Ф.4-71
Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
Павлодар мемлекеттік педагогикалық институты
Қазақстан және шетелдер тарихы кафедрасы
5В011400 – «Тарих» мамандығы студенттеріне арналған
«Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдар» пәні бойынша
ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Павлодар
Ф. 4-72 БЕКІТЕМІН
ФжТ факультетінің деканы
__________ Қ.Текжанов
____________20 __ ж.
Құрастырушы: ____________ аға оқытушы Садыкова А.М.
Қазақстан және шет елдер тарихы кафедрасы
«Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдар»
пәні бойынша
5В011400 Тарих мамандығы студенттеріне арналған
Оқыту бағдарламасы
Бағдарлама ____20__ж. бекітілген оқу-жұмыс бағдарламасы негізінде жасалды.
___ __________20__ ж. Кафедра отырысында ұсынылды. №__ хаттама
Кафедра меңгерушісі______________А.Е. Кәрімова
Филология және тарих факультетінің ОӘК мақұлдады.
___ __________20__№____хаттама
ОӘК төрағасы __________
1 Оқытушы туралы мәлімет
Садықова Айгүл Маратқызы – «Қазақстан және шетелдер тарихы» кафедрасының аға оқытушысы.
Кафедрадағы қабылдау уақыты (№5-301а) топқа арналған кеңес кестесіне сәйкес.
2 Пән туралы мәлімет
Пән 5 семестр бойы 15 аптаға сай оқытылады. Пәннің жалпы көрсеткіші 135 сағат, оның 45 сағаты аудиториялық сабаққа және 90 сағаты студенттің өздік жұмысына арналған аудиториялық сағаттың сабақ түрлері күнтізбелік жоспарда көрсетілген.
«Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдар» курсы тарих мамандығы бойынша кәсіби мамандар даярлау бағдарламасының қажетті құрамдас бөлігі болып табылады.
Пәнді оқыту төмендегі пәндерден алған біліміне негізделеді: дүниежүзі тарихы, дінтану, ұлттық діндер тарихы, Қазақстанның қазіргі заман тарихы.
Пәннің мақсаты: қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың табиғатын, пайда болу және даму себептерін, қызметін оқып білу, оның элементтерін, құрылымын және басқа рухани іс-әрекет пен діни-дүниетанымдық жүйедегі орынын анықтау.
Пәнді оқытудың міндеттері:
-
дәстүрлі емес діни ағымдардың табиғаты, олардың дүниені танудың басқа формалары мен тиісті әлеуметтік институттары құрылымындағы рөлі мен орыны туралы біртұтас түсінік қалыптастыру дәстүрлі емес діни ағымдардың қоғамға ықпалы мен кері ықпал ету ерекшелігін көрсету;
-
рационалдық танымға қатысты балама болып табылатын жүйе өкілдеріне толеранттық пен діни төзімділіктің дүниетанымдық негізін қалыптастыру;
-
қазіргі қоғамда дәстүрлі емес діни ағымдардың алдағы уақытта таралу мүмкіндігін анықтау;
-
аталған діни құбылысты оқып білуде студенттерде жауапкершілік сезімі мен икемділікті тәрбиелеу;
-
аталған салаға қатысты діни, философиялық, діни-мистикалық, оккульттық әдебиетпен жұмыс істеу икемділігі мен дағды қалыптастыру.
Пәнді меңгергеннен кейін Сіз біліп шығасыз:
-
дәстүрлі емес діни ағымдар туралы негізгі зерттеулерді; ;
-
дәстүрлі емес діни ағымдардың пайда болу алғышарттарын және олардың құрылымдық ұйымдасуын;
-
қазіргі дінтану ғылымындағы тенденцияларды;
-
дәстүрлі емес діни ағымдардың тұрпаттамасы мен жіктелуін;
-
дәстүрлі емес діни ағымдардың шығу тегін, қалыптасу кезеңдерін, әлеуметтік-психологиялық ерекшеліктерін, пайда болу себептерін анықтау;
-
тарихи-теориялық талдау және дінтанулық зерделеу.
Пәнді меңгергеннен кейін Сіз істей аласыз:
-
дәстүрлі емес діни ағымдардың қалыптасу кезеңдерін ажыратып, талдай алу;
-
дәстүрлі емес діни ағым ілімдері мен деректерді дінтанулық тұрғыдан талдай алу;
-
дәстүрлі емес діни ағым доктриналары мен діни ғұрыптарды зерттеудің әдістемесі мен методологиясын анықтау.
Пререквизиттер:
«Қазіргі дәстүрлі емес ағымдар» пәнін оқып меңгеру келесі пәндерді оқуда алған білімдеріне негізделеді: философия, дінтану, ұлттық діндер тарихы, Қазақстанның жаңа және қазіргі заман тарихы.
Постреквизиттер:
«Қазіргі дәстүрлі емес ағымдар» курсын толық игеріп шығу әрі қарай әлем діндерінің тарихы пәнін меңгеруге мүмкіндік жасайды.
Құзыреттер:
Білімділік – тарихи мұра мен мәдени дәстүрге құрметпен қарап, сақтауға ниетті болу, мәдени және әлеуметтік ерекшеліктерге төзімділікпен қарау; ғылыми әдебиетті сұрыптап, талдай алу; әдебиттерді іздеу мен библиографиялық шолу жасау барысында компьютерлік техника мен ақпараттық технологияларды қолданып, жаһандық компьютерлік жүйелерді пайдалана білу; қазіргі ақпараттық қоғамның дамуы жағдайында ақпараттың мәні мен рөлін ұғынып, болуы мүмкін қауіптілік деңгейін ескере білу, ақпараттық қауіпсіздікті сақтаудың негізгі талаптарын орындау; ойлау мәдениеті, жазбаша және ауызша сөйлеу барысында ойды дұрыс жеткізе білу.
Кәсіби – дінтану саласында түрлі пайымдар мен кәсіби дәлелдерді логикалық тұрғыдан талдау; дінтану және дінтанулық пәндер бойынша ғылыми ақпаратты өздігінен іздеп тауып, өңдеу; дінтану тақырыптары бойынша ғылыми баяндамалардың тезистерін, ғылыми конференциялар мен дөңгелек үстелдерге арналған баяндамаларды өздігінен дайындау; жалпы білім беру мекемелерінде тарихи, қоғамдық және дінтанулық пәндерді оқыту үдерісінде дін тарихына қатысты, оның ішінде, қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдар бойынша алған білімдерді пайдалану; дінтанулық ақпаратты сын тұрғысынан талдап, жеткізу; қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдар бойынша алған білімдерді ескере отырып қоғамдағы діни ахуал жағдайына объективті баға беру.
3. Пәннің тақырыптық жоспары
(күндізгі бөлім, 2012 түсу жылы)
№ №
|
Пән тақырыптарының атауы
|
Сағат саны
|
дәр.
|
тәж.
|
СОӨЖ
|
СӨЖ
|
5 семестр
|
I
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың негізгі теориялық аспектілері
|
6
|
3
|
6
|
15
|
1
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарды зерттеу мәселелері
|
2
|
|
|
3
|
2
|
«Сананы басқару» мәселесіне қатысты пікір-таластар
|
|
1
|
3
|
4
|
3
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың таралуының құқықтық аспектілері
|
2
|
1
|
3
|
4
|
4
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы жалпы әлемдік қозғалыс
|
2
|
1
|
|
4
|
II
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың неохристиандық бағыты
|
9
|
4
|
6
|
20
|
5
|
Иса Мәсіхтің соңғы қасиетті күндері (мормондар) шіркеуі
|
2
|
|
|
3
|
6
|
«Ехоба куәгерлері» діни ұйымы
|
3
|
1
|
|
3
|
7
|
Жаңа елуіншілер шіркеуі
|
2
|
1
|
|
4
|
8
|
Жетінші күн адвентистері
|
2
|
|
|
4
|
9
|
Виссарион шіркеуі
|
|
1
|
3
|
4
|
10
|
XX-XXI ғғ. тоғысында неохристиандық ағымдар
|
|
1
|
3
|
2
|
III
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың неоориенталистік бағыты
|
6
|
2
|
3
|
15
|
11
|
Қазіргі неориентализм бастаулары
|
2
|
|
|
2
|
12
|
«Кришна санасы» халықаралық қоғамы
|
2
|
|
|
4
|
13
|
Бахаи қозғалысы
|
|
1
|
|
4
|
14
|
Аум Синрикё
|
2
|
|
3
|
1
|
15
|
Бхагаван Шри Раджниш (Ошо)
|
|
1
|
|
4
|
IV
|
Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың қазіргі синтетикалық бағыты
|
9
|
6
|
7,5
|
17,5
|
16
|
«Саентология» діни-мистикалық ағымы
|
2
|
1
|
2
|
5,5
|
17
|
Мунның «Біріккен шіркеуі» (муниттер)
|
2
|
1
|
2
|
4
|
18
|
Ахмадие қауымы. Сәләфилік. Таблиғ жамағаты
|
3
|
2
|
3,5
|
4
|
19
|
Кеңестен кейінгі пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдарының таралуы
|
2
|
2
|
|
4
|
|
Семестр бойынша барлығы
|
30
|
15
|
22,5
|
67,5
|
|
Пән бойынша барлығы
|
135
|
4. Теориялық курстың мазмұны
4.1 Дәріс сабақтарының мазмұны
1-тақырып. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарды зерттеу мәселелері. Терминдер мәселесі бойынша пікірталастар. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың пайда болу себептері. Жіктелуі. Белгілері. Таралу аймақтары.
2-тақырып. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың таралуының құқықтық аспектілері. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы АҚШ пен Батыс Еуропа заңнамасы. Роберт Котрелл баяндамасы. Ф. Флинн зерттеулері. Шетел және отандық баспасөзде орын алған пікір таластар. Қазақстан Республикасының «Діни іс-әрекет және діни бірлестіктер туралы» заңы (2011).
3-тақырып. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы жалпы әлемдік қозғалыс. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы халықаралық ұйымдардың құрылуы: FECRIS (Секталарды Зерттеу және Ақпарат беру Орталықтарының Еуропа Федерациясы), ADFI (Отбасыны қорғау ассоциациясы), Сұхбат орталығы (Дания) және т.б. А.Л. Дворкиннің Ириней Лионский атындағы секталарға қарсы орталықтың рөлі. Э.Баркер зерттеулері.
4-тақырып.Иса Мәсіхтің соңғы қасиетті күндері (мормондар) шіркеуі. Америкада құрылуы тарихы. Қазақстандағы мормондар. Джозеф Смиттің "ерекше дарынды" тұлғасы. Діни ілім негіздері. Конфессионалдық дереккөздер («Мормон кітабы») .
5-тақырып. «Ехоба куәгерлері» діни ұйымы. Қозғалыс тарихы. Құрылымы және миссионерлік қызметі. Қазақстанда таралуы. Чарльз Расселдың "ерекше дарынды" тұлғасы. Ілім негіздері. Конфессионалдық деректеркөздер: «Сторожевая башня», «Пробудитесь!» .
6-тақырып. Жаңа елуіншілер шіркеуі. Жаңа елуіншілер шіркеуінің тарихы. ХХ ғ. жаңа елуіншілер. "Ерекше дарындылық жаңару". Діни ілім және діни іс-тәжірибе. Глоссолалия. Қазіргі Қазақстандағы жаңа елуіншілер шіркеуі .
7-тақырып. Жетінші күн адвентистері. Қозғалыс тарихы. Құрылымы және миссионерлік қызметі. Қазақстанда таралуы. Сергей Тороптың "ерекше дарынды" тұлғасы. Діни ілім негізері.
8-тақырып. Қазіргі неоориентализм бастаулары. Неоиндуизм – тарихы және эволюциясы. «Рамакришна Миссиясы», Вивекананда, Д.Кришнамурти, «Интегралды йога» (Шри Ауробиндо). «Трансенденталды медитация» (Махариши Махеш Йога). Сатьи Саи Баба культі. «Ананда марга», «Брахма кумарис», «Шри Чинмой» және т.б. Ашрам – құрылымдық ұйым түрі.
9-тақырып. «Кришна санасы» халықаралық қоғамы. Вайшнавизм тарихы. Бхакти қозғалысы. Чайтаньи миссиясы. МОСК ұйымының құрылуы. Шрила Прабхупада (Абхай Чаран Дей) қызметі. Ілім негіздері. Діни ғұрыптық іс-тәжірибе. Бхагавадгита. Негізгі конфессионалдық дереккөздер: «Шриманд-бхагаватам», «Шри ишопанишад» және т.б. Қазақстанда қазіргі кездегі ұйымның қызметі.
10-тақырып. Аум Синрикё. Құрылу тарихы. Қазақстандағы қызметі. 1995 ж. наурызда Токиода болған трагедиялық оқиғалар. "Аум Ақиқаты ілімі". Сёко Асахараның "ерекше дарынды" тұлғасы. Конфессионалдық дереккөздер: «Хақ діннің қажетті шарттары», «Шексіз бақытқа жету жолы» және т.б. Юдзимиро Накамура зерттеулері («Жапон мәдениетіндегі жамандық және күнә»).
11-тақырып. «Саентология» діни-мистикалық ағымы. «Саентология шіркеуінің» тарихы. Ілім негізі: «Дианетика». Рон Луи Хаббардтың "ерекше дарынды" тұлғасы. Саентологтардың заң бұзушы іс-әрекеті. Қозғалыс жақтастары мен дұшпандары. Қазақстандағы іс-әрекеті.
12-тақырып. Мунның «Біріккен шіркеуі» (муниттер). Тарихы. Ілім негізі – «Діни қағидат». Сен Мён Мунның өмірбаяны. Конфессионалдық дереккөздер («Құдай және біздер» және т.б.). Ғалымдар мен дін мамандарының мунизмге берген бағалары. Қазақстандағы іс-әрекеті.
13-тақырып. «Ахмадие» қауымы. Салафилік. «Таблиғ жамағаты» ағымы. Тарихы. Іс-әрекеті. Ілім негіздері (доктрина). Қазақстанда таралуы (3 сағат)
14-тақырып. Кеңестен кейінгі пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдарының таралуы. Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдары және саясат. «Анастасия» культі. Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдары («Радастея», «Бажовцы» және т.б.). Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдарына ғалымдар мен дін мамандарының көзқарастары (С.Филатов, А.Щипков, А.Кураев және т.б.). Қазақстанда пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдары («Ата жолы», «Алля Аят», т.б.). Әлемдегі сатаналық топтар.
4.2 Тәжірибелік сабақтардың тізбесі
1-тақырып. «Сананы бұрмалау» мәселесіне қатысты пікір-таластар (1 сағат).
1. Сананы бұрмалауға мәселесіне қатысты альтернативтік ұстанымдар (Ю. Полищук – Ю. Савенко).
2. Индоктринация. «Санысына келтіру».
3.«Деструктивті культтердің» сипатбелгілері (С. Хассан, Р. Лифтон., М. Сингер и др.).
Әдебиет:
1. Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
2. Богданов В.А., Лисовский В.Т. Новые религиозные движения: отклонение или норма? // Вестник С.Петербургского университета,1995. Серия 6. Выпуск 4. декабрь.-с.65.
3. Гудинг Д. Все ли религии ведут к Богу? // Поиск, 1991, 13-19 декабря.
4.Киселев Г.С. Современный мир и «новое» религиозное сознание // Вопросы философии, 2000, №6
5.Полищук Ю.И. Влияние деструктивных религиозных сект на психическое здоровье и личность человека // Журнал практического психолога, 1997, №1.
2-тақырып. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдардың таралуының құқықтық аспектілері .
1. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы АҚШ пен Батыс Еуропа заңнамасы.
2. Роберт Котрелл баяндамасы.
3. Ф. Флинн зерттеулері.
4. Шетел және отандық баспасөзде орын алған пікір таластар.
5. Қазақстан Республикасының «Діни іс-әрекет және діни бірлестіктер туралы» заңы (2011) (1 сағат).
Әдебиет:
1.Рулев С.П. Неорелигия и будущее человечества // Философские исследования, 1995 (или), №2.
2.Богданов В.А., Лисовский В.Т. Новые религиозные движения: отклонение или норма? // Вестник С.Петербургского университета,1995. Серия 6. Выпуск 4. декабрь.-с.65.
3.Гудинг Д. Все ли религии ведут к Богу? // Поиск, 1991, 13-19 декабря.
4.Доктур Т. Новые религиозные движения в посткоммунистической Европе // Диа-Логос: Религия и общество. – М,1997. – с.340-347.
3-тақырып. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы жалпы әлемдік қозғалыс. Қазіргі дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы халықаралық ұйымдардың құрылуы.
1. FECRIS (Секталарды Зерттеу және Ақпарат беру Орталықтарының Еуропа Федерациясы).
2. ADFI (Отбасыны қорғау ассоциациясы).
3. Сұхбат орталығы (Дания).
4. А.Л. Дворкиннің Ириней Лионский атындағы секталарға қарсы орталықтың рөлі.
5. Э. Баркер зерттеулері.
Әдебиет:
1. Гудинг Д. Все ли религии ведут к Богу? // Поиск, 1991, 13-19 декабря.
2.Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
3.Киселев Г.С. Современный мир и «новое» религиозное сознание // Вопросы философии, 2000, №6.
4-тақырып. «Ехоба куәгерлері» діни ұйымы
1. Қозғалыс тарихы.
2. Құрылымы және миссионерлік қызметі.
3. Қазақстанда таралуы.
4. Чарльз Расселдың "ерекше дарынды" тұлғасы.
5. Ілім негіздері (доктринасы).
6. Конфессионалдық деректеркөздер: «Сторожевая башня», «Пробудитесь!».
Әдебиет:
1. Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
2. Доктур Т. Новые религиозные движения в посткоммунистической Европе // Диа-Логос: Религия и общество. – М,1997. – с.340-347.
3. Рулев С.П. Неорелигия и будущее человечества // Философские исследования, 1995 (или), №2.
4. Богданов В.А., Лисовский В.Т. Новые религиозные движения: отклонение или норма? // Вестник С.Петербургского университета,1995. Серия 6. Выпуск 4. декабрь.-с.65.
5.Гудинг Д. Все ли религии ведут к Богу? // Поиск, 1991, 13-19 декабря.
5-тақырып. Жаңа елуіншілер шіркеуі
1. Жаңа елуіншілер шіркеуінің қалыптасу тарихы.
2. ХХ ғ. жаңа елуіншілер.
3. "Ерекше дарындылық жаңару".
4. Діни ілім және діни іс-тәжірибе. Глоссолалия.
5. Қазіргі Қазақстанда жаңа елуіншілер шіркеуі.
Әдебиет:
1. Рулев С.П. Неорелигия и будущее человечества // Философские исследования, 1995 (или), №2.
2.Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
3. В.А., Лисовский В.Т. Новые религиозные движения: отклонение или норма? // Вестник С.Петербургского университета,1995. Серия 6. Выпуск 4. декабрь.-с.65.
6-тақырып. Виссарион шіркеуі
1. Қозғалыс тарихы.
2. Құрылымы және миссионерлік қызметі.
3. Сергей Тороптың "ерекше дарынды" тұлғасы.
4. Діни ілім негіздері.
Әдебиет:
1.Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
2. Доктур Т. Новые религиозные движения в посткоммунистической Европе // Диа-Логос: Религия и общество. – М,1997. – с.340-347.
3. Кривельская Н.В. Секты: угроза и поиск защиты. – М, Благовест, 1999
7-тақырып. XX-XXI ғғ. тоғысында неохристиандық ағымдар
1.«Иса Мәсіх шіркеуі» (Бостон қозғалысы).
2.Д.Б.Берг «Жанұясы».
3. Американдық діни қайраткер Д. Кореш ілімі.
4. В.Береславскийдің «Богородтық орталығы»
Әдебиет:
1. Кураев А. Из жизни сект: Во что веруем? // Огонек, 1994, №19-20.
Митрохин Л. Веру нащупываем от противного // Новое время, 1996, №2.
2. Фаликов Б., Успенский М. Сектопатология: (об отношении к новым религиям // Новое время, 1997, №14. – с.32-34.
3.Леван А. Киладзе. Скоростная дорога в ад. – М, Альтерра,1999.
8-тақырып. Бахаи қозғалысы
1. Ирандағы бабидтік қозғалыс.
2. «Китаб-и-Иган» - діни оқытушылық мәтін.
3. Діни ғұрып.
4. Әкімшілік жүйе.
5. Жалпылық әділет үйі (Хайфа).
Әдебиет:
1. Леван А. Киладзе. Скоростная дорога в ад. – М, Альтерра,1999.
2.Кураев А. Из жизни сект: Во что веруем? // Огонек, 1994, №19-20.
Митрохин Л. Веру нащупываем от противного // Новое время, 1996, №2.
3. Фаликов Б., Успенский М. Сектопатология: (об отношении к новым религиям // Новое время, 1997, №14. – с.32-34.
9-тақырып. Бхагаван Шри Раджниш (Ошо) культі
1. Орегонадағы Раджнишпурам коммунасы (АҚШ).
2. Діни кітаптар: «Түбі мен ұшар басы», «Ғайыпты ұғу», «Бастайдың бастауы».
3. Діни ілім негіздері: «Зорба-будда» идеалы. Динамикалық медитация. 4.«Сарғылт кітап». «Раджниш Інжілі».
5. Ғылыми және дін мамандарының дереккөздерінде ілімге қатысты берілген баға (А.Ткачёва, Э.Вандерхилл, А.Дворкин және басқалар.).
Әдебиет:
1. Фаликов Б., Успенский М. Сектопатология: (об отношении к новым религиям // Новое время, 1997, №14. – с.32-34.
2. Леван А. Киладзе. Скоростная дорога в ад. – М, Альтерра,1999.
3.Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
10-тақырып. «Саентология» діни-мистикалық ағымы.
1. Саентология тарихы.
2. Ілімнің негізі – «Дианетика».
3. Рон Луи Хаббардтың "ерекше дарынды" тұлғасы.
4. Саентологтардың заңсыз іс-әрекеті.
5. Қазақстанда таралуы.
Әдебиет:
1.Жетписов С.К. О религиозной ситуации и некоторых проблемах взаимоотношений государства и религиозных организаций в Республики Казахстан. /Религия и право: Информационный бюллетень Комитета по делам религий Министерства юстиции Республики Казахстан, 1(9)/2009 - Астана: Комитет по делам религий МЮ РК, 2009. - 148 с. 6
2.Даниленко Л. М. Роль религиоведческой экспертизы в профилактике распространения идей религиозного экстремизма./Религия и право: Информационный бюллетень Комитета по делам религий Министерства юстиции Республики Казахстан, 2(10)/2009 - Астана: Комитет по делам религий МЮ РК, 2009. - 148 с. 5.
3.Дворкин А. Л. Сектоведение. Тоталитарные секты. Опыт систематического исследования. 3-е изд., перераб. и доп. - Н. Новгород Невского , 2003.
4.Костюкович П.И. Религиоведение: Учебное пособие для студ. вузов / П.И. Костюкович. – Минск: Новое знание, 2001.
5.Яблоков И.Н.Религиоведение: учеб. пособие : в 2 ч. / И. Н. Яблоков. - М. : 1998.
11-тақырып. Мунның «Біріккен шіркеуі» (муниттер)
1. Тарихы.
2. Ілім негізі – «Діни қағидат».
3. Сен Мён Мун өмірбаяны.
4. Конфессионалдық дереккөздер («Құдай және біз» және т.б.).
5. Ғалымдар мен дін мамандарының муннизмге қатысты көзқарастары
6. Қазақстанда ұйымның іс-әрекеті.
Әдебиет:
1. Кривельская Н.В. Секты: угроза и поиск защиты. – М, Благовест, 1999
2.Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
3. Булгаков С. Секты нового времени // История. Приложение к газете «Первое сентября», 1993, №13-14.
12-тақырып. «Ахмадие» қауымы. Салафилік. «Таблиғ жамағаты» ағымы
1.«Ахмадие» қауымы: тарихы, ілім негіздері, Қазақстандағы іс-әрекеті.
2. Салафилік: діни ілім негіздері, негізгі ағымдары. Деректік негізі. Қазақстанда таралуы.
3. «Таблиғ жамағаты»: тарихы, діни ілім негіздері, Қазақстандағы іс-әрекеті.
Әдебиет:
1. Рулев С.П. Неорелигия и будущее человечества // Философские исследования, 1995 (или), №2.
2.Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
3. В.А., Лисовский В.Т. Новые религиозные движения: отклонение или норма? // Вестник С.Петербургского университета,1995. Серия 6. Выпуск 4. декабрь.-с.65.
13-тақырып. Кеңестен кейінгі пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдарының таралуы
1. Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдары және саясат.
2. «Анастасии» культі.
3. Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдары: «Радастея», «Бажовшылар» және т.б.).
4. Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдарына қатысты ғалымдар мен дін мамандарының берген бағасы (С.Филатов, А.Щипков, А.Кураев и др.).
4. Пұтқа табынушылықтың жаңа ағымдарының Қазақстанда таралуы («Ақ жол», «Ата жолы», т.б.).
5. Әлемдегі сатаналық топтар.
Әдебиет:
1. Саввин А.В. Современный сатанизм: идейные истоки, доктрина, практика. – М, 1999.
2. Филатов С., Щипков А. Языческий вызов христианству // Дружба народов, 1996, №3.
3. Винокуров А. Язычество во Христе. Эссе // Новое время, 1996, №21. – с.38-39.
4. Антоненко С. Нежить (размышление о современном язычестве) // Москва, 1996, №9.
5.Алексеевский А. Шабаш сатанистов: сатанисты травят традиционные религиозные организации России // Миссионерское обозрение, 1998. - №8.
6.Золотов О. Пещера дьявола (о секте сатанистов) // Труд, 1998. – 16 декабря.
7.Сандулов Ю.А. Тайный мир сатанистов: история и современность. – СПб, Лань, 1997
8.Сатанинские и демонические культы // Миссионерское обозрение, 1997. - №2.
-
Студенттерге ұсынылған өздігінен оқуға арналған тақырыптар
1. Мун Бірлестігі шіркеуіндегі «фандрайзинг» миссионерлік тәжірибесі.
2. Неошамандық: К.Кастанеданың «Дон Хуан ілімі» мысалында.
3.Джонстаун жаңғырығы: ХХ ғасырдағы дәстүрлі емес діни ағымдардың криминалдық көрінісі.
4. Д.Андреевтың «Розе мира» еңбегіндегі әлем діндерінің синтезі: мәдениеттанулық аспект.
5. «Кришна санасы» халықаралық қоғамының ерте қалыптасуы кезеңіндегі «хиппи» қозғалысы.
6. Екінші дүние жүзі соғысы жылдарындағы «Ехоба куәгерлерінің» іс-әрекеті.
7. «Рамакришна миссиясы» - ориентализмнің бастауы.
8. Р.Хаббардтың «теңіз ұйымы» - саентологияның авангардтық бөлімі.
9. Р.Бах жән П.Куэльо шығармашылығындағы «New Ege» идеологиясы.
10. Ш.Ла Вейдің «Қара мессасы» : қазіргі мәдениетте демонистік элементтері.
11. Постмодерн өнерінің қазіргі дәстүрлі емес діни қозғалыстарда көрініс табуы (Мартимандир, Гетеанум и др.).
12. Қазіргі неориентализм бастаулары.
13. «Ауровиль» коммунасы (Пандишери, Индия) қазіргі ашрам түрі ретінде.
14. Шотландиядағы Финдхорн қауымы – «аман қалу алқабы».
15. Батыс пен Шығыстың тоғысуы: 1893 ж. қыркүйектегі Чикаго (АҚШ) қаласындағы Әлемдік дін парламент.і
16. Клюний монастырлары – католик шркеуіндегі жаңа тенденциялар.
17. Тарихи және діни дереккөздерді қолдан жасау ("Велесов кітабы" мысалында).
18. Дәстүрлі емес діни ағымдарға қарсы конфессионалдық авторлардың оқу құралдары.
19. Джидду Кришнамурти – мессия теософия мессиясы.
20. П.Иванов еңбегі – дін ілімінің мәтіні ретінд.
21. «Алла Аят» (фархатшылар). Қазақстандағы іс-әрекеті.
23. Мун іліміндегі гендерлік фактор.
Ағымдағы үлгерім мен қорытынды бақылау түрлері бойынша көрсеткіштерді бөлу
№
|
СӨЖ түрі
|
Есеп беру формасы
|
Бақылау түрі
|
Көлемі (сағаттар)
| -
|
Дәріс сабақтарына дайындық
|
Жұмыс дәптері
|
Сабаққа қатысу
|
20
| -
|
Тәжірибелік сабақтарына дайындық, үй тапсырмаларын орындау
|
Жұмыс дәптері
|
Сабаққа қатысу
|
35
| -
|
Аудиториялық сабақтар мазмұнына кірмеген материалды қарастыру
|
Жазбаша
|
Конспект тексеру
|
35
| -
|
Семестрлік тапсырмаларды орындау
|
Презентация/
реферат
|
Семестрлік тапсырманы қорғау
|
5
| -
|
Бақылау шараларына дайындық
|
Тест
|
АБ1, АБ2 (коллоквиум, тест, т.б.)
|
5
|
Жалпы
|
90
|
5 Әдебиеттер
Негізгі:
1.Елімізде тыйым салынған және дәстүрлі емес діни ағымдар.-Шымкент, 2015.
2. Әбсаттар қажы Дербісәлі. Ислам және заман. Алматы, 2003. - 560 б.
3. Діндер үнқатысуы және адамзат тағдыры. ҚР Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Әлемдік және дәстүрлі діндер лидерлерінің III съезінде сөйлеген сөзі//Егемен Қазақстан. 2 шілде 2009 ж.
4. Галицкая И.А. Новые религиозные культы и школа: пособие для руководителей руководства образования и учителей. – М, Сентябрь, 2001.
5.Киселев Г.С. Современный мир и «новое» религиозное сознание // Вопросы философии, 2000, №6
6.«Нетрадиционные религии» в посткоммунистической России // Вопросы философии,1996, №12.
7.Дворников В.В. Краткий обзор современной зарубежной историографии по проблеме новых религиозных движений / В. В. Дворников // Межвузовские научно-методические чтения памяти К.Ф. Калайдовича: Сборник материалов. – Вып. 4. – Елец: ЕГПИ, 2001. – .С.108-112.
8.Костюкович П.И. Религиоведение: Учебное пособие для студ. вузов / П.И. Костюкович. – Минск: Новое знание, 2001.
9.История религии: учебник : в 2 т. / под общ. ред. И. Н. Яблокова. - 3-е изд., испр. и доп. - М. : Высш. шк., 2007 .
10.Дворкин А. Л. Сектоведение. Тоталитарные секты. Опыт систематического исследования. 3-е изд., перераб. и доп. - Н. Новгород Невского , 2003.
Қосымша:
1.«Дiни қызмет және дiни бiрлестiктер туралы» Қазақстан Республикасының
2011 жылғы 11 қазандағы № 483-IV Заңы
2.«Қазақстан Республикасында дiни экстремизм мен терроризмге қарсы iс-қимыл жөнiндегi 2013 - 2017 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарлама туралы» ҚР Президентiнiң 2013 жылғы 24 қыркүйектегi № 648 Жарлығы
3.Жетписов С.К. О религиозной ситуации и некоторых проблемах взаимоотношений государства и религиозных организаций в Республики Казахстан. /Религия и право: Информационный бюллетень Комитета по делам религий Министерства юстиции Республики Казахстан, 1(9)/2009 - Астана: Комитет по делам религий МЮ РК, 2009. - 148 с. 6.
4.Закон Республики Казахстан от 15 января 1992 года 1128-XII О свободе вероисповедания и религиозных объединениях (с изменениями, внесенными Указами Президента РК от 05.10.95 г. 2488; от 05.10.95 г. 2489
5.Даниленко Л. М. Роль религиоведческой экспертизы в профилактике распространения идей религиозного экстремизма./Религия и право: Информационный бюллетень Комитета по делам религий Министерства юстиции Республики Казахстан, 2(10)/2009 - Астана: Комитет по делам религий МЮ РК, 2009. - 148 с. 5.
6.Главацкая Е. Когда умолкнут все бубны…(от шаманства а православию) // Родина, 2000, №5. – с.81-84.
7.ҚР Мәдениет және спорт министрлігі Дін істері комитетінің ресми сайты: http://din.gov.kz/
8.Әлемдік және дәстүрлі діндер съезі: http://www.religions-congress.org/
9.Ақпараттық портал: http://e-islam.ru/
10.Ақпараттық портал: http://www.religare.ru
6 Курс саясаты
СӨЖ мерзімі сабақ кестесіне сәйкес өзгеріп отыруы мүмкін. Егер Сіз барлық сабақтарға кешікпей қатысып отырсаңыз, барлық сабақтарға дайындалып жүрсеңіз, барлық тапсырмаларды мерзімінде және сапалы орындасаңыз, онда бақылау шараларының күнтізбелік жоспарында көрсетілген ең жоғарғы ұпайда жинайсыз. Бақылау шараларының жоспарын, сабақтағы тәртіпті бұзушылық және сабаққа кешігушілік жазаланатын болады. Оқу үрдісіне қатысу дегеніміз - сабақтарға қатысу, топтық жұмысқа және талқылауларға дайын, белсенді болу.
Сіздің тәжірибешілік сабақтарға дайындығыңыз сауалдар қою арқылы, үй тапсырмаларын тексеру, топтың жұмысқа қатысуыңызбен тексеріледі. Сабақтарға ескертусіз және кешігусіз қатыссаңыз Сіз 2 ұпай аласыз. Егер Сіз сабаққа дайындалмасаңыз, онда тек қатысқандығыңыз үшін ғана бағаланасыз.Сабақ өткеннен кейінгі дайындық бағаланбайды.
СӨЖ мерзімінен кеш орындалуы (сабаққа дайындықтан басқасы) ұпайдағы төмендеуіне әкеп соғады:
-1 аптада кешігу - 1/3;
-аптадан артық кешігу - 2 есе.
Тәртіп бұзушылық үшін және сабақтың әр түріне кешугі, қатысқандығы үшін ұпай 2-ден, 0,5-ке дейін төмендеуі мүмкін.
Сабақтан шығарылып жібергені үшін қатысқаны үшін қойылатын ұпай және сабаққа дайындығы үшін қойылатын ұпай «0»-ге тең болады.
Әр семестрде пәндердің бөлімдеріне сәйкес өткен тақырыптар бойынша тест түрінде екі аралық бақылау қарастырылған. Егер Сіз бақылау сабағын себеппен босатқан болсаңыз, жеке тапсырма бойынша және оқытушының кеңесімен тапсыру мүмкіндігі ұсынылады. Семестр ішінде екі рет ағымдағы үлгерімнің қорытынды ұпайы анықталады. 50-ден төмен ұпай қанағаттанарлықсызға сәйкес.
Егер сіз аралық бақылауға қатыспасаңыз, онда сіздің рейтингіңіз анықталмайды, яғни ол «0»-ге тең болады.
Қорытынды емтихан тест түрінде өткізілетін болады. Емтиханды немесе жазбаша жұмыстарды орындауда көшіруге тыйым салынады. Пәндер бойынша қорытынды баға келесі формула бойынша анықталады:
Р1+Р2
Қ= ------------ *0,3+Е*0,4
2
100 балдық шкала бойынша, 1-2 жинаған рейтинг қорытындысы және емтихан анықталады.
Р1, Р2,Е - бұл әрине балл.
0,3; 0,3 және 0,4 - сәйкестендіріліп таразыланған бөлігі, институттың Ғылыми кеңесінің бекітімі бойынша.
Егер сіз емтиханда қанағатсыздандырылғандықтан (кемі 50 балл), онда сіздің пәндік бойынша алған қорытынды рейтинг анықтамайды, ал ведамостке «қанағатсыздандырарлық» деген баға енеді.
Достарыңызбен бөлісу: |