін программалау.
Program keste;
Var X:string; {Күн аттарын сипаттау}
Y:char; {Таңдау селекторын сипаттау}
Begin
Readln(X); {Күн атын енгізу}
If X=’дүйсенбі’ then Y:=’a’ else if X=’сейсенбі’ then Y:=’c’ else if X=’бейсенбі ’ then Y:=’d’ else if X=’жұма’ then Y:=’e’ else if X=’сенбі ’ then Y:=’f’
Case Y of
‘a’:writeln (‘x’); {x-бірінші күні болатын сабақтар}
‘b’:writeln(‘xx’); {xx-2-ші күні болатын сабақтар}
‘c’:writeln(‘xxx’); {xxx-3-ші күні болатын сабақтар}
‘d’:writeln(‘xxxx’); {xxxx-4-ші күні болатын сабақтар}
‘e’:writeln(‘xxxxx’); {xxxxx-5-ші күні болатын сабақтар}
Writeln(‘xxxxxx’); {xxxxxx-6-шы күні болатын сабақтар}
Else writeln(‘ол күні сабақ болмайды’);
End;
readln;
end.
12. Географиядан тест программасының
фрагментін құру.
Program test;
Var X,Y:char; {X,Y-оқушының жауабы мен дұрыс жауап кілті}
N:integer;
Begin
Writeln(‘Сұрақтарға өту Еnter үшін пернесін басыңыз’);
Readln ;
Writeln (‘1.Экваторды екі рет кесіп өтетін өзенді көрсетіңіз.’);
Writeln ; {Бос қатар тастап кету}
Writeln (‘a) Ніл с)Конго’);
Writeln (‘b)Амазонка d)Ганг’);
writeln (‘Жауабын енгізіңіз:’); readln(X); Y:=’c’;
if X=Y then N:=1 else N:=2;
case N of
1:writeln(‘Жауабы дұрыс’);
2:writeln(‘Жауабы дұрыс емес, әлде де дайындалыңыз’);
End;
Readln; end.
13. Берілген үш санның көбейтіндісін және қосындысын есептеп қайсысы үлкен екенін табу керек.
Program sandar;
Var x,y,z, s,p : integer;
Begin
readln(x,y,z);
s:=x+y+z;
p:=x*y*z;
If s>p then write(‘қосынды үлкен’) else
If s
көбейтінді үлкен’);
Readln;
end.
Циклдік программалар құру
While циклімен программалау
-
P=(5x+10)(5x4 +20)(5x7+30)(5x10+40)
Program kob;
Var k,x:integer; p,t:real;
Begin
p:=1;
t:=1/sqr(x);
k:=10;
while k<40 do
Begin t:=t*x*x*x;
p:=p*(5*t+k);
inc (k,10); end;
writeln (‘p=’p:4:2); readln;
end.
-
Есепте: s=2+4+6+…+20
program summa;
var s,x:integer;
Begin
x:=2; s:=0;
while x<=20 do
begin
s:=s+x;
x:=x+2;
end;
writeln (‘summa=’,s);
readln;
end.
3. Санды көбейткіштерге жіктеу программасы.
Program kob;
Var x,k: integer;
Begin
Readln(x);
K:=2;
While k<=x do
If x mod k=0 then begin
Write(k:3); x:=x div k ; end else k:k+1;
Readln; end.
4. Қосындыны есепте:
program summa;
var i,n:integer; s:real;
Begin
Readln (n);
i:=1; s:=0;
while i<=n do
begin
s:=s+1/sqr(i);;
i:=i+1;
end;
writeln (‘summa=’,s);
readln;
end.
-
Функцияның мәнін есептеңдер:
- ; [1;3]; h=0.2
program funct;
var x,y ,h: real;
Begin
x:=1; h:=0.2;
while x<=3 do
begin
y:=sqrt(x+1)- 1/x ;
x:=x+h;
end;
writeln (‘y=’,y);
end.
6. Есепте: (1+sin 0,1)* (1+sin0,2)…(1+sin 10);
program trig;
var P: real;
i: real;
begin
i:=0. 1; P:=1
while i<=10 do begin
P:= P*(1+sin(i));
i:=i+0. 1;end;
writeln(`P=`,P:7:2);
end.
Repeat…Until циклы
7.Натурал n санының жазылуындағы тақ цифрлар санын анықтау.
program podchet;
var n,k:integer;
Begin
Write(‘n= санын енгізіңіз‘);
Readln(n);
k:=0;
repeat
if n mod 10 mod 2+1 then
begin
k:=k+1;
n:=n div 10;
end;
until n=0;
writeln (‘k=’,k);
readln;
end.
8. n! (факториалды есептеу): n!=1*2*3*…*n
program factorial;
var n:integer;
Begin
Readln(n); p:=1;
Repeat
P:=p*n; n:=n-1;
Until n=0;
writeln (‘n!=’,p);
end.
9. Радиустары әртүрлі 5 шеңбердің аудандарының қосындысын табу программасын құру.
program audan;
const pi=3.14;
var r,k:integer; s,p: real;
Begin
P:=0; k:=1;
Repeat
Readln(r);
S:=pi*sqr(r); p:=p+s; k:=k+1;
Until k>5;
writeln (‘аудандардың қосындысы p=’,p:4:1);
readln;
end.
10. 1-ден n-ге сан жұп сандардың квадраттарының қосындысы мен тақ сандардың түбірлерінің көбейтіндісін табу программасын құрыңдар.
program zadkvtub;
var x,k.n:integer;
y:longint; s: real;
Begin
Readln(n); y:=0; s:=1; x:=1;
Repeat
If x mod 2=0 then y:=y+sqr(x);
Else s:=s+sqrt(x); k:=k+1;
Until x>n;
writeln (‘y=’,y);
writeln(‘s=’,s); readln;
end.
11.Қарапайым калькулятор программасын құру.
program calc;
var a,b:integer;
x,y: char;
Begin
Repeat
Write((‘1 санды енгізіңіз‘); readln(a);
Write((‘амалды енгізіңіз‘); readln (x);
Write((‘2 санды енгізіңіз‘); readln (b);
If x=’+’ then writeln (‘a+b=’,a+b)
Else if x=’-’ then writeln (‘a-b=’,a-b)
Else if x=’/’ then writeln (‘a:b=’,a/b)
Else if x=’*’ then writeln (‘a x b=’,a*b)
Else writeln (‘амалды дұрыс енгізбедіңіз’) ;
Writeln (циклден шығу үшін n немесе N символын енгізіп Enter басыңыз’);
Readln(y);
Until (y=’n’) or (y=’N’); {циклдің тоқтау шарты}
writeln (‘програмадан шығу үшін Enter’ басыңыз’);
readln;
end.
For циклімен программалау
12. Берілген қатарларды есептеу программаларын құру.
S=1+2+3+4+…+N
Program summa;
Var s,k,n: integer;
Begin
S:=0;
For k:=1 to n do
S:=s+k;
Writeln(‘s=’,s);
Readln;
End.
13. N элементтен және оң сандардан тұратын қатардың өсу реті бойынша реттелуін тексеру программасы.
Program katar;
Var x,y,k: integer; n,p:byte;
Begin
p:=0; x:=0;
For k:=1 to n do
Begin
Read(y);
If y>x then begin x:=y; p:=p+1; end;
End;
If p=5 then writeln(‘қатар өсу бойынша реттелген’);
Else writeln(‘қатар реттелмеген‘);
Readln; readln;
End.
14. 2 таңбалы санның цифрлар қосындысына осы қосынды квадратын қоссақ, сол сан қайта шығады. Сондай сандарды іздеу бағдарламасын құру. Мысалы, 12 = 3+9
program PRG_ 1;
var k, p1, p2,s : integer ;
begin
s:=0 ;
for k :=10 to 99 do
begin
p1 := k div 10 ;
p2 := k mod 10 ;
s := p1+p2;
if s+s*s=k then writeln (k) ;
end ;
readln ;
end.
15. Цифрлар қосындысы n санына тең болатын 3 таңбалы натурал сандар санын тап.
program PRG_ 2;
var n, k, p1, p2, p3, s : integer ;
begin
writeln (`бүтін сан енгіз`)
readln (n) ; p :=0;
for k :=100 to 999 do
begin
p1 := k div 100;
p2 := (k- p1*100) div 10 ;
p3 := k mod 10;
s := p1+p2+p3;
if s=n then p:= p+1 ;
writeln (`n=`,n) ;
end ; readln ;
end.
16.Он санның ішіндегі 3-ке бөлінетін сандардың санын және қосындысын табыңдар.
Program esep;
Var a,k,i:integer;
Begin
k:=0; s:=0;
For i:=1 to 10 do
Begin
readln(a);
if a mod 3=0 then k:=k+1; s:=s+1;
end;
if k:=0 then writeln(‘ ондай сандар жоқ’);
else
writeln(‘k=’k, ‘s=’s);
end.
17. 1202 ж. итальян математигі Леонард Фиббоначчи мынадай есепті шығаруды ұсынған: екі қоян (біреуі ұрғашы) әр ай сайын екі қоянды дүниеге әкеледі, екі айдан соң олардың өздері де ай сайын екі қояннан дүниеге әкеле бастайды. Егер жыл басында екі қоян асырайтын болсақ, онда олардың саны бір жылдан соң қаншаға жетеді? Есептің шарты бойынша қояндардың көбею саны мынадай тізбекпен өрнектеледі: 1,1,2,3,5,8,13,21,34...
program fibbon;
var f1,f2,f,k,s : integer ;
begin
readln(n);
f1:=1 ; f2:=1;
s:=f1+f2; {алғашқы 2 айдағы жұптар саны}
for k := 3 to n do
begin
f :=f1+f2 ; {әр ай сайынғы пайда болатын қоян жұптары}
s:=s+f; {барлық қояндар саны}
f1:=f2; f2:=f; end;
writeln ;
writeln(‘жалпы қояндар саны=’,s);
readln ;
end.
18. Куәгерлердің айтуынша жол қауіпсіздігі ережесін бұзған машинаның нөмірі 2,5,7 сандарына қалдықсыз бөлінетін 3 таңбалы саннан тұрады және цифрларының қосындысы 12-ге тең. Осы шарттар бойынша машинаның нөмірін табу керек.
program mashina;
var x,y,p,s : integer ;
begin
for x :=100 to 999 do begin
s := x div 100 + x mod 100 div 10 + x mod 10;;
if (s=12) and (x mod 2=0) and (x mod 5=0) and (x mod 7=0) then writeln (‘машина нөмірі: ‘ , x);
end ;
readln ;
end.
19. Барлық үш таңбалы Армстронг сандарын шығару программасы.
program ArmSan;
var n,k, p,s : integer ;
begin
for k :=100 to 999 do begin
repeat p:=n mod 10;
s := s+p*p*p; n:=n div 10;
until n=0;
if k=s then writeln (‘k=’,s) ;
end ;
readln ;
end.
Массивтерге программалар құру
1. А массивінің жұп индексті элементтерінің қосындысын табыңдар.
program summa;
const n=10; {массивтегі элементтер саны}
var a: array [1 . . n] of integer;
i: integer; {цикл параметрі}
s: real; {қосынды}
begin
randomize; {кездейсоқ сандар генераторын қосу}
for i: 1 to n do
write (a[i], ' '); {берілген массивті шығару}
writeln;
s:=0;
i:=2;
repeat
s:=s+a[i];
i:=i+2;
until i>n;
write (қосынды'); {шығару}
end.
2. Бүтін сандардан тұратын квадрат матрица берілген. Әрбір жолдағы ең үлкен элементті тауып, бас диагоналда орналасқан сәйкес элементпен орнын ауыстыру керек.
program obmen;
var
n, i, j, max, ind, p:integer;
a: array [1 . . 15, 1 . . 15] of integer;
begin
write (' массивтің элементтер санын енгіз '); readln (n);
for i:= 1 to n do
for j: =1 to n do
begin
write ('a[', i, ', 'j, ' ]= '); readln (a[i, j]);
end.
for i:= 1 to n do
begin
max:=a [i, j]>max then
begin
max:=a [i, j];
ind:= j;
end.
p:=a [i,j];
a[i, i]:=a[i,ind];
a [i, ind]:=p;
end;
for i:=1 to n do
begin
writeln;
for j:=1 to n do
write (a [i, j]: 3);
end;
writeln;
end.
3. А(5,4) матрицасының берілген бағанының тақ элементтерінің санын табыңдар.
program kol;
var i, j, k: integer;
A: array [1 . . 5, 1. . 4] of integer;
begin
writeln (‘25 сан енгіз’);
for i: =1 to 5 do
for j: =1 to 4 do
Readln (A[i, j]);
writeln ('берілген массив:');
for i: =1 to 5 do
begin
for j: =1 to 4 do write (a [i, j],'');
writeln;
end;
readln ( j );
k:=0;
for i: =1 to 5 do
if (A[i, j] mod 2)=1 then k:=k+1;
writeln (‘k=’, k);
end.
4. 10 элементтен тұратын А массивінің жұп элементтерін өсу ретімен, ал тақ элементтерін кему ретімен сұраптаңдар.
program sort;
var
a: array [1 . . 10] of integer;
i: il, tmp: integer;
begin
writeln (‘берілген массив:’);
randomize;
for i: 1 to 10 do
begin
a[i]:=random (9);
write (‘ ‘, a[i]);
end;
writeln;
{берілген массивті сұрыптау}
for i: =1 to 10-1 do
for i1: =i+1 to 10 do
begin
if (a[j] >a[i1]) and(a[i1] mod 2=0)and (a[i]mod 2=0) then
begin
tmp:= a[i];
a[i]:=a[i1];
a[i1]:=tmp;
end;
if (a[i]
begin
tmp:= a[i];
a[i]:=a[i1];
a[i1]:=tmp;
end;
end;
writeln;
writeln (‘алынған массив:’);
for i:=1 to 10 do
write (‘’, a [i]);
end.
5. Матрицаны мына түрде толтыру керек:
1 2 3 ... n-2 n-1 n
2 1 2 … n-3 n-2 n-1
3 2 1 … n-4 n-3 n-2
………………………………………………………
n-1 n-2 n-3 … 2 1 2
n n-1 n-2 … 3 2 1
program massiv;
var
i, j, k, n: integer;
a: array [1 . . 10, 1 . . 10] of integer;
begin
write (‘матрицаның ретін енгіз’);
readln ( n);
for i: =1 to n do
for j: =1 to n do
begin
a[i, j]:=j-i+1;
a [j, i]:=a[i,j];
end;
for i: =1 to n do
begin
writeln;
for i: =1 to n do
write (a[i, j]:4);
end;
end.
6. Бір порттан екінші портқа 15 түрлі жүкті тасымалдау керек. Жүк таситын кеменің жүк көтергіштігі 50 т. Жүктер ретімен нөмірленген, олардың массасы жөніндегі ақпарат М(15) массивінде сақталған. Егер жүктерді бөлуге болмайды және олар реттік нөмірі бойынша тасылатын болса, кемеге қанша рейс жасау қажет екенін анықта.
program sudna;
var i, s, k: Integer; {k – рейс нөмірі, i – кезектегі нөмір, s – к-шы рейстегі кеменің жүк массасы }
A: array [1 . . 15] of integter;
begin
for I:=1 to 15 do
Readln ( A [I] );
writeln (‘ берілген массив’);
for I:=1 to 15 do begin
write ( A [i] , ‘ ‘ );
writeln;
End;
K: =1; i: =1; s:=0;
repeat
if s+a [i] <=0 Then begin
s:= s+a [i];
i:=i+1;
end
eIse begin k: = k+1; s:=0;
end;
until i<5;
writeln (‘барлығы рейс’, k,’ қажет’);
end.
7. Бүтін сандардщан тұратын Х(10) массиві берілген. Басқа массивті пайдаланбай массив элементтерін кері ретпен орналастыру керек.
program mass ;
var
x: array [1 .. 10] of integer;
i, k: integer;
Begin
writeln (‘исходный массив:‘) ;
randomize;
for i:=1 to 10 do
begin
x [i] : = random (9);
write (‘ ‘, [i]) ;
end;
writeln;
for i:=1 to 10 div 2 do
Begin
k:=x[i] ;
x[i]:=[10+1-i] ;
x[10+1-i] :=k;
end;
writeln(‘полученный массив:’);
for i:=1 to 10 do
write (‘ ‘,x[i] );
End.
8. Х1 ... Хn тізбегі берілген. Осы тізбектің 2 санынан кіші барлық мүшелерін 0- мен алмастыру керек және │3,7│ кесіндісінде жататын элементтерінің қосындысын табу керек. (Есепті массивпен шығар.)
Program pocledob;
Var
a:array[1..99] of real;
n,i :word;
summa:real;
Begin
Write (‘массивтегі элементтер саны ‘);
Readln (n); if n<7 then halt;
for i:=1 to n do
begin
Write(‘массивтің ’,i,’-ші элементінің санын енгіз’);
Readln(a[i]);
End;
writeln (‘ 2-ден элементтерді 0-ге ауыстыру :’);
for i:=1 to n do
begin
if a[i]<2 then a[i]:=0;
writeln (‘,i,’-ші эл-тің мәні’, a[i]:2:2);
end;
writeln;
summa:=0;
for i:=3 to 7 do summa:=summa+a[i];
writeln (‘ 3-тен 7-ге дейінгі аралықтағы элементтер қосындысы =’, summa :2:2 );
End.
9. А(5,5) матрицасы берілген. Осы матрицаның қиылысу нүктесінде ең кіші элемент орналасқан жолы мен бағанын алып тастау арқылы В матрицасын құрау керек.
Program matrB;
Var
a: array[1..5,1..5] of integer;
b: array[1..4,1..4] of integer;
i,j,i1,j1,x,y:word;
min:integer;
begin
randomize;
for i:=1 to 5 do
begin
writeln;
for j:=1 to 5 do
begin
a[I,j]:=10+random(90);
write(‘ ‘ , a[I,j]);
end;
end;
min:=a[1,1];
x:=1;
y:=1;
for i:=1 to 5 do
for j:=1 to 5 do
begin
if min>a[I,j] then
begin
min:=a[I,j];
x:=i;
y:=j;
end;
end;
writeln;
writeln (‘min=’,min, ‘x=’,x, ‘y=’,y);
j1:=0;
i1:=0;
for i:=1 to 5 do
for j:=1 to 5 do
begin
if (i<>x) and (j<>y) then
begin
j1:=j1+1;
if i1>4 then begin
j1:=1;
i1:=i1+1;
if i1> then i1:=1;
end;
b[i1,j1]:=a[i,j];
end;
end;
writeln;
for i1:=1 to 4 do
begin
writeln;
for i1:=1 to 4 do
write(‘ ‘, b[i1, j1]);
end;
end.
10. А(3,4) және В(4,5) матрицалары берілген. А және В матрицаларының көбейтіндісіне тең болатын С матрицасын жасау керек.
Program new matr; {A[i,j]*B [ i, j]=C [ i, j ]}
Var i,j,s,k:Integer;
A:array[1..3,1..4] of integer;
B:array[1..4,1..5] of integer;
C:array[1..4,1..4] of integer;
Begin
for I:=1 to 3 do
for J:=1 to 4 do
Readln(A[i,j]);
for i:=1 to 4 do
for j:=1 to 5 do
readln (b [i,j ]);
for i:=1 to 3 do begin
for j:=1 to 4 do
write (a[i,j], ‘ ‘);
writeln;
end;
for i:=1 to 3 do
for j:=1 to 5 do begin
s:=0;
for k:=1 to 4 do begin
s:=s+a[i,k]*b [k,j]; end;
C[i,j] :=s; end;
for i:=1 to 3 do begin
for j:=1 to 5 do
Write(‘ ‘,C[i,j]); writeln; end;
End.
11. Берілген матрицада бағандарының арифметикалық ортасын табыңыз.
Program sredarif;
Const
n = 6;
rand = 100;
Туре
mas= array[1..n,1..n] of real;
Var
a : mas;
i,j:integer
s,s1:real;
Begin
Randomize;
for i:= 1 to n do begin
for j:=1 to n do begin
a[i,j]:=random(rand)
write(a[i,j]:7:2);
end;
writeln;end;
for j:=1 to n do
begin s:=0;s1:=0;
for i:=1 to n do
s:=s+a[i,j];
s1:=s/n;
writeln(`s1=`,s1:7:2);
end;
End.
12. Массивті «көпіршік» әдісімен сұрыптаңдар. Кіру (берілген массив) және шығу (сұрыпталған массив) мәліметтерін бүтін сандардан тұратын мәтіндік файл түрінде жасақтаңдар.
Program sorting;
Uses Crt;
Var
F:file of Integer;
I,J,M:Word;
Mas :Array [1..10] of Integer;
S:String;
Begin
ClrScr;
Write (‘Enter filename:’)
Refdln(S);
{файлды ашу}
Assign(F,S);
{$I-}
Reset(F);
{$I+}
if IOResult<>0 then
begin
Write(‘Error when open file!’);
Halt;
End;
{әзірге файлдың соңы болғанша массивті оқимыз}
While(not Eof (F) ) do
Begin
Inc(M);
Read (F,Mas[I]);
Write (Mas [I],’’);
End;
{массивті өсуі бойынша сұрыптау}
For I:=1 to M do
For J:=1 to M do
If Mas [I]
begin
inc (mas [ j], mas [i] );
mas [i]:=mas [j] - mas [i] ;
dec (mas [j], mas [i] );
end;
Writeln; Writeln ( ‘= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = ‘);
{файлды қайта жазу}
rewrite (F);
For I:=1 to 100 do
Begin
Write ( Mas [I],’ ‘);
Write ( F,Mas [i]);
End;
Writeln; Write ( ‘ Elements in file :’,M);
Close (F);
Readln;
End.
13. Әр завод 4 түрлі өнім шығарады. Осы заводтардың әрқайсысынан шығатын бұйымдардың жалпы санын және барлық заводтан шығатын әрбір бұйымның санын кесте түрінде екі өлшемді массивті пайдаланып көрсетіңдер.
Program zavod;
Const
Zav:=3;
Izd:=4;
Var
Prod:array[1..zav+1,1..izd+1] of integer;
I:=integer;{заводтың нөмірі};
J:=integer;{бұйымның нөмірі};
Begin
Writeln (‘берілгендерді енгізу.’};
For I:=1 to zav do
Begin
Writeln (‘завод’,I:=2);
For j:=1 to izd do
Begin
Write (‘бұйым’j:=2,’->’);
Readln(prod[I,j]);
End;
End;
{әрбір заводтың шығарған бұйымының жалпы санын есептеу}
for I:=1to zav do
begin
Prod [I, izd+1]:=0 {І-ші заводтың шығарған өнімінің жалпы саны}
for j:=1 to izd do
Prod [I,izd+1]:=prod[izd+1]+prod[I,j];
End;
{барлық заводтардың шығарған бірдей бұйымдарының мөлшерін есептейміз}
For j:=1 to izd do
Begin
Prod [zav+1,j]:=0;
For I:=1 to zav do
Prod [zav+1,j]:=prod [zav+1,j]+prod [I,j];
End;
{қорытынды кестені шығару}
Writeln (‘ 1 2 3 4 всего’);
For I:=1 to zav+1 do
Begin
If I>=zav
Then write(‘завод ‘,I:=2);
Else write(‘барлығы ‘);
For j:=1 to izd+1 do
Write(prod[I,j]:5);
Writeln;
End;
End.
14.Екі өлшемді массив көмегімен футболдан Ресей чемпионатының қорытынды кестесін шығарыңдар.
Program sport;
Const
NC:=7; {командалар саны}
Var
team:array[1..NC +1] of string[30]; {команда}
game:array[1..NC+1,1..5] of integer; {кездесулер саны}
m:integer;
I,j:integer;
Begin
Team[1]:=’Алания’;
Team[2]:=’Динамо’;
Team[3]:=’Зенит’;
Team[4]:=’Локомотив’;
Team[5]:=’Ростсельмаш’;
Team[6]:=’Ротор’;
Team[7]:=’Спартак’;
Writeln(‘әр команда үшін бос орын арқылы енгізіңіз’);
Writeln(‘жеңістер, тең түсу, жеңілістер санын енгізіп, басыңыз’);
Writeln;
For I:=1 to NC do
Begin
Write (team[i],’-> ’);
Readln(game[I,2],game[I,3],game[I,4]);
End;
{кестені сұрыптау}
for I:=1 to NC-1 do
begin {ең көп ұпай саны бар қатарды табу}
m:=I;
for j:=I+1 to NC do
if game [j,5]>game [m,5] then n:=j;
{обменяем I-ю строку с m-й}
team[NC+1]:=team[i];
team[i]:=team[NC+1];
team[m]:=team[NC+1];
for j:=1to 5 do
begin
game[NC+1,j]:=game[i,j];
game[i,j]:=game[m,j];
game[m,j]:=game[NC+1,j];
end;
end;
{қорытынды кестені шығару}
writeln;
writeln(‘** қорытынды кесте **’);
writeln(‘- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
(‘--------------------------------------------------------------------------------- ‘);
writeln(‘ командалар кездесулер жеңістер тең түсулер жеңілістер ’);
writeln;
(‘------------------------------------------------------------------------------------------‘);
for I:=1 to NC do
begin
write (I:2, ‘.’, team[I]);
for j:=1 to 5 do
write(game[I,j]:7);
writeln;
end;
writeln;
(‘----------------------------------------------------------------------------------------------- ‘);
writeln( ‘аяқтау үшін басыңыз’);
end.
15. А массиві берілген,В массиві өсу реті бойынша орналасқан А массивінің элементтерінен тұрады. А массивіндегі 1-ші элементтен кем элементтердің санын тап. Мысалы:
Program sort 1;
Var a,b : array [1..10] of inteqer;
i,j,k,s,1: byte;
Beqin
For I : = 1to 10 do
a[i] : = 2+random (20);
for I : = 1to 10 do
beqin
k: = 0, s:= 0;
for j : = 1 to 10do
beqin
if a[i]> a[j] then
k: = k+1
if a[i]= a[j] then
s:= s+1;
end;
for 1 : = 1to s do
b[k+1]:=a[i];
end;
end.
16. Нақты сандардан тұратын, элементтер саны -әрқайсысында-12 болатын, а және в массивтері берілген.
Есептеңдер:s=max (a1,a2,a3,…a12) +max (b1,b2,b3, …b12)
Program f2;
type
mas= array[1..12] of reai;
var
a,b: mas; { кіріс массивтері}
I; byte;
Function max- mas (c: mas) : reai;
Var
J:byte;
m:real;
begin
m:=c[1];
for j:=1to 12do
if m
max-mas:=m
end;
begin
for i:=1to 12do
deign
a[i]:=random/1.2-34.7;
b[i]:=57.5- random/3.4
end;end;
write (‘мах элементтерінің қосындысы=’)
writeln (max_mas (a)+max_mas(b))
end.
18. Натурал сандағы цифрлар санын есептейтін функцияны жазыңдар.Осы функцияны пайдалана отырып, берілген екі санның қайсысында цифрлар көп екенін анықтаңдар.
Бұл есепте мынадай енгізулер енгіземіз: к1- бірінші сандағы цифр саны;
К2- екінші сандағы цифр саны;n1- бірінші сан; n2- екінші сан;
Program esep 2;
var n1: Iondint;
К1, К2:byte;
Function quan (x :Ionqint): byte;
Var k: byte;
Beqin
K: = 0;
While x <> 0do
Begin
Inc (K);
X: = x div 10;
End;
Quan :=K;
End;
Begin
readin (n1,n2 );
K1: quan (n1);
K2: quan (n2);
If K1 =K2 then writeIn (‘цифр саны бірдей’) else if k1>k2
then writeIn (‘бірінші санда көп’) eIse writeln (‘екінші санда көп’);
Readln;
end.
Графикалық фигуралар салу
1. Экранның әртүрлі режимдеріне текст шығару.
PROGRAM Text1;
USES Crt;
BEGIN
Clrscr;
TextMode (BW40);
Write (‘NN =’ , LastMode);
Writeln (‘Rejim’); Readln;
TextMode (Co40);
Write (‘NN=’, LastMode);
Writeln (‘Rejim’); Readln;
TextMode (BW80); Write (‘NN=’, LastMode);
Writeln (‘Rejim’); Readln;
TextMode (Co80);Write (‘NN=’.LastMode);
Writeln (‘Rejim’); Readln
END.
2. Экранның фоны мен тексті әртүрлі етіп шығару.
(текст экранның ортасынан шығады)
PROGRAM Text 4;
Uses Crt;
VAR K: integer;
BEGIN
For K:=0 To 7 Do
Begin
Textbackground (K); Clrscr;
Textcolor (K+1);
Gotoxy (Lo(WindMax)+1)Div2);
Writeln (Text’);
Delay (30000) End;
Readln;
END.
3.. Бір – бірінің ішінде орналасқан әртүрлі түсті 5 төртбұрыш шығару.
PROGRAM Text 5;
USES Crt;
VAR K,X,Y: Integer;
BEGIN
X:=0; Y:=0;
For K:=1 To 5 Do Begin
Textbackground (K);
Window (K+X,K+Y, Lo (WindMax)+1-X, Hi (WindMax)
+1-Y);
Clrscr; lnc (Y,1);
Delay (30000);
End;
Readln;
END.
4. Экранда үшбұрыш шығару.
а) сызығы қызыл түсті үшбұрыш шығару:
PROGRAM Gr9;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer:
P: Array [1..4] Of Pointtype;
BEGIN d1:= Detect; Initgraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor (9); Setcolor (5);
P[1]. X:=100; P[1]. Y:=100;
P[2]. X:=300;P[2]. Y:=100;
P[3]. X.=150; P[3].Y:=200; P[4]:=P[1];
DRAWPOLY (4,P);
Readln; Closegraph;
END.
ә) сызығы сары, іші қызы түсті үшбұрыш шығару:
PROGRAM Gr91;
USES Graph;
CONST
P: Array [1..8] OF Integer = (100,100,300, 100,150,200, 100,100);
VAR d1, d2:Integer;
BEGIN d1:= Detect; Intigraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor (9); Setcolor (14); Setfillstyle (1,5); Fillpoly (4,P);
Readln; Closegraph;
END.
5.Светофордың суретін шығару.
PROGRAM GR14;
USES Crt, Graph;
VAR k, d1,d2: integer;
BEGIN Clrscr; d1:= Detect; Inutgraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor (5); Setviewport (100,50,400,450, True);
Setcplpr (15); Setfillstyle (1,15);
Rectangle (100,50,200,350); (*төртбұрыш шығару*);
Floodfill (102,52,15); Setcolor (4); Setfillstyle (1,4);
Circle (150,100630); (*шеңбер салып бояу*)
Floodfill (150,100,4); Setcolor (14); Setfillstyle (1,14);
Circle (150,200,30); (*шеңбер салып бояу*)
Floodfill (150,200614); Setcolor (2); Setfillstyle (1,2);
Circle (150,300,30); Floodfill (150,300,2);
Readln; Closegraph;
END.
6. Жұлдызды аспан суретін шығару.
PROGRAM GR15;
USES Crt, Graph;
VAR d1,d2:Integer; X: Word;
BEGIN d1:=DETECT; InitGraph (d1,d2,’ ’);
Randomize; k:=1;
For k:=1 No 2500 Do Begin X:= Random (16);
PutPixel (Random(600), Random (450),X); End;
Setcolor (14)6 Setfillstyle (1,14);
Circle (500,100,35); Floodfill (500,100,14); Delay (1700);
Repeat Unti KeyPressed; Closegraph END
203. Шахмат тақтасының суретін шығару.
PROGRAM GR16;
USES Crt, Graph;
VAR I,k,d1,d2: Integer;
BEGIN Clrscr; d1:= Detect; inigraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor (14); Setcolor (3); Bar (90,90,450,450);
For k:=1 To Do
For i:=1 To 4 Do Begin
Setfillstyle (1,3); Bar (k*90,i*90,k*90+45,i*90+45);
Bar (k*90+45,i*90+45,k*90+90,i*90+90); End;
Settextstyle (1,0,1);
Outtextxy (100,65,’a b c d e f g h’);
Outtextxy (100,450,’h g f e d c b a’);
Settextstyle (1,2,1);
Outtextxy(65,70,’1 2 3 4 5 6 7 8’);
Outtextxy (450,70,’8 7 6 5 4 3 2 1’);
Repeat Until Keypressed;
END.
7. Sin (X) функциясының графигін салу.
PROGRAM GR17;
USES Crt, Graph;
VAR X,k,d1,d2: integer;
BEGIN
Clrscr; d1:= Detect; inigraph (d1,d2,’C:\TP\bgi ’);
Setbkcolor (1);
For X:=1 To GetmaxX Do Begin
Putpixel (X,Trunc(Sin(X/20)*70)+GetmaxY Div 2,5);End;
Readlin; Closegraph;
END.
8.Cos функциясының көмегімен әртүрлі кездейсоқ түзулер шығару.
PROGRAM GR 18;
USES Crt, Graph;
VAR X, d1,d2,A1,A2,A3,A4,A5: integer; X1,X2,Y1,Y2,T,D: Real;
BEGIN d1:=Detect; lnitgraph (d1,d2,’’);
Repeat Setfillstyle (1,3); Bar (0,0,GetmaxX,GetmaxY); Setcolor (0);
A1:= Random (5); A2=Random(5); A3=Random(5);
A4:=Random(5); A5:=Random (5)*2; T:=0; Setcolor(Random(4));
Repeat if Random (5)=1 Then Setcolor (Random(14));
D:=T+A5;
X1:=(1.5*Cos(A1*T)+1.5*Cos(A2*2*T))*60;
X2:=(1.5*Cos(A1*D)+1.5*Cos(A2*2*D))*60;
Y1:=(1.5*Cos(A3*7)+1.5*Cos(A4*2*t))*60;
Y2:=(1.5*Cos(A3*D)+1.5*Cos(A4*2*D))*60;
Line(Round(Y1)+GetmaxX Div2, Round(X1)+GetmaxY Div2,
Round(X2)+GetmaxX Div2, Round (Y2)+Getmax YDiv2);
T:=T+0.1; Delay (1500) Until T>=5;
Until Keypressed; Closegraph;
END.
9. Фигуралар мен текст жылжыту.
PROGRAM GR 20;
USES Crt, Graph;
VAR k, d1,d2: Integer;
BEGIN Clrscr; d1:=Detect; Initgraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(14); SEtcolor(3); Settextstyle (1,0,7);
For k:=1 To 455 Do Begin
Setfillstyle (1,13); Bar (k+15,100,k+50,150);
Outtextxy (k+5,200, ‘Text’);
Setfillstyle (1,3); Fillellipse (k+10,350,50,50); Delay (1800);
Cleardevice;End; Repeat Until Keypressed; Closegraph;
End.
10. Экранда әртүрлі фигураларды дыбыс шығарып жылжыту.
PROGRAM GR21;
USES Graph, Crt;
VAR K,d1,d2:Integer;
BEGIN Clrscr; d1:=Detect; Initgraph(d1,d2.’’);
Setbkcolor (7); Setbkcolor(6);
Repeat For K:=1 To 60 Do begin Sound (10*K);
Rectangle (10*K,10,20*K,20);
RECTANGLE (10+K,100,40+K,40);
Rectangle (320,10*K,340,20*K);
Circle (GetmaxX Div 2, GetmaxY Div2,20*K);
Circle (K*10-5,K*10-5,K*4-2);
Circle (50+K+100,50,30);
Delay(3000); Cleardevice;Putpixel (5,200*K,9);
Nosound; End; UntilKeypressed; END.
11.Экранда әртүрлі шеңберлерді дыбыспен қозғалту.
PROGRAM GR21;
USES Graph, Crt;
VAR K,d1,d2:Integer;
BEGIN Clrscr; d1:=Detect; Initgraph(d1,d2, ’ ’);
Setbkcolor (7); Setbkcolor(6);
Repeat For K:=1 To 60 Do Begin Sound (10*K);
Circle (K*10-5,K*10-5, K*4-2); Circle (K*12-5, K*12-5,K*5-2);
Circle (K*14-5,K*14-5,K*6-2); Delay (3000);
Cleardevice; Nosound; End;
For K:=60 Downto 1 Do Begin Sound (20*K);
Circle (K*10-5,K*10-5,K*4-2); Circle (K*12-5,K*12-5,
K*5-2);
Circle(K*14-5, K*14-5,K*6-2);
Delay (3000); Cleardevice; Nosound;
End; Until Keypressed;
END.
12.Экранда тік төртбұрыш жылжыту.
а) Х осі бойымен жылжыту:
PROGRAM GR21;
USES Graph, Crt;
VAR d1,d2,K:Integer;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
If GraphResult <>0 Then Halt (1);
For k:=1 To 100 Do Begin
Setbkcolor(2); Setfillstyle (1,5);
Bar (K+100,200,K+300,350);
If K<100 Then Begin
Delay(700);
Cleardevice End:End;
Readln; Close; END.
ә) Y осі бойымен жылжыту:
PROGRAM GR21;
USES Graph, Crt;
VAR d1,d2,K:Integer;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
If GraphResult <>0 Then Halt (1);
For k:=1 To 100 Do Begin
Setbkcolor (2); Setfillstyle (1,5);
Bar (200,K+50,400,K+250);
If K<100 Then Begin
Delay (700);
Cleardevice End; End;
Readln; CloseGrapx; END.
13.Экранға әртүрлі параметрлермен текст шығару.
PROGRAM GR11;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(2);
Settextstyle (1,0,10); Outtextxy (100,100, ‘TEXT’);
Settextstyle (3,1,5); Outtextxy (150,250, ‘TEXT’);
Readln;CloseGraph; END.
PROGRAM GR111;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(2); Settextstyle (1,0,1);
Settextstyle (2,1,2,1); Outtextxy (100,100, ‘TEXT’);
Settextstyle (1,2,1,2); Outtextxy (150,250, ‘TEXT’);
Settextstyle (14,3,22,5); Outtextxy (100,300, ‘TEXT’);
Readln;CloseGraph; END.
PROGRAM GR111;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer; T:String;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(2); Settextstyle (1,0,1);
T:= ‘TEXT’; Outtextxy (200,100, T);
Rectangle (200,100+Textheight(T)) Div 4, 200+Textwidth (T),
100+Textheight (T));
Readln;CloseGraph; END.
PROGRAM GR111;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(2); Settextstyle (1,0,1);
Settextstyle (2,1,); Outtextxy (200,100’(X+Y)’);
Settextstyle (0,0); Outtextxy (200,100,’3’);
Readln;CloseGraph; END.
14.Экранда әртүрлі боялған тіктөрбұрыштар шығару.
а)бояу стилі Setfillstyle процедурасымен орнатылған тік төрбұрыш:
PROGRAM GR7;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; Initgraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(9);
Setfillstyle (1,5); Bar (100,100,400,450);
Readln;CloseGraph; END.
ә) бояу стилі Setfillpatern процедурасымен орнатылған тік төртбұрыш:
PROGRAM GR71;
USES Graph;
CONST P:Fillpatterntype = ($10,$22,$34,$46,$34,$22,$10);
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; Initgraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(9);
Setfillstyle (P,1); Bar (100,100,400,450);
Readln;CloseGraph; END.
б)екі параллелепипедті бірінің үстіне бірін отырғызып салу:
PROGRAM GR72;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; InitGraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(2); Settextstyle (1,5);
Bar 3D (150,120,300,160,80, True);
Bar 3D (150,160,300,350,80, False);
Readln;CloseGraph; END.
15. Экранда боялған тік төртбұрыш шығару.
PROGRAM GR8;
USES Graph;
VAR d1, d2: Integer;
BEGIN d1:= Detect; Initgraph (d1,d2,’’);
Setbkcolor(9); Setbkcolor(5); Setbkcolor(1,5);
Rectangle (100,150,230,250);
Floodfill (150,200,5);
Rectangle (300,150,530,450);
Floodfill (350,200,5); Readln;CloseGraph;
END.100>100>2>7>40>1000>100>
Достарыңызбен бөлісу: |