ҚММУ Ф 4/3-05/03
2007 ж. 14 маусымдағы № 6 НХ
Қарағанды Мемлекеттік Медицина УНИВЕРСИТЕТІ
Қазақстан тарихы және әлеуметтік-саяси пәндер кафедрасы
Семинарлық сабақтарға арналған әдістемелік ұсыныс
Тақырыбы: «Орта ғасырлық мәдениеттегі философия феномені. Исламдық ортағасырлық мәдениет контекстіндегі арабтық – мұсылмандық философия. Ибн-Сина және «Дәрігер ғылымының каноны»»
Пәні: «Философия»
Мамандығы: 5В110300 «Фармация»
Курс: 2
Құрастырушы: Бакирова А.Т.
Қарағанды-2014 ж.
Кафедра отырысында талқыланды және бекітілді.
Хаттама № 1 «2» қыркүйек 2014 ж.
Кафедра меңгерушісі Темірғалиев Қ.А.
Тақырыбы: «Орта ғасырлық мәдениеттегі философия феномені. Исламдық ортағасырлық мәдениет контекстіндегі арабтық – мұсылмандық философия. Ибн-Сина және «Дәрігер ғылымының каноны»
Мақсаты: Студенттерге Батысеуропалық ортағасырлық философиялық және арабтық-мұсылмандық философияның дүниетанымдық ойларын таныстыру, оларды салыстырмалы талдауы және игеруге күш салу.
Оқыту мақсаты: Студенттерді орта ғасыр кезеңінің философиялық мәселелерін, құдай және адам, әлем мәселесін, бағыттарын, олардың қарастырған мәселелерін үйрету. Батысеуропалық ортағасырлық философиялық және арабтық-мұсылмандық философиясындағы Құдай, адам, тағдыр мәселелерінің көтерілуі, ұқсастықтары мен ерекшеліктерін салыстырмалы түрде талдау жасау.
Тақырыптың негізгі сұрақтары:
-
Батысеуропалық ортағасырлық философия қалыптасуының мәдени-әлеуметтік контексті.
-
Ортағасырлық адамның мәдени таңдауының басты стратегияларын қалыптастырудағы А.Августиннің ролі.
-
Схоластикалық ойлаудың өзіндік ерекшелігі. Томизм римдік католикалық шіркеудің философиясы хақында. Томизмнің іргелі идеялары. Философия және теология. Сенім мен білімнің арақатынасы мәселесі.
-
Батысеуропалық ортағасырлық философиялық ойға арабтық-мұсылмандық философияның әсері.
-
Арабтық-мұсылмандық философияның мәдени-әлеуметтік және рухани контексті.
-
Араб тілдес перипатетизмнің энциклопедизмі, универсализмі: Әл-Кинди, Әл-Фараби, Ибн Сина, Ибн Рушд.
-
Ислам мәдениетіндегі суфизмнің орны мен рөлі. Суфизмдегі дүние, Құдай және адам туралы ілім.
Білім берудің және оқытудың әдістері: Дөңгелек үстел, үлестірме материалдармен жұмыс, тесттік тапсырмаларды шешу, пікір-талас.
Әдебиеттер:
Негізгі:
-
Алтаев Ж.А. Қылым тарихы мен философиясы: оқулық / Ж.Алтаев, Т.Х.Ғабитов. – Алматы, 2011. – 468 б.
-
Кішібеков Д. Философия: оқулық / Д. Кішібеков, Ұ. Сыдықов. - Алматы: Қарасай, 2010. - 360 б.
-
Мырзалы С. Философия: оқулық / С. Мырзалы. - Алматы: Бастау, 2008. - 644 б.
-
Нысанбаев Ә. Қысқаша философия тарихы / Ә.Нысанбаев, Т.Әбжанов. – Алматы: Эверо, 2009. – 272 б.
Қосымша:
-
Альжанова У.К., Бегалинова К.К. История философии. Алматы, 2001.
-
Әбішев Қ. Философия. Алматы. 2001.
-
Бегалинова К.К. История восточной философии. Семипалатинск, 2000.
-
Ж.Алтай, А.Қасабек, Қ.Мұқамбетәли. Филолсофия тарихы. Алматы, 1999.
-
Спиркин А.Г. Философия М., 2000
Бақылау: (сұрақтар, тестілер шешу)
1. Сұрақтар
-
Теоцентризм, провиденциализм, креационизм бүкіл ортағасырлық философияның негіздемелері ретінде.
-
«Құрандағы» білім тұғырнамасы. «Құран» және рационалдық құдайлық ілім.
-
Суфизм және Омар Хайям, Ирандық суфизмнің символикасы мең мистицизмі.
-
А.Иүгінекидің философиялық ізденістері.
-
Махмұт Қашғаридың философиялық ізденістері.
-
Қожа Ахмет Иассауидің суфийлік ілімінің түп-негізгі идеялары мен принциптері қандай?
2. Тестілер
1. “Град божий” және “Град земной” идеясының авторы
-
Ф. Аквинский.
-
А. Августин.
-
К. Тертулиан.
-
П. Абеляр.
-
И. Росцелин.
2. Христиан философтарының ой-толғыныстарының басты пәні?
-
Материя
-
Табиғат
-
Адам
-
Құдай
-
Уақыт
3. Реалистер мен номиналистер арасындағы талас қай кезенде болды?
-
Антик философиясында.
-
Орта ғасыр философиясында.
-
Жана дәуір философиясында.
-
Ағарту философиясында.
-
XX ғасыр философиясында.
4. Жалпылық мәселесі қай кезеңде көрініс берді.
-
Антикалық философияда.
-
Ортағасырлық философияда.
-
20 ғ.
-
15 ғ.
-
Ағартушылық дәуірінде.
5. “Екі жақты ақиқат” идеясының шығыс философтарының ішіндегі авторы кім?
-
Ибн-Сина.
-
Ибн-Рушд.
-
Әл-Фараби.
-
Маймонид.
-
Әл-Газали.
6. Араб тілдік философияның өкілі.
-
Кант.
-
Әл-Кинди.
-
Коперник.
-
Маркс.
-
Бубер.
7. Әлемнің екінші ұстазы.
-
Ибн-Сина.
-
Ибн-Рушд.
-
Әл-Фараби.
-
Маркс.
-
Гегель.
8. Қожа Ахмет Яссауидің көзқарастарын қай бағытқа жатқызамыз:
-
Перипатетизмге.
-
Пантеизмге.
-
Суфизмге.
-
Рационализмге.
-
Эклектизмге.
9. «Бақыт жолын сілтеу» трактатының авторы:
-
Әл-Фараби
-
Ибн Рушд
-
Ибн Сина
-
Ибн-Туфейль
-
Ибн Бадж
10. Орта ғасыр философиясының негізгі бастамасы.
-
Теоцентризм
-
Антропоцентризм
-
Пантеизм
-
космоцентризм
-
деизм
Достарыңызбен бөлісу: |