Көркем бейне
Көркем бейнешындықтың жалпылама көрінісі, өнердің маңызды қасиеті. Бұл суретшінің құбылысты немесе процесті түсінуінің нәтижесі. Сонымен бірге көркем бейне тек бейнелеп қана қоймайды, ең алдымен шындықты жалпылайды, даралықтағы мәңгілікті, өткіншілікті ашады. Көркем бейне оның объективті түрде бар материалдық прототипінен ажырағысыз. Әйтсе де, көркем образ – өмірдің өзі емес, ең алдымен бейне, өмір суреті екенін есте ұстаған жөн. Суретші осындай құбылыстарды іріктеп алып, өмір туралы өзінің идеясын, оның тенденциялары мен заңдылықтарын түсінетіндей етіп бейнелеуге ұмтылады.
Сонымен, «көркем образ – көркем әдебиеттің көмегімен жасалған және эстетикалық құндылыққа ие адам өмірінің нақты және сонымен бірге жалпыланған бейнесі» (Л. И. Тимофеев).
Бейне көбінесе көркемдік тұтастықтың элементі немесе бөлігі ретінде түсініледі, әдетте, тәуелсіз өмірі мен мазмұны бар сияқты көрінетін үзінді (мысалы, әдебиеттегі кейіпкер, символдық бейнелер, «желкен» немесе « бұлттар» М. Ю. Лермонтов):
Ақ желкен жалғыз
Теңіздің көк тұманында!..
Ол алыс елден не іздейді?
Туған жерге не лақтырды?..
немесе
|
Аспан бұлттары, мәңгілік кезбелер!
Дала көгілдір, інжу тізбегі
Мен сияқты асығасыңдар, жер аударылғандар
Тәтті солтүстіктен оңтүстікке дейін.
|
Көркем образ табиғаттан сызып тасталып, нақты зат немесе құбылыс болып көрінгендіктен емес, шындықты авторлық қиялдың көмегімен түрлендіретіндіктен көркем болады. Көркем образ шындықты көп көшірмейді, ол ең маңызды және маңыздысын жеткізуге тырысады. Осылайша, Достоевскийдің «Жасөспірім» романының кейіпкерлерінің бірі фотосуреттер адамның дұрыс бейнесін бере алатынын өте сирек айтты, өйткені ол әрқашан емес. адам бетікейіпкердің негізгі қасиеттерін көрсетеді. Сондықтан, мысалы, белгілі бір сәтте суретке түскен Наполеон ақымақ болып көрінуі мүмкін. Ал суретші бет-әлпетінен басты нәрсені, мінездемені табуы керек. Лев Толстойдың «Анна Каренина» романында әуесқой Вронский мен суретші Михайлов Аннаның портретін салған. Вронский Аннаны жақсы танитын, барған сайын терең түсінетін сияқты. Бірақ Михайловтың портреті тек ұқсастығымен ғана емес, тек Михайлов байқаған, Вронский байқамаған ерекше сұлулығымен де ерекшеленді. «Оның жан дүниесінің ең тәтті көрінісін табу үшін, мен оны жақсы көргенімдей, сен де оны танып, жақсы көруің керек еді», - деп ойлады Вронский, бірақ бұл портреттен «оның ең тәтті рухани көрінісі» деп түсінді.
Достарыңызбен бөлісу: |