Мультимедиалық технология
Мультимедиа - бұл компьютерлік жүйеде мәтінді, дыбысты, бейнені,
графиканы
және анимацияны біріктіруге мүмкіндік беретін заманауи компьютерлік ақпараттық
технология.
Мультимедиялық жүйелердің пайда болуы білім беру, компьютерлік оқыту, кәсіби
қызмет, ғылым, өнер, компьютерлік ойындардың көптеген салаларында революциялық
өзгерістер жасайды.
Бұл тұжырымдама бағдарламалық-аппараттық кешенге
негізделген ақпараттық
технологияны анықтайды, оған компьютер түрінде дыбыс және бейне жабдықтарын
қосатын құрал бар. Мультимедия технологиясы үш
элементті - дыбыс, мәтін және
графика, бейнені синтездеу үшін компьютерлердің мүмкіндіктерін дәстүрлі дыбыстық
және бейне ақпарат құралдарымен біріктіруге мүмкіндік береді.
Классификация
Мультимедианы сызықтық және сызықтық емес деп жіктеуге болады.
Сызықтық презентация әдісінің аналогы кино болуы мүмкін.
Бұл құжатты
қарайтын адам оның қорытындысына ешқандай әсер ете алмайды.
Ақпаратты берудің сызықтық тәсілі адамға медиа-дисплеймен қандай да бір түрде
өзара әрекеттесу арқылы ақпаратты көрсетуге қатысуға мүмкіндік береді. Бұл процеске
адамның қатысуы «интерактивтілік» деп те аталады. Адам мен компьютердің өзара
әрекеттесуінің бұл әдісі компьютерлік ойындар санаттарында барынша толық ұсынылған.
Мультимедиялық деректерді берудің сызықтық әдісі кейде «гипермедиа» деп аталады.
Ақпаратты берудің сызықтық және сызықтық емес
тәсілінің мысалы ретінде
мұндай жағдайды презентация ретінде қарастыруға болады. Егер презентация таспаға
жазылып, аудиторияға көрсетілсе, онда ақпаратты
жеткізудің осы әдісімен бұл
презентацияны көріп отырғандар спикерге әсер ету мүмкіндігі жоқ. Тікелей презентация
жағдайында аудитория сұрақтар қояды және спикермен өзара әрекеттеседі. жүргізушіге,
мысалы, презентация тақырыбынан алыстауға мүмкіндік береді. кейбір терминдерді
түсіндіру немесе есептің қайшылықты бөліктерін толығырақ көрсету. Осылайша, тірі
презентация ақпаратты ұсынудың сызықтық емес (интерактивті) тәсілі ретінде ұсынылуы
мүмкін.
Мультимедиялық технологияның мүмкіндіктері
•
Мультимедиялық презентацияларды проектор немесе басқа жергілікті ойнату
құрылғысы арқылы көрсетілетін сахнада адам жеткізе алады. Презентацияның
трансляциясы тікелей эфирде де, алдын-ала жазылуда да болуы мүмкін. Тарату немесе
жазу ақпаратты сақтау және беру үшін аналогтық немесе электрондық технологияларға
негізделуі мүмкін. Желідегі мультимедияны қолданушының компьютеріне жүктеуге және
кез-келген тәсілмен көбейтуге немесе Интернеттен
тікелей деректерді беру
технологияларын қолдана отырып ойнатуға болады. Медиа ағынды технологиялар тірі
немесе сұраныс бойынша болуы мүмкін.
•
Мультимедиялық ойындар - ойыншы компьютер құрастырған виртуалды ортамен
өзара әрекеттесетін ойындар. Виртуалды ортаның күйі ойыншыға ақпаратты берудің әр
түрлі әдістерін (есту, көру, тактиль) қолдану арқылы беріледі. Қазіргі кезде компьютердегі
немесе ойын консоліндегі барлық ойындар мультимедиялық ойындар қатарына жатады.
Айта кету керек, бұл ойын түрін жергілікті компьютерде немесе консольде де, жергілікті
немесе ғаламдық желі арқылы басқа ойыншылармен де ойнауға болады.
Ақпаратты қабылдауды жеңілдету үшін мультимедиялық мәліметтердің әр түрлі
форматтарын қолдануға болады. Мысалы, ақпаратты тек мәтін түрінде беріп қана қоймай,
оны аудио деректермен немесе бейнеклиппен бейнелеу.
Ақпаратты берудің әр түрлі формалары оқушының
ақпаратпен интерактивті
қарым-қатынаста болуына мүмкіндік береді. Желідегі мультимедиа объектіге бағытталған
болып, пайдаланушыға белгілі бір білімсіз ақпаратпен жұмыс істеуге мүмкіндік береді.