Христ дэх амьдрал



Дата04.07.2016
өлшемі192.29 Kb.
#178417

7.1 Есїсийн тухай Хуучин Гэрээнд Зєгнєж хэлсэн нь їзїїлэх
Хичээл 3-т хэрхэн хїний аврах Бурханы зорилго Есїс Христын эргэн тойронд тєвлєрч байсаныг тайлбарласан. Тїїний Ева, Абрахам болон Давид нарт єгсєн амлалтууд бїгд Есїсыг тэдний шууд удам угсаа гэдгийг харуулдаг. Їнэхээр ч Хуучин Гэрээ болон Христийн тухай зєгнєж хэлсэн нь бїхэлдээ Есїс уруу хандуулсан байдаг. Христээс ємнєх Израйлийн мєрдєж байсан Мосегийн Хууль нь їргэлж Есїсийг заасан байдаг. “Хууль нь биднийг Христ уруу хандуулах зааварлагч болов” (Гал.3:24). Тиймээс Дээгїїр єнгєрєх баяраар тєгс байдалд байгаа хургыг золиосолдог байжээ (Египитээс гарсан нь 12:5 мєн 1Петр 1:19). Энэ нь Есїсийн золиос болохыг: “Ертєнцийн нїглийг їїрэгч Бурханы хурга”-ар (Иохан 1:29, 1Кор 5:7) тєлєєлїїлж байгаа юм. Золиос болох бїх амьдаад тавигддаг шаардлага нь толбогїй байх явдал бєгєєд энэ нь Есїсийн тєгс шинж чанарыг зааж байгаа юм. (Ег. 12:5, 1Петр 1:19).
Дуулал болон Хуучин Гэрээнд Аврагч ямар байх тухай тоо тоомшиггїй олон эш їзїїлэлїїд бий. Тэд ялангуяа Тїїнийг хэрхэн їхэхийг дїрслэхэд гол анхаарлаа хандуулдаг. Їхдэг Аврагчийн тухай санааг Иудазм хїлээж авахаас татгалздагийн шалтгаан нь тэдгээр эш їзїїлэхїїдийг анхаараагїйд оршино. Тэдгээрээс цєєн хэдийг дор дурьдая:



Хуучин Гэрээний эш їзїїлэлт



Христэд биелсэн нь

“Бурхан минь, Бурхан минь, юунд Та намайг орхисон юм бэ?”(Дуулал 22:1)

Энэ їг загалмай дээр Есїсийн яг хэлсэн їг байсан (Мат.27:46).

“Би бол хїмїїсийн буруутгал бєгєєд ард олонд жишигдсэн Намайг хардаг бїхэн намайг тохуурхан инээдэг.Тэд уруулаа нээж толгойгоо сэгсрэн Тэр єєрийгєє Эзэнд даатгасан. Тэр

тїїнийг авраг.Тэр тїїнийг авраг” (Дуулал 22:6-8).



Израйль Есїсийг буруутгаж тохуурхсан (Лук 23:35, 8:53).Тэд толгойгоо сэгсрэн (Мат.27:39) Тїїнийг загалмайд цовдлогдох їед їїнийг хэлж байсан (Мат.27:43).

“Мийний хэл тїїшиндээ наалдсан… тэд миний гар хєлийг нэвт хатгасан” (Дуулал 22:15,16)

Энэ Христийг загалмай дээр байхад цангах їед биелэгдсэн Гар хєлийг хатгана гэдэг нь загалмайд цовдлоход хэрэглэдэг арга юм.

“Тэд миний гадуур хувцсыг хоорондоо хувааж Миний дотуур хувцасны тєлєє шоддог” (Дуулал 22:18)

Энэ зєгнєлийн биелэлт Матай 27:35-д бий

Дуулал 22:22-ийн ишлэл нь Еврей 2:12-т гардаг Есїсд хамааралтайг анхаар.

“Би ахан дїїстээ харийн хїн болж, эхийнхээ хєвгїїдэд ч гадны хїн болсон Таны єргєєний тєлєєх хичээл зїтгэл намайг залгив” (Дуулал 69:8,9)

Энэ нь Христийн Еврей ах дїїс, єєрийнхєє гэр бїлээс гадуурхагдахад тєрсєн сэтгэгдэлийг гаргасан байна (Иох.7:3-5, Мат.12:47-49). Энэ нь мєн Иохан 2:17-д тэмдэглэгдсэн.

“Тэд бас надад миний хїнсэнд цєсийг, намайг цангахад уулгах цууг єгсєн.” ( Дуулал 69:21).

Энэ явдал Христийг загалмай дээр байхад болжээ(Мат.27:34)

Исаиа 53 нь бїхэлдээ Христийн їхлийн болон амилалтын тухай гайхамшигтай эш їзїїлсэн бєгєєд ишлэл бїрт гардаг зїйл нь алдаа мадаггїй биелсэн зїйл юм. Зєвхєн хоёр жишээг дурдая:-

“Алагдахаар хєтлєгдєх хурга шиг хяргагчийн ємнє дуугарахгїй хонь шиг Тэр амаа нээсэнгїй” (Иса.53:7)

Бурханы Хурга Христ нь шїїх хурлын їеэр дуугїй байсаар байжээ. (Мат.27:12,14).

байжээ. (Мат.27:12,14). байх байсан, Тэр їхэлдээ баян хїнтэй хамт байсан” (Иса. 53:9).

Есїс нїгэлт гэмт хэрэгтэнгїїдтэй хамт цовдлуулсан. (Мат.27:38). Гэвч баян хїний булшинд оршуулагдсан. (Мат.27:57-60).

Хуучин гэрээний “хууль ба эш їзїїлэгчид” нь бидний Христийг ойлгох їндэс болохыг Шинэ Гэрээ нь бидэнд сануулж байгааг гайхах зїйл байхгїй. (Їйлс 26:22, 28:23, Ром 1:2,3; 16:25,26). Хэрэв бид “Мосе ба эш їзїїлэгчидийг” зєв ойлгохгїй бол тїїнийг ойлгохгїй гэж Есїс єєрєє анхааруулж байсан (Лук 16:31; Иохан 5:46,47).


Мосегийн хууль Христийг зааж, эш їзїїлэгчид нь тїїний талаар зєгнєж байсан нь Есїс тєрєхєєсєє ємнє биетээр оршиж байгаагїй гэдгийн хангалттай нотолгоо болно. Христийг тєрєхєєсєє ємнє биетээр ‘урьдчилан оршиж байсан’ тухай худал номлол нь тїїнийг Ева, Абрахам, Давид нарын їр (удам) болох тухай удаа дараа давтагдсан амлалтыг утга учиргїй болгож
байна. Хэрэв тэр эдгээр амлалтын їед тэнгэрт хэдийнээ оршиж байсан бол хїмїїсийг удамтай болно, тэр нь Аврагч гэж амалсан Бурхан буруутай болж таарна. Матай 1 болон Лук 3-д тэмдэглэсэн Есїсийн урагийн бичигээс їзэхэд Есїсийн угсаа нь Бурханы амлалт єгсєн тэдгээр хїмїїсээс гарч байгаа юм.

Христтэй холбоотой амлалтыг Давидад єгч байх їед Христ биетээр оршиж байх учиргїй нь харагдаж байна. “Би чамаас гарах їрийг чинь чиний дараа босгож, тїїний хаанчлалыг тогтооно…Би чиний Эцэг болж, тэр Миний хєвгїїн болно” (2Самуел 7:12,14). Энд ирээдїйн цаг хэрэглсэн байгааг анхаар. Бурхан Христийн Эцэг нь болох учраас Бурханы Хїї амлалт хийгдэж байх їед орших ямар ч боломжгїй. Энэ їр “чиний хэвлийнээс гарч ирнэ” гэдэг нь тїїнийг шууд утгаар Давидын бие махбодийн удам угсаа байна гэдгийг харуулж байна. “Эзэн эргэн буцахгїй їнэнийг Давидад тангараглахдаа Чиний биеийн їр жимснээс Би чиний сэнтийнд залрана” (Дуулал 132:11).

Соломон амлалтуудын эхний биелэлт байсан, гэхдээ тэрээр амлалтын їед аль хэдийнэ биетээр оршиж байсан болохоор (2Сам.5:14), Давидад Бурханы Хїї бие махбодийн удам угсаа нь болох тухай амлалтын гол биелэлт нь Христэд хамаарах юм. (Лук 1:31-33). “Би Давидад зєв шударга мєчир /єєрєєр хэлбэл Аврагч/ ургуулах єдрїїд ирж байна” (Иеремиа 23:5).


Христтэй хамаарах бусад эш їзїїлэлтїїдэд їїнтэй тєсєєтєй ирээдїй цагийн хэлбэрїїдийг хэрэглэсэн байдаг. “Би тэдний ах дїї нарын (Мосе) дундаас чам шиг нэгэн эш їзїїлэгчийг гаргана” (Дэд Хууль 18:18) буюу ‘Эш їзїїлэгч’-ийг Есїс гэж тодорхойлж Їйлс 3:22,23-т тэмдэглэгдсэн байдаг. “Нэгэн онгон бїсгїй хїїхэдтэй болж, хїї тєрїїлээд тїїнийгээ “Иммануел” гэж нэрлэнэ” (Иса. 7:14). Энэ Христийг тєрєхєд тодоор биелсэн (Мат.1:23).

7.2 Онгон тєрєлт
Христ хэвлийд олдсон болон тєрсєн тухай тэмдэглэл нь тїїнийг тєрєхєєсєє ємнє оршиж байсан гэсэн санааг няцааж байна. Нэг цаг їед тэнгэрт гурван хїн оршиж байсан ба тэдний нэг нь алга болж тэгснээ нєгєє хоёрыгоо нь тэнгэрт їлдээгээд Маригийн хэвлийд їр хєврєл болсон гэсэн дїгнэлтийг ‘Гурвал’-ын тухай худал номлолыг баригчид хийжээ. Бурханыг оролцуулаад бїх оршихуй нь биетээр буюу биеийн хэлбэрээр байдаг гэж Бид Сударт їзсэн. Иймд бид ‘урьдчилан орших’ їзлээс їїдэн, Христийг тэнгэрээс биеэр
буун Маригийн хэвлийд орсон гэж дїгнэхээс аргагїй болж байна. Эдгээр ээдрээтэй шашны онол нь Судрын хичээлд огт таарахгїй зїйл юм. Христийн эхлэлийн тухай тэмдэглэл нь тїїнийг биеэр тэнгэрийг орхин Маригийн хэвлийд орсон гэх ямар ч шалтгаан биш юм. Энэ талаар нотолгооны дутмаг байгаа нь ‘гурвал’-ийн номлолд том ‘холбох юмгїй хоосон зай’ їлдээж байгаа юм.
Тэнгэрийн элч Габриел Марид харагдахдаа “Чи хэвлийдээ їртэй болж хїї тєрїїлнэ. Тїїнийг чи Есїс гэж нэрлэх болно. Хїї аугаа нэгэн болох ба Хамгийн Дээдийн Хїї гэж дуудагдана…Мариа тэнгэр элчид “энэ нь яаж бїтэх билээ?” (тэр онгон байсан) гэсэнд тэнгэр элч Ариун сїнс чам дээр ирж Хамгийн Дээдийн хїч чамайг бїрхэнэ. Тиймээс тєрєх ариун нэгэн нь Бурханы Хїї гэж дуудагдах болно” (Лук 1:31-35) гэсэн мэдээтэй ирдэг.
Есїс тєрєхдєє Бурханы Хїї байхыг хоёр дахин онцгойлон тэмдэглэж байна; тїїнийг тєрєхєєс ємнє Бурханы Хїї оршиж байгаагїй бололтой. Ирээдїй цаг олон байгааг тэмдэглэх нь зїйтэй.- жишээ нь “тэр аугаа нэгэн болно” гэжээ. Хэрэв Тэнгэр элчийг Марид тэдгээр їгсийг хэлж байхад Есїс бодитоор оршиж байсан ахул тэр аль хэдийнээ Аугаа байх байсан. Есїс Давидын “удам”(Илчлэлт 22:16), ба Грек ‘генос’ нь Есїсийг Давидаас ‘гаралтай’ гэсэн утгатай юм.

Есїс хэвлийд бїрэлдсэн нь

Ариун сїнс (Бурханы амьсгаа/эрх мэдэл) Марид їйлчилснээр тэрээр эр хїнтэй энгэр зєрїїлэлгїй Есїсийг хэвлийдээ олж чадсан. Иймд Иосеф Есїсийн жинхэнэ эцэг биш юм. Ариун Сїнсийг эр хїн биш гэдгийг ойлгох хэрэгтэй. (Хичээл 2-г їз). Есїс Ариун Сїнсний бус харин Бурханы Хїї байсан юм. Бурхан Єєрийн Ариун Сїнсээ Мари дээр хэрэглэснээр “тиймээс тэр ариун нэгэн нь” тїїнээс тєрж “Бурханы Хїї гэж дуудагдах” болсон (Лук 1:35). “Тиймээс” гэсэн їгийн хэрэглээ нь Ариун Сїнс Маригийн хэвлийд їйлчилээгїй бол Бурханы Хїї оршин тогтнохгїй байсан гэсэн санааг агуулана.


Есїс Маригийн хэвлийд ‘олдсон’ (Лук 1:31) нь тїїнийг тухайн цагаас ємнє бодитоор орших боломжгїй байсны нотолгоо юм. Хэрэв бид санааг ‘олвол’
энэ нь бидний дотор талд эхлэнэ. Есїс Марийн хэвлийд олдсноор тэр бусад хїн тєрєлхтєний адил їл хєврєл болж эхэлсэн. Библийн хамгийн алдартай ишлэл болох Иохан 3:16-д Есїсийг “єгєгдсєн цорын ганц хїї” гэж тэмдэглэсэн байдаг. Энэ ишлэлийг иш татдаг олон сая хїмїїс тїїний утга санааг анхааралтай бодож їздэггїй. Хэрэв Есїс “єгєгдсєн” юм бол тэр Марийн хэвлийд олдсон їеэс ‘эхэлсэн’ (“єгєгдсєн” гэсэн їгтэй холбоотой). Хэрэв Бурхан Есїсийн эцэг болсон юм бол Эцэг нь тїїнээс ах гэдгийг энэ нь тодорхой нотолгоо юм. Бурханд эхлэл байхгїй (Дуулал 90:2) тиймээс Есїс Єєрєє Бурхан байх учиргїй (Хичээл 8-д энэ тухай хєндсєн).
Бурхан Есїсийг Адам шиг бїтээгээгїй харин “єгсєн” нь тун ач холбогдолтой юм. Энэ нь Бурханы Есїстэй тогтоосон холбооны дотно ойрын тайлбарлаж байгаа юм.- “Бурхан Дэлхийг Христ дотор Єєртэйгээ эвлэрїїлсэн” (2 Кор.5:19). Христ зєвхєн тоосоор бїтээгдэхээс илїїтэй Бурханаас єгєгдсєн нь Єєрийн Эцэг Бурханы замын тєлєє тїїнд тєрєлхийн чадвар байдгийг тайлбарлахад мєн туслана.
Иса.49:5,6 нь Христийг дэлхийн гэрэл гэгээ гэсэн эш їзїїлэхийг агуулдаг. Тэрээр тїїнийг бїтээсэн. (Иохан 8:12). Тїїнийг “Намайг Єєрийнхєє зарц болгохоор эхийн хэвлийнээс буй болгосон Эзэн”-ий зуучлагч гэж дїрсэлсэн байна. Христ тэгэхээр Марийн хэвлийд Бурханаас Єєрийн Ариун Сїнсээр дамжуулан ‘хийгдсэн’ юм. Ингэхээр Марийн хэвлий Христийн биет гарал їїслийн газар нь болж байна.
Бид Хичээл 7.1-р Дуулал 22 Христийн загалмай дээрх бодлын талаар эш їзїїлснийг їзсэн. Тэрээр Бурханд “Намайг эхийн хэвлийнээс гаргасан…Би тєрєхєєсєє Таньд даалгасан. Эхийнхээ хэвлийд байх їеэс минь Та миний Бурхан байсан” (Дуулал 22:9,10) гэдэг. Їхэх їедээ Христ Бурханы хїчээр бїтээгдсэн єєрийн гарал їїсэл- єєрийн эх Марийн хэвлий руу эргэж хардаг. Сайн Мэдээн дэх Христийн “эх”-ийн хувьд Мариг дїрсэлсэн дїрслэл нь Маригаас тєрєхєєс ємнє Тїїний оршиж байсан гэсэн санааг їгїйсгэдэг.
Мари энгийн эцэг эхтэй ердийн хїн байсан. Тэрээр энгийн хїн болох баптист Иоханыг тєрїїлсэн їеэлтэй байсан явдал їїнийг нотолно (Лук 1:36). Мари энгийн хїн байгаагїй гэсэн Ромын католикын санаа нь Христ нэг дор “хїний хїї” мєн “Бурханы Хїї ” байх боломжгїй гэсэн утгыг харуулдаг. Шинэ Гэрээнд тїїнийг эдгээр нэрээр байнга нэрлэдэг. Тэр цэвэр хїмїїн ээжтэй учраас “хїний хїї” бєгєєд Бурханы Ариун Сїнсээр Марид їйлчилснээр “Бурханы Хїї ” мєн (Лук 1:35) ба энэ нь, Бурхан тїїний Эцэг гэсэн їг юм.
Энэ сайхан тєлєвлєгєє хэрэв Мариг энгийн бус эмэгтэй байсан бол бїтэхгїй байх сан. “Хэн бузраас цэврийг бий болгож чадах вэ? Хэн ч їгїй…Цэвэр байхаар Хїн гэдэг нь юу юм бэ? Зєвт байхаар эмэгтэйгээс тєрсєн нэгэн нь юу юм бэ? Эмэгтэйгээс тєрсєн тэрээр яаж цэвэр байж чадах вэ?”(Иов 14:4; 15:14; 25:4).

Энэ нь Мари буюу Есїсийн хувьд ямар ч нїгэлгїйгээр,ёс суртахууны цэвэр байдлаар тєрєх боломжтой гэсэн санаанд анхаарлыг хандуулж байна.


Энгийн хїмїїн эцэг эхтэй, “эмэгтэйгээс тєрсєн” Мари бидний цэвэр бус, хїний мєн чанарыг “эмэгтэй хїнээс хийгдсэн” Есїст дамжуулсан байх нь гарцаагїй.(Гал.4:4). Маригаар дамжуулан “хийгдсэн” гэсэн хэл нь тїїнийг Маригаас тєрєлгїйгээр биетэйгээр оршиж байгаагїй нь нотлох нэг нотолгоо болно. Диаглот Галат 4:4-т “Эмэгтэй хїнээс бїтээгдэх” гэж єгїїлсэн.
Сайн Мэдээ байнга Маригийн хїмїїн шинжийг дурьддаг. Христ Марийг гурван ч удаа єєрийнх нь сїнслэг ойлголт дутмаг байгааг буруушаан хэлдэг (Лук 2:49;Иохан 2:4) Мари тїїний хэлсэн зїйлийг бїгдийг нь ойлгодоггїй.(Лук 2:50). Энэ нь Бурханы Хїїтэй боловч хїний шинж чанартай эмэгтэйг хїнээс гарах зїйл бєгєєд хэдийгээр Тэрээр хїний шинж чанарыг агуулсан ч Марийгаас илїї сїнслэг ойлголттой юм. Христээс хойш Иосеф Маритай харьцаанд ордог (Мат.1:25) учир тэднийг хэвийн гэр бїлийн харилцаагїй байсан гэж бодох їндэслэл їгїй юм.
Матай 12:46,47 –дахь Христийн “эх болон ах дїїс”-ийн тухай дурдсан нь Марид Есїсээс єєр хїїхдїїд байсаныг харуулна. Есїс зєвхєн “тїїний анхны тєрєлт” байсан юм. Католик хичээлїїд Мариг онгоноороо байсаар тэнгэрт очсон гэсэн нь Библитэй ямар ч холбоогїй болно. Мєнх бус шинжтэй хїмїїн болохын хувьд Мари хєгширч нас барсан. Їїнээс гадна бид Иохан 3:13 –т “Тэнгэрт дээш гарсан хїн нэг ч байхгїй” гэснийг уншина. Христ хїний мєн чанар байгаа гэсэн баримт нь (Еврей 2:14-18; Ром8:3 –г їз) Тїїний Эцэгт эл шинж байхгїй гэдгээс энэ нь тїїний эхэд байгаа гэсэн їг болно.

7.3 Бурханы тєлєвлєгєєн дахь Христийн байр суурь
Бурхан Єєрийн тєлєвлєгєєн дээр гэнэтийн шийдвэр гаргадаггїй. Хїний тєрлєхтний тїїх цаашид їргэлжлэх ахуйд Тэрээр зорилгууддаа нэмэлт
хэсгїїдийг боловсруулж оруулдаг. Бурханд бїтээлийг эхлэсэн яг тэр їеэс бїрэн тєлєвлєгєє хийсэн байсан. (Иохан 1:1). Тэгэхээр Тїїний Хїїтэй болох хїсэл эхнээсээ Тїїний тєлєвлєгєєнд байсан аж. Хуучин Гэрээ бїхэлдээ Христэд аврал байх талаархи Бурханы тєлєвлєгєєний янз бїрийн санаануудыг гаргасан байдаг.

Бурхан Христэд ямар зорилготой байсныг Хуучин Гэрээнд амлалтууд, эш їзїїлэгчдийн зєгнєл, Мосегийн Хуулийн хэлбэрїїдээр дамжуулан ямагт дурьддаг гэдгийг бид байнга харуулж ирсэн. Бурханы мэдлэгийн ачаар Иэрээр Хїїтэй болж, бїтээлийг бодит болгов. (Еврей 1:1,2, Грек єгїїлэл; “-аар” гэснийг “дагуу” гэж орчуулвал дээр).

Христээр дамжуулж Бурхан хїн тєрєлхтєний тїїхийн їеийг ийн зєвшєєрєв. (Еврей 1:2 Грек)Хуучин гэрээнд тэмдэглэгдсэнчилэн, Бурхан хїнд бїх л цаг їед хийсэн илчлэлт нь Христийг дурьдсан зїйлсээр дїїрэн байдаг.

Христийн давамгай байдал ба Бурханд тэрээр ямар агуу их, їндсэн чухал ач холбогдолтойг бид бїрэн ойлгоход бэрх юм. Иймд Христ хэдийгээр Маригаас тєрж бодитоор орших болсон ч эхнээсээ Бурханы оюун ухаан, зорилгод багтан оршиж байсан байна. Еврей 1:4-7,13,14 –т Христ тэнгэрийн элч байгаагїй; мєнх бус амьдралдаа тэр тэнгэр элч нараас дор байсан ч тэдний харж байсан Бурханаас “єгсєн цорын ганц Хїї” (Иохан 3.16) гэдгээс ч илїї аугаа их хїндэтгэл хїртсэн байсан. Бид ємнє нь Сударт заасан оршихуйн цорын ганц хэлбэр нь бие махбодийн хэлбэр гэж їзсэн. Иймд Христ тєрєхєєс ємнє ‘сїнс’ байдлаар байгаагїй. 1Петр 1:20-д энэ нєхцєлийг єгїїлсэн: Христ ”ертєнцийн сууриас ємнє урьдаас мэдэгдсэн боловч цаг хугацааны тєгсгєлд та нарын тєлєє їзэгдэнэ” гэжээ.

Есїс Сайн Мэдээний гол цєм нь байсан. Энэ нь Бурханы “эш їзїїлэгчдээрээ дамжуулан Ариун Сїнсїїдэд урьдаас амласан тэрхїї сайн мэдээ нь тїїний Хїїгийн тухай юм. Тэр нь махан биеэр Давидын їр удмаас тєрсєн бєгєєд ариун байдлын Сїнсээр їхэгсэдээс амилуулагдснаар хїч дотор Бурханы Хїї гэж тодорхойлогдсон бидний Эзэн Есїс Христийнх болохоор дуудагдсан ” (Ром 1:1-4).

Христийн тїїхийг хураангуйлвал:-




  1. Хуучин Гэрээнд амлалт єгєгдсєн - єєрєєр хэлбэл Бурханы тєлєвлєгєєнд;

  2. Онгоноороо тєрєх замаар Давидын їр болж бодит хїн болж бїтээгдсэн.

  3. Єєрийн тєгс шинж чанарыг (“ариун байдлын сїнс”)єєрийн мєнх бус амьдралын їеэр їзїїлсэн.




  1. Тэр дахин амилсан ба дахин нийтэд Бурханы Хїї гэдгээ эш їзїїлэгчдын сїнсний бэлэг хїртсэн номлолоор тунхаглагдсан.



Бурхан урьдчилан мэддэг

. Хэрэв бид Бурхан ‘ирээдїйд’ болох бїх зїйлсийг мэддэг гэдэг баримттыг хїлээн авч чадвал Христ бодитойгоор оршилгїйгээр харин Бурханы оюун ухаанд эхнээсээ бїрэн байсаныг ойлгон хїндэтгэхэд бидэнд ихээхэн тустай. Тэрээр бїрэн ‘урьдчилсан мэдлэгтэй’. Бурхан тэгэхээр байхгїй юмсын талаар байгаа юм шиг ярьж, бодож чадна. Энэ нь ирээдїйн тухай Тїїний бїрэн мэдлэг юм. Бурхан “байхгїйг байгаагаараа дуудагч” (Ром 4:17) юм. Тэр тэгэхээр “Би эхлэлээс тєгсгєлийг тунхаглаж, хийгдээгїй байгаа зїйлийг єнє эртнээс мэдїїлсэн. Миний зорилго хэрэгжинэ. Би єєрийн тааламжит бїхнийг гїйцэтгэнэ” (Иса.46:10) гэж тунхаглаж чадна. Ийм учраас їхсэн хїнийг амьд юм шиг ярьж, тєрєхєєсєє ємнє амьд байсан юм шиг ярьж чадна


Бурханы “Зєвєлгєє” буюу Їг нь эхнээсээ Христийг зєгнєж байсан. Тэр їргэлж Бурханы зорилгод буюу “тааламжид” байсан. Тиймээс Христ аль нэг їед бодитоор тєрєх байсан нь тодорхой юм. Бурхан Христэд тавьсан зорилгоо биелїїлэх юм. Бурханы урьдчилан мэдлэг баттай гэдэг нь тиймээс Тїїний їгний итгэлтэй байлдлаар харагддаг. Библийн Еврей нь Бурхан ирээдїйд хийхээр амалсан зїйлсийг дїрслэхдээ єнгєрсєн цагийг хэрэглэсэн нь ‘эш їзїїлэхийн тєгс’ цагийн хэлбэр байна. Иймд сїмийг зєвхєн Бурхан амласан байтал Давид тїїнийг “Энэ бол Бурханы Эзэний Єргєє” (Шастирын Дэд 22:1) гэж хэлжээ. Давид ирээдїйн зїйлсийн тухай ярихдаа одоо цагийн хэлбэрийг хэрэглтлээ тийм их амлалтын їгэнд итгэжээ. Сударт Бурханы урьдчилсан мэдлэгийн талаар єгїїлдэг. Бурхан Абрахамд єгсєн тїїний амлалт биелнэ гэдэгт тэр маш их итгэлтэй байсан. Абрахамыг їргїй байх їед Тэр тїїнд “Би энэ газрыг …чиний їр удмыханд єгсєн билээ ”. (Эхлэл 15:18)гэж хэлжээ. Яг ийм адил їед їр (Исаак/Христ) тєрєхєєс ємнє Бурхан цааш нь амлахдаа “Би чамайг олон їндэстний євєг болгосон…” (Эхлэл 17:5). Їнэхээр Бурхан “байхгїйг байгаагаар дуудагч” юм.
Иймд Христ номлолынхоо їеэр хэдийгээр тэр їед болоогїй байсан ч Бурхан хэрхэн “Тїїний (Христын) гарт бїх юмсыг єгєхийг”(Иохан 3:35) ярьжээ.
“Та бїх юмсыг тїїний (Хримтийн ) хєл дор оруулсан…харин эдїгээ тїїний эрхэнд бїх юмс оруулагдсныг бид хараахан їзээгїй л байна” (Еврей 2:8).
Бурхан Есїсээр дамжуулан Єєрийн аврах тєлєвлєгєєний тухай “эртнээс ариун эш їзїїлэгчдийнхээ амаар” дамжуулан айлдсан (Лук 1:70). Тэд Бурханы тєлєвлєгєєтєй тун нягт холбоотой байсан учир тэдгээр эрчїїлийг эхнээсээ байгаагїй ч байсан юмшиг ярьдаг.

Нєгєєтєйгїїр эш їзїїлэгчид нь Бурханы тєлєвлєгєєнд эхнээсээ байсан гэж хэлж болно. Иеремиа нь анхны жишээ. Бурхан тїїнд “эхийн хэвлийд чамайг бїрэлдэхээс ємнє би чамайг мэдсэн бєгєєд тєрєхєєс ємнє Би чамайг ариусгаж эш їзїїлэгч болгон томилсон”(Иер.1:5)гэжээ. Иймд Бурхан бїтээлээс ємнє Иеремиагийн тухай бїгдийг мэддэг байжээ. Ийм байдлаар Бурхан Персийн хаан Сирусын тухай тєрєхєєс нь ємнє айлдаж тїїнийг орших їеийн хэлийг хэрэглэжээ. (Иса.45:1-5). Еврей 7:9-10 нь хэн нэгэнийг тєрєєгїй байхад хэрэглэж байсан оршихуйн хэлийг хэрэглэсэн жишээ юм.


Їїнтэй нэг адилаар Иеремиа болон бусад эш їзїїлэгчидийг Бурханы тєлєвлєгєєнд їїрэг гїйцэтгсэннийг їзвэл тэднийг бїтээлээс ємнє оршиж байсан хэмээн ярьдаг. Тэгэхээр жинхэнэ итгэгч нарыг тэр їед оршиж байсан гэж хэлдэг. Ингэхээр бид Бурханы оюун ухаанаас єєрєєр бодит биеэр оршиж байгаагїй нь илт. Бурхан “биднийг …єєрийн зорилго болон бїхий л єнє мєнхєєс Христ Есїс дотор бидэнд соёрхсон нигїїслийн дагуу аварсан.Тэр биднийг ариун дуудлагаар дуудсан” (2Тим 1:9). Бурханы “ємнє биднийг Бурхан ертєнцийн сууриас урьд Тїїний дотор сонгосончлон …Тэр єєрийн хїслийн сайн тааллын дагуу їрчлэн авахаар урьдаас тогтжээ.” (Ефес 1:4,5). Бурхан хувь хїмїїсийг эхнээс нь урьдчилан мэдэж, “тэмдэг тавьдаг” (“хувь заягий нь шийддэг”) гэсэн санаа нь тэд эхнээсээ Бурханы оюун ухаанд оршиж байсаныг харуулж байна.

Энэ бїхний дїнд, Христ Бурханы зорилгын їр дїн болохын хувьд эхнээсээ Бурханы оюун ухаан болон тєлєвлєгєєнд биет байдлаар орших боломж байгаагїй ч тїїнийг оршиж байсан гэж ярих нь зїйтэй: Тэр “номд ертєнцийн сууриас мєргєсєн хургын амь.”(Илчлэлт 13:8) байсан. Есїс тэр їед їнэндээ їхээгїй; Тэр загалмай дээр 4000 жилийн дараа аврагдсан “Бурханы Хурга” байсан. (Иохан 1:29, 1Кор.5:7). Ийм замаар Есїсийг эхнээсээ сонгосон байсан (1Петр 1:20) тэгэхээр итгэгч нарыг ч мєн адил юм.(Ефес 1:4; Грекийн “сонгосон” гэсэн їг эдгээр ишлэлїїдэд хэрэглэгдсэн). Эд бїгдийг ойлгоход бидний хїндрэлтэй зїйл нь Бурхан хэрхэн цаг хугацааны їзлээс гадуур ажиллаж байдгийг бид хялбараар тєсєєлж чаддагїйд оршино. ‘Итгэл’ гэдэг


нь цаг хугацаанд баригдалгїйгээр Бурханы їзэл бодлоос юмс уруу харах чадвар юм.

7.4 “Эхэнд Їг Байсан”, Иохан 1:1-3.


“Эхэнд їг байсан, Їг Бурхантай хамт байсан ба Їг нь Бурхан

байсан. Энэ нэгэн эхэнд Бурхантай хамт байсан. Бїх юм

Тїїгээр бий болсон” (Иохан 1:1-3).
Эдгээр ишлэлїїдийг зєвєєр ойлгох юм бол сїїлчмйн хэсэгт хийсэн дїгнэлтїїдийг батжуулж, єргєжїїлнэ. Гэлээ ч энэ ишлэлийг буруу ойлгох нь тїгээмэл бєгєєд ингэснээр энэ нь Есїсийг тєрєхєєсєє ємнє тэнгэрт байсан гэж заадаг аж. Эдгээр ишлэлийг зєв ойлгох нь юун тїрїїн “Їг” гэдэг нь текстэнд ямар утга илэрхийлдэгийг ойлгохоос шалтгаалана. Энэ нь хїнд шууд хамаархагїйв Учир нь хїн “Бурхантай хамт” байхын зэрэгцээ нэг зэрэг Бурхан байж чадахгїй юм. Грекийн “логос” гэсэн їг нь “їг” гэж энд орчуулагдсан бєгєєд “Есїс” гэсэн утгыг илэрхийлэхгїй. Энэ ихэвчлэн “Їг” гэж орчуулагддаг ч мєн тэрчлэн дараахь байдлаар орчуулагдна:-

Тооцоо Учир шалтгаан

Харилцаа холбоо Онол

Санаа Номлох

Шалтгаан хэлэх

Цэвэр байдал


Грекээр “логос” нь эр хїйсний їг учир “Їг” нь зєвхєн “тэр эр” буюу “he” гэж яригддаг. Гэхдээ энэ нь эрэгтэй хїн буюу Есїс гэсэнтэй ямар ч хамаагїй. Герман (Лутер) хувилбарт ‘das Wort’ (саармаг) гэж гардаг. Францаар (Сегон) хувилбарт “la parole” гэсэн эм хїйсний їг байдаг учир “їг”- бол заавал эрэгтэй хїнийг илэрхийлэх албагїй гэдгийг харуулж байна.
“Эхэнд
‘Логос’ нь їгээр буюу бусад харилцааны хэлбэрээр гадагш илэрхийлэгдэх дотоод бодол санаа юм. Эхэнд Бурханд энэхїї ‘логос’ байсан. Энэ ганц зорилго нь Христэд тєвлєрсєн. Бид Бурханы Сїнс хэрхэн дотоод бодлоо ажиллагаанд оруулдагийг харуулсан. Ингэснээр Тїїний Сїнс болон Тїїний
Їгийн хооронд холбоо їїссэн. (2.2 Хэсэгээс хар). Бурханы Сїнс хїмїїстэй Єєрийн тєлєвлєгєєг биелїїлж, Єєрийн бичигдсэн Їгээ эхнээсээ онгод оруулж Христийн санааг їйл ажиллагаа болон їгэнд холбосон. Христ Бурханы “логос” байсан учир Бурханы Сїнс Христийн талаархи Бурханы тєлєвлєгєєг бїх л їйл ажиллагаанд илэрхийлж байсан. Хуучин Гэрээнд гардаг їйл явдлууд яагаад ихэвчлэн Христийн хэв шижит байдгийн учир нь энэ юм. Гэхдээ хїн доторхи Христ “їг” байгаагїй гэж хэтрїїлж хэлж болохгїй. Энэ нь “їг” байсан Христээр дамжуулан аврах Бурханы тєлєвлєгєє байсан юм. “Логос (“Їг”) нь ихэвчлэн Христийн тухай Сайн Мэдээ, єєрєєр хэлбэл “Христийн їг”тэй холбогдон хэрэглэгддэг - (Кол 3:16, Мат.13:19, Иохан 5:24, Їйлс 19:10, 1Тес.1:8 гэх мэт). “Логос” нь Христийн хувийн шиж чанараас илїїтэйгээр Христийн тухай байсан гэдгийг анхаар. Христ тєрєхєд энэ “їг” нь махан болоод цусан хэлбэрийг олсон- “Їг нь махан бие болжээ” (Иохан 1:14). Есїс уг чанартаа “їг” бус харин “махан бие болсон їг” байсан. Тэрээр ємнєх цаг їед бус харин уг чанартаа Маригаас тєрсєнєєр “їг” болжээ.
Христийн тухай тєлєвлєгєє буюу мэдээ нь эхэндээ Бурхантай байсан. Гэхдээ 1-р зуунд Христийн хїн тєрєл болон тїїний тухай Сайн Мэдээний номлолд ил тод илчлэгдсэн юм. Иймд Бурхан Єєрийн їгээ Христээр дамжуулан айлдсан. (Еврей 1:1,2). Христ Бурханыг бидэнд нээхийн тулд Бурханы їгсийг хэлж, Бурханы тушаалын їгээр гайхамшигийг хийж байсаныг дахин давтан єгїїлдэг..(Иохан 2:22, 3:34, 7:16, 10”-,38, 14:10,24).
Паул “бїх їндэстнїїдэд” тїїний тухай Сайн Мэдээг тунхаглах Христийн тушаалыг дагаж мєрдєж байсан. “Єнє эртний турш нууцлагдаж байсан боловч эдїгээ илэрхий болсон нууцын ичлэлийн дагуу, миний сайн мэдээ ба Есїс Христийн тунхаглалын дагуу одоо та нарын байгуулах чадалтай…бїх їндэстнїїдэд мэдїїлнэ”(Ром 16:25,26 мєн 1Кор.2:7). Мєнхийн амь зєвхєн Христийн ажлаар дамжуулан биелэх боломжтой байсан. (Иохан 3:16, 6:53); Гэвч эхэнд Христийн хийх золиосолыг Бурхан мэдээд хїнд мєнхийн амь санал болгох энэ тєлєвлєгєєтєй байсан. Энэ саналын бїрэн илчлэлт нь Есїсийг тєрсний болон їхсний дараа л ирсэн юм . “Бурхан ..газар дэлхийг бїтээхээс ємнє амласан мєнхийн амь ; гэхдээ зохистой цагт Єєрийн їгийг (амийн) тунхаглалаар илэрхийлжээ ”(Тит.1:2,5). Бурханы эш їзїїлэгчидийн хэлсэн “їг” эхнээсээ Бурхантай оршиж байсан учраас тэднийг ямагт оршиж байснаар ярьдагийг бид сая харсан.
Есїсийн сургаалт зїйрлэл эдгээр зїйлсийн ихэнхийг илчэлдэг. . Тэр тэгэхээр єєртэйгєє холбоотой зєгнєлийг биелїїлсэн юм. “Би сургаалт зїйрлэлээр ам нээнэ. Би дэлхийн сууриас эхлэн нууцлагдсан зїйлсийг хэлэх болно” (Мат.13:35). Энэ нь “эхэнд…Бурхантай хамт байсан їг” нь Христийг тєрєхєд “махан бие болсон” байхыг илэрхийлсэн утгатай.
“Їг бол Бурхан Байсан”

Бид одоо “Їг бол Бурхан байсан” гэдэг нь ямар утгатайг авч їзэх боломжтой боллоо. Бидний тєлєвлєгєє болон бодол санаа їндсэндээ биднийх. “Би Лондон уруу явлаа” гэдэг нь миний зорилгыг илэрхийлж байгаа харилцаа буюу “їг” юм. Учир нь энэ миний зорилго. Христ дэх Бурханы тєлєвлєгєєг їїнтэй адил ойлгож болно. “Тэр нь дотроо бодогчтой (хїн) адил” (Сургаалт їгс 23:7) гэснээр Бурхан бодож байна тэгэхээр оршиж байна. Иймд Бурханы їг буюу бодол нь Бурхан юм: “Їг бол Бурхан байсан”. Иймийн учир Бурхан болоод Тїїний їгийн хооронд маш ойр холбоо байгаа юм. Дуулал 29:8-ийн зїйрлэл маш нийтлэг юм: “Эзэний дуу хоолой цєл газрыг чичрээнэ, Эзэн цєл газрыг чичрээнэ”. “Та нар Намайг сонсоогїй гэж Эзэн хэлэв” (Иер.25:7) гэсэн їгс эш їзїїлэлтэд нийтлэг тохиолдоно. Їїгээр Бурхан ‘Та нар эш їзїїлэгчдээр хэлїїлсэн Миний їгийг сонссонгїй’ гэж хэлж байгаа юм. Давид Бурханы їгийг тїїний дэнлїї ба гэрэл мэт авч (Дуулал 119:105) тэрээр “Эзэн минь Ма миний гэрэл учраас Эзэн харанхуйг минь гэрэлтїїлдэг” (2 Сам.22:29) гэж хэлдэг нь Бурхан хийгээд Тїїний їг зэрэгцээ гэдгийг харуулж байна. Тэгэхээр Бурханы їг Тэр Єєрєє гэдгийг тєлєєлж байгаа гэдэг нь ойлгомжтой. Єєєрєєр хэлбэл хэдийгээр энэ нь хїн биш ч гэлээ хїн болохын хувьд ярьж байгаа юм. ( 5-р ГАЖИЛТ(Digression)-д ‘Хїнчлэлийн зарчимууд’-г хар) Бурхан єєрєє їнэн мєн (Иохан 3:33, 8:26; 1Иохан 5:10) бєгєєд иймээс Бурханы їг нь ч мєн адил їнэн юм (Иохан 17:17). Їїнтэй адилаар Есїс єєрийнхєє їгийг маш ойр нягтаар тодорхойлсноор їгээ хїнчлэн їзїїлжээ. “Намайг голж Миний їгийг хїлээж авдаггїй хїнийг шїїх шїїгч бий. Миний хэлсэн їг эцсийн єдєрт тїїнийг шїїнэ. ”(Иохан 12:48). Есїс єєрийнхєє їгсийн тухай яг бодит хїн єєрєєр хэлбэл єєрийгєє байгаа мэтээр ярьдаг. Тїїний їгс Есїстэй тун ойроор холбогдсон тул хїнчлэгдсэн юм.

Бурханы їг хїн шиг хїнчлэгдсэн, єєрєєр хэлбэл Иохан 1:1-3-дахь Бурхан Єєрєє юм. Иймд бид Їгтэй холбон “Бїх юм Тїїгээр бий болсон” (Иохан 1:3) гэж ойлгодог. Гэхдээ бїх зїйлсийг Єєрийнхєє тушаалын їгээр “Бурхан бїтээсэн”(Эхлэл 1:1). Ийм учраас Бурханы Їгийг Бурхан Єєрєє байгаа

мэтээр яригддаг. Бидний зїрхэн дэх Бурханы їгээр Бурхан бидэнтэй ойрхон байдаг гэсэн гол чухал зїйлийг тэмдэглэе.

Эхлэл 1 нь Христээр єєрєє бус Бурхан харин Єєрийн їгээр дамжуулан Бїтээгч байсан гэдгийг нотолно. Энэ нь Христ єєрєє бус харин їг бїх зїйлсийг бїтээсэн гэж дїрслэгджээ (Иохан 1:1-3). “Эзэний їгээр тэнгэрїїд, амных нь амьсгалаар тэдгээрийн бїх эрхэс бїтээгдсэн. Тїїнийг айлдахад тэр нь биелсэн” (Дуулал 33:6,9). Одоо ч гэсэн Тїїний їгээр байгалийн юмсын бїтээгдэж байгаа: “Тэр Єєрийнтушаалыг дэлхийд илгээдэг. Тїїний їг маш хурдан тархдаг. Тэр цасыг ноос шиг буулгадаг.” (Дуулал 147:15-18).

Бурханы їг Тїїний бїтээгч хїч бєгєєд Тэр тїїнийг Маригийн хэвлийд Есїсийг оруулахад хэрэглэсэн. Тїїний Ариун Сїнсээр (Лук 1:35) їйл ажиллагаа болсон Бурханы тєлєвлєгєє болох Їг нь Христийг буй болгосон юм. Мари єєрт нь Христ олдох гэж байгаа мэдээний хариуд їїнийг хїлээн зєвшєєрсєн юм. “Хэлсэн їгийн тань дагуу надад биелэх болтугай” (Лук 1:38).



Бид Бурханы Їг/Сїнс нь Хуучин Гэрээнд тэр аяараа дурдагдсан Тїїний зорилгыг тусгаж байгааг бид їзлээ. Їїний хэр зэрэг їнэнийг Їйлс 13:47-д харуулсан байдаг. Тїїнд Есїсийг Хуучин Гэрээний эш їзїїлэгчидийн їгнїїдтэй эн зэрэгцїїлэн єгїїлсэн байдаг: “(Еврей нар) тїїнийг мэдээгїй ба эш їзїїлэгчдийн дуу хоолойг ч бас адил”. Христийг тєрєхєд Бурханы бїх Їг/Сїнс хїн болох Есїс Христээр илэрхийлэгдсэн юм. Дагалдагч Иохан онгод орсон дор, дагалдагчид биеээрээ уулзаж, харж чадсан Христэд хэрхэн мєнхийн амьдралын тухай Бурханы тєлєвлєгєє илэрхийлэгдсэнийг баяртайгаар єгїїлсэн Тэд Бурханы Їг болоод Христ дэх авралын тухай Тїїний тєлєвлєгєєгєєр їйл ажиллагаа явуулж байгаагаа Иохан одоо хїлээн зєвшєєрдєг. (1Иохан 1:1-3). Хэдийгээр бид Христийг бодитоор харж чадахгїй ч тїїнийг їнэнээр нь ойлогосноор бидний талаархи Бурханы зорилгыг дотно сэтгэлээрээ мэдэж тэгснээр мєнхийн амийг олго гэдэгтээ итгэж чадах болсондоо баярлаж болно. (1 Петр 1:8,9). “Би Христийг їнэнхээр мэддэг її?” гэсэн асуултыг бил єєрсдєєсєє асуудаг: Есїс хэмээх нэгэн сайн хїн нэгэн цагт байжээ гэдэг нь хангалтгїй. Библийг залибаран зогсолтгїй судалснаар Тїїнийг єєрийгєє Аврагч гэдгийг хурдан ойлгож баптисмаар єєрийгєє тїїнрїї холбох боломжтой болно.
ХИЧЭЭЛ 7: Асуултууд



  1. Есїс тєрєхєєсєє ємнє биетээр оршиж байсан уу?




  1. Тийм

  2. Їгїй




  1. Есїсийг тєрєхєєсєє ємнє оршиж байсан гэж ямар утгаар хэлж болох вэ?




  1. Тэнгэр элчийн хэлбэрээр

  2. Гурвалсан /нэг дор эцэг,хїї, ариун сїнс байх/ хэлбэрээр

  3. Сїнс хэлбэрээр

  4. Зєвхєн Бурханы зорилго болон оюун санаанд




  1. Маригийн талаархи дараах зїйлсийн аль нь їнэн бэ?




  1. Тэр тєгс тєгєлдєр, нїгэлгїй эмэгтэй байсан

  2. Тэр жирийн эмэгтэй байсан

  3. Тэр Ариун сїнсээр Есїсийг хэвлийдээ олж жирэмсэлсэн

  4. Тэр одоо бидний залибаралыг Есїст санал болгож байна.




  1. Есїс дэлхийг бїтээсэн її?




  1. Тийм

  2. Їгїй


Достарыңызбен бөлісу:




©dereksiz.org 2024
әкімшілігінің қараңыз

    Басты бет