Қазақстан Республикасының Білім және ғылым министрлігі
С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті
Орындаушылық өнер кафедрасы
«Фортепиано» пәні бойынша 5В040200 –
Аспаптық орындау мамандығының студенттеріне арналған.
ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ
ФОРТЕПИАНО ПӘНІ БОЙЫНША
5В040200 Аспаптық орындау мамандығының студенттеріне арналған
Павлодар
Мемлекеттік мемелекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының және типтік бағдарламаның негізінде әзірленген жұмыс оқу бағдарламасын бекіту парағы
|
|
Нысан
ПМУ ҰС Н 7.18.3/31
|
БЕКІТЕМІН
ОІ жөніндегі проректор _________ Н.Э. Пфейфер
20 __ж. «____»___________
Құрастырушы: аға оқытушы Отарбаева Н. О.____________
Орындаушылық өнер кафедрасы
«Фортепиано» пәні бойынша 5В040200 –
Аспаптық орындау мамандығының студенттеріне арналған.
ЖҰМЫС ОҚУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Жұмыс бағдарламасы мамандықтың Мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандартының 5В040200 «Орындаушылық өнер» және ҚР МЖМБС сәйкес, 050402 – «Аспапта орындаушылық мамандығына арналып типтік бағдарламасының негізінде әзірленді №___хаттама 20__ж. «___»__________ С.Торайғыров атындағы ПМУ Ғылыми кеңесінің отырысында бекітілді
Кафедра отырысында ұсынылған №__ хаттама 20___ ж. «___» ______
Кафедра меңгерушісі ______________ Н.Дүкенбай
Филология, журналистика және өнер факультетінің әдістемелік кеңесінде мақұлданды 20___ж. «____»________№____хаттама
ӘК төрайымы:______________ Е.Н.Жұманқұлова
КЕЛІСІЛДІ
ФЖжӨФ деканы ________Ж.Т. Сарбалаев «__»___ ____20 __ ж.
ЖжӘҚеБ ҚҰПТАЛҒАН
ЖжӘҚБ бастығы______________Варакута А.А. «___»_______20 __ ж.
Университеттің Оқу-әдістемелік кеңесі ҚҰПТАДЫ
Хаттама №____ 20___ ж. «___» ___________
-
Пәннің мақсаты мен міндеттері
-
Пәннің мақсаты:
Студент-оркестранттың мамандыруын және болашақ кәсіби жұмысын: оркестр әртісі, педагог, жеке орындаушы ретіндегі жұмысын ескере отырып, фортепианода ойнап үйрету әдістемесін негізгі мамандығынң міндеттеріне барынша жақындастыру қажет.
-
Пәннің міндеттері:
«Фортепиано» пәні оқу барысында және бітірген кезінде студенттің төмендегі дағдыларды меңгеруін қарыстырады:
-
фортепианода ойнау дағдыларын меңгеру және дамыту;
-
нота мәтінің сауатты талдай білу, шығармамен өз бетінше жұмыс жасай алу;
-
әлем музыка әдебиетінің стилі, жанры жағынана әртүрлі шығармаларын үйрену;
-
сүйемелдеу және ансамбльде ойнау дағдыларын меңгеру және дамыту;
-
парақтан бірден оқып ойнау дағдыларын дамыту.
-
Пәннің оқу нәтижесінде студент білуі керек:
- сүйемелдеулер мен ансамбльдерді үйрену;
- музыкалық-теоретикалық пәндерді жақсы меңгеруге көмектеседі
- болашақ оркестранттарға қажетті гармониялық, әуендік есту қабілетін, ырғақты, синхрондықты сезіну қабілетін дамытады
1.4 Пәннің игеру барысында студенттер істеуге тиісті:
- музыкалық білімнің техникасын меңгеру;
- әр түрлі музыкалық шығармаларды кәсіби деңгейде орындау;
- сүйемелдеу білімдерін меңгеру;
- парақтан оқу
2 Пререквизиттер:
Ережеге сәйкес жоғары оқу орындағы «Фортепиано» пәні арнайы орта музыка оқу орындарындағы фортепиано пәнінің жалғасы болып келеді.
«Фортепиано» курсы тек мамандықпен ғана емес, сонымен қатар музыкалық-теоретикалық пәндер кешенімен тығыз байланысты, өйткені, бұл пәндер кешенініндегі әр пәннің бағдарламасы фортепианосыз жүзеге аспайтын теориялық және практикалық сабақтардан тұрады.
3 Постреквизиттер:
- сольфеджио;
- гармония;
- хор;
- хоровое дирижирование
Пәннің тақырыптық жоспары
|
|
Нысан
ПМУ ҰС Н 7.18.1/07
|
4 ПӘННІҢ МАЗМҰНЫ
4.1 Пәннің тақырыптық жоспары
|
Тақырыптық атаулар
|
Сағат саны
|
1 - сем.
|
2 - сем.
|
3 – сем
|
жеке сабақ
|
сөж
|
жеке сабақ
|
сөж
|
жеке сабақ
|
сөж
|
1.Фортепианода ойнау техникасы
|
3
|
4
|
3
|
4
|
3
|
4
|
2. Полифониялық шығармалармен жұмыс жасау
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
3. Ірі формалы шығармалар
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4. Кіші формалы шығармалар
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
5. Фортепианода сүйемелдеу дағдылары
|
-
|
5
|
-
|
5
|
-
|
5
|
6. Парақтан оқып ойнау
|
-
|
3
|
-
|
3
|
-
|
3
|
7. Ансамбльде ойнау
|
-
|
3
|
-
|
3
|
-
|
3
|
Барлығы__15__30__15__30'>Барлығы
|
15
|
30
|
15
|
30
|
15
|
30
|
4.2 Тақырыптардың мазмұны
№
|
Тақырыптық аттары
|
Мазмұны
|
1
|
Фортепианода ойнау техникасы
|
Қол, дене қойылымы; отыру тәртібі; штрихтер; техника түрлері, аппликатура; педаль; дыбыспен жұмыс жасау.
|
2
|
Полифониялық шығармалармен жұмыс жасау
|
Полифониялық шығармаларды талдау, полифониялық есту қабілетін дамыту, полифония жұмысының негізгі принциптерін меңгеру
|
3
|
Ірі формалы шығармалар
|
Сонатина,рондо,вариация шығармалармен жұмыс жасау студенттерде шығарманы толығымен қамту, қарама-қарсы бейнелерді сәйкес келтіру, фактураның бір-түрінен екінші түріне қөығу қабілеттерін дамытады. Сонымен қатар студенттің көңілің ырғақтық толықтылыққа, шығарманың тональдік жоспарына және музыкалық материалдың дамуына бөлу қажет.
|
4
|
Кіші формалы шығармалар
|
Курсты өткенде ерекше көңіл әр түрлі мінездегі пьесаларына бөлінуі қажет. Бүл студенттің музыкалық-орындаушылық репертуарын байытуға, репертуарын кейнетуге, қиын пьесаларды оңайынан алып кетуіне және бар алған білімін келешекте тәжірибеде қолдана білулеріне көмектеседі.
|
5
|
Фортепианода сүйемелдеу дағдылары
|
Дыбыс тепе-тендігі; жеке орындаушының партиясын білу; жеке орындаушымен дыбыстық тепендікке жету.
|
6
|
Парақтан оқып ойнау
|
Музыкалық шығарманы дайындықсыз орындау; фактураны қарапайымдау әдістерін қолдану; эскиз ретінде орындау.
|
7
|
Ансамбльде ойнау
|
Қарқын мен ырғақ бірлігі; тембр мен ойнау әдістеріне сәйкес фразировка бірлігі; дыбыс тепендігі.
|
4.3 СӨЖ жұмысының мазмұны
№
|
СӨЖ түрі
|
Есеп беру түрі
|
Бақылау түрі
|
Сағат көлемі
|
1
|
Жеке сабақтарға дайындық
|
Тәжірибелік жұмыс
|
Сабаққа қатысу
|
15
|
2
|
Аудиториялық сабақтарға кірмеген материалдарды зерделеу
|
Тәжірибелік жұмыс
|
Бақылау сабағы
|
11
|
3
|
Межелік бақылауға дайындық
|
Тәжірибелік жұмыс
|
МБ 1, МБ 2
Бақылау сабағы
|
4
|
Барлығы
|
30
|
Аудиториялық сабақтар мазмұнына кірмей қалған материал тізімі:
-
Фортепианода сүйемелдеу дағдылары
-
Парақтан оқып ойнау
-
Ансамбльде ойнау
5 Ұсынылатын әдістемелік әдебиеттер тізімі:
-
Алексеев А. Д. Фортепианолық педагогика тарихынан. К. 1974
-
Баренбойм Л. Фортепианолық педагогика мен орындаушылық мәселері. Л. 1969
-
Бирмак А. В. Пианисттің көркемдік техникасы туралы. Психофихикалық талдау мен жұмыс әдісің тәжірибесі. М. 1973.
-
Бузони Ф. Фортепианолық шеберлікке жол. М. 1973
-
Фортепианолық педагогика мәселері. В. Натансонның редак. Мақалалар жинағы. 4 басылым. М. 1976
-
Досаева А. Ж. Қазақ фортепианолық музыкасы. А. 1991.
-
Коган Г. М. Пианист жұмысы. М. 1979
-
Метнер Н. К. Пианист пен композитордың күнделікті жұмысы. М. 1979.
-
Нейгауз Г. Г. Фортепианода ойнау өнері туралы. Педагог жазбалары. М. 1988.
-
«Как исполнять Моцарта» жинағы. (құраст. А. М. Меркулов) М. 2004
-
«Как исполнять Бетховена» жинағы (құраст. А. В. Зосимова) М. 2004
-
Римский-Корсаков атындағы Ленинград Мем. консерваториясы. Біліктілікті жоғарлату факультеті. Жалпы фортепиано кафедрасы. БЖФ тыңдаушылары үшін. 1987 (құраст. Лебедев И.В.)
-
Құрманғазы атындағы Алматы Мем. консерваториясы. Жалпы фортепиано курсынан сабақ беру мен әдістемелігінің өзекті мәселері. – Алматы 1991.
Мамандық оқу жоспарының көшірмесі
|
|
Нысан
ПМУ ҰС Н 7.18.1/10
|
Мамандықтың жұмыстық оқу жоспарындағы көшірме
5В 040200 Орындаушылық өнер
Фортепиано пәні 1 курс
Оқу түрі
|
Трудоемкость дисциплины
|
Семестр бойынша
Бақылау түрі
|
Семестр
|
Семестр бойынша бөлінген сағат саны
|
кредит
|
Академ. сағат
|
кредит
|
аудиторных занятий
(ак. сағат)
|
СӨЖ
(ак. сағат)
|
барлығы
|
ауд
|
СӨЖ
|
Емт.
|
сынақ.
|
КП
|
КР
|
барлығы
|
Дәр
|
Тәж.
|
лаб
|
барлыгы
|
СӨЖ
|
Күндізгі
ЖОБ МБ
|
2
|
90
|
30
|
60
|
1,2
|
-
|
-
|
-
|
1
|
1
|
15
|
-
|
-
|
-
|
30
|
15
|
2
|
1
|
15
|
-
|
-
|
-
|
30
|
15
|
3
|
1
|
15
|
-
|
-
|
-
|
30
|
15
|
Орындаушылық өнер
Кафедра меңгерушісі ___________ Дукенбай Н.С. 20__ж. «____» ________
Пәнді оқыту бағдарламасының басты парағы (Syllabus)
|
|
Нысан
Ф СО ПГУ 7.18.3/37
|
Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігі
С. Торайғыров атындағы Павлодар мемлекеттік университеті
Филология, журналистика және өнер факультеті
Орындаушылық өнер кафедрасы
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
ПӘНДІ ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ
(SILLABUS)
«Фортепиано» пәні
5В010200 Аспапта орындаушылық мамандығының студенттеріне арналған
Павлодар
Пәнді оқыту бағдарламасының басты парағы (Syllabus)
|
|
Нысан
Ф СО ПГУ 7.18.3/37
|
Нысан
ПМУ ҰС Н 7.18.1/06
|
БЕКІТЕМІН
Филология, журналистика
және өнер факультеті _________ Ж.Т. Сарбалаев
200__ж. «____»___________
Құрастырушы: аға оқытушы Отарбаева Н. О. _____________________
Орындаушылық өнер кафедрасы
СТУДЕНТТЕРГЕ АРНАЛҒАН
ПӘНДІ ОҚЫТУ БАҒДАРЛАМАСЫ
(SILLABUS)
«Фортепиано» пәні бойынша
Кафедра отырысында ұсынылған
№__ хаттама 20___ ж. «___» ______
Кафедра меңгерушісі ______________ Н.Дүкенбай
Филология, журналистика және өнер факультетінің әдістемелік кеңесінде мақұлданды 20___ж. «___»___________№ ____
хаттама
ӘК төрайымы:______________ Е.Н.Жұманқұлова
КЕЛІСІЛДІ
ФЖжӨФ деканы ________Ж.Т. Сарбалаев «__»___ ____20__ ж.
1 Оқытушылар туралы мәліметтер және байланысу ақпараттары
ПӘННІҢ ҚҰРЫЛЫМЫ
Фортепиано
Орындаушылық өнер кафедрасы
Филология, журналистика және өнер факультеті
Аға оқытушы Н. О. Отарбаева
Байланысу телефоны
2 Пән туралы мәліметтер Бұл пәнді қамыту үшін 90 сағат берілген.
Соның ішіндегі 30 сағаты аудиторлық (жеке сабақ) жұмыс және 60 сағаты өздік жұмысқа арналған. Студенттердің білімі емтиханмен бағаланады.
-
Пәннің еңбек сыйымдылығы
Семестр
|
Кредиттар саны
|
Аудиториялық сабақ түрлері бойынша сағаттардың саны
|
Студенттің өздік жұмысының сағат саны
|
Бақылау нысаны
|
барлы-ғы
|
Дәріс
|
практи-ка
|
Зертха-налық
|
студия-лық
|
жеке
|
барлығы
|
СРСП
|
3
|
1
|
45
|
|
|
|
|
15
|
30
|
30
|
емтихан
|
4
|
1
|
45
|
|
|
|
|
15
|
30
|
30
|
емтихан
|
Бар-лығы
|
2
|
90
|
|
|
|
|
30
|
60
|
60
|
|
4 Пәннің мақсаты және тапсырмасы: Жалпы білім беретін мектептің жұмысына жоғары біліктілікті музыка мұғалімін дайындау – негізгі музыкалық аспап Баян курсының мақсаты мен басты міндеті.
Аспапта ойнау практикумы сабақтары студенттің кәсіптік дағдаларын қалыптастыруына маңызды орын алып, жалпы музыкалық ой-өрісінің дамуына әсер етеді.
Музыка мұғалімі теориялық (теория, сольфеджие, гармония) білімімен, түрлі дағдылармы мен икемділігі (аспапта ойнау, аспапта сүйемелдеу, хор және ән айту, дирижерлау, ән салу), әдіс-тәсілдермен (педагогика, психология, музыкалық білім беру әдістемесімесі, музыкалық білім беру әдіснамасы) қаруланып, сонымен қатар басқа пәндерден алған білімін өз тәжірибелік жұмысында қолдана алатындай төмендегіні білген жөн:
-
әртүрлі жанрмен түрлі формада жазылған халықтық, шетел, отандас классиктердің музыкалық шығармаларын білу;
-
жалпы білім беретін мектепте музыканы оқыту әдістемесімен қатар музыкалық аспапты меңгеру және кеңінен қолдану;
-
мектептің музыка пәні бағдарламасын ьіду;
-
музыка тыңдау бағдарламасын білу;
-
мектеп жұмысының ерекшелігіне (кештер, музыкалық шаралар, күнтүзбелік мерекелер) сай музыкалыө аспапта ойнау әдәсә мен сүйемелдеуді білу;
-
бастауыш және жоғары сынып оқушыларымен жүргізілетін жұмыс әдіс-тәсілдерін меңгеру.