|
В. Г. Белинский Суреткерге тән ерекшеліктер-Сезімталдық
|
бет | 1/9 | Дата | 02.01.2022 | өлшемі | 50 Kb. | | #454417 |
| сессия жауаптары
Әдебиеттану ғылымы-Сөз өнерін зерттейтін ғылым
Әдебиеттану ғылымының негізгі саласы-Әдебиет теориясы
Әдебиеттің халықтығы туралы түсінік қалыптастырған-В.Г.Белинский
Суреткерге тән ерекшеліктер-Сезімталдық
Тіл, сөз жайын тексеретін ғылымның түрі-Стилистика
Қазіргі филология ғылымы поэтиканы бөледі-Жалпы поэтика.
Көркем туындыға қажетті ең негізгі қасиет-Көркемдік.
Сөз өнеріне тән көркемдік кепіл-Жалпы және жалқының бірлігі.
Филологияның негізгі бөлімі-Әдебиеттану.
Әдебиеттану ғылымының зерттеу аясы-Сөз өнері.
Әдебиет өнерінің негізі-Шындықты тану және эстетикалық қабылдау.
Әдебиеттанудағы негізгі ұғым-Автор.
Текстология-Мәтіндер тарихы мен олардың басылымдарының принциптері туралы ғылым.
Көркем әдебиет туралы ғылым-Әдебиет тарихы.
Көркемдіктің басты критериі-Эстетикалық сезімге бөлеу.
Халықтық теориясына сыншыл демократтар маңызды үлес қосты-Н.Чернышевский.
Әдебиеттің халықтығы-Халық мүддесіне сай көркем жинақтау.
Әдемілік негізі туралы толғам айтқан ойшылдар-Сократ.
Көне Шығыста туған әдеби ескерткіш-«Рамаяна».
Эллада эстетикасының мұрасы-«Поэзия ғылымы».
Орыс ойшылдарының эстетикалық мұралары-«Әдеби арман».
Көне түркі ойшылы-Әл-Фараби.
Орыстың атақты сыншысы В.Г.Белинскийдің еңбегі-«Әдеби арман».
Көне Грецияның ұлы драматургы «трагедия атасы» атанған Эсхилдің шығармасы-«Бұғауланған Прометей».
Өнер жайлы трактаттың авторы-Әл-Фараби.
Көне Үнді халқының жырлары-«Рамаяна».
Ш.Уәлихановтың еңбектері-«Қазақ поэзиясының түрлері жөнінде».
Ғұлама А.Байтұрсынов сөз өнерінің адам санасының үш негізіне тірелетінін көрсетеді-Көңілге,ақылға,қиялға.
Лирикалық өлеңді тақырыбына қараай салаларға бөлу-Философиялық лирика.
Шығарманың мазмұны-Шығарма тақырыбы мен идеясы.
Әдебиеттегі көркем тақырыптың түрі- Мәңгілік.
Көркемдік ойлау ерекшелігі-Көркемдік қиял.
Әдеби шығарма әлемі-Өмір шындығын көркем игеру.
Белгілі бір құбылыс, шындық жайындағы жазушы ойлауы мен танымының нәтижесін көрсететін эстетикалық категория-Көркем образ.
«Талантты жазушының әр образы- тип»-деп айтқан әдебиеттанушы-В.Г.Белинский
Кейіакердің тұлғасын, мінезін жасаудың амал-тәсілі-Монолог.
Характер-Кейіпкердің психологиялық ерекшеліктері.
Әдеби тип жасау әрекеті-Жинақтау.
Көркем шығарманың негізгі қозғаушы күші-Тартыс.
Кейіпкер болмысын, іс-әрекетін, мінез-құлқын шынайы қалпында суреттеп таныту тәсілі-Даралау.
Кейіпкердің тұлғасын, мінезін жасау тәсілі-Портрет.
Образға тән қасиеттер-Метафоралылық.
Образдың шындыққа жанасымдылығына қарай түрі-Реалистік.
Жинақтауды көрсететін образ-Типтік.
Шығармадағы идея-Авторлық.
Шығарманың пішінін құрайтын бөлшек-Композиция.
Сюжеттің даму сатысы-Шарықтау шегі.
Баяндаушы-Нарратор.
Әдеби шығарма поэтикасы-Әдеби шығарманың көркемдік әлемі.
Әдеби тек тарапынан әдеби жанрлар бөлінеді-Эпос, лирика, драма.
Өзара байланысқан оқиғалар тізбегі-Сюжет.
Әдебиеттегі жетекші көркемдік әдіс-Романтизм, реализм.
Өмірдегі қайшылықтардың өнердегі көрінісі-Тартыс.
Көркем шығраманың бөлімдерін байланыстыратын тұтастық-Композиция.
Тақырып болатын-Өмір құбылыстары.
Характер-кейіпкердің психологиялық ерекшеліктері.
Адам санасын көркем меңгеру-Психологизм.
Сюжеттің даму сатысы-Экспозиция.
Экспозиция-басталуы.
А.Байтұрсынов «ұлы әңгіме» деп атаған жанр-Роман.
Күрделі сюжетті, кең көлемді эпикалық түр-Роман.
Қазақ әдебиетін әуез, толғау, айтыс-тартыс деп жанрлық түрге жіктеген-А.Байтұрсынов.
XXI ғасырдағы қазақ поэзиясын бес түрге бөліп көрсеткен ғалым-Ш.Уәлиханов.
А.Байтұрсынов бөлген жазба әдебиеттің бір кезеңі-Діндар дәуір.
Шығарманың пішінін танытатын бөлшек-Композиция.
Суреткердің өзі суреттеп отырған өмір шындығына шығарған үкімі-Шешім.
Әдебиет поэтикасы-Көркем шығарма құндылықтарын айқындау.
Баяндауға кіретін суреттеу тәсілінің бірі-Кейіпкерлер тілі.
Көркем шығарманы қорытудың түрі-Эпилог.
Көркем шығарма мазмұны-Тақырып.
Мазмұн мен пішінге тән сипаттар-Мазмұн мен пішіннің бірлігі.
Көркем шығармадағы жазушы суреттеп отырған өмір құбылысы-Тақырып.
Шығарманың пішінін құрайтын бөлшек-Образ жүйесі.
Көркем шығарма пішіні-Композиция.
Әдеби шығарманың байланысын дамытатын-Өмірлік тартыс.
Сюжеттен тыс элемент-Пролог.
Пейзаждың маңызды функциялары-Іс-әрекеттің орны мен уақытын көркем белгілеу.
Шығармадағы өзара жалғасқан оқиғалар тізбегі-Сюжет.
Көркем шығармада суреттелген оқиғаны рет-ретімен жүйелеу, мазмұндау-Фабула.
Кейіпкер тілі-диалог.
Характер, идеялар, мінездер күресі-Конфликт.
Сюжеттің негізгі мазмұндық фуекциялары-Өмірлік қайшылықтармен тартыстарды бейнелеу.
Диалогтың негізгі қызметі-Кейіпкер табиғатын ашу.
Әдеби шығарманың шарықтау шегі-Сюжеттік дамудың ең жоғарғы сатысы.
Тартыс-Харатерлер қақтығысы.
Баяндауға кіретін суреттеу тәсілдерінің бірі-Кейіпкерлер тілі.
Байланыс алдындағы оқиғаларды бейнелеу-Экспозиция.
Көркем әдебиетте бейнеленетін уақиғаға қатысушы-Кейіпкер.
Әдеби шығарманың байланысы-Тартыстың басталуы және дамуының көзі.
Сыртқы композиция-Эпиграф.
Әдеби шығарма шешімі-Шығарманың қорытынды бөлімі.
Көркем шығарма түрлерінің жүйесі-Әдеби жанр.
Эпикалық жанрдың орташа түрі-Повесть.
Көркем шығарманың ішкі мәні-Мазмұн.
Тақырып-өмір құбылымтары.
Барлық структуралық элементтер тартысты ашуға бағындырылатын жанр-Драма.
Көркем шығарманың сюжеті-Оқиғалардың желісі.
Идея-Көзқарас.
Мазмұнның қабылдану сипаты-Жанр.
Қайтсін, қолы тимепті,
Өлеңші, әнші есіл ер!
Апа жаздай ән салсаң,
Селкілде де, билей бер!-деген өлең жолында троптың қай түрі қолданылған-Ирония.
Эпифора-Тармақтар соңындағы сөздің қайталануы.
Суреткер шеберлігін танытатын көркем тіл-Бейнелі сөз.
Метафора-Артында мен-ақ сұңқар түлеп ұшқан.
Сюжеттік дамудың кезең кезеңдерін тәртіпке салып, реттеп, қиыннан қиыстырып тұратын нәрсе-Композиция.
Көркемділік-Өнердегі эстетикалық сұлулық.
Тіл байлығының қайнар көздері-Архаизм.
Көркем тіл-Стилистиканың өзекті мәселесі.
Шығармадағы идея-Автор көзқарасы.
Троптың түрі-Кейіптеу.
Градацияның түрі-Дамыту.
Аллитерация-дауыссыз дыбыстардың қайталануы.
А.Байтұрсынов бөлген арнаудың түрі-Сұрай арнау.
Қайталаудың түрі-Еспе қайталау.
Метафора-Құбылту түрі.
Кейіптеу-Құбылтудың бір түрі.
Анафора-Қайталаудың бір түрі.
Шендестіру-Кереғар құбылыстарды қатар қою арқылы басқа бір құбылыс сипатын елестету.
Теңеу үлгісі-Күлгін қоламтадай.
Гипербола-Ұлғайту.
Эллипсис-Түсіріп тастау.
Өлеңнің бірлігі-Тармақ.
Тіл,сөз жайын тексеретін ғылымның түрлері-Тіл білімі.
А.Байтұрсыновша, сөз өңді, ұнамды болу туралы сөз талғаудың қоятын жалпы шарттары-Тіл(лұғат) анықтығы.
Өлеңнің сонет түрін жазған ақын-Петрарка.
Лирикалық өлеңді тақырыбына қарай салаларға бөлу-Табиғат лирикасы.
Өлең ұйқасы-Кезекті.
Көркем шығарма тілінің құрылу типтері-Проза.
Ш.Уәлиханов көрсеткен XXI ғасырдағы қазақ поэзиясының түрі-Жыр.
Шалыс ұйқасты көрсетіңіз-АБАБ
Элегия-мұңды өлең.
Өлең жүйелері-Силлабикалық.
Әдеби шығармадағы кейіпкердің ішкі көңіл-күйін білдіретін толғау сөзі-Монолог.
Ауыспалы мағынада қолданылатын сөздер-Метафора.
Библтография-әдебиет туралы ғылымға қатысты мәліметтердің жиынтығы. Оған жатады-Анықтамалар.
Адамның қасиеттерін жансыз заттар мен құбылыстарға телу-Кейіптеу.
Метонимияны тап-«Ақ жаулық»
Тіл-маңызды қатынас құралы.
Белгілі бір өлшемге бағынып жазылатын шығарма-Поэзия.
Лирика-Көркем ой-сезімді жеткізудің құралы.
Өлеңнің қара сөзден айырмасы-Шумағы мен бунағы белгілі бір тәртіпке бағынған.
Өлеңнің бірліктері-Тармақ.
Ш.Уәлиханов «Қазақ халық поэзиясының түрлері жөнінде» атты еңбегінде ғылыми ойлар айтты-Өлеңнің түрлері жайлы.
«Өлең сөздің теориясы» атты ғылыми-теориялық зерттеудің авторы-З.Ахметов.
Қазақ өлеңдерінің құрылысы-Силлабикалық өлең.
Бунақ-Буындар тобы.
Символ-Тұспал бейне.
Тармақтың соңындағы бірнеше буынның келесі тармақтарға сәйкес буындармен үйлесуі-Өлең ұйқасы.
Қазақ өлеңінің құрылымына тән ерекшелік-Буынға негізделуі.
Қазақ поэзиясында ең көп қолданылатын ұйқас түрі-Қара өлең ұйқасы.
Дидактикалық поэзия-Нақыл сөздер.
Өлең құрылысына көп жаңалық енгізген ақын-А.Құнанбаев
Эпостық тек-Роман.
Драмада қаһарманның өзіне қаратып айтқан сөзі-Монолог.
Эпостың басты ерекшелігі-Баяндау тәсілі басым.
Комедиялық пафостағы драматургиялық шығарма-Комедия.
Пьесаларда портреттік мінездемелерді берудің негізгі құралы-Авторлық ремаркалар.
Ішкі көңіл-күйден хабар беретін өлеңмен жазылған шығарма-Лирика.
Әдебиеттің тегі-Драма.
Әдеби шығарманың жанрлық түрі-Поэма_.__Эпопея-Тарихи_-ұлттық_оқиғалар_баяндалатын_ірі_эпикалық_шығарма_.__Орта_көлемді_прозалық_жанр-Повесть'>Поэма.
Эпопея-Тарихи-ұлттық оқиғалар баяндалатын ірі эпикалық шығарма.
Орта көлемді прозалық жанр-Повесть.
Шағын көлемді эпикалық жанр-Новелла.
Лириканың жанрлық түрлері-Элегия.
Поэзияның шағын сюжетті лирикалық жанры-Баллада.
Эпиграмма-Сықақ өлең.
Оқиғаны өлеңмен баяндап айтатын, кейде жыр-толғау түрінде келетін көлемді шығарма-Поэма.
Драматургиялық шығармалардың өзіне тән ерекшелігі-Сахналық орындалуға негізделуі.
Әдебиет сынының зерттеу объектісі-Әдеби процесс.
Көркем шығармаға объективті баға беру үшін-Әдеби теориялық ұғымдарды жете білу керек.
Стиль туралы тұжырым-Өнер ерекшелігі.
Әдеби даму кезеңдеріндегі кертартпа ағымдар-Импрессионизм.
«Стиль» терминінің мән-мағынасы-Даралық.
Эвристика зерттейді-Әдеби шығарманың авторын табу.
Классицизмнің көркем шығарма мазмұны мен пішініне қоятын шарты-Уақыт, орын, оқиға бірлігі.
Әдеби процесс дегеніміз-Әдебиеттің дамуын зерттейтін методологиялық әдіс.
Көркем шығармада кездесетін идея түрі-Авторлық идея.
Көркемдік дамудағы басты көркемдік әдіс-Реализм.
Әдеби процесс зерттейді-Әдеби ағымдарды, бағыттарды, әдістерді.
Дәуірге, суреткерге тән шығармашылық ерекшелік-Стиль.
Стиль дегеніміз-Жазушының бейнелеу шеберлігі.
Көркем әдебиет стилін зерттеген ғалым-Қ.Жұмалиев.
Әдеби ағымға тән сипаттар-Суреттеу тәсіліндегі ұқсастықтар.
Әдеби шығарманың мәнді стильдік белгісі-Психологизм.
Жазушы стилі.....сабақтас-Әдеби дәстүрмен.
Дәуір стилін танытатын бірлік-Тақырып бірлігі.
Жазушы қолтаңбасын қалыптастырады-Әдеби мектеп.
Әдеби шығармаға тән стиль түрі-Ұлттық стиль.
Романтизм-Көтеріңкі эмоционалды стиль.
Романтизм көрініс алды-М.Өтемісұлы поэзиясында.
Үш бірлік: уақыт бірлігі, орта бірлігі, оқиға бірлігі принципін ұстанған көркемдік әдіс-Классицизм.
Әдеби ағым дегеніміз-Қайталанбайтын құбылыс.
Көркемдік әдіс дегеніміз-Өмір құбылысын бейнелеу амал-тәсілдері.
Классицизмнің өкілі-Расин.
Сентиментализм өкілі-Карамзин.
Реализмге тән-Өмір шындығын көркем шындыққа айналдыру.
«Көркемдік әдіс» ұғымының синонимдері-Шығармашылық әдіс.
Сентиментализм өкілі-Л.Стерн.
Әдебиеттанудың зерттеу объектілері-Авторлық сөз өнері туындылары, Текстологиялық зерттеулер.
Әдебиет өнерінің негізі-Шындықты тану және эстетикалық қабылдау, автордың көркем шығармашылығы.
Әдебиеттанудың негізгі ұғымдары-Автор, Жазушы.
Текстология-Әдебиет туындысыны мәтіні туралы ғылым; Мәтіндер тарихы мен олардың басылымдарының принциптері туралы ғылым.
Көркем әдебиет туралы ғылым-Әдебиеттану;Әдебиет теориясы.
Әдебиеттің халықтығы теориясын дамытқан мифологиялық мектеп өкілдері-О.Миллер, Ф.Буслаев.
«Әдебиеттің халықтығы» теориясына сыншыл демократтар маңызды үлес қосты-Н.Добролюбов, Н.Чернышевский.
Әдебиеттің халықтығы-Халық мүддесіне сай көркем жинақтау; Мәселені халықтық тұрғыдан шешу.
Көркем шығарма тілінің құрылу типтері-Проза, поэзия.
Әдемілік негізі туралы толғам айтқан ойшылдар-Сократ,Гераклит.
Көне Шығыста туған әдеби ескерткіш-«Көрмегені жоқ кісі туралы»; «Рамаяна».
Эллада эстетикасының мұрасы-«Үлкен Иппий», «Поэтика».
Орыс ойшылдарының эстетикалық мұралары-«Александр Пушкин шығармаларына», «Әдеби арман».
Көне түркі ойшылдары-Әл-Фараби, Әбу Райхан Бируни.
Орыстың атақты сыншысы В.Г.Белинскийдің еңбектері-«Әдеби арман», «Александр Пушкин шығармаларына».
Көне Грецияның ұлы драматургы «трагедия атасы» атанған Эсхилдің шығармалары-«Бұғауланған Прометей», «Парсылар».
Өнер жайлы трактаттардың авторлары-Н.Буало, Аристотель.
Көне Грецияның «комедия атасы» Аристофанның (б.з.б. Vғғ.) шығармалары-«Бұлттар», «Бақалар».
Көне Үнді халқының жырлары-«Махабхарата», «Рамаяна».
Ш.Уәлиханов көрсеткен XIX ғасырдағы қазақ поэзиясының түрлері-Жыр,Эпиграмма.
Сезім арқылы қабылдау формасына негізделген шындық элементтерінің жинақталуы-Көркем образ, Кейіпкерлер образының жүйесі.
Әл-Фараби бөлген ақынның түрлері-Туған соң жетілгендер, Еліктеумен жүретін ақындар.
Ш.Уәлихановтың еңбектері-«Қазақ поэзиясының түрлері жөнінде», «Қазақ молалары мен жалпы көне ескерткіштері жөнінде».
Аристотельше, «жоғары стиль»-Көркем, Әдеби.
Аристотельше, «төменгі стиль»-Іскерлік, Әдебиеттен тыс.
Халықтық теориясына сыншыл революционер-демократтар өкілдері маңызды үлес қосты-В.Г.Белинский, Н.Добролюбов.
Эллипсис-Түсіріп тастау, Аттап айту, Көпнүкте.
Тарихи-революциялық тақырыпқа жазылған қазақ романдары-«Ботагөз», «Ақ Жайық».
Көркем шығармадағы деталь-Аз сөзге көп мағына сыйғызу; Дәлдік-шындыққа жанасымды бөлшек.
Лирикалық өлеңді тақырыбына қарай салаларға бөлу-
Достарыңызбен бөлісу: |
|
|