Маркетинговые исследования туров в Италию и Египет



Дата27.02.2023
өлшемі2.72 Mb.
#470138
Дін институты

«Дін институты»

Орындағандар: Төрехан Дариға, Мейрамбек Сымбат, Тұрниязова Нұрай, Бауыржан Дана


Жоспар
1. Әлеметтанудағы дін институты
2. Дін туралы ғалымдардың еңбектері мен ойлары
3. Қазақстандағы дін мәселелері
4.
Әлеуметтанудағы дін институты
Әлеуметтанулық тұрғыдан алғанда, дін институты, басқа әлеуметтік құбылыстар сияқты, өзара байланысты екі деңгейдің жүйесімен ұсынылуы мүмкін: қасиетті деп аталатын құбылыстар мен заттардың белгілі бір шеңберіне қатысты нанымдар, рәміздер мен рецепттер жиынтығын қамтитын құндылық-нормативтік модель; және діни нормалар мен нанымдар арқылы басқарылатын және реттелетін мінез-құлық үлгілерінің құрылымы.Діннің құндылық-нормативтік жүйесіндегі ерекше маңызды рөл діни символизмге, сенушілердің құдайға жақынырақ ұмтылысын бейнелейтін шіркеу құрылымына жатады: ғибадатханадағы құрбандық үстелі, белгішелер және т. б.

Діни қызметтегі Орталық орын діни идеялармен, нанымдармен, құндылықтармен анықталатын культті жүзеге асыруға жатады. Табынушылық әрекеттердің екі негізгі түрі бар: сиқырлы және кешірім сұраушы. Соңғысының мәні мынада: діни іс-әрекетті орындау барысында сенушілер ғибадат ету объектісіне сенушілердің жеке тағдырларына және қоршаған әлемде болып жатқан оқиғаларға қатысты әртүрлі өтініштер мен тілектермен жүгінеді.Дін-бұл табиғаттан тыс, адам түсінбейтін сенімге негізделген өзіндік мінез-құлық (культ), дүниетаным және көзқарас. Сенім шамамен 40-50 мың жыл бұрын пайда болды және оның дамуында негізгі кезеңдерден өтті:алғашқы діндер:тотемизм: кез-келген жануармен және құбылыспен туыстық қатынасқа деген сенім,фетишизм: ғажайып қасиеттерге ие ғажайып тақырыпқа сену, сиқыр: бақсылық, табиғаттан тыс тіршілік иесіне белгілі бір әрекеттермен әсер ету мүмкіндігіне сену,анимизм: жан мен рухқа деген сенім;политеистік діндер-политеизм;монотеизм-жалғыз құдайлық: буддизм (б.з. д. VII ғ.), христиандық, ислам.Сенім-бұл эмпирикалық фактілерге негізделмеген білім.
Батыс мәдениетінде «Дін» ұғым түсінігінің мәні екі мағынада түсіндіріледі. Оның бірінші мағынасы латын тіліндегі «religare» ұғымының түсінігі. Бұл ұғым түсінікпен жер мен көк /аспан/ арасында рухани байланыс бар екендігі түсіндіріледі. Ал екінші, осы латын тіліндегі «religo» ұғым – түсінігі – қасиетті, табыну заты, құдайға құлшылық ету мағынасында танылады.
Екінші ұғым – түсінік біріншісіне қарағанда діннің мәнін нақтылы бейнелейді.
Батысқа қарағанда исламдық өркениетте «дін» терминінің мәні басқашалау түсіндіріледі. Мұның себебі «Дін» ұғымының кең ауқымдығы сан қырлы мән мағынасы исламға дейінгі араб елі тұрғындарының әртүрлі түсіндірілуіне байланысты [2].
Мұсылмандық дінтанушылардың түсіндірулерінше, дін дегеніміз – әлемді байланыстыратын күш Алланың барлығына сенім. Бүкіл әлемді және адамды жаратушы ие – Жалғыз Алла адам баласының жүрегін өзіне ұштастыра жаратады, яғни Жаратушының барына сеніп, оның ажырамас бөлшегі екенінадам өз жүрегі арқылы сезіну керек дейді.
Дінді әлеуметтану тұрғысынан талдаудың нәтижесінде ең алдымен әлеуметтік феномен ретінде алға шығады.
Сонымен қатар дін әлеуметтануының ғылыми пән ретінде қалыптасуы көбінесе еуропалық қоғамдағы әлеуметтік, экономикалық және мәдени процестерге байланысты.
Қоғамдағы діннің орны мен қызметі өте күрделі. Діни қатынастардың ерекшелігі ол қоғамдық әлеуметтік-экономикалық және мәдени, рухани сфералардан көрінеді [2].
Гоббс өзінің еңбектерінде дінде негізделген қоғам үшін жағдайын қауіпті күштерді сараптайды. Ағартудың біршама төмен бағыты діннің әлеуметтік пайдалылығын мойындап ешқандай қоғам дінсіз өмір сүре алмайды дегенді алға тартты. Бірақ әңгіменің бәрі мынады еді, жаңа заманда еуропа тарихындағы болған оқиғалардағы нақты көрініс берген діни дау-дамайлар мен әлеуметтік жан-жалдардың қайнар көзі болады. Діннің қоғамдағы әлеуметтік тәртіпке қауіп тудырмайтындай әрекетіне жағдай жасап, дінге қоғамнан лайықты орын беру қажет болды. Локк дін мен әлеуметтік өмірдің бұлай үйлесімділігінің бір мүмкіндігі деп, дінді «ресми емес» деп алып мемлекеттен бөлу керек деді.
Руссо да өзінің діңге байланысты «Қоғамдық келісім» деп аталатын еңбегінде болашақ дін социологиясы және қоғамды интеграциялаушы ретінде дін туралы жаңа тезис туындайды дейді.
Бұдан басқада ғалымдар дін жайлы өз пікірлерін айтып өткен [2].
Дін әуел баста адамдардың тек рухани қажеттіліктерін қанағаттандыру мақсатында қызмет етті десек, ендігі жерде оның өзге алуан түрлі жақтарынан көрсетіп бағуда. Қазіргі кезде ұрпақтың дені діни сенімді экстремизм, фанатизм, фундаментализм құбылыстарымен тығыз байланысты деп те ұғынуда. Оған басты себеп – өткен ғасырдың 90-жылдарындағы кеңестік мұсылман елдері халықтарының діни жандануымен тұспалас келген өзге мұсылман елдері халықтарының сан түрлі қимыл-қозғалыстары мен қарулы қақтығыстарының барлығының осы «-изм»-дермен сипатталуы еді. Ал сол оқиғаларға байланысты жарияланған мақалалар мен саясаткерлердің пікір-сұхбаттарында ол сөздердің мән-мағыналары ашылып талданып жатпады. Бұл күндері жарты миллиондай қазақстандықтар түрлі секталарға кіріп кеткен. Және олар күнен-күнге көбеюде [2] .
Қорытынды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
2:
https://www.referat911.ru/Religiya-i-mifologiya/dn--leumettk-institut-retnde/272879-2592680-place6.html
Назарларыңызға рахмет!

Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет