Жұмыс Бағдарламасы Этика пәні бойынша 050204 «Мәдениеттану»



Дата13.06.2016
өлшемі316.5 Kb.
#131602
түріЖұмыс бағдарламасы

Лист утверждения к рабочей программе дисциплины, разработанной на основании государственного общеобязательного стандарта образования специальности типового учебного плана



Форма

Ф СО ПГУ 7.18.1/07





Қазақстан Республикасының білім және ғылым Министрлігі

С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті

Философия және мәдениеттану кафедрасы


Жұмыс Бағдарламасы

Этика пәні бойынша

050204 – «Мәдениеттану» мамандықтарына арналған

Павлодар


Лист утверждения к рабочей программе дисциплины, разработанной на основании государственного общеобязательного стандарта образования специальности типового учебного плана



Форма

Ф СО ПГУ 7.18.1/07




БЕКІТЕМІН

ОЖ Проректоры ______ Н.Э.Пфейфер

«____»____________2008 ж. .



Құрастырушы: аға оқытушы Кулумжанов Н.Е.

«Философия және мәдениеттану» кафедрасы



ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ

Этика пәні бойынша

050204 – «Мәдениеттану» мамандықтарына арналған
Жұмыс бағдарламасы ҚР ММОС негізге алынып 3.08.274-2006.ж-дың, ҚР БҒМ № 779 бұйрығымен бекітіліп, типтік оқу жоспарына енгізілген

және ПМУ-нің оқу кеңесінің отырысында бекітілді ПМУ «____» _________200_ж., хаттама №_____


Кафедра отырысында ұсынылған « »__________ 200 ж.

Хаттама № __

Кафедра меңгерушісі ______________________Ерманов А.Ж.
Тарих және құқық факультетінің оқу-әдістемелік кеңесінде мақұлданған

« »_______ 200 ж. Хаттама № __


ӘК төрағасы ___________________________ Мошна Н.И.

КЕЛІСІЛДІ
Факультет деканы __________________ Акишев А.А. « »___ 200 ж.


ОӘБ МАҚҰЛДАНДЫ

ОӘБ бастығы______________________ Головерина Л.Т. « »___ 200 ж.



Этика – «Мәдениеттану» бағытындағы мамандықтары студенттердің этика оқулары бойынша білімдер мен теориясын теориялық этиканы мәдени-философиялық пәндер ретінде меңгерудегі мемлекеттік компоненттік пән. Пәнді оқып меңгеру студенттердің аналитикалық ойлауынн дамытуы тиіс, өзінде және потенциялды кәсіптік іскерлігінде моралдық және адамгершілік қасиеттерді тәрбиелеу.

Пәе мақсаты – этика теориясы мен тарихы бойынша толық білімдерді меңгеру.


Пәннің міндеттері:

  • Этика пәнінің және оның негізгі тарихи даму бұтақтарын анықтау;

  • Классикалық туындыларға арқа сүйей отырып, этиканың маңызды түсініктері мен мен моральдық танымын анықтау, мұнда қарастырылып отырған түсінік аса терең мағынаға ие болады;

  • Мәдениеттегі моральдың рөлін сипаттау, оның дәуірден дәуірге өзгеріп отырған нормативтік мазмұнының маңызды моралдық кодексте орын табуы;

  • Мораль түсінігін талдау, қазіргі пікір таластар мен әр түрлі бағытарға арқа сүйей отырып, оның пайда болуы мен пайда әдістерін анықтау;

  • қолданбалы этиканың аса өзекті мәселелерін қарастырып – оның ішінде нормативтік деңгейде ашық күйінде даулы күйінде қалып отырған (эвтаназия, өлім жазасы, әділетті зорлық мәселесі және т.б).

Студенттердің нені білуі және меңгеру қажеттігі жөніндегі талаптар:

- этикалық білімдер тарихы бойынша қажетті білімдерді қабылдай білу;

- алғашқы дерек көздермен жұмыс істей білу (классикалық этика-философиялық туындылармен);

- алған білімін өз дүниетанымы мен эрудициясын дамытуда пайдалана білу.

- өз сөйлеу мәнерін дұрыс қоя білу, өз ойын айту.

- этикалық концепция мен теорияларды талдай білу, компаративистиканы тарихи- салыстыру әдісі ретінде қолдана отырып.


Пререквизиттар:

Мамандыққа кіріспе, Философия, Логика, Ежелгі дүние тарихы.



Пәнді меңгеруге қажетті білім, білік, дағдылар

Пәнді оқып білу барысында студенттер нені меңгеріп шығу қажет: этиканың пайда болуы, оныің пәні мен мәні, этика түрлері деонтология, эвдемонизм, қайғыру этикасы, махаббат этикасы, метаэтика, қолдаңбалы этика, нормативтік этика және т.б.) діни этика этика, этика тарихы, этиканың орталық категориясындағы морал түсінігі.
Пәнді оқып білу барысында студенттер нені білукерек: өзіндік және және обьективті ойлау, этикалық жағдайларды бағалау ( кейс-стади әдісі), қолдабалы этикада жиі қолданылатын, қазіргі және классикалық этика теорияларына теориялық негіздеме беру, тарихи-салыстыру әдісін пайдалану, (этика) морал ғылымымен байланысты келесі пәндерді меңгеру.





тематический план

дисциплины






Форма

Ф СО ПГУ 7.18.2/07




ПӘННІҢ ТАҚЫРЫПТЫҚ ЖОСПАРЫ





Тақырыптың аты




Дәр.

Тәж.

Лаб.

СРС

1

2

3

4

5

6

1.

Этика, оның пәні, түрі, құрылымы

2

1

-

4

2.

Ежелгі Шығыстың этикалық білімдері.

2

1

-

5

3.

Антикалық этика

1

1

-

5

4.

Жаңа заман этикасы

1

1

-

5

5.

Жаңа заман этикасы

1

1

-

5

6.

Неміс классикалық этикасы

2

1

-

5

7.

19-20 ғ.ғ Батыс этикасы

2

1

-

5

8.

Қзақ этикасының тарихы

1




-

6

9.

Діни этика (Ұстаздық моральдық уағыздары: Будда, Моисей, И.Христос, Мұхаммед).

1

1

-

5

10.

Мәдениет тарихындағы адамгершілік

2

1

-

5

11.

Мораль адам өмірі мен қоғамындағы спецификалық құбылыстар: моралдың негізделуі және анықтамасы

2

1

-

5

12.

Морал тілі

2

1

-

5

13.

Моральдық мотивация

2

1

-

5

14.

Мораль және қоғамның басқа салалары

2

1

-

5

15.

Қолданбалы этика

2

1

-

5

16.

Зорлық және зомбылықсыз этикасы ( Соғыс аксиологиясы, өлім жазасы Терроризм және мораль)

1




-

5

17.

Биоэтика и медициналық этика

2

1

-

5

18.

Экологиялық этика

2

1

-

5

Барлығы:

30

15

-

90
КУРС ПӘНІНІҢ ТЕОРЕТИКАЛЫҚ МАЗМҰНЫ


Дәріс сабақтарының мазмұны
Дәріс I. Этика, оның пәні, түрі, құрылымы

"Этика", "мораль", "адамгершілік" түсінігі. Этика морал туралы білім ретінде және рухани мәдениет компонентіФилософиялық- гуманитарлық білімдер жүйесіндегі этиканың орны: этика "тәжірибелік философия" ретінде және адамгершілік теориясы. Этиканың сипаттамалық, түсіндірмелік теоретикалық және нормативтік-дүниетанымдық міндеттері. Вэтика түрлері: гуманистистік және авторитарлық этика. Этиканың нормативтік-құндылық мазмұн қарама-қайшылығы . Гедонизмнің антитезі және аскетизмі, ригоризм және эвдемонизм, эгоизм мен альтруизм, коллективизм және индивидуализмі. Этикалық блім құрылымы. Бақыт этикасы. Аксиология этиканың құндылық аспектісі, деонтология міндетті және тірі зат туралы этикалық білім.Қолдаңбалы этика және оның құрылымы: нормативтік этика, ситуативтік және кәсіптік. Дәстүрлі этиканың негізгі түрлері.: бақыт этикасы, парыздылық этикасы (деонтология), мейірімділік этикасы (аксиология), әділеттілік этикасы, қайырымдылық этикасы (аретелогия), махаббат этикасы және т.б . Метаэтиканың пайда болуы (Д. Мур)және оның ерекшеліктері. Дескриптивтік этика.



Дәріс II. Ежелгі Шығыс этикалық оқулары

Ежелгі Шығыс этикалық оқулары. Конфуциандық және даосизм, брахманизм мен буддизм өмірдің адамгершілік негіздері жөнінде. Будда жолы: рахаттылық пен соғысқұмар аскез аралығында. Төрт қайырымды шыңдық. Қайғыру мен өмір рахаттылығының думан құруы. Нирвана: түсінікті оқу көптүрлілігі. Сегізжолдық адамгершілік және діни мазмұны. . Будданың нормативтік бағдарламасының ерекше айырмасы. Буддизмдегі моралдық әрекет месілдерінің қарама-қайшылығы. "Дао" концепциясының метофизикалық негіздері. "Дао" диалектикасындағы «мейірімділік» пен «қаталдық». "Увэйдің" адамгершілік аспектілері. Дао данышпаны идеалы мен жақынның игілігі үшін талпыныс.



Дәріс III. Антикалық этика

Гоме эпостары ежелгігрек қоғамының адамгершілігк үлгісі. Философиялық этикабастауы Гераклит оқуларында. Софисттер: мәдениеттің табиғаттан айырмашылығы. Сократовтік қайырымдыны интеллектуализациялау. Этиканы конкретизациялау тәжірибесі Сократтың: Аристипп, Антисфен. Платон: оның идеализмінің Сократ этикасымен байланысы. Стоицизм, эпикуреизм мен скептицизм жекелік этиканың көптүрлілігі сипатында: оның ұқсастығы мен ерекшелігі. Неоплатонизм этикасы:антика және ортағасыр аралығындағы. Антикалық деректердің жалпылығы – еуропа мәдениетінің бірлігінің маңызды факторы. Және оның араб-мұсылман мәдениетімен туыстығы.



Дәріс IV. Ортағасырлық этика

Антикалық мәдениет дағдарысы мен күйреуі кезіңдегі этикалық факторлар.. Иерусалим Афиныға қарсы: рухани дәстүрдің ауысуы.ной традиции. Фома Аквинский: жүйедлеудің аристотельдік негізі; синтетитикалық-компромисстік этика мінездемесі Діни-философиялық этика және діни-құдайлық этика: олардың ұқсастығы мен айырмашылығы. Діни-философиялық этиканың тасымалдануы және оның Жаңа және қазіргі замандағы қоғамдық санасындағы орны. Діни-философиялық Ресей этикасының орны мен тағдыры. Діни этика және моралдың негізделуінің мәселелері. Христиан этикасы..



Дәріс V. Жаңа заман этикасы

Жаңа заман этикасы. Классикалық этика концепциясы жеке тұлғаның, рудың жеке бірлігі жолындағы алуан сұрақтары. Джордано Бруноның батырлық энтузиазм – Жаңа заман этикасының қоғамдық адамгершілік сапасының көрсеткіші. Ағарту дәуір этикасы және оның жасырын патернализмі. Ағарту дәуір этикасының сыны 19 және 20 ғасырлар философиясында. (марксизм, постмодернизм дәуіріндегі өмір философиясы).



Дәріс VI. Неміс классикалық этикасы

ЭтикаКритика Кантом эвдемонизмі Кант сыныңда. Моралдік логика санасы және морал анықтамасы. Канттың тәжірибелік философиясындағы мораль мен құқық және олардың ұқсастық мінездемесі. Тарихтың моралдық утопиясы: мақсаттар патшалығы Мейірімсіздіктің Тарихтағы ролі. Гегельдің мазмұнды этикасы моралдың тарихи утопиясы. Кант пен Гегелдің жүйесі – Жаңа заман адамзат тарихының рухани-адамгершілік ерекше сатысының философялық нәтижесі ретінде.



Дәріс VII. 19-20 ғ.ғ Батыс этикасы.

Классикалық этика дағдарысы және этикадағы антинормативиті түбегейлі өзгеріс: философияның жаңа перспективасы; А. Шопенгауэрдің пессимистік этикасы; моральный нигилизм Ницшенің морал нигилизмі және жоғарғыадам идеясы. Этикадағы аналитикалық дәстүрі,оның алуан түрлілігі (Дж. Мурдың интуитивизм, Р. Хеардың логицизм, А. Айердің эмотивизмі және т.б Этика және метаэтика. Өмір философиясы мен экзистенциализм этикалық бағыт ұстанған философиялық бағыт ретінде; басты өкілдері: Кьеркегор, Сартр, Камю, Хайдеггер, Ясперс және т.б. Психоанализ этикасы.



Дәріс VIII. Қазақ этикасының тарихы

Көшпелі қоғамдағы діни-этикалық нормалары. Адам және табиғат. Этикалық мазмұндағы қазақтардың қарапайым құқығы. 19-20 ғ.ғ ағартушылар этикалық концепцилары. Ш.Кудайбердиевтің, А.Кунанбаевтың, М.Әуэзовтің, Ш.Уалихановтің еңбектеріндегі этикалық-нормативтік құндылықтары. Көшпелілердің шаруашылық өміріндегі өзгерістер және оның қазақ мәдениетіне әсері.



Дәріс IX. Діни этика ( Будда, Моисей, И.Христос, Мұхаммед ұстаздардың моралдық уағыздары).

Діни этика түсінігі. Конфуции, Будда, Моисей, Мұхаммед уағыздарының жалпы сипаттамасы.а. Конфуций және оның салт-жора этикасы. Конфуциандық этиканың негізгі принциптері. Этика мен саясаттың арақатынасы. Будданыуң орта жолы. Моисей еврей халқының заң шығарушысы және ұстазы. Моисейдің он уағызы. Иисус Христос уағыздарнан Моисей уағыздарынан ерекшелігі. Мұхаммед мұсыльман дінінің негізін салушы. Мұсылмандардың негізгі міндеттері. Исламның христиандықтан ерекшелігі.



Дәріс X. Мәдениет тарихындағы адамгершілік

Алғашқы қауымдық қоғамдағы нормативтік. Антропогенез және моралдың пайда болуы туралы мәселері. Моралдың пайда болуы туралы еңбек теориясы. Алғашқы қауымдық қоғамдағы «адам» түсінігі. Тотемизм, рулық өмір, идентификация. Мейрамдар. Ата-бабалар культі. Алғашқы қауымдық жерлеу дәстүрі. Табу институты: тиымдар түрі мен қызметі. Миф және діннен морал теориясының пайда болуы. Египет өлілер кітабындағы қарапайым құқық және адамгершілік, Ману заңдары, Артхашастра және т.б. Хаммурапи заңдары ақсүйектер фундаменталдық адамгершілік-құқықтық кодексі.



Дәріс XI. Мораль адам және қоғам өміріндегі спификалық құбылыс: моралдың негізделуі мен анықтамасы

Моралдың мәселе ретінде негізделуі; моралдың негізделуінің қажеттілігі. Идея Шопенгауэрдің моралдың негізделуі оның негізін салушы принциптеріне балта шабады. Морал анықтамасы философиялық этиканың негізін салушы мәселесі ретінде қарастыру. Моралдың негізделуіндегі утилитаристік және кантианстік бағытұстанушылардың сәйкес келмеуі. Парыздылық этикасы мен қайырымдылық этикасы. Этикадағы дискурс, дискурсивтік этиканың құрылу принциптері. Жеке тұлғаның адамгершілік міндеттері анықтамасындағы.



Дәріс XII. Морал тілі

Морал тілінің спецификасы, императивтік және бағалау толғану. Моральдық уағыздау, мораль тілі қоғамдық идеалдың көрініс табу құралы ретінде.


Ежелгі Греция, Ежелгі Рим классикалық мәдениетіндегі мораль тілі. Намыс моралдық түсінігінің пайда болуы, ерлік, әділдіктің жауынгер қайырымдылардың бойынан табылуы. Парыз азаматтық қоғам өмірінінің көрінісі және оны қорғау міндеттері.Парыз келісімді орындау қажеттілігі. Христиан этикасының мораль тілі. Толеранттық субьективті сана түсінігінің мүмкіндігінің шетеулі түсінігінің қорытындысы.

Дәріс XIII. Моралдық месілдендіру

Этикадағы моралдық іс-әрекет түсінігі. Әрекет-операция және әрекет- мінез-құлық. Адамгершілік іс-қозғалыс, мінез-құлық, адамгершілік әрекеттердің қатынасы.


Этическое содержание понятий «Месіл» және "месілдендіру" түсініктерінің этикалық мазмұны. Этикалық анализдегі мінез-құлық құрылымы. Месілді және тәртіп ережелерін таңдаудың обьективті және субьективті мүмкіндіктеріі. Адамгершілік қарама-қайшылықтар және оны шешу жолдары.

Дәріс XIV. Мораль және қоғамның басқа салалары

Мораль және экономика. Моралдың экономикалық қатынастар сипатына тәуелділігі мәселелері. Қазіргі өндірістегі жекетұлғалық фактор. Гуманитарлық экономика принципі, адамның өз еңбегінен рахат табу жағдайы. Аргументтер өкілетті демократияны қолдауда. Элиталық басқару теориясы, көпшіліктің компетентсіздігі: иә не қарсы аргументері. Құқықтық мемлекетте заңның билік етуі жөнінідегі адамгершілік ойлар идеясы. Депутататың, партия жетекшісінің, саяси жетекшінің кәсіптік этикасы. Мораль және құқық. Мораль мен құқық арасындағы қарама-қайшылық және шешу құралы. Юристің кәсіптік этикасы. Мораль және дін. Әлемдік діндердің адамгершілік мазмұны. Өнер адамгершілік идеалының көрініс құралы ретінде. Көпшілік мәдениеті және жеке тұлға.



Дәріс XV. Қолдаңбалы этика

Қолдаңбалы этика. Этикалық білімдер құрылымындағы қодаңбалы этиканың орны. ХХ ғ екінші жартысындағы этикалық қолдаңбалы зерттеулердің дамуы және этикалық білімдер құрылымының өзгеруі.Этикалық білімнің үш негізгі бөлігі: философиялық этика, нормативтік этика, қолдаңбалы этика. Кәсіптік этика.


Шаруашылық этикасы ( бизнес- этикасы)- әлеуметтік-этикалық кретиериелерді экономика саласында қолдану (шаруашылық). Кәсіпкерліктің әлеуметтік-шығармашылық потенциалы. Қайырымдылық, әлеуметтік инженерия, өз еркілік қарекеттер. Қайырымдылық және әділдік.

Дәріс ХVI. Зорлық-зомбылық және хомбылықсыз этикасы. (Соғыс аксиологиясы, өлім жазасы. Терроризм және мораль)

Зорлық-зомбылық түсінігі. Зорлық-зомбылық конфликтті жағдайлардағы іс-әрекет тәсілдерінің бірі. Л. Н. Толстой зорлық-зомбылық пен мораль түсініктерінің тіптен сәйкеспейтіндігі жөнінде. Зорлық-зомбылықсыз түсінігі. Зорлық-зомбылық және мемлекет. Моралдағы мақсаттар мен құралдардың арақатынасының мәселелері. Соғыс аксиологиясы.


Соғыстың философиялық концепциясы; соғыс классификациясы. Соғысты ақтауды аргументтері. Терроризмнің күшеюі және оның қазіргі қоғамда қауіптілігінің күшеюі. Терроризм саясаттың криминалдануы көрінісі мен салдары. Терроризм адамгершілік фанатизмінің соңғы түрі. Өлім жазасы.

Дәріс XVII. Биоэтика и медициналық этика

Биоэтика этикасы. Биоэтика және медициналық этикасы. Биоэтика принципьтері. Дәрігерлердің міндеттері адам құқығы, пациенттің құқығы. "Иә" және "қарсылық" аргументтері Адам органдарын адамнан адамға және жануардан адамға салу мәселелері. Органдарды жасанды түрде өсірудің, кланированиенің этикалық шектеулері. Генетикалық бақылау мәселелері



Дәріс XVIII. Экологиялық этика

Экологиялық этика түсінігі. Экологиялық этика түсінігіне әр түрлі бағытт ұстанушылық. Философиядағы адамның табиғатқа қатынасын ойталқылау. Табиғат адамгершілі міндетткерлік пәні және жалпы игілігі. О. Леопольд табиғат жүйелерінің обьективті құндылықтары жөнінде. Табиғатты саналы пайдалану арқылы сұлулықты сақтау, экожүйені тұрақтылығы мен біртұтастығы, табиғат ресурстарын пайдаланудың моралдық тиымдары.



ПӘННІҢ ТӘЖІРИБЕЛІК ТАРАУЛАРЫНЫҢ МАЗМҰНЫ
Тақырып I. Этика, оның пәні, түрлері, құрылымы

1.Этиканың философиялық статусы. Этика "тәжірибелік философия" ретінде.


2. "Этика" және "мораль" терминдері, олардың этимологиялық туыстығы және тарихи қалыптасқан ерекшелігі.

3. Этиканың анықтамасы. Этика "морал туралы ғылым" ретінде. Этика "өміроқуы" ретінде. Теоретикалық және нормтивтік этика, оның мәселелері, құрылымы мен қызметі.

4. Метаэтика дегенімі не? Метаэтиканың алғы тар.ихы. Философиялық моралдағы Британдық аналитикалық дәстүр. (Д.Юм, Дж.Ст.Милль, Г.Сиджвик және т.б.). " Юм принципі ". Метаэтиканың қалыптасуы

5. 20 ғ аналитикалық философия және метаэтика. Дж.Э.Мур: "натуралистистік қателік" сыны. Неопозитивизм және метаэтика (Л.Витгенштейн, Б.Рассел, М.Шлик, Р.Карнап және т.б. Фактілер және құндылықтар.

6. Метафизиканың этикаға қатынасындағы негізгі қызметі:этика тілінің анализі және моралі; этикалық ой толғауларды логикалық құрылымының көрінісі; Дәстүрлі этика мәселелері нақтылау. Метаэтиканың негізгі әдістемелік идеясы: разграничение "білімнің моралдан" шектеулігі және "моралдық оқулар».
Тақырып II. Ежелгі Шығыс этикалық оқулары

III. Антикалық этика

Аристотель. Никомахова этикасы.

1. Этика пәнінің ерекшелігі / этик тілі - "таным емес, ал іс-әрекет", Сократ пен Платонның интеллектуализмінің этикалық сыны; этиканың игеру мінездің өскен шағының алғышарты.; этикалық білім нақтылығының шектеулігі/.

2. Жоғарғы игілігі оқулары /мақсаттың мақсаты жоғарғы игілігі ретінде; бақыт және адамның тағайындалуы: жанның әрекеті; бақыт және сырты-қы игілік/.
3. Этикалық қайырымдылықтар /жанның құрылымы және қайырымдылар құрылымы; жан құрылымын алу; мінез-құлықтың қалыптасқан түрі.ортасын игеру; астыртын және қасаққаналы іс-әрекеттер;.

4. Әділеттілік туралы оқулар /адам саналы тіршілік иесі және полистік тіршілік иесі ретінде; жалпы әділеттілік және әділдік ерекше қайырымдылық ретінде; әділдік пропорция ретінде, теңестіруші әділдік.

5. Қайырымдылықтың екі классы және бақыттың екі деңгейі /этикалық және дианоэтикалық қайырымдылар; талқылаушылық және оның даналықтан ерекшелігі;
Тақырып IV. Ортағасырлық этика

Тақырып V. Жаңа заман этикасы

Августина Аврелияның «Исповедь» еңбегіндегі этикалық категориялардың анализі. Бентама мен Миляның этикалық айтылымдарындағы утилитаризм концепциясы.



Тақырып VI. Неміс классикалық этикасы

Т. Кант. Мінез-құлық метафизикасының негізгі ережелері.

1. Қайырымды жігер адамгершілік заңдарының абсолюттік қажеттілігін нақтылаушы ретінде / мораль туралы жалпы таралған сипаттамалар; моралдың априортілігі, адамгершілік метафизикасы және эмпирикалық этика; сана мен мейірімді жігердің думан құру; адамгершілік месілдерінің тазалығы; парыздылық және икемділік/.


2. Категориялық императив және оның негізгі формулировкасы /категориялық және гипотетикалық императивтер; жігердің автономиясы:

3. Еркіндік постулаты ; әлем құбылысының феноменальдық ерекшелігі және бір өзіндегі әлемнің номинальдық заты /әркім өзімен өзі/; мінез-құлық еркіндігі және оның себептілігі. /.


4. Канттың /формализм, антиэвдемонизм, ригоризм/ қарсы негізгі ойлар. .

Тақырып VII. 19-20 ғғ. Батыс этикасы

Ф. Нищие. Мораль генеологиясына.

1. Ф. Ницшенің моралға сенімсіздігінің бастауы.

2. Ф. Ницше ақсүйектік морал, құлдар моралі жайында; рессантименттің философиядағы түсінігі; серілік-ақсүйектік және абыздық бағалау әдістері; "моралдағы құлдардың көтерілісінің" мәні.

3. Ф. Ницше мораль тарихындағы мейірімсіздіктің рөлі. /міндеттіліктің пайда болуы; міндеттілік еркіндік ретінде, міндеттілік ұят ретінде; "мнемотехника": адамгершіліктің қалыптасу тарихындағы қатегездіктің рөлі; әділеттілік түсінігінің мәні (әділеттілік келісім ретінде; әділдік кек р қайтару ретінде; әділдік заңға сәйкестілік ретінде); әділеттілік және қайырымдылық; христиандықтағы парыз және күнәнің тасымалдануы/.

4. Ф. Ницше абсолют пен идеал мәселесі /аскетичестік идеал еркіндікке жол ретінде; христиандық аскетикалық идеалдың мазмұны мен қызметі; христиандық моралдандыру идеологиясы әлсіздердің билікке жігерін растап алуы ретінде.
Джон Ролз. Әділеттілік теориясы.

1. Әділдік шыншылдық ретінде / әділдікті кез-келген этикалық теорияны құрастырудың соңғы категориясы көрінісі жөнініде; қоамның базистік құрылымы түсінігі; әділдіктің қоғамның технологиялық, экономикалық; әлеуметік өміріне тәуелділігі және осы жағдайда аса қажетті әділдік теориясын таңдау қажеттілігі/.


2. Әділдік тең жағдайдағы еркін таңдау ретінде /әділдік шыңшылдық сияқты қоғамдық келісім концепциясындағы жағдай ретінде; әділдік туралы түсінікті нақтылауда ревлексивті теңестіру әдісі; интуитивизм, перфекционизм, утилитаризм сыны/.

3. ДӘділдіктің екі принципі .

4. Әділдіктің екінші сынының нақтылаудағы нәтижелілік сынының мен айырмашылығының сәйкестенуі..
5. Жеке тұлғаға арналған принциптер /адалдық принципі; қапрапайым міндеттілік/.
6.Әділдіктің әлеуметтік институты /демократиялық еркіндіктер, әділдік қайырымдылық ретінде; еркіндік және толерантық; конституциялық бекітілген негізгі құқықтар мен міндеттер.

7.Формальды және шың әділдіктің байланысы /әділетсіз заңға бағыну міндеттілігі;әлеуметтік жүенің тұрақтылығы және әділдік

8. Қоғамдық ұйымдардың игілігі мен рациональдылығы /игілік теориясы; әділдік қасиеті; әділдік игілігі/.
Тақырып VIII. Қазақ этикасының тарихы

Ш. Құдайбердиевтің «Үш анық» еңбегіндегі этикалық-құндылық сапаларына талдау жасау. А. Кұнанбаев еңбегіндегі этикалық шығармалар. Ұлттық этос: қалыптасуы, дамуы және мәселелері.


Тақырып IX. Діни этика ( Будда, Моисей, И.Христос, Мұхаммед сияқты ұстаздардың уағыздары).

Адамгершілік-діни доктриналар "Дхаммападе", «Люнь юю», «Пятикнижью», «Кұран», «Дао де дзин» бойынша)


Тақырып X. Мәдениет тарихындағы адамгершілік

1. Алғашқы қоғам тарихындағы табу институты / инцест тиымы: азық тиымдары, уақытша өмір сүрген тиымдар, табу және қорқыныш, "өлімші қорқыныш" адамның алғашқы тиымдарды адамгершілік тұрғыда налуы/.


2. Салт-жораның мәні мен қызметі /Қоғам тәжірибесінің салт-жоралануы;

3. Талиона және сыйлау-айырбас институтының пайда болуы /талионтуыстық-қандық ұжымның арақатынасын реттейтін қатынас түрі; қанды кектің адам санасындағы орны; әлеуметтік өзарабайланыс, шаруашылық іскерлікжәне басқа да байланыстар, айырбастау мен сыйлау арқылы нығая түсу құралы.


4. Ежелгі өркениет дәуіріндегі моралдық кодекс. (Адамгершіліктің жүйеленуі,әлеуметтік-құқықтық және мәдени нормалар; діни санкцияның рөлі және ерте моралдық кодекстердің авторитарлықнығаюы.
5. Грек-рим мемлекеттері дәуіріндегі адамгершілік-құқықтық кодекстер / Дракон заңдары, өлім түрлері және ол үшін жазаның түрлері, қанды кектен заң бойынша жазалау мен айып төлеуге өту.
6.Ортағасырлық «терезе және серілер» этикалық кодексі ортағасырлық әскери-саяси ұйым ретінде және "еркні одақ"; жолдастық және иерархиялық қатынастар нормасы; серілік кодексінің негізігі талаптары/ батылдық, адалдық, өзін-өзі құрбан ету, намыс, кеңпейілдік және т.б./; нақты-тарихи салыстыру,серілік-батырлық нориалары және жершаруашылығы этосы.

Тақырыбы XI. Мораль адам өмірі мен қоғамға тән құбылыс: моралдың қалыптасуы мен анықтамасы

1. Мораль түсінігінің анықтаудың тарихи тәжірибесі мен оның ішкі мазмұнының жан-жақтылығы" /моралдың манифестациялануы мен өмір сүруінің басты ерекшеліктері, күнделікті мораль, антикадағы, Ортағасырдағы, Жаңа замандағы мораль спецификасы.


2. Мораль тілі/императивтер мен бағалау ой талқысы, негізгі терминдер; мораль лексикасыныдағы кейбір сөздердің этимологиясы моралдық тілідң деградациялану қауіпі; тілдің моралдан автономиялануы/.

Тақырып XII. Мораль тілі

  1. Моральдың мәселе ретінде негізделуі /моралдың негізделуінің қажеттіліг; рациональдық және эмоциональдық, саналы және санасыз түрде; моралдың теоретикалық түсінігінің күрделілігі - идеологиялық жүйенің ықпалы, ойлаудың тарихи шектеулілігі.
    2. Моралдың негізделу принциптері, утилитаризм; абсолюттік-гетерономдық, абсолюттік-автономдық, интуитивистік теория; натурализм-класскалық натурализм, неонатурализм, психологиялық теориялар.

Тақырып XIII. Моралдық месілдендіру

1.Этикадағы "моралдық іс-әрекет түсігі" /адамгершілік спецификалық мораль месілдері туғызатын іскерлік ретінде, мораль кез-келген әлеуметтік іскерліктің құрылымы ретінде, "міне-құлық", "тәртіп", "мінездің" этикадағы түсінігі.


2. Этикалық анализдегі мінез-құлық құрылымы /мінез-құлықтағы обьективтілік пен сбьективтіліктің бірлігі; автономдық-субъективтік концепциядағы біржақытылы, с одной стороны.

3. Месіл және месілдендіру /себебі, пиғыл және месіл; "месіл" мен "месілдендіру" түсініктерінің мазмұны.


Тақырып XIV. Мораль және қоғамның басқа салалары

1.Мораль мен құқықтың адамның ішкі жағының көрінісі ретінде айырмашылығы

2. Мораль мен құқық нормасы: ( оның бастауындағы ұқсастық пен ерекшелік, оның көрініс табу формасы; институционалдық және институционалдық емес адам мінез-құлқының көрініс табу түрі.
3. Сотөндірісі этикасы.
Тақырып XV.Қолдаңбалы этика

1. Зорлық-зомбылықты жақтау мәселелері /зорлық-зомбылыққа әр түрлі бағыт ұстанушылар, И. А. Ильиннің зорлық-зомбылықпен күштеудің айырмашылығы бар екендігн көрсеткісі келген концепциясы.

2. Зорлық-зомбылықсыз моралдық таңдау ретінде эжәне қоғамдық позиция.
3. Қарама-қайшылықтарды зорлық-зомбылықсыз шешу
Тақырып ХVI. Зорлық-зомбылы және күш көрсетпеу этикасы (Соғыс аксиологиясы, өлім жазасы, терроризм және мораль)

Соғыс: иә және қарсылық.

1. Соғысты ақтау аргументі / соғыс туралы метафизикалық ой; зұлымдықпен қарулы күресті жақтау; соғыс биологиясы; агрессия инстигі, соғыстың саяси қажеттілігі және т.б.


2. Пацифизм және радикалды соғысты адамгершілікті тұрғыда мойындамау.

3. Әділ және әділетсіз соғыстар /әділетті және әділетсіз соғыстар шектеулігі сыны; /.



Өлімжазасы: иә және қарсылық.

  1. Өлім жазасы тәжірибесі және оны өзгертудің тенденциясы /жарияланған өлім жазасының түрі – құпия; біліктірленген өлім жазасы түрініен- қарапайым түріне дейін.

  2. Өлім жазасы пайдасына айтылатын негізгі аргументтер және оған мүмкін қарсылықтар. 3. Өлім жазасына қарсы аргументтер.


Тақырып XVII. Биоэтика және медициналық этика

Эвтаназия: иә және қарсылық.

  1. Эвтаназия мәселе ретінде. /эвтаназия: өліп бара жатқан адам үшін саналы түрде өлім пайдасыншешу;биология, медицинадағы жаңа технологиялармен байланысты мәселелер қажеттілігі.

Эвтаназияға иә немесе қарсы аргументтер.

Тақырып XVIII. Экологиялық этика

1.Экологиялық этикадағы негізгі құнды және әдіснамалық бағыт ұстанушылық. (антропоцентризм, биоцентризм, биоцентрикалық эгалитаризм).

2. Қазіргі экологиялық дағдарыстың тарихи тамыры. Адамның табиғатқа қатынасының негізгі принциптері: а) табиғатты жаулап алу моралі; б) басқару моралі, табиғаты басқару; в) серіктестік моралі; г) "құтқару қайығы" моралі.

СТуденттің өздік жұмысының мазмұны


п/п

СӨЖ түрі

Есеп түрі

Бақылау түрі

Сағат көлемі

1

Дәріс сабақтарына дайындық

Жұмыс дәптер

Сабаққа қатысу

30с

2

Тәжірибе сабақтарына дайындық.

есеп

сұрау



52,5с

4

Бақылау шараларына дайындық

конспект

Тест


7,5 с




Барлығы







90


Өздігінен оқып білуге арналған тақырытар тізімі
1.Этика, оның пәні, түрі, құрылымы [1, 3-25б.

2.Ежелгі Шығыстың этикалық оқулары

[39], 5-13 б.

3.Антикалық этика

[39], 29-38

4.ртағасырлық этика

[39], 39-58 б.

5.Жаңа заман этикасы

[10], 20-30 б.

6.Неміс классикалық этикасы

[11], 34-50 б.

7.19-20 ғғ. Батыс этикасы

[6], 40-54 б.

8.19-20 ғғ. Батыс этикасы

[102], 3-42 б.

9.Қазақ этикасының тарихы

[14], 3-71 б.


Выписка из рабочего

учебного плана

специальности (ей)




Форма

Ф СО ПГУ 7.18.1/10




Мамандықтың оқу жұмыс жоспарының көшірмесі

050204 «Мәдениеттану»

Этика пәні бойынша






Оқу түрі

Бақылау түрі

Студенттердің оқу сағаттарының көлемі.

Сағаттарды курс және семестр бойынша бөлінуі (сағаты)

Емтихан

Сынақ

Кп

Кр

РГР

Бақ. жұм.

Барлығы

Дәр

Тәж

лаб

Срс

Дәр

Тәж

лаб

срс

Жалпы

Ауд

Срс

1.


ОБН орта білім

3















135


45

90

3 семестр

4 семестр

30

15

-

90














Әдебиеттер


Негізгі әдебиеттер

  1. Гусейнов А.А., Апресян Р.Г. Этика. М., 1998.

  2. Зеленкова И.Л., Беляева Е.В. Этика. Мн.,1997.

  3. Зеленкова И.Л. Основы этики. Мн., 1998.

  4. Золотухина-Аболина Е.В. Курс лекций по этике. Ростов н/Д., 1999.

  5. Кондрашов В.А. Этика. Чичина Е.А. Эстетика. Ростов н/Д., 1998.

  6. Основы этических знаний. СПб., 1998.

  7. Словарь по этике. М., 1989.

  8. Шрейдер Ю.А. Лекции по этике. Учеб. пособие. М., 1994.

  9. Этика /под ред. Мишаткиной Т.В., Яскевич Я.С.: Учеб. пособие. Мн., 2002.

  10. Этика: фундаментальный курс в авторизованном изложении. М., 1993.

  11. Литературные первоисточники по проблемам этики

  12. Этические теории Древнего Востока

  13. Будда: истории о перерождениях. М., 1991.

  14. Заклятие даоса. Китайские повести XVII в. М., 1987.

  15. Классическая йога. "Йога-сутры" Патанджали и "Вьяса-бхашья". М., 1992.

  16. Лао-Си. Тао-те-кинг, или Писание о нравственности. - М., 1991.

  17. Махабхарата. Уп. 8. О Карне (Карнапарва). - М., 1990.

  18. Этика античности

  19. Аристотель. Этика к Никомаху // Соч.: В 4 т. М., 1983. Т. 4.

  20. Диоген Лаэртский. О жизни, учениях и изречениях знаменитых философов. М., 1986.

  21. Ксенофонт. Воспоминания о Сократе. М., 1993.

  22. Платон. Соч.: В 4 т. М., 1990. Т.1-3.

  23. Сенека Л. А. Нравственные письма к Луцилию. Кемерово, 1986.

  24. Христианская этика Средневековья

  25. Абеляр П. История моих бедствий. М., 1992.

  26. Августин А. Исповедь. М., 1991.

  27. Бёме Я. Аврора, или Утренняя заря в восхождении. М., 1990.

  28. Библия. Мн., 2000.

  29. Бонавентура. Путеводитель души к Богу. М., 1993.

  30. Шпенгер Я., Инститорист Г. Молот ведьм. М., 1992.

  31. Экхарт М. Духовные проповеди и рассуждения. М., 1991.

  32. Этическая мысль Нового Времени

  33. Вольтер. Философские сочинения. М., 1998.

  34. Гельвеций К. А. Счастье. М., 1987.

  35. Гольбах П. А. Избр. произв.: В 2 т. М., 1963. Т. 2.

  36. Кант И. Из лекций по этике // Этическая мысль: научно-публицистические чтения. М., 1990.

  37. Монтень М. Опыты. М., 1979-1981. Кн.1-3.

  38. Фейербах Л. Соч.: В 3 т. М., 1974. Т. 3.

  39. Этико-философские концепции Новейшего периода

  40. Бердяев Н. А. Самопознание. М., 1991.

  41. Бердяев Н. А. О назначении человека. М., 1993.

  42. Бубер М. Два образа веры. М., 1994.

  43. Бубер М. Я и Ты // Квинтэссенция-1991. М., 1992.

  44. Вебер М. Протестантская этика и дух капитализма // Избр. произв. М.,1990.

  45. Витгенштейн Л. Лекция об этике // Историко-философский ежегодник. М., 1989.

  46. Вышеславцев Б.П. Этика преображенного Эроса. М., 1994.

  47. Гадамер Г.-Г. Актуальность прекрасного. М., 1991.

  48. Дьюи Дж. Цели и средства// Этическая мысль: научно-публиц. чтения 1991г. М., 1992.

  49. Живая Этика. Избр. М., 1992.

  50. Камю А. Бунтующий человек. М., 1992.

  51. Кропоткин П. А. Этика. М., 1990.

  52. Кьеркегор С. Болезнь к смерти // Антология мировой философии: В 4-х т. М., 1971. Т. 3

  53. Кьеркегор С. Страх и трепет. М., 1993.

  54. Лем С. Этика технологии и технология этики. Пермь, 1993.

  55. Лосский Н.О. Условия абсолютного добра. М.,1994.

  56. Маркс К., Энгельс Ф., Ленин В.И. о морали и нравственном воспитании. М., 1985.

  57. Мозаика Агни Йоги. Тбилиси, 1990. Кн. 1-2.

  58. Мунье Э. Персонализм. М., 1992.

  59. Ницше Ф. Воля к власти: опыт переоценки всех ценностей. М., 1994.

  60. Ницше Ф. Злая мудрость. Афоризмы и изречения. О морали // Соч.: В 2 т. М., 1990. Т. 1.

  61. Ницше Ф. По ту сторону добра и зла. У генеалогии морали. М., 1992.

  62. Ортега-и-Гассет Х. Эстетика. Философия. Культура. М., 1991.

  63. Розанов В.В. Сумерки просвещения. М., 1990.

  64. Сартр Ж.-П. Экзистенциализм - это гуманизм // Сумерки богов. М., 1989.

  65. Соловьев В.С. Оправдание добра // Соч.: В 2-х т. М., 1991. Т. 1.

  66. Сумерки богов (Ницше, Фрейд, Фромм, Камю, Сартр). М., 1990.

  67. Тейяр де Шарден П. Феномен человека. М., 1987.

  68. Толстой Л. Н. Не убий никого// Этическая мысль: научно-публицистические чтения. М.,

  69. 1992.

  70. Торо Г.Д. Жизнь без принципов. СПб., 1992.

  71. Федоров Н. Ф. Соч. М., 1982.

  72. Франкл В. Человек в поисках смысла. М., 1990.

  73. Фрейд З. Психоаналитические этюды. Мн., 1991.

  74. Фрейд З. Психология бессознательного. М., 1989.

  75. Фромм Э. Адольф Гитлер: клинический случай некрофилии. М., 1992.

  76. Фромм Э. Бегство от свободы. М., 1990.

  77. Фромм Э. Иметь или быть? М., 1986.

  78. Фромм Э. Искусство любви. Мн., 1990.

  79. Фромм Э. Человек для себя. М., 1991.

  80. Хайдеггер М. Время и бытие: Статьи и выступления. М., 1993.

  81. Швейцер А. Культура и этика. М., 1973.

  82. Швейцер А. Благоговение перед жизнью. М., 1992.

  83. Шестов Л. Добро в учении гр. Толстого и Ф. Ницше // Вопр. филос. 1990. № 7.

  84. Шопенгауэр А. Избр. произведения. М., 1993.

  85. Юнг К.-Г. Архетип и символ. М., 1994.

  86. Юнг К.-Г. Современность и будущее. Мн., 1992.

  87. Ясперс К. Смысл и назначение истории. М., 1991.
Қосымша әдебиеттер

  1. Буддизм: история и культура. М., 1988.

  2. Биомедицинская этика: Учеб. пособие / Под ред. Т.В. Мишаткиной, С.Д. Денисова. Мн., 2001.

  3. Блохин Н.Н. Деонтология в онкологии. М., 1977.

  4. Богораз И.В. Больной и врач. М., 1982.

  5. Бойко Ю.Г. Врачебная эрология как один из важнейших аспектов медицинской деонтологии. Гродно, 2000.

  6. Бойко Ю.Г., Силяева Н.Ф. Клинико-анатомический анализ врачебных ошибок. Мн., 1994.
    Бойко Ю.Г., Силяева Н.Ф. Проблема врачебных ошибок в медицинской деонтологии // Мед. новости. 1999. № 9.

  7. Вагнер Е.А. Раздумья о врачебном долге. Пермь, 1991

  8. Вельтищев Ю.Е. Этика, медицинская деонтология и биоэтика в педиатрии. М., 1994.

  9. Вересаев В.В. Записки врача // Собр. соч.: В 4 т. М., 1985. Т. 1.

  10. Врач и пациент: этико-правовой аспект. М., 1990.

  11. Гальбиали Э., Пьяцца А. Трудные страницы Библии. Ветхий завет. Милан-М., 1992.

  12. Горелов А.А. Учебное пособие по истории этики для школ. М., 1992.

  13. Гусейнов А.А. Великие моралисты. М., 1995.

  14. Гусейнов А.А., Иррлитц Г. Краткая история этики. М., 1987.

  15. Давыдов Ю.Н. Этика любви и метафизика своеволия. М., 1989.

  16. Ефимов В.Т. Этология как учение о нравах и нравственности. М., 1992.
    Иванов В.Г. История этики Древнего мира. СПб., 1998.
    Иванов В.Г. История этики Средних веков. Л., 1984.
    Кругляница Т.Ф. Этика и этикет: Учеб. пособие для школ. М., 1995.

  17. Коган Л.Н. Зло. Екатеринбург, 1992.

  18. Кобликов А.С. Юридическая этика: Учеб. для вузов. М., 1999.
    Козлов Н.И. Философские сказки для обдумывающих житье, или веселая книга о свободе и нравственности. М., 1996.
    Козловский В.В. и др. Модернизация: от равенства к свободе. СПб., 1995.
    Кон И.С. Введение в сексологию. М., 1989.
    Кон И.С. Дружба: этико-психологический очерк. М., 1989.

  19. Кочетов А.И. Культура педагогического исследования. Мн., 1996.
    Кочигер Я С., Чампер В.И. Педагогическая этика. Кишинев, 1984.
    Кузнецов Г.В. Природа моральных абсолютов. М., 1996.
    Лаптенок С.Д. Этика и этикет. Мн., 1998.
    Ласмане, Скайдрите и др. Этика: вопросы, решения, выводы: Пособие для учителей. Рига, 1994.

  20. Моральные ценности и личность. М., 1994.

  21. Медицинская этика и деонтология (для мед.-психол. фак.) / Учеб.-метод. пособие. Гродно, 1998.
    Медицинская этика и деонтология / Метод. разработки для студентов и врачей-стажеров / Сост. Н.И. Артишевская и др. Мн., 1997.
    Ненасилие: философия, этика, политика. М., 1993.
    О свободе человеческой воли. М., 1991.

  22. Основы этикета и искусство общения. СПб., 1993.
    Первушина В.Н. Современная этика: проблемы детерминизма и свободы воли. Воронеж, 1993.

  23. Ролз Д. Теория справедливости. Новосибирск, 1995.

  24. Секреты умелого руководителя / Сост. И.В. Липсиц. М., 1991.
    Согомонов Ю.В. Введение в этику предпринимателя. Владимир, 1994.
    Соловьев Э.Я. Этикет делового человека. Организация встреч, приемов, презентаций. Мн., 1994.

  25. Стешев А.В. Как победить в споре. М., 1991.

  26. Харе Кришна: вчера и сегодня. М., 1993.

  27. Шрейдер Ю.А. Лекции по этике. М., 1994.

  28. Штайнер Р. Философия свободы. Ереван, 1993.

  29. Этика ненасилия. М., 1991

  30. Этика: словарь афоризмов и изречений. М., 1995.

  31. Этика и мораль в современном мире. Материалы конференции // Вестн. Моск. ун-та". Серия

  32. Философия. 2001. № 1.

  33. Якобс В. Происхождение зла и человеческая свобода // Вопр. филос. 1994. № 1.

  34. Ясперс Дж. Деловой этикет. М., 1994.



ЕМТИХАН СҰРАҚТАРЫ


1. Сократ этикасы.
2. Платонның этикалық көзқарасы.
3. Аристотелдің жоғарғы игілік оқулары.
4. Қайырымдылық туралы Аристотель оқулары.
5. Аристотелдің әділдік туралы оқулары.
6.Этикадағы эвдемонизм.
7. Эллинизм дәуріріндегі адамгершілік теориясы.
8. Стоиктер этикасы.
9. Августин мен Пелагияның ерік еркіндігі мәселесі бойынша полемикасы.
10.Қайта өрлеу дәуірінің философиясындағы мораль туралы түсінік (Лоренцо Балла, Эразм
Роттердамский, Джордано Бруно).
11.Капиталистік қоғамның пайда болу процессіндегі протестантизм этикасы.
12. Либерализм моралі капиталистік қоғамның пайда болу процессінде.
13. Жаңа замандағы еркіндік пен теңдік этикасы.
14.. Идеи Дж. Локктың жеке тұлғаның адамгершілік мінез-құлқының себептері мен қоғамдық өмірді ұйымдастырудың саналы принциптері.
15. Этикалық сенсуализм 18 ғ. (Шефтсбери, Хатчесон, Юм, Смит).
16. И. Канттың гетерономды этикасының сыны.
17. И. Канттың этикасындағы мейірібанды ерігінің түсінігі.
18. Категориялық императив И. Кантжәне оның негізгі формулировкасы.
19. Кант пен Гегель адамгершілік еркіндігі жөнініде.
20. Гегеля философиясындағы моралдың дамуы туралы тарихи түсінік
21. Ф. Ницшенің генеалогиялық әдісі.
22. Ф. Ницше ақсүйек моралі мен құл моралі туралы.
23. Ф. Ницше мораль түсінігінің пайда болуы туралы.
24. И. Ильин күш көрсету туралы.
25. Ф. Ницше аскетикалық идеал туралы.
26. Л. Н. Толстойдыі күш көрсетпеу этикасы.
27. Гомердің ерлік моралі
28. Ж. -П. Сартр категориялық императив туралы.
29. Моисйдің декалогы.
30. Евангельдік мораль.
31. С. Кьеркегор адам өмір сүруінің үш сатысы туралы.
32. Канттың Гегеле мен Шопенгауэр императивтік этикасына сыны.
33.Ффранцисканцтердің моральдық этикасы.
34. Мейірімділік түсінігі (Дж, Э. Мур, И. Ильин, Вл. Соловьев, Ф. Ницше).
35. Ф. Ницшенің "күнә", " міндеттілік", "ұят" түсініктерінің пайда болуы.
36. Т. Гоббс мораль туралы.
37. Апостол Павлдың этикасы.
38. Априоризм мен формализм Кант этикасында.
39. Демокриттің эвтюмин түсінігі.
40. Дж. Ролздың әділдік теориясы.
41.Дж. Ролздың әділдіктің екі принципі.
42. Әділдік адалдық ретінде( Дж. Ролзу бойынша).
43. Қазіргі батыс этикасының дамуының негізгі тенденцилары.
44. Қзіргі этика теориясының вариациясы: партикуляризм мен универсализм қазіргі заманғы этикада.
45. Қазіргі заманғы этикадағы толеранттық пенплюрализм.

46. Дискурс этикасы (Ю. Хабермас, К. О. Апель).


47. Моралдың әр т үрлі жүйесіндегі тарихи принцип.
48.Рулық қоғамның әдет-ғұрпы.
49. Алғашқы қауымдық қоғамдағы табу институты.
50. Салт-жораның мәні мен қызметі.
51. Талион және айырбас-сыйлау институтының пайда болуы.
52. Рулық қоғамның ыдырауы кезеңіндегі адамгершілік сананың өзгеру ерекшеліктері

53. Адамгершіліктің алтың заңы.


54. Гесиод дидактикасы.
55. Антикалық және христиандық қайырымдылар.
56. Пифагоршылардың « Алтын өлеңдері" .
57. Теодицея және "Бақытсыз уағыздаушы" мәселелері Иова Кітабы).
58. Киники мен кедейлер стоикасы.
59.Сыйлау қызметі, құрбандық, алғашқықауымдық моралдағы салт-жора мен миф.
60. Авраамның этикалық және діни құрбандық шалуы.
61. Зұлымдықты классификациялау мәселесі.
62. Қоғам тарихындағы мораль кодекстері.
63. Ежелгі өркениеттер дәуіріндегі моралдық кодекстер.
64. Ежелгі Рим моралі.
65. Грек-рим мемлекеттілігі өміріндегі адамгершілік-құқықтық кодекстер.
66. Ерте ортағасырлық мемлекеттер кезеңіндегі адамгершілік ерекшеліктері.
67. Кейіңгі ортағасыр қоғамындағы адамгершілік.
68. Ортағаысрлық жауынгер мен соғыстағы адамгершілік кодексі.
69. Ортағасыр қоғамындағы христиандық қайырымдылық.
70. Орыс жылнамаларындағы діни және адамгершілі-құқықтық нормалар.
71. Мещандық.
72. ХVII ғ. Батыс Европадағы адамгершілік сананың ерекшелітері.
73. ХVШ ғ. Батыс Европадағы адамгершілік сараның ерекшеліктері.
74. Гуманизм адамгершілік принципі ретінде.
75. Альтруизм менгуманизм.
76. Хримстиан этикасындағы гуманизм идеясы.
77. Жаңа замандағы классикалық гуманизм.
78. Марксистік гуманизмді талқылау идеясы.
79. К. Маркстың ерте философиясындағы безіну концепциясы.
80. Безінудің адамгершілік мәселелері.
81. Неогуманизм мен неклассикалық гуманистік концепциялар (жалпы мінездеме).
82. Ж. -П. Сартр-дың гуманизмі.
83. Либеральдық сананың дағдарысы мен "қайғылы сезім" философиясы М. де Унамуно.
84. Гуманистік психология.
85. Адам этикасы мен құқығы.
86. Моралдық релятивизм мен толерантық.
87. Мораль анықтамасының мәселелері.
88. Этикадағы моральдық іскерлік түсінігі.
89. Адамгершілік қатынастар.
90. Моралдық сана.
91. Моралдық сана құрылымы.
92. Моралдағы әлемді рухани-тәжірибелік игеру.
93. Адамгершілі еркнідік және міндеттілік.
94. Мінез-құлық құрылымы (месіл және нәтиже,адамгершілік мінез-құлықты бағалау критериилері).
95. Мораль тілі
96. Моралдық нормалар.
97. Адамгершілік сананың категориялары (анықтаманың жалпы түсінігі).
98. Мейірімділік пен зұлымдық. Моралдық зұлымдық табиғаиының әр алуан концепциясы.
99. Парыз және игілік адамгершілік сананың сапасы ретінде.
100. Ұят адамгершілік сапаоларының ретінде.
101. Ар-намыс адамгершілік сананың сапасы ретінде.
102. Моралдық құндылықтар.
103. Адамгершілік идеал және моралдық жаңарудың идеасы.
104. Бақыт және өмірдің мәні.

105. Өмір мен Өлім адамгершілік мәселелер.


106. Мораль мен ғылым.
107. Мораль мен құқық.
108. Әділдік: моралдық және құқұықтық аспектілер.
109. Мораль мен саясат.
110. Моралдағы мақсат пен құралдың арақатынасы.
111. Мораль мен дін.
112. Моралдық таңдау.
113. Адамгершщілік қарам-қайшылықтар жәнне оларды шешу жолдары.
114. Теоретикалық этикадағы моралдың негізделу мәселелері.
115.Этикадағы конвенционализм.
116. Жаңа замандағы этикадағы қоғмдық келісім идеясы және оның қазіргі замандағы жағдайы.
117. Моралдың негізделуінің психологиялық бағыт ұстануы.
118. Моралдың интуитивистік теориясы.
119. Утилитарлық—тәжірибелік моралдың негізделуі.
120. Этикадағы абсолютизм.
121. Абсолюттік-гетерономды мораль концепциялары.
122. Моральдың абсолюттік-автономдық концепциялары.
123.Этикадағы классикалық натурализм .
124. Моралдағы неонатуралистік теория.
125. Эволюциялық этика.
126. Этикадағы космологизм мен космизм.
127. Моралдыңәлеуметтілік теориясы.
128. Қолдаңбалы этика.
129. Этиканың ашық мәселелері.
130. Биоэтика мәселелері

131. Күш көрсетпеу этикасы.


132. Соғыстың философиялық және моралдық бағасы
133. Терроризм мен мораль.
134. Өлім жазасы: "иә" мен "қарсылық" аргументі
135. Эвтаназия.
136.Қазіргі заманның өзекті мәселелерінің адамгнершілік аспектілері.
137. Техникалық прогрессстің адамгершілік мәселелері,
138. Адамның табиғатқа қатыгасының адамгершілік аспектілері. Экологиялық этика.
139..Кәсіптік этика.
140. Бизнес этикасы.
141. Дәрігердің адамгершілік міндеттілігі.
142. Мораль мен этикет.
143. Достықтың адамгершілік құндылығы.
144. Махаббат адамгершілік құныдылық ретінде.

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет