Четверг Великой седмицы
Во Святую и Великую Среду вечера Повечерие глаголем малое,
на немже поем трипеснец господина Андреа Великаго Четвертка. Глас 6.
Песнь 4.
Ирмос: Услыша пророк пришествие Твое Господи, и убояся, яко хощеши от Девы родитися, и человеком явитися, и глаголаше: услышах слух Твой, и убояхся, слава силе Твоей Господи.
Горница постланая, прият Тя Создателя и стаинники, и тамо Пасху скончал еси, и тамо соделал еси таинства: тамо бо двема посланома ныне ученикома Твоима, Пасха уготовася Тебе.
Идите ко онсице, вся ведый предглаголет апостолом, и блажен есть, иже может верно прияти Господа: горницу убо сердце предуготовав, и вечерю благочестие.
Нрав сребролюбия, и образ твой безумия исполнь несмысленный Иудо: вверен бо быв един токмо ковчежцу, всяко не преклонился еси к милосердию: но заключил еси жестокаго твоего сердца утробу, предав единаго Благоутробнаго.
Нрав богоубийц проданию сребролюбца смесивыйся: ов убо ко убиению вооружився, ов же к сребреннком устремляшеся: удавлением бо тогда предразсудив покаяние зле, еже жити лишися.
Лобызание исполнено льсти, еже радуйся, со оружием, льстивый Иудо: языком убо провещаваеши яже к соединению, нравом же помаваеши к разстоянию: предати бо беззаконником Благодетеля лестне поучился еси.
Лобызаеши и продаеши Иудо, целуеши и не стыдишися, лестию притекий. Кто ненавидя лобызает треокаянне? Кто любя продает на цене? Лобызание твоего безстуднаго злосоветия обличает произволение.
Слава: Нераздельное Существом, неслитное Лицы, богословлю Тя, Троическое едино Божество, яко единоцарственное и сопрестольное, вопию Тебе песнь великую, в вышних трегубо песнословимую.
И ныне, Богородичен: Зачатие паче слова, рождество Твое паче естества Богородительнице: ово убо от Духа без семене, ово же законов естества таящееся, яко нетленно, и паче естества всякаго рождения: Бог бо раждаемое.
Седален, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:
Ядый Владыко со ученики Твоими, таинственно явил еси всесвятое Твое заколение, имже тли избавихомся, честная Твоя почитающии страдания.
Песнь 8.
Ирмос: Егоже воинства небесная славят, и трепещут херувими и серафими, всяко дыхание и тварь: пойте, благословите и превозносите во вся веки.
Законное скончав повеление, скрижали законныя Написавый в Синаи, снеде убо Пасху древнюю и сеновную: бысть же Пасха тайная и живожертвенная.
От века сокровенную Христе премудрость тайноводя, показал еси купно всем апостолом Спасе на вечери, юже Церквам предаша богоноснии.
Един от вас лестию предаст Мя, евреем продав в нощь сию, сие Христос возопив смущаше други: тогда един ко единому, недоумеваяся колебашеся.
Смирився нас ради богатый, от вечери востав, лентий прием, сим препоясался еси, и преклонь выю, омыл еси ноги учеников и предателя.
Паче ума, и неизреченна разума высоте Твоей Иисусе, кто не удивится! Яко брению предстал еси, Содетелю всяческих, омывая убо ноги, отирая же и лентием.
Ученик, егоже любляше Господь, на перси возлег, рече к Нему: кто есть предаяй Тя? Христос же ко оному: сей вложивый в солило ныне руку.
Ученик хлеб приемый, по хлебе отлучается, проданию поучаяйся, течет ко иудеем, глаголет беззаконным: что мне хощете дати: и аз Его вам предам.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Единаго Бога по Существу чту, три Ипостаси пою определительне, иныя, но не инаковыя: понеже Божество едино, в триех Лицех, ибо Отец, и Сын, и Божественный Дух.
И ныне, Богородичен: Избави нас Иисусе Спасе наш от лести лукаваго, и напасти: приими Богородицу молящуюся непрестанно: Мати бо есть, и может Тя умолити.
Хвалим, благословим:
И паки ирмос: Егоже воинства небесная: И поклон.
Песнь 9.
Ирмос: Безсеменнаго зачатия Рождество несказанное, Матере безмужныя нетленен плод: Божие бо рождение обновляет естества. Темже Тя вси роди, яко Богоневестную Матерь, православно величаем.
Великое таинство Твоего вочеловечения, на вечери совозлежащу Тебе учеником Твоим Человеколюбче, открыв рекл еси: ядите Хлеб животный верою, пийте и Кровь излиянную от Богоребреннаго заколения.
Сень небесная явися горница, идеже Пасху Христос соверши: Вечеря безкровная, и словесная служба, трапеза же тамо совершенных Таин, мысленный жертвенник.
Пасха Христос есть великая и всечестная, снеден быв яко хлеб, заклан же яко овча: Той бо вознесеся о нас Жертва. Того Тела благочестно, и Того Крове вси тайно причащаемся.
Хлеб благословив, Хлеб сый небесный, благодарив Отцу Родителю, приемый, и чашу учеником давал еси: приимите, ядите, вопия, сие есть Тело Мое, и Кровь нетленныя жизни.
Аминь глаголя, рече рождиям Лоза, апостолом Христос истина: отселе не имам пити от лозы питие, дондеже пию е новое, во славе Отца Моего, с вами наследники Моими.
Продаеши на тридесятих сребреницех Господа, и не помышляеши Иудо беззаконный Вечери таинство, или честное умовение. О како поползся падением в конец света пришел еси, удавление облобызав!
Руце простерл еси, имиже хлеб приял еси нетления, прияти сребреники, уста к целованию принося льстивно, имиже Тело Христово и Кровь приял еси: но горе тебе, якоже рече Христос.
Христос учреди мир, небесный и Божественный хлеб: приидите убо христолюбцы, бренными устнами, чистыми же сердцы, приимем верно жремую Пасху, в нас священнодействуемую.
Слава: Отца прославим, Сына превознесем, Божественному Духу верно поклонимся, Троице нераздельней, единице по Существу: яко Свету и Светом, Животу и Животом, животворящему и просвещающему концы.
И ныне, Богородичен: Чертог небесный, и Невеста Приснодева, едина явилася еси, Бога носивши, рождши же непреложно, из Тебе воплощенна. Темже Тя вси роди яко Богоневестную Матерь, православно величаем.
И паки ирмос: Безсеменнаго зачатия: И прочее Повечерия малаго по обычаю, и отпуст, и творим поклоны 3, вси равно косно. И бывшей молитве, от предстоятеля, отходим в келлии своя.
Ведомо же буди, яко от сего святаго дне, Полунощница не поется в церкви, до седмицы Фомины.
Достарыңызбен бөлісу: |