Әдістемелік нұсқаулардың титулдық парағы



Дата04.03.2016
өлшемі153.08 Kb.
#39805


Әдістемелік нұсқаулардың

титулдық парағы





Нысан

ПМУ ҰС Н 7.18.3/40


Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі


С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті
Кәсіптік оқыту кафедрасы

Кәсіби компьютерлік бағдарламалар I пәні бойынша


5В042000 Сәулет және 5В042100 Дизайн мамандықтарының
студенттеріне арналған
ПӘНДІ ОҚУҒА АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР

Павлодар


Әдістемелік нұсқауларды

бекіту парағы





Нысан

ПМУ ҰС Н 7.18.3/41



БЕКІТЕМІН

ОІ жөніндегі проректор ___________ Н.Э.Пфейфер

20__ж. «___»__________

Құрастырушы: ассистент А.М. Искакова


Кәсіптік оқыту кафедрасы
Кәсіби компьютерлік бағдарламалар I пəнінен
5В042000 Сәулет және 5В042100 Дизайн мамандықтарының мамандығы студенттеріне арналған

ПӘНДІ ОҚУҒА АРНАЛҒАН ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР

Кафедра отырысында ұсынылды 20__ ж. «___»___________.№ ____ хаттама


Кафедра меңгерушісі М.Ш. Алинова 20__ ж. «___»__________
Сəулет-құрылыс факультетінің оқу-əдістемелік кеңесімен мақулданды

20__ ж. «___»_____________№____хаттама


ОƏК төрағасы Г.А. Жукенова 20__ ж. «___»_________

МАҚУЛДАНДЫ:

ОӘБ бастығы Е.Н. Жұманқұлова 20__ ж. «___»________

Университеттің оқу-əдістемелік кеңесімен мақулданды

20__ ж. «___»_____________№____хаттама



1 тақырып. CorelDRAW бағдарламасына кіріспе

Бастап қолданушыларға тақырыбында CorelDRAW-тың негiздерiн берiледi. CorelDRAW-тың объекттерiнiң бағдарламаның қолданбалы интерфейсiнiң элементтерi, түрi және олары бар негiзгi операциялар суреттеледi, векторлық және растрлық графиктiң ерекшелiктерiн ұғындырылады.

Қисықтары бар жұмыстың дағдыларымен ие болуға керек бұл векторлық графиканың негiзi, CorelDRAWтың аспаптары бар жұмыстың қабылдаулары фигуралар және объекттердiң сурет салу, таңдау және редакциялауы, сонымен бiрге түсi бар операция, нобайлармен және құюлармен.

Негiзгi түс үлгiлерiмен (HSB, RGB, SMYK) құюлар қолдануына ретке келтiруге керек болады. Керек түстiң таңдауы түстер немесе түс гармониялары түстердiң терезесi, миксер арқылы өндiрiп алады. Бағдарлама дәл осылай делген типографиялық түстер қолдана алады. CorelDRAW өз палитраларын құруға мүмкiндiк бередi.

Бiлу CorelDRAW-тың жаңа құжаттарының жасауында беттердiң параметрлерiн күйiне келтiрiп, жаңа беттердi құрып, беттердiң сұрыптаушысы туралы бiлуге керек.

Ұсынылатын әдебиет: [4, 17-144 б.], [16, тақырыптың бөлімдері].


2-ші тақырып. Мәтіндер мен қаріптер


Зерттеудi бағдарламадағы маңызды орын мәтiнi бар жұмысқа апарған. Бос тұруды және мәнерлi мәтiн редакциялауы үшiн CorelDRAW мүмкiндiктер. Мәтiнiне қолдануы объекттер және және график түрiнде эффект форматтайтын жолдағы мәтiннiң байлану және орнын анықтауы әр түрлi.

Жiктермен жұмыс объекттердiң басқаруын иiлгiштiктi қамтамасыз етедi. Күйге келтiрулер және жiктердiң қолдануы бiлу құжаттарында графиканың қаныққан күйiнделерi артықшылықты бередi. Жiк - үлгi көп беттiк құжаттар үшiн қолданылады.

Ұсынылатын әдебиет: [4, 147-178 б.], [16, тақырыптың бөлімдері].

3-ші тақырып. CorelDRAW-бағдарламаның өзгешелік әсерлері


Мына тақырыпта азат сурет салушы аспаптарымен маңызды басып алу. Интерактивтік күшті әсерлердің объектілеріне қолдануға арналған үлкен мүмкіншіліктерді пайдалануға берілген , болашақ , қабықтар , асулар , сығу мысалы . CorelDRAW-тың эффекттерiндегi ерекше орын линзаларды алады.

Буклеттер немесе жарнамалық даңғылдар жасауына арналған уақыт көп керек болып қалады . Қолданушы қатты көшiрменiң түрiндегi бiрдей қорытындыны алуға сәттi ақырғы вариант алынып ынта бiлдiредi. құжаттардың өндiрiстiк мөрi үшiн, столға қоятын үшiн CorelDRAW көлемдi мүмкiндiктер қамтамасыз етедi. Қолданушы мөрге мөрдiң процессi, өлшеммен және тапсырманың орнын анықтауының үстiнде, беттердiң ретпен және бағытымен толық бақылауы болады.

Тақырыпта құжаттың баспа сапа анықтайтын маңызды тұрғыларды толық зерттеу керек: мөрдiң ықшамдауы үшiн жариялаудың жiберу макеттерiнiң стильлерi, дәл күйге келтiрудiң әдiстерi және PostScriptтiң қолдану параметрлерi мөр, таңдауға тапсырманың құрастыруының ерекшелiктерi.

Өндіріс тираждау дайындаулары арнайы сұрақтарды зерттеуде мұқтаж болады – растрлық суреттер және жартылай көлеңке перделердiң параметрлеріңің қоюы, түс бөлулердi жасау, түстердің треппингісі.

CorelDRAW-тың күштi негізгі позициялары – бiрнеше қалыптардағы құжаттары жариялау мүмкiндiгi. Электрондық түрде жариялаған да, баспа қорытындысына да - интернет үшiн қалыптардағы немесе Adobe Acrobat үшiн CorelDRAW арқылы ылғи бiр құжат бағыттала алады.

Ұсынылатын әдебиет: [4, 211-264 б.], [16, тақырыптың бөлімдері].


4-ші тақырып. Растрлық графиканың жалпы мәліметтері


Осы тақырыпты зерттеуде ретке келтiруге керек растрлық график не тұрады. Пиксел деген не ме? Түс үлгiсi деген не ме?

Мысалы, оның өлшемi, шешу, түс үлгiсi, шешу жаңа растрлық құжаттың жасауында беруге керек. Adobe Photoshopның бағдарламасында жасауда еннiң енгiзуi және биiктiк үшiн өлшем бiрлiгiнiң таңдау мүмкiндiгi растрлық құжат барып тұр. Мысалы, түс компоненттерiнiң базасында бұл кез келген түстiң сандық мәнi Түс үлгiсi пикселдер, дюймдар, миллиметрлер және тағы басқалар. Мысалы, екi өзi таралған түс үлгiлерi келесi компоненттерге негiзделедi:

– RGB – әрбiрi мән 0мен 255пен аралығындағы өзгертетiн қызыл, көк және жасыл түс. 16 581 375 түстердiң жинағы.

– CMYK – әрбiрi 0мен 100мен аралығындағы %-шi мәндi өзгертетiн көгiлдiр, ақшыл көк, сары және қара түс. 100 000 000 түстердiң жинағы.

Растрлық құжаттар әр түрлi қалыптарда сақтай алады. Мысалы, GIF, JPEG, PNG қалыптар интернеттерге қолданылады. қолданылатын әр түрлi қосымшалардағы TIFF өзi таралған растрлық қалыбы. BMP - бұл Windows-тiң басқару жүйесi үшiн қалып.

Ұғым бар болады - тондық коррекция. Жарықтықтың түсiнiң өзгерiсi жинағы немесе құжаттың бiр бөлiгiнiң өңдеудi мүмкiндiгi жолымен суреттердiң пикселдерi тағы сол сияқтылар.

Ұсынылатын әдебиет: [3, 72-75, 115, 286-296 б.], [14, тақырыптың бөлімдері].

5-ші тақырып. Photoshop-тың негізгі құралдары


Adobe Photoshopның бағдарламасындағы жасау және растрлық суреттерiнiң өңдеуiнiң барлық негiзгi аспаптары палитра деп аталатын тiк төртбұрышты объекттерiне орналастырған. Мысалы, өз құрылымының әрбiр палитрасында және әрбiр басқару, сурет салудың элементтерi үшiн қажеттi командасы болатын бола алады каналдар және тағы басқалар жiктердiң палитрасы, түстердiң палитрасы, палитра тағы сол сияқтылар.

Adobe Photoshop құрылған құжаттар келесi объекттерден тұрады:

– Растрлық объекттер - жұмыс жiктерi және құжаттың қалыптастыратын сурет орналасқан мөлдiр емес жартылай мөлдiр пикселдерiнiң жиынтығы;

– Мәтiндiк объекттер - мәтiндiк жiк орналасқан мәтiндiк блоктер;

– Құюдың объекттерi - бiр қалыпты немесе градиент құюын облыс;

– Түзететiн объекттер - растрлық құжат қабаттай облыс түзететiн;

– Қосалқы объекттер. Оған жүзитiн ерекшеленген (маска) облыс, жiк, векторлық нобайлар, кесiндi, мәтiндiк және дыбыстық түсiнiктемелердi жатады.

Маска қосалқы объект нобайдың нақтылы белгiлер немесе тап қалған формалары бойынша жұмыс жiгiндегi суреттiң пикселдердiң бiр бөлiгiнiң ерекшелеуi үшiн варианттардың жиынын алады.

Adobe Photoshop сурет салу үшiн аспаптарды алады. Оған өрнектердiң бiлезiк, қарындаш, көбейтулерiн жатады. Тiк төртбұрыш немесе шеңбердiң түрдiң үйреншiктi фигураларының жиыны бұдан басқа барып тұр. Нобайлардың негiзiнде фигура әлi құруға болады.

Суреттiң түс коррекциясын нақтылы параметрлер бойынша пикселдердiң түсi өзгерте қолдануға болады.

Ұсынылатын әдебиет: [3, 32-64, 75-87, 297-308 б.], [14, тақырыптың бөлімдері].

6-шы тақырып. Photoshop-тың жіктерімен жүмыс істеу


Adobe Photoshop бағдарлама көп жікті құжаттарды жұмыстануға мүмкiндiк бередi. Бұл жiктердiң арасында (мөлдiр емес) бiр фон жiгi және бiрнеше жұмыс жiктерi бола алады. Жұмыс жiктерiне жіктеуге түзететiн кәдiмгi, мәтiндiк құятын жатады.

Жiктердiң палитрасындағы жiктермен негiзгi операциялар осындай:

– Тышқанның шертуiмен қабаттай активация;

– Қабаттай алып тастау;

– Құжаттың жуандығы бойынша қабаттай орын ауыстыру;

– Iшiндегi жiктер бейнемен басқару;

– Мөлдiрлiктiң деңгейiнiң реттеуi тағы сол сияқтылар.

Мәтiндiк блоктер жеке жiктерге орналасады. Мәтiндiк жiк жұмыс жiктерiнiң барлық қасиеттерiмен ие болады.

Мәтiндiк мәлiметi бар жұмыс бойынша Adobe Photoshopның бағдарламасының негiзгi функциялары келесi тармақтарға бөлшектеуге болады:

– Құжатқа енгiзу клавиатурадан. Орналастырылулар үш әдiс:

1) мәтiн шеңберсiз;

2) шеңбермен мәтiн;

3) кез келген форманың бойлай векторлық нобайының мәтiнi;

– Жолдардың бағыты бар мәтiнiнiң енгiзуi:

1) көлденең;

2) тiк;


– Блоктiң мәтiндi құжатындағы ұсыныс:

1) жаңа жұмыс жiгiндегi мәтiндiк объект;

2) ретiнде жүзитiн ерекшеленген облыс;

– Операциялар мәтiндiк блоктермен:

1) мәтiннiң бiр қалыпты құюы;

2) құжаттың жуандығы бойынша құжаттың облысы және орын ауыстыру бойынша орын ауыстыру;

3) масштабтау, мәтiндiк блоктiң бұрылыс және көлбеуi;

4) мәтiндiк шеңбердi масштабтау;

5) мәтiнге мәтiннiң керi өзгерулерi шеңберiнде шеңберсiз керiсiнше;

6) мәтiндiк жолдардың бағытының өзгерiсi;

7) мәтiннiң майысуын эффекттiң жасауы;

8) құюды объектке мәтiнiнiң өрнектеуi немесе растрлық объектке;

9) векторлық нобайлардың мәтiнiнiң нышандары құрастыру айнала;

Жетiспеушiлiкетiн шрифттердiң құжатындағы алмастыру.

Ұсынылатын әдебиет: [3, 212-226 б.], [14, тақырыптың бөлімдері].

7-ші тақырып. Photoshop-тың нұсқалары


Adobe Photoshopның бағдарламасында жұмыс iстегенде растрлық құжатпен маңызды элемент нобай болып табылады. Нобайлар қосалқы векторлық объекттер болады. Безье бұл қисық Adobe Photoshopға кез келген нобай. Безье қисықтар түйiндердiң бар болуларымен бейнеленедi. Түйiндер үш түрлерде болады: тегiстелген, бұрыштық және симметриялығы.

Нобайлар тағайындаулар сипат бойынша нобайлар кәдiмгiге және обтравочныелерге жiктеледi. Кәдiмгi нобайлар iшiндегi растрлық құжаттың өңдеуi үшiн арналған, жасыру үшiн нобайлар обтравочные мұндай iшiндегi.

Adobe Photoshop нобайлардың редакциялауға және өрнектеуi бойынша аспапты қасында орналастырады.

Ұсынылатын әдебиет: [3, 238-240 б.], [14, тақырыптың бөлімі].


8-ші тақырып. ArchiCAD графикалық бағдарламасына кіріспе


ArchiCADтiң бағдарламасында негiзгi ұғымдар және жұмыс принциптарымен қолданушыға бұл тақырыптың зерттеуiнде ретке келтiруге керек. Мысалы, параметрлiк құрастырымдық элементтер және параметрлiк объекттерiнiң кiтапханасы көлемдi үлгi өзiмен ұсынатын нақты объекттiң виртуалды ғимаратының негiздерiн құрайды.

ArchiCAD кеңейтулермен деп аталған ептеген қосымша бағдарламалар қолдана алады. Ортақ қалып ArchiCADтерге қатысты тәуелсiз бағдарламалар бар.

ArchiCADтiң бағдарламасындағы жасау және элементтердiң редакциялауының негiздi қағидалары келесi:

1) Элементтiң жасаулары үшiн тиiстi аспапты сайланады, және қажеттi бұл элементтiң параметрлерiн бекiтiледi. Болғанша, Таңдаулы аспап дүркiн-дүркiн қолдануға болады басқа түрдiң элементiндегi қажеттiк пайда болмайды;

2) Егер ол жасалған элементтiң қасиетi өзгертуге керек редакциялауды әдiстердi бастапқыда ерекшелеп, сонан соң таңдайды.

Сонымен бiрге осы бағдарлама үйрететiн студенттерге аспаптардың топтарындағы ретке келтiру керек.

Виртуалды ғимараттың өңдеуi кезеңдердi көп алады, сондықтан бағдарлама жұмыс ортасының әр түрлi профильлерiн қолданады. Реквизиттер және параметрлердiң қайтадан күйге келтiрулерiн бой жасырулар үшiн үлгiлердi қолданылады.

Жобаланатын ғимарат немесе ғимараттың ұсыныстары үшiн түрлер және проекциялардың үлкен саны керек болады, сондықтан ArchiCAD көп терезелiк интерфейстi қолданады.

Үшiн бастады, ArchiCADтiң қолданушысына iшiндегi келесi панелдермен жақсы ретке келтiруi керек:


  • Үйреншiктi панел;

  • Аспаптар жақтауы;

  • Ақпараттық көрсеткiш тақта;

  • Жобаның жол сiлтеушiсi;

  • Координаталардың панелi;

  • Басқару панелi.

Конструкторлық тордың параметрлерiнiң күйге келтiрулерi және координаталардың қолдануына үйренiңiз. Жобаның және элементтер бекiтiлген өлшемдердi алатын масштаб жасалатын элементтерi неткен ретке келтiруге керек.

Бағдарламада маңызды ұғымдармен жобаның реквизиттерi болып табылады: қауырсындар, қабатта, штрих түсiру, жамылғы.

Ұсынылатын әдебиет: [1, 2-44, 261-269 б.], [9, 4-73, 476-497 б.], [15, тақырыптың бөлімдері].

9-шы тақырып. Жоба элементтерінің қүрылысы мен редакциялау әдістері


Тез және сапалы (дәл) «виртуалды ғимараттың» үлгiсiнiң құрастырулары үшiн ArchiCAD-тағы әр түрлi әдiстердi қолданылады. Олардың өнер-бiлiмi қолданушыға үлкен артықшылықтарды бередi. Виртуалды ғимараттың элементтерiнiң құрастыруының әдiстерi төменде атап көрсетiлген:

  • Торлар бойынша мегзегiштiң орнын анықтауы;

  • Жобаның элементтерiне мегзегiштiң байлануы;

  • Байлануды Арнайы нүктелер;

  • Тышқанның орын ауыстыруын шектеу;

  • Электрондық рейсшиналар;

  • Координаталардың енгiзуi клавиатурадан;

  • Бiрлескен қолдану тышқандар және клавиатура координаталардың енгiзуiнде;

  • Арбауыш аспап»;

  • Гравитация;

  • Элементтердiң топталуы.

Болатын жобаның бiр бөлiктерi және болатын әртүрлi геометриялық формалар барлық элементтер олардың құрастыруының әдiстерi бойынша бөлуге болады:

  • Сызықты кесiндiлердiң құрастыруы;

  • Тiк төртбұрыштарды құрастыру;

  • Бұрылған тiк төртбұрыштардың құрастыруы;

  • Дөңгелектер және доғалардың құрастыруы;

  • Эллипстардың құрастыруы;

  • Көпбұрыштар және полилинияларды құрастыру;

  • Элементтердiң орнатуы.

Неткен элемент болғанын, қандай әдiстермен салатынын сiзге ретке келтiруге керек. Мысалы, қабырғалар құрастырудың әртүрлi әдiстерiмен сала алады.

Қажеттiлiктiң виртуалды ғимаратының үлгiлерi жасау кезiнде жобаның элементтердiң бiр бөлiгiн редакциялап немесе өзгертуге әрдайым пайда болады. Болғанша, ArchiCADтерге керек элемент ештеңе өзгертуге болмайды таңдалған болмайды. Күрделi процесстiң тиiстi элементтерiнiң таңдауы кейде, сондықтан ArchiCAD ерекшелеудiң әртүрлi әдiстерiмен орналастырады:



  • Таңдау нұсқағыш арқылы;

  • Тышқанның шертуi + перне;

  • Қума шеңбер;

  • Тұрпаттастың элементтерiнiң таңдауы;

  • Белгiлер бойынша элементтердiң таңдауы;

  • Элементтердiң iрiктеулерiн сақтау.

Сонымен бiрге ArchiCADке элементтердiң редакциялауының әдiстерi түрлi және жобаның үстiнде жұмыстың үдеуi үшiн үлкен мүмкiндiктердi бередi. Редакциялаулар әдiстерге келесi операцияларды жатады:

Элементтердiң өзгерiсi олардың параметрлерiнiң диалогктiк терезесiнен кейiн;



  • Орын ауыстыру;

  • Бұрылыс;

  • Айнадағы бейне;

  • Орын ауыстыру, көшiрменiң бұрылыс және айнадағы бейнесi;

  • Көбейту;

  • Пропорциялардың өзгерiсi;

  • Өлшемдердi өзгеру;

  • Негiздеу;

  • Бөлiну;

  • Жылжу тiгiнен;

  • Элементтердiң редакциялауын панел;

  • Элементтер редакциялаудың ортақ операцияларының орындауы редакциялауы панелi арқылы;

  • Полилиниялар және көпбұрыштардың қабырғаларының сегменттерiнiң редакциялауы;

  • Полилиниялар және көпбұрыштардың төбелерiнiң редакциялауы;

  • Көпбұрыштардың редакциялауының операциялары;

  • Редакциялауды Арнайы операциялар;

  • Элементтердiң редакциялауы үшiн Қолдану қума шеңберлер;

  • Кесу тышқан арқылы;

  • Элементтердiң алып тастауы;

  • Қолдануы алмасу буферлерi;

  • Операцияның тоқтатылуы;

  • Әсердiң жоюы.

Жобаның терезелерде жұмыс iстеуiнiң әдiстерi виртуалды ғимараттың үлгiсiнiң құрастыруы ыңғайлы болу үшiн керек және сызбалардағы жобаның ұсынысы үшiн. ArchiCADтiң бағдарламасын жобаның терезелерде жұмыс iстеуiнiң келесi әдiстерi меңгеруге керегуге үйрететiн студенттерге

– Қабаттың жоспарының терезеде жұмыс iстеуi:

1) қабаттардың жасауы және қабаттардың алып тастауы;

2) фон қабаты;

3) қабаттардың арасындағы орын ауыстыру;

4) жоспар элементтердiң терезесiндегi құрастыру;

5) қабатқа қабаттан элементтерiнiң тасымалдауы;

– Разрезов/фасадов терезелерде жұмыс iстеу:

1) разрезов/фасадов құрастыру;

2) жоспардағы разрезов/фасадов редакциялау;

3) разрезов/фасадов түрлер;

4) разрезов/фасадов терезедегi жасау және элементтердiң редакциялауының ерекшелiктерi;

– Жұмыс 3D - терезе:

1) түрлер 3D - проекциялар;

2) жұмыс тәртiптерi 3D-терезе және 3D-проекциямен өздiгiнен басқару;

3) 3D-терезедегi бейнеленетiн элементтерi;

4) 3D-тетiктер;

5) көрудiң тәртiптерi;

6) 3D-сурет параметрлері;

7) 3D-терезеде элементтердiң құрастыруы;

8) 3D-терезеде элементтердiң редакциялауы.

Ұсынылатын әдебиет: [1, 45-70, 89-125, 193-201, 214-222 б.], [9, 74-139 б.], [15, тақырыптың бөлімдері].


10-шы тақырып. Виртуалдық құрылыстың құралдары


Қабырғалар. ArchiCADке қабырғалар нақты қабырғалардың аналогтерi болып табылады. Қабырғалардың параметрлерiнiң барлық төрт топтарындағы ретке келтiруге керек. Қабырғалардың құрастыруының геометриялық варианттары тақырыпта 9 зерттелетiн әдiстерге сол ұқсас. Қабырғалардың жағдайының бөлiндiсiмен бөрене қабырғалары санауға болады. Олар үлгiнi қыстырмаларда көңiлi ауады. Қабырғалардың редакциялауы тақырыпта 9 оқылытын әдiстерге сәйкес болады. Қалай қабырғалардың түйiндесi ұнауға кереккенiн маңызды бiл қалай қабырғалардың түйiндесi ұнауға кереккенiн маңызды бiлу. Ол қабырғалардың байлануының сызықтарының дұрыс ұштастыруынан тәуелдi болады. Қиылысу функцияны авто әлi бiлуге керек.

Бағаналар. Бағаналардың параметрлерiндегi бағаналардың тiк төртбұрышты, дөңгелек қималары таңдау мүмкiндiгiнде болады, құрыштан жасалған профильлерден қимасы былайша. Бұдан басқа, бағаналардың ерекшелiгiмен қабырғалары бар олардың түйiндесi санауға болады.

Арқалықтар. Арқалықтардағы бұл арқалықтардың қиылысуы және саңылауды басымдылық көп құрастырымдық элементтерде болатын үйреншiктi параметрлерден басқа арқалықтарда айрықша параметрлер бар.

Аражабындар. үйреншiктi күйге келтiрулер аражабындарды параметрлер онда демек саңылауды құруға және көпбұрыштың редакциялауының әдiстерi қолдануға болады аражабын көпбұрыштарға жататынын маңызды бiлуге болады.

Төбелер. Төбелердiң ең маңызды және айырмашылық параметрi көлбеу бұрышы болып табылады. Дәл осылай төбелердiң құрастыруының геометриялық варианттары айрықша әдiстерi болады. Төбелердiң құрастыруы 3D - терезе құламалардың көлбеуiмен күйге келтiрулерi бой жасыруға мүмкiншiлiк бередi. Төбелердiң редакциялауы көпбұрыштың ереже бойыншаларына болады. Төбелердiң түйiндесi клавишты қолданып айрықша қабылдауы болады. Маңызды қабылдау төбе астында элементтердiң бұтауы болып табылады.

3D-торлар. 3D-торлар сәулеттендiрудiң элементтерi үшiн қолданылады. Ең маңызды айырмашылық параметр қабырғалардың тегiстеуi болып табылады. Көпбұрыштың ереже бойыншасына 3D-тор редакцияланады. Саңылаулардан тысқары оларында дегенмен iшкi нобайлар құруға болады.

Терезе және есiктер. Терезе және есiктер кiтапханалық элементтерге жатады. Терезелер және есiктердiң орнатуының жанында олардың құрастыруының әдiстерiн маңызды дұрыс қолдану.

Сатылар. Сатылар кiтапханалық элементтерге жатады. Олар StairMaker кеңейтудi пайдалана құруға болады. Кiтапханада сатының жасауларынан кейiн сақтауы керек. ArchiCADтерге сатылардың ортақ параметрлерiнiң күйге келтiруi, подступенков, кертiктер, қиғаш тiреулер, қанаттарда болады. Көлбеушелер құруға болады.

Жарық көздерi. Көз жарығының параметрлерi олардың түрлерiнен тәуелдi болады. ArchiCADтерге көз жарығының келесi түрлерiнде болады:

  • Күн кiрiстiрiлген объект»;

  • Көшелердiң жасанды жарықтандыруы үшiн шамдар;

  • Интерьерлердiң жасанды жарықтандыруы үшiн шырақтар;

  • Жарық көздерi ортақ;

  • Light Works жарық көздерi.

Әрбiр жарық көзi өз параметрлерiмен ие болады. Күннiң кiрiстiрiлген объектi, барлық өңге жарық көздерiнен басқа кiтапханалық элементтермен болып табылады.

Ұсынылатын әдебиет: [1, 71-88, 126-170, 202-213, 223-246 б.], [9, 140-174, 180-189, 194-207 б.], [15, тақырыптың бөлімдері].


11-ші тақырып. ArchiCAD-тың кітапханалары


ArchiCAD өз жобаларындағы кiтапханалық элементтерi қай қолданады жеке файлдарды сияқты сақталады. Суреттеп айтылған GDLның тiлдерi параметрлiк жұрнақтарды қабылдайтын сөз т кiтапханалық элементтерiн жиiрек қолданылады. Барлық кiтапханалық элементтер төрт негiзгi түрлерге бөлуге болады:

  • Объекттер;

  • Терезелер;

  • Есiктер;

  • Жарық көздерi.

ArchiCAD 1000 элементтен астам кiретiн үйреншiктi кiтапхананы болады. Олар кейбiр жобалар үшiн дегенмен жеткiлiксiз болады. Қолдана қосымша кiтапханалар, интернеттен жүктеу мүмкiндiгiнде болады, кiтапханалардың менеджерi.

Бағдарлама меншiктi кiтапханалардың қолданушысының мүмкiндiктермен орналастырады. Ол үшiн келесi құралдарды қолданады:



  • Жаңа кiтапханалық элемент сияқты 3D-терезедегі конструктивтiк немесе кiтапханалық элементтердiң сақтауы;

  • Қолдану арнайы кеңейтулер қолдану;

  • Терезелер және есiктердiң жасауын Арнайы ережелер;

  • Булев операциялары;

  • Басқа бағдарламалардан3D-үлгiлерi импорт.

Ұсынылатын әдебиет: [1, 171-192 б.], [9, 175-180, 190-193, 249-262, 267-280, 442-448, 498-539 б.], [15, тақырыптың бөлімдері].

12-ші сырты. ArchiCAD-та жобаның сырты


Ғимараттың үлгiсiнiң орографиялық проекциялары, сондай жоспарлардың ұсынысы, фасадтар, тiлулерi үшiн жұмыс парағы, бөлшек немесе сызбаның аспаптары бар жұмысы бiлу сiзге керек болады.

Тiлулердiң жоспар жасалған сызбалар немесе фасадтар жиi iстеп бiтiруге зарығады, сондықтан олар олар векторлық жазық суреттер сияқты сақталынатын жұмыс парақтарына көтередi. Онда олардың 2D-сызу элементтерімен өңдеу. Элементтерге осыған келесi аспаптарды жатқызуға болады:



  • Сызықтар. Полисызықтар. Доғалар, дөңгелектер, эллипстер. Сплайн - қисықтар;

  • Штрих түсiрулер;

  • Мәтiндiк блоктер. Алып шығу жазулары;

  • Сызықты өлшемдер. Бұрыштық өлшемдер. Радиал өлшемдерi. Деңгейдiң белгiлерi;

  • Аймақтар.

Ретiнде түрлi түстi перспективалы немесе аксиометрикалық суреттiң жобасы көрсету үшiн ArchiCAD-та жұмыс iстеудiң келесi кезеңдерiн меңгеруi керек:

  • Реквизиттерiнiң нақты материал елiктейтiн жамылғыларын күйге келтiру;

  • Күйге келтiру және көз жарығының қоюы;

  • «Фотосуреттiң» аспаптың параметрлерiнiң күйге келтiруi.

Жобаның бас жоспарының көрсетiлсiн растрлық немесе векторлық суреттiң түрiнде мүмкiн. Бас жоспарды растрлық сурет фотосурет аспаппен алуға болады, бiрақ ол дәл масштабы болмайды. Бас жоспарды векторлық сурет 3D-терезедегі алады, мұндай бас жоспар көрудi iшкi тетiк қолдана дәл масштабы болады, бiрақ компьютердiң жедел жадындағы көп жерiнде орналасады. Бас жоспарды дұрыс бейне үшiн жарықты қолданып және қаланың реквизитi күйге келтiруге кереккен көлеңкелер.

АЖЖ бағдарламадағы маңызды жобалаудың бiр бөлiктерi жобаның құрастырылымы басып шығару алдында болып табылады. Жол сiлтеушi панелдерде ArchiCAD-тағы ол үшiн макеттердiң кiтабы қыстырмада болады. Макет және Негiзгi макет ұғымда ретке келтiруге керек. Құрастырылымның барлық кезеңдерi келесi кезеңдерге бөлшектеуге болады:



  • Негiзгi макеттiң күйге келтiруi;

  • Негiзгi макеттiң базасында макеттiң күйге келтiруi;

  • Жобаның суреттерiнiң макетiне тасымалдау;

  • Түсiнiктеменi макеттiң ресiмдеуi;

  • Макет үшiн баспа құрылысының таңдауы.

Ұсынылатын әдебиет: [1, 89-99, 253-260, 315-347 б.], [9, 208-247, 281-320, 367-407 б.], [15, тақырыптың бөлімдері].

Әдебиет тізімі


Негізігі әдебиет

1 ArchiCAD 7.0 − М.: Издательство «Лори», 2003. – 348 с.

2 CorelDRAW 12/под общ. редакцией К.Н. Чумаченко – 2-е изд. – М.: TN Press/2005 – 343 с.

3 Бурлаков, М.В. Самоучитель Adobe Photoshop CS. – СПб.: БХВ-Петербург, 2004. − 720 с.: ил.

4 Дементьев, В.Э. CorelDRAW 11 для мастера. Полное описание программ пакета – М.: ООО «АЛЬТЕКС-А», 2003. – 376 с.

5 Левин, А. CorelDRAW/А. Левин – СПб.: Питер, 2005. – 204 с.

6 Миронов, Д. CorelDRAW 11: Учебный курс – СПб.: Питер, 2003. – 448 с.

7 Миронов, Д. Основы Photoshop CS2: Учебный курс – СПб.: Питер, 2006. – 384 с.: ил.

8 Петров, М. Photoshop CS/М.Н.Петров – СПб.: Питер, 2005 – 845 с.: + 1 CD.

9 Титов, С. ArchiCAD 9. Справочник с примерами: − М.:«ИД КУДИЦ-ОБРАЗ», 2005 – 560 с.

10 Фёдоров, А. CorelDRAW: для студентов/А.В. Фёдоров. – СПб: БХВ-Петербург, 2007. − 561 с.
Қосымша әдебиет

11 Авдотьин Л.Н.Технические средства в архитектурном проектировании. -М.: Высшая школа, 1986.

12 Блашкевич Р.Н., Звездина Т.И и др. Интерьер современной квартиры. -М.: Стройиздат, 1988.

13 Короев Ю.И. Строительное черчение и рисование. – М., «Высшая школа», 1983.

14 Справочная система Adobe Photoshop CS3.

15 Справочная система ArchiCAD 12.



16 Справочная система CorelDRAW Х3.



Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет