- 1. XIX Ғ. НЕМІС ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ
- Оның негізін бес белгілі неміс философтарының
- шығармашылығы құрады. Олар:
- 1. ИММАНУИЛ КАНТ (1724-1804);
- 2. ГЕОРГ ГЕГЕЛЬ (1770 -1831);
- ИОГАНН ФИХТЕ (1762-1814);
- 4. ФРИДРИХ ШЕЛЛИНГ (1775-1854);
- 5. ЛЮДВИГ ФЕЙЕРБАХ (1804-1872).
- Неміс классикалық философиясында
- үш философиялық бағыт көрініс тапты:
- • ОБЪЕКТИВТІК ИДЕАЛИЗМ (Кант, Шеллинг, Гегель);
- • СУБЪЕКТИВТІК ИДЕАЛИЗМ (Фихте);
- • АНТРОПОЛОГИЯЛЫҚ МАТЕРИАЛИЗМ (Фейербах).
- XVIII ғасырдың аяғы мен XIX ғасырдың басында Германияда неміс философиясы деп аталатын ұлттық философиялық жүйесі пайда болды.
- 1. XIX Ғ. НЕМІС ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ
- 1. Философияны дәстүрлі мәселелерден (болмыс, сана, таным және т.б.)
- адамның мәнін зерттеуге бұрды.
- 2. Даму немесе диалектика мәселелерін дамытты.
- 3. Философияның логико-теоретикалық аппараттын дамытты.
- 4. Тарихты бүтіндік процесс ретінде қарастыру.
- НЕМІС ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ БАСТЫ МӘСЕЛЕЛЕРІ:
- Неміс философиясының негізін салушы -
- ИММАНУИЛ КАНТ болды.
-
- 1. Кант адамның таным мүмкіндіктерінің шектеулі екендігі туралы ,
- заттардың ішкі мәнін және қоршаған ортадағы құбылыстарды немесе «өзіндік
- заттарды» түсінуге мүмкін еместігін түсіндірді.
- 2.Категориялар немесе философияның басты ұғымдары туралы ілімді дамытты.
- 3. Моральдық заң – «КАТЕГОРИЯЛЫҚ ИМПЕРАТИВТІ» қалыптастырды.
1. XIX Ғ. НЕМІС КЛАССИКАЛЫҚ ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ - Неміс философиясының көрнекті өкілі – ГЕОРГ ГЕГЕЛЬ болды.
- Неміс философиясының көрнекті өкілі – ИОГАНН ФИХТЕ болды.
- Неміс философиясының көрнекті өкілі – ФРИДРИХ ШЕЛЛИНГ болды.
- 1. Гегель Абсолюттік идея туралы ілімді дамытты, оның санадан тыс, барлық
- материалдық әлемнің бастамасы екендігін көрсетті.
- Гегель диалектика туралы ілімді теориялық тұрғыда дамытты.
- Диалектиканы универсалдық даму теориясы деп, оның үш заңын
- қалыптастырды.
- Фихте СУБЪЕКТИВТІК ИДЕАЛИЗМ бағытын дамытты, оған сәйкес дүниедегі
- тек қана адам мен оның санасы ғана нақты өмір сүреді.
- Бұл көзқарас «МЕН – ТҰЖЫРЫМДАМАСЫ» деп аталады.
- Табиғатты объективтік идеализм тұрғысынан қарастырып,
- адам бостандығы мен құқықтық жүйенің негізі табиғатта деген идеяны айтты.
1. XIX Ғ. НЕМІC ФИЛОСОФИЯСЫНЫҢ ЕРЕКШЕЛІГІ - Неміс классикалық философиясының көрнекті өкілі – ЛЮДВИГ ФЕЙЕРБАХ болды.
- Фейербах АНТРОПОЛОГИЯЛЫҚ МАТЕРИАЛИЗМНІҢ жүйесін қалыптастырды.
- Толық атеист ретінде Құдайдың жоқ екендігің және оны адамдардың ойдан шығарғанын, халықтың арман-тілектерінің орындалмағанын Құдайдың кесірі деуінің себебі екендігін көрсетті.
2. И. КАНТТЫҢ ФИЛОСОФИЯЛЫҚ ЖҮЙЕСІ - Неміс классикалық философиясының іргетасы ИММАНУИЛ КАНТ (1724-1804 жж.) еңбектерінде қаланды. Ол неміс классикалық идеализмнің негізін қалаушы және классикалық объективтік идеализмнің өкілі.
- «Сынға дейінгі» кезеңде ол жаратылыстану ғылымдарымен айналысып, математика, физика, география, астрономия ғылымдары салаларына айтарлықтай үлес қосты.
- Кант өзінің шығармашылығының «сыншыл» кезеңінде ақыл ойдың іс-әрекеттігі туралы, таным, логика, этика, әлеуметтік философия мәселелерін қарастырды.
-
- Канттың «Таза парасат сыны» еңбегінде таным теориясы, логика және диалектика қарастырылса, «Практикалық парасат сыны» еңбегінде мораль, адамгершілік мәселелері көтеріледі.
- Кант «Таза парасатқа сын» еңбегінде таным үдерісіне ерекше көңіл бөліп, оның қайшылықтарын ашып, адамның таным қабілетін үшке бөлді: сезімдік, пайымдаушылық, парасаттылық. Философия тарихында таным үдерісін бұлай бөлу Н. Кузанский философиясында орын алғаны белгілі. Бірақ, Кант өзіне дейін таным үдерісінде орын алып келген эмпиризм мен рационализмнің тар өрістілігінен шығуға тырысты.
- «Сыншыл» кезең өзінің атауын үш фундаменталды еңбектермен байланыстырды:
- «Таза парасат сыны», «Практикалық парасат сыны», «Пайымдау қабілетінің сыны».
Достарыңызбен бөлісу: |