Аргументативті дискурс орындаған: Әбдіқадырова А.Қ



Дата14.04.2024
өлшемі1.12 Mb.
#498626
Презентация1

АРГУМЕНТАТИВТІ ДИСКУРС

Орындаған: Әбдіқадырова А.Қ.

Қабылдаған: Таусоғарова А.Қ.

"Аргументация" сөзі латынның "argumentum", "arguo" сөздерінен шыққан, "түсіндіру", "нақтылау"дегенді білдіреді. Аргумент дәстүрлі түрде логикада, философияда, риторикада қарастырылады және соңғысы – неориторика негізінде жасалады.

"Аргументация" сөзі латынның "argumentum", "arguo" сөздерінен шыққан, "түсіндіру", "нақтылау"дегенді білдіреді. Аргумент дәстүрлі түрде логикада, философияда, риторикада қарастырылады және соңғысы – неориторика негізінде жасалады.


Коммуникативті дәлел монологты
Коммуникативті дәлел монологты
ал Интерактивті диалог
ал Интерактивті диалог
Осыған байланысты аргументтерді адам саласы ретінде прагмалингвистикалық тұрғыдан қарастыру керек

Интерактивті тәсіл тұрғысынан аргументативті дискурс-бұл белгілі бір коммуникативті жағдайдағы мәлімдемелер тізбегі, оны орналастыру барысында спикерлер белгілі бір коммуникативті – прагматикалық мақсатпен сөйлеу қадамдарын кезектесіп орындайды, атап айтқанда-әңгімелесушіні кез-келген пайымдаудың ақиқатына сендіру және оны осы пікірді қабылдауға мәжбүрлеу. Шын мәнінде, автордың белгілі бір ниеті бар кез-келген мәлімдемеде әңгімелесушіге әсер етудің белгілі бір компоненті бар.

Интеракция-байланысқа қарағанда жоғары деңгейдегі құбылыс.

Протагонист талқыланатын мәселеге қатысты жақ және қарсы аргументтерді ұсынады, ал Антагонист оларды қабылдайды немесе қабылдамайды.

Дәлелдеудің когнитивті аспектісі-дәлелдеу барысында ақпаратты қабылдау, ұсыну және өндіру жүйелерінің өзара әрекеттесуі жүзеге асырылады, яғни таным.

Дәлелдеудің когнитивті аспектісі-дәлелдеу барысында ақпаратты қабылдау, ұсыну және өндіру жүйелерінің өзара әрекеттесуі жүзеге асырылады, яғни таным.

Аргументация, осылайша, адам қызметінің жалпы моделінің бөлігі болып табылады, ал аргументативті процесс – жеке тұлғаның когнитивтік жүйесіндегі сенімдерді өңдеу тәсілі.

Әр қатысушыға тән позициялар аргумент өрістері деп аталады.Аргумент өрістері "аргументативті процеске қатысты көптеген компоненттерді – пайымдауларды, дәлелдеу тәсілдерін, іргелі принциптерді қамтитын әрбір субъект алатын жеке немесе ұжымдық позиция

Анисимова Т. В. осындай үш негізгі форманы атайды:


дәлелдеу,

Брокрид аргументті алты қасиеттің жиынтығы ретінде түсіндіреді.

  • Бірінші қасиет-бұрыннан бар пікірлерден жаңа немесе қосымша негіздемеге қорытынды жасау.
  • Екіншісі-мұндай тұжырымға негіздердің болуы.
  • Үшінші қасиет-балама тезистерден таңдау мүмкіндігі.
  • Төртінші қасиет-қорытынды жасау ықтималдығының ақылға қонымды дәрежесі: егер оның жүз пайыздық ықтималдығы болса, содан кейін Аргументтің қажеттілігі жоғалады, егер ықтималдық дәрежесі төмен болса, онда дәлел болжамға айналады.
  • Бесінші қасиет-пайымдауды тексеруге деген ұмтылыстың болуы.
  • Алтыншы қасиет-әңгімелесушілердің фондық біліміндегі жалпы және әр түрлі оңтайлы қатынас

Аргументация аргументативті схемалар немесе пайымдау түрлері негізінде жүзеге асырылады.

  • ең көп санын Д. Уолтоннан табамыз (жиырма бес). Олардың ең жиілігі-пайымдау: (1) дереккөздер негізінде, (2) мысалдар негізінде, (3) стандарттар негізінде, (4) себеп негізінде, (5) ауызша жіктеу, (6) практикалық тәжірибе негізінде, (7) белгі негізінде, (8) градуальды, (9) болжамды, (10) негізделген міндеттемелер

Д. Энингер мен В. Брокридте негіз жүйесі пайымдаудың келесі түрлеріне негізделген: себепке, белгіге, мысалға, ұқсастыққа, беделге негізделген
Т. В. Анисимова дәлелдердің екі түрін ажыратады: рационалды және эмоционалды.

Риторикалық аргумент топосқа негізделген

ТОПОС деп белгілі бір аудиторияның құндылықтары мен қалауына негізделген ойлар түсініледі. Маңыздылығы бойынша топостың келесі түрлерін ажыратуға болады:


Сыртқы дауда өз пікірін білдіру үшін қажетті негізгі сөйлеу актісі ассертив деп танылады. Сонымен қатар, ассертивтер класы мүшелерінің олар үшін иллокутивті мақсаты – сөйлеушінің (көп немесе аз дәрежеде) айтылған пікірдің қабылдануы немесе қабылданбауы туралы міндеттеме алуы.
Іс жүзінде пікірталас логикасы, г.П. Грис постулаттары сияқты, жиі бұзылады.
Дәлелді мақсаттарға жету үшін
Диалогтың кең таралған аргументтік түрі-пікірталас. Пікірталас Орталық аргументті біржақты ұстанумен сипатталады. Формаларының ішінде сендіру ең толық болып табылады. Аристотельдің риториканы "әр тақырыпқа қатысты сендірудің мүмкін жолдарын табу мүмкіндігі" деп анықтауы кездейсоқ емес.

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет