|
Абай бойынша, адам өзінде мынаны тәрбиелеуі керек: Адамгершілікті
|
Дата | 16.01.2024 | өлшемі | 446.5 Kb. | | #489238 |
| философия тест
Абай бойынша, адам өзінде мынаны тәрбиелеуі керек:
Адамгершілікті
Ерікті
Жануарларға деген сүйіспеншілікті
Игілікті
Өзіне деген махаббатты
Абай қазақ әдебиетінде қандай бағыттың негізін қалаған болып саналады:
Сыншыл реализмнің
Модернизмнің
Романтизмнің
Классицизм
Символизмнің
Абай қазақ қоғамының жағдайын қалай сипаттайды?
білімдікті талап ететін, сыни көзқараста
ол баға бермейді
алтын ғасыр ретінде
мәлімет ретінде
анық мақсатқа жету жолындағы кезең ретінде
Абай Кұнанбаев өзінің философиясында қандай принципті жариялайды?
"Адам бол!"
"Ешқашан тұтқынға берілме"
"Бәрі де судай ағып жатыр"
"Білім - күш"
"Мақсат қолданған тәсілдерді ақтайды"
Абайламаушылық батылдыққа ұқсас, ысырапшылдық жомарттыққа ұқсас, әзілқойлық өткір тілдікке ұқсас, жағынушылық инабаттылыққа ұқсас, екі жүзділік, жорталық адалдыққа ұқсас» - деген Фарабидің пікірін сипаттайды:
диалектика
догматизм
агностицизм
метафизика
идеализм
Абай философиясындағы негізгі мәселелер:
Мораль мәселелері.
Жаһандану және қазақ баласы.
Әдемілік және әсемдік.
Табиғат пен қоғамның арақатынасы.
Жаратылыстану мәселелері.
А.Бергсон «... бұл интеллектуалдық көңіл алудың түрі арқылы заттың ішкі әлеміне енуге болады, оның ішіндегі бірден - бір, әрі айтып жеткізе алмайтын нәрсемен тұтасып кету мақсатында» деп анықтаған танымның түрі:
интуициялық
сезімдік
пайымдаушылық
тәжірибелік
интеллектуалдық
Абсолюттік адамгершілік заңын ұстану адамның негізгі ізгіліктері...
Кантияндықта
Платонизмде
Христиан философиясында
Марксизмде
Жаңа дәуір философиясында
Абсолюттік идеяның өзіндік дамуын, «Рух феноменологиясын» кім түсіндірді?
Гегель
Юм
Бэкон
Фихте
Кант
«Абсурд (Сандырақ)» философиясының авторы:
Камю
Леви-Стросс
Бубер, Бахтин
Хайдеггер
Ясперс
Августин Аврелийдің қағидасы:
Дүниені жаратқан Құдайға жүгінбейтін философтардан сақ болу керек.
Өзіңді өзің танып-біл.
Менің білетінім, мен ештеңе білмеймін.
Байқаңыз, философияның тылсым дүниесіне сіз де түсіп кетіп жүрмеңіз.
Ақыл Сенімнен тәуелсіз.
Августиннің пікірінше:
Адамның өмірін Құдай өзінің ерік-жігерімен алдын aлa анықтап қояды.
Адам өз өмірін реттеуге қабілетті.
Адам мәңгілік өмір сүреді.
Адам қоғам дамуының заңдылықтарына бағына отырып өмір сүреді.
Адам дүниеге жоба түрінде келеді.
Августин Блаженный жазған басты еңбегін көрсетіңіз:
«Құдай қаласы туралы»
«Музыка туралы»
«Тәртіп туралы»
«Академиктерге қарсы»
«Монадология»
Аверроэс - ол:
Ибн Рушд.
Омар Хайям.
Әл-Фараби.
Ибн Сина.
Әл Газали.
Авиценна-ол:
Ибн Сина.
Иоан Скот Эриуген.
Уильям Оккам.
Дунс Скот.
Әл - Ғазали.
Агностицизмге анықтама беріңіз:
дүниені танып-білуге болмайды;
білім ақиқаттылығының айғағы (критерийі) практикалық пайдада жатыр дейтін ілім;
дүниені танын-білу күмәнді;
адам танымы әрқашанда относительді;
дүниені танып-білуге болады;
Агностицизмнің өкілдерін анықта:
Юм, Кант
Пифагор, Платон
Платон, Гегель
Кант, Платон
Кант, Гегель
Ағарту дәуірінің рационализмі кімнен басталады?
Декартпен.
Лейбницпен.
Дидромен.
Вольтермен.
Гельвециймен.
Ағартушылық дәуірінің негізгі идеялары қандай?
ғылымға табыну және адамзат прогресі туралы идея
тағдырға сену мен маңдайға жазылуды мойындау
құдай және мәңгілік өлмеу туралы идеялары
айқын және дара идеялар
қандай да болсын идеялардың жоқтығы
Ағартушылық философиясының басты міндеті неде?
«Ақыл-ой» патшалығын орнату.
Ғылым мен білімді тарату.
Қоғам игілігін орнату.
Қоғамда жатсынуды жою.
Азаматтық теңдікті орнату.
«Адам барлық заттардың өлшемі: бар заттардың барлығының өлшемі, жоқ заттардың жоқтығының өлшемі» деген:
Протагор.
Фалес.
Демокрит.
Пифагор.
Сократ.
Адамдардың әлемді көркемдік игеруге бағытталған рухани-практикалық іс-әрекетінің саласы:
өнер
ғылым
дін
философия
мораль
Адамдардың мәңгілік, айрылмас, туа біте болымды құқықтары:
табиғи
мүліктік
жан-ұялық
азаматтық
тұрғын үйге деген
Адам дегеніміз:
биоәлеуметтік жан иесі
әлеуметгік жан иесі
космостық жан иесі
кұдайдың жаратқаны
биологиялық жан иесі
Антропология - ол ...
Адам туралы ілім
Қоғам туралы ілім
Таным туралы ілім
Даму туралы ілім
Ғылым туралы ілім
Адамзат баласын сұлулыққа, мәдениеттілікке образдар арқылы баулу
эстетикалық сана
діни сана
моральдық сана
праволық сана
саяси сана
Адамзат болашағын болжаудың зандылықтарын зерделейтін ғылым қалай аталады?
Футурология.
Магия
Евгеника.
Астрология.
Космонавтика.
«Адамзат тарихы адамзаттың прогресс пен білімділік үшін күрес тарихы» деп тұжырымдаған:
Вольтер
Дидро
Гассенди
Монтескье
Руссо
Адам іс-әрекетінде сананың алатын орны:
Санада ұғынумен қоса, сөйлеу қызметі де атқарылады
Сана адамның іс-әрекетінің идеалдық формасы
Ес, ерік, эмоциялар, ойлау қоғамдық тарихтың нәтижелері болып шығады
Адамда тек қана рационалдық саналы бастама бар
Сана -адамның іс-әрекетінің жалпыға бірдей идеалдылық түрі
Адамның дүниеге әрекеттік қарым-қатынасының өте маңызды түрі:
практикалық
танымдық
діни
эстетикалық
экологиялық
Адам қызметі - ол:
Тұтастай, жүйелі, дәйекті, белгілі нәтижеге бағытталған
Оның ойлары мен істерінде білінетін қоршаған дүниеге адамның қатынасы
Жеке адамды әлеуметтік нормаларға, рухани мәдениетке бейімдеу, оны еңбекке және болашақ өмірге дайындау
Адамның жеке тұлғаға, әлеуметтік қайталанбайтын, ерекше адамға айналу процесі (үрдісі)
Жалпы адамзаттык тәжірибені игеру деңгейіне қарай шынайы адамға айналу
«Адам - машина» деген еңбектің авторы:
Ламетри
Гольбах
Дидро
Гельвеций
Гассенди
Адам мен табиғаттың арақатынасы қандай:
Адам, қоғам және мәдениет бір уақытта табиғатқа қарсы да тұрады, қосылып та тұрады
Адам өзінің іс-әрекетінде өзін-өзі табиғатқа қарама-қарсы қояды
Адам табиғатты билеп түруы керек, себебі табиғат мәдениетке қарағанда түрсіз, ұйымдаспаған, ақылсыз, төмендеу
Адам табиғатқа қосылып тұр, ол - ұлы, табиғат ананың белгісі және туындысы
Адам табиғаттан үйрену керек, оған бағыну керек, оның себебі табиғат
Адамның аналитикалық тұжырымдамасы қандай?
Тиімді бол, сөзіңде тұр, айқын жоспар жасап, жұмысыңды алға жылжытып, іске асыр.
Бәрін де өз сезімдеріңнен өткізіп, олардың негізінде өз құндылықтарыңды, мінез-құлық, жүріс-тұрыс ережелеріңді әзірлеп, тап.
Істің мәнің түсінуге тырыс, ол үшін өзіңді жан-жақты дамытып, тіліңді жетілдір.
Бәріне күмәндан, басқалардың сөзіне ерме
Табиғат пен қоғаммен бірлікте бол, саған байланысты емес нәрселерді сабырлықпен қабыл ал, тағдырдың алдында жүрексінбе, ерлік пен даналық көрсет
Адамның біртұтастығына жету үшін және Ресейдегі қоғамдық өмірді жаңарту үшін славянофильдер қандай идеяны ұсынды?
қауым идеясын, оның рухани негізі ретінде орыс православиелік шіркеуі болу керек
өркениеттердің қақтығысуы туралы идеяны
коммунизм идеясын
"алтын орта жол" туралы идеяны
адам жаны көшіп-қонып тұрады деген идеяны
Адамның герменевтикалық тұжырымдамасы қандай?
Істің мәнін түсінуге тырыс, ол үшін өзінді жан-жақты дамытып, тілінді жетілдір.
Бәрін де өз сезімдеріңнен өткізіп, олардың негізінде өз құндылықтарынды, мінез-құлық, жүріс-тұрыс ережелерінді әзірлеп, тап
Табиғат пен қоғаммен бірлікте бол, саған байланысты емес нәрселерді сабырлықпен қабыл ал, тағдырдың алдында жүрексінбе, ерлік пен даналық көрсет
Бәріне күмәндан, басқалардың сөзіне ерме
Құдайға сеніп, намаз оқы, сүйіспеншілігінді көрсет, Құдайдың Шаһарын жерде сал
«Адам жаны таза тақта» деген қағида қай Жаңа заман философиясына тән?
Дж.Локк.
Б.Спиноза
Г.Лейбниц
Т.Гоббс.
Р.Декарт
Адамның жеке максимасы жалпы қоғамдық максима болғаны идеясын кім айтты?
Кант.
Фейербах.
Руссо.
Фихте.
Гегель.
Адамның марксистік тұжырымдамасы қандай?
Адам - қоғамдық қатынастардың жиынтығы; Бұл тордан секіріп шығу мүмкін емес, тек қана қорқақ әлеуметтік әділдікті тез жақындатуға еңбектенбейді
Табиғатпен, қоғаммен бірлікте бол, өзіңе байланысты емес нәрселерді сабырлықпен қабыл ал, тағдырдан жүрексінбе, ерлік пен даналық көрсет
Адамдар әділ тәртіптерді тек қана пікірлесіп, келісіп орнатуы мүмкін
Бәрін де өз сезімдеріңнен өткізіп, солардың негізінде өз құндылықтарыңды, мінез-кұлық, жүріс-тұрыс ережелеріңді әзірлеп тап.
Тоталитаризмге жол берме, біреудің еркіне көнбе, асқақтық пен әсемдікке ұмтыл
Адамның нағыз болмысын оның әлеуметтік қайта құру мақсатымен бір сарынға түсіру ұмтылыстары мына дәуірдің көптеген утопиялық концепцияларына тән:
Қайта өрлеу дәуірі
Қазіргі дәуір
Классикалық
Орта ғасырлық
Антикалық
Адамның постмодернистік (модернистіктен кейінгі) тұжырымдамасы қандай?
Тоталитаризмге жол берме, біреудің еркіне көнбе, асқақтық пен әсемдікке ұмтыл
Адам - қоғамдық қатынастардың жиынтығы; Бұл тордан секіріп шығу мүмкін емес, тек қана қорқақ әлеуметтік әділдікті тез жақындатуға еңбектенбейді
Бәрін де өз сезімдеріңнен өткізіп, олардың негізінде өз құндылықтарыңды, мінез-құлық, жүріс-тұрыс ережелерінді әзірлеп тап.
Бәріне күмәндан, басқалардың сөзіне ерме
Табиғат пен қоғаммен бірлікте бол, саған байланысты емес нәрселерді сабырлықпен қабыл ал, тағдырдың алдында жүрексінбе, ерлік пен даналық көрсет
Адам өз өмірінде дао принципі бойынша жүруі керек. Ол мынадай мағынаны білдіреді:
Жол
|
|