Бөж тақырыбы: Оноре де Бальзактың «Шегірен былғары» туындысындағы символизм



Дата08.12.2023
өлшемі2.13 Mb.
#485911
Шетел әдебиеті бож с


ҚР ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ ЖОҒАРЫ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
Оңтүстік Қазақстан мемлекеттік педагогикалық университеті

«Филология» факультеті
«Қазақ тілі мен әдебиеті» кафедрасы
БӨЖ

Тақырыбы: Оноре де Бальзактың «Шегірен былғары» туындысындағы символизм.


Орындаған: Нурмахат Ж.
Тобы:1701-20
Қабылдаған: Кажиакбарова Р.
Жоспары:

  1. Оноре де Бальзак өмірі

  2. Символизм

  3. Шегірен былғары” туындысы

  4. О.Бальзактың “Шегірен былғары” туралы ойы



Оноре де Бальзактың «Шегірен былғары» туындысындағы символизм

Оноре де Бальзак (Balzac) (20.5.1799 - 18.8.1850, Париж) — француз жазушысы. Париж заң мектебін бітірген (1819) әрі Сорбоннада әдебиет жөнінде лекция тыңдаған. Алғашқы жарық көрген шығармасы — “Кромвель” трагедиясы (1920). Бальзактың есімі “Шуандар” (1829) атты тарихи романымен белгілі болды. Бальзактың тоқсан шығармасы енген “Адам комедиясы” адамгершілік этюдтері, философиялық, аналитикалық этюдтер болып үш топқа бөлінеді. “Адам комедиясы” — француз қоғамын шынайы бейнелеген көркем ірі туындылар жинағы. 1. Адамгершілік этюдтер тобының негізгі шығармалары — “Гобсек” (1830), “Отыздардағы әйел” (1831), “Горио атай” (1934 — 35), “Евгения Гранде” (1833), “Беатриса” (1839), “Кәрі қыз” (1836), “Бойдақтың өмірі” (1841), т.б. 2) Философиялық этюдтер тобының негізгі шығармалары — “Жендет” (1830), “Шегірен былғары” (1830 — 1831), “Көп жасаудың құпиясы” (1930), “Қызыл қонақүй” (1931), “Серафита” (1839), т.б. 3) Аналитикалық этюдтер тобының негізгі шығармалары—Неке физиологиясы” (1829), “Отбасы өміріндегі ұсақ-түйек керістер” (1845 — 1846), т.б. “Адам комедиясында” тұтас тарихи дәуірдің өте кең суреті жаңғырды. Бальзак шығармалары 19 ғасырдағы Батыс Еуропа әдебиетінің шыңы болды. Оның суреткер ретінде қолданған көркемдік әдісі жиынтық формада (гуманизм, ағартушылық идеясы, готикалық роман, романтикалық мектеп, т.б.) көрініс берді. Бальзактың шығармаларын Ф.Жиро, В.Гюго, Ж. Санд, Ф.М. Достоевский, М. Әуезов жоғары бағалады. “Шегірен былғары” романы, “Горио атай” повесі (1984, 1985, 1987), “Памэла Жиро” (1938) пьесасы қазақ тіліне аударылған. Оның “Шегірен былғары” романы – символистік шығармаларының ішіндегі шоқтығы биік туындысы.


Символизм (Symbolism) — ХІХ ғ. аяғы мен ХХ ғ. басы аралығында Еуропада әдебиет пен өнерде өріс алған өте ықпалды шығармашылық ағымы. Символизм объктивтілікті тастап, субъективтілікке талпынады, нақты шындықты тіке бейнелегенге қарағанда оны ұқсамаған тұрғыдан тоғыспалы бейнелеуге тырысады, көп мағыналылыққа мән береді, күрделі де терең символдар арқылы түрлі идеялар мен ұстанымдарды аңғартуға тырысады.
"Шегірен былғары" XIX ғасырдағы Франциядағы әлеуметтік өзгерістерді көрсетеді, қоғам мен оның құндылықтарын сынайды. Бальзак табысты болуға деген ұмтылыс моральдық және физикалық ыдырауға қалай әкелетінін көрсетеді. Роман бүгінде өзекті болып қала береді және бізді осы кең таралған қуғын-сүргіннен сақтандырады.
Оноре де Бальзактың" Шегірен былғары " романындағы құмар үй маңызды рөл атқарады, ол 1829 жылы Парижде ерекше, сиқырлы қасиеттерге ие орындардың бірі болып табылады. Бұл жер "қара тесікке" айналады, басқа әлемге серпіліс жасайды, онда шындықтың қарапайым ережелері мен заңдары жұмысын тоқтатады.
Ойын үйі-бұл жын-перілер кеңістігі, онда адам өзін-өзі басқаруды жоғалтады және "ойын жынының"билігіне түседі. Ол сыртқы әлемнің иллюзиясы мен алдамшылығын бейнелейді. Бұл кеңістік біртүрлі және жұмбақ кейіпкерлерге толы. Басты кейіпкер Рафаэль де Валентен алғаш рет дәл осы жерде оқырманның алдында пайда болады және оның дәстүрлі романтикалық түрде салынған портреті оның ішкі мазасыздығы мен мазасыздығын көрсетеді. Құмар ойын үйі ол үшін ерекше сынаққа айналады және жақын арада Рафаэльдің өмірінде болатын мистикалық оқиғаның жаршысы болады яғни оның шегрен терісімен кездесуі.
Шегірен терісі кітапта талисман деп аталады және бұл талисман сиқырлы күшке ие. "Міне, — деді ол қатты дауыспен, шагрен терісін көрсетіп, — тілек пен тілек біріктірілген. Мұнда-сіздің қоғамдық идеяларыңыз, шамадан тыс тілектеріңіз, сенімсіздіктеріңіз, өлтіретін қуаныштарыңыз, сізді тым қарқынды өмір сүруге мәжбүр ететін қайғыларыңыз; өйткені азап шегу, мүмкін, жанып тұрған ләззаттан басқа ештеңе емес. Еріктілік қайғы-қасіретке айналатын және қайғы-қасірет әлі де еріктілікке айналатын нүктені кім анықтай алады? Идеал әлемнің ең жарқын жарығы көру қабілетін бұзбайды ма, Ал физикалық әлемнің ең тәтті қараңғылығы әрқашан көзді қалай кеседі? Даналық білімге тәуелді емес пе, ал ақылсыздық деген не?"- қарт адам шегірен терісін беріп, философия жасайды.
"Мен еркін өмір сүргім келеді! - деді бейтаныс адам шағылысқан теріні ұстап". "Жас жігіт, сақ болыңыз! "қарт адам керемет жандылықпен айқайлады".Қарт жас жігітке бойтұмардың қауіптілігі туралы ескертеді.
Бір қыста Растиньяк оны "бүкіл Париж баратын" үйге кіргізіп, сексен мың ливр табысының иесі сүйкімді графиня Теодорамен таныстырды. Графиня жиырма екі жастағы ханым болды, мінсіз беделге ие болды, оның артында неке болды, бірақ сүйіктісі болмады, Париждің ең шытырман оқиғалары оған ие болу құқығы үшін күресте сәтсіздікке ұшырады. Рафаэль Теодораға ессіз ғашық болды, ол оның жүрегін дүр сілкіндірген армандардың көрінісі болды. Онымен қоштасып, ол одан келуін өтінді. Үйге оралып, жағдайдың қарама-қайшылығын сезінген Рафаэль өзінің "адал адал кедейлігін" қарғап, тағдырына байланысты соңғы лотерея билеті болған Теодораны азғыруға шешім қабылдады. Кедей азғырушы қандай құрбандықтарға бармады: ол жаңбырда оның үйіне жаяу барып, керемет көріністі сақтай алды; соңғы ақшаға ол театрдан оралған кезде оны үйіне апарды. Рафаэль өзінің кедейлігі мен оған деген құштарлығын ашқанда, ол ешкімге тиесілі болмайтынын және тек герцогке үйленуге келісетінін айтты. Рафаэль графинядан біржола кетіп, Растиньякқа көшеді.



Растиньяк ойын үйінде бірлескен ақшамен ойнап, жиырма жеті мың франк жеңіп алды. Осы күннен бастап достар қызыға бастады. Қаражат жұмсалған кезде Валантен өзін "әлеуметтік нөл" деп шешіп, өмірден кетуге шешім қабылдады.
Әңгіме Рафаэль Тайфер сарайында болған кезде қайта оралады. Ол қалтасынан қара терінің бір бөлігін алып, екі жүз мың жылдық табыстың иесі болуға ниет білдіреді. Таңертең нотариус Кардо жұртшылыққа Рафаэльдің алдыңғы күні қайтыс болған майор О ' Флахертидің толық мұрагері болғанын хабарлайды. Жаңадан шыққан бай шагренге қарап, оның мөлшері азайғанын байқады. Ол өлімнің елес салқынына бой алдырды, енді "ол бәрін жасай алды-және енді ештеңе қаламады".
Желтоқсанның бір күнінде Маркиз Де Валантеннің сәнді сарайына қарт адам келді, оның басшылығымен бір кездері Рафаэль-Поррике мырза оқыды. Ескі адал қызметші Джонатан мұғалімге оның қожайыны ерекше өмір сүретінін және барлық тілектерді басатынын айтады. Құрметті ақсақал маркизден министрден оны провинциялық колледждің инспекторы Поррикке қалпына келтіру туралы қол соғуын сұрауға келді. Қарттың ұзақ төгілуінен шаршаған Рафаэль кездейсоқ өзінің қалпына келуіне қол жеткізгісі келетінін айтты. Осыны түсінген маркиз ашуланды, ол шагренге қараған кезде ол айтарлықтай төмендеді. Театрда ол бір кездері жас көзімен құрғақ қариямен кездесті, ал оның көзқарасы бойынша қазір тек ескірген құмарлықтардың жаңғырығы оқылды. Қария Рафаэльдің танысы — биші Евфрасияны қолына алып келді. Маркиздің сұраулы көзқарасы бойынша қарт адам қазір жас ретінде бақытты екенін және ол болмысты дұрыс түсінбегенін айтты:"бүкіл өмір бір сағаттық махаббатта".Енді көрермендерге қарап, Рафаэль Теодорға Көзін жұмды, ол тағы бір жанкүйермен бірге отырды, бәрі бірдей әдемі және суық. Рафаэльмен көршілес креслода барлық ер адамдардың таңданған көзқарастарын таң қалдыратын әдемі бейтаныс адам отырды. Бұл Полина болды. Кезінде император гвардиясының атқыштар гренадерлерінің эскадрильясын басқарған оның әкесі казактармен тұтқынға алынды; ол қашып, Үндістанға жете алды деген қауесет бар. Қайтып оралғаннан кейін ол қызын миллиондаған байлықтың мұрагері етті. Олар өздерінің кедейлік туралы естеліктерін сақтайтын бұрынғы тұрғын үйі Сент-Кантенде кездесуге келісті, Полина көшіп бара жатқанда Рафаэль оған мұра етіп қалдырған қағаздарды бергісі келді.



Үйде болғаннан кейін, Рафаэль талисманға сағынышпен қарап, Полина оны жақсы көретінін айтты. Таңертең ол қуанышқа толы болды-талисман азайған жоқ, демек, келісім бұзылды.
Кездескеннен кейін жастар бір-бірін шын жүректен жақсы көретінін және олардың бақытына ештеңе кедергі болмайтынын түсінді. Рафаэль шагренге тағы бір рет қараған кезде, ол оның қайтадан кішірейгенін байқап, ашуланып оны құдыққа лақтырып жіберді. Не болады, не болады, - деп шаршаған Рафаэль Полинамен бірге болуды шешті. Ақпан айының бір күнінде бағбан маркизге "өлшемдері қазір алты шаршы дюймден аспайтын" біртүрлі олжа әкеледі.
Бұдан былай Рафаэль шагренді созып, өмірін ұзарту үшін ғалымдардан құтқару құралдарын іздеуге шешім қабылдады. Ол бірінші болып "Зоология діни қызметкері" Лорел мырза болды. Лорель терінің тарылуын қалай тоқтатуға болады деген сұраққа: "ғылым кең, ал адам өмірі өте қысқа. Сондықтан біз табиғаттың барлық құбылыстарын білуге тырыспаймыз" деп жауап берді.
Бір айдан кейін ол Экс-тегі суларға барды. Сол жерде Рафаэль қарсыласын өлтіріп, тері қайтадан тарылды.
Судан шыққаннан кейін ол МОН-Дора ауылдық саятшылығына қоныстанды. Ол өмір сүрген адамдар оған қатты жанашырлық танытты, ал аяушылық — "басқа адамдардан қиын болатын сезім". Көп ұзамай Джонатан оның артынан келіп, қожайынын үйіне алып кетті. Оған Полинаның оған деген сүйіспеншілігін төгіп жіберген хаттарын ол Каминге лақтырды. Бяншон жасаған апиын ерітіндісі Рафаэльді бірнеше күн бойы жасанды ұйқыға батырды. Қарт Қызметші Бяншонның кеңесіне құлақ асып, иесінің көңілін көтеруді шешті. Ол достарының барлығын үйіне шақырды, салтанатты мереке жоспарланған болатын, бірақ бұл көріністі көрген Валантен ашуланып ашуланды. Ұйықтататын дәрі ішкеннен кейін ол қайтадан ұйқыға кетті. Полина оны оятты, ол одан кетуін сұрай бастады, терінің бір бөлігін көрсетті, ол “барвин жапырағының" көлеміне айналды, ол талисманды қарастыра бастады, ал ол оның қаншалықты әдемі екенін көрді бірақ оны жеңе алмады. "Полина, осында кел! Полина!"ол айқайлады, ал оның қолындағы бойтұмар кішірейе бастады. Полина кеудесін жыртып, өлу үшін орамалмен басуды шешті. Ол өзін өлтірсе, ол тірі болады деп ойлады. Рафаэль мұның бәрін көріп, құмарлықтан мас болып, оған асығып, бірден қайтыс болды.
Шегірен терісі романның орталық символы болып табылады және сюжетті дамытуда шешуші рөл атқарады.Бұл зат сиқырлы қасиеттерге ие: ол өз иесінің тілектерін орындай алады, бірақ сонымен бірге әрбір орындалған тілекпен ол азаяды және иесінің өмірі қысқарады. Шагрен терісі - адам өмірінің аллегориясы. Бір жағынан, бұл адамның барлық тәуекелдер мен құрбандықтарға қарамастан, билікке ие болуға және өз мақсаттарына жетуге деген ұмтылысын білдіреді. Екінші жағынан, ол шексіз қол жеткізу өзін-өзі жоюға және өзін жоғалтуға әкелуі мүмкін екенін көрсетеді. Романдағы маңызды нәрсе-уақыттың мотиві және оның адамға әсері. Шегірен терісі сонымен бірге басты кейіпкердің өмірін өзімен бірге алып, тынымсыз ағып жатқан уақытты білдіреді. Рафаэль өзінің уақыты шектеулі екенін түсінеді және бұл оның өмірлік құндылықтарын қайта қарастыруға мәжбүр етеді.
Рафаэль мақсаттарына жету үшін денсаулығын, бақытын және тіпті өмірін құрбан етуге дайын. Жәбірленушінің мотиві адамның өз ұмтылысында қаншалықты алысқа бара алатындығын көрсетеді. Осыдан мыналар шығады-бұл өмір салты сөзсіз жалғыздыққа әкеледі. Рафаэль бақытсыз, оның жеке өмірі нәтиже бермейді. Кейіпкердің мысалында автор адами қатынастарды құрудың күрделілігін көрсетеді. Әр күнә жасаған сайын сатып алған шегірен былғарысының кішіреюі символдық мәнге ие болды.
Бальзак "Шегірен терісін" роман деп санамады және бұл шығарманы философиялық зерттеулерге жатқызды. Жазушы болмыстың мәні, ұзақ, қызықсыз өмір мен жарқын эмоцияларға толы қысқа, бірақ қарқынды өмір арасындағы таңдау туралы сұрақ туғызады.

Пайдаланылған әдебиеттер:

  1. Оноре де Бальзак «Шегірен былғары» романы.

  2. https://briefly.ru/balzak/shagrenevaja_kozha/


Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет